X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Westworld (spoilers)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 07/10-16 00:49 
Jeg tænker, vi bør have en tråd for Westworld. Mon ikke der bliver en del herindefra, der kommer til at se den.

Det første afsnit fik mig især til at tænke på Majora's Mask og alle de npc'er, der går rundt og har deres faste rutiner dag efter dag. Og ganske som i Westworld kan newcomer-Link jo påvirke dem. Det minder også lidt om det, der forsøges med ai'en i Oblivion/Skyrim.

Andre der kom til at tænke på ovennævnte?

Jeg nød i øvrigt afsnittet i fulde drag. Det er nok svært at forestille sig syv sæsoner, men jeg kan sagtens forestille mig en meget stærk første sæson lige som eksempelvis Californication.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-16 03:12 
Jeg syntes også at det var et spændende afsnit. Et kort øjeblik troede jeg at Ed Harris var Peter Weller, hvilket fik mig til at tænke "Nææh Robocop i en robot film". :D

Jeg så første gang originalen sidste år. Den er også værd at checke ud, selvom den er meget 70'er-pacet. Det var åbenbart første gang at konceptet om en "computer virus" overhovedet blev opfundet.
WehnerWehnerSkrevet 07/10-16 11:46 
Originalen var vildt spooky, dengang jeg så den på DR for mange, mange år siden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 07/10-16 12:31 
Jeg har også set originalen for nyligt, og den er som nævnt, bestemt værd at se, hvis man kan leve med datidens lidt dvælende og til tider usammenhængende struktur (lidt ala den første Mad Max film).

Den nye serie virker interessant, og foregår over 30 år efter filmen, så vidt jeg kan regne ud (der bliver sagt noget i første afsnit), hvilket er en interessant måde at behandle emnet på, da den så slipper for at være en decideret reboot og er heller ikke nødt til at være på samme teknologiske stadie som de var i filmen.
Helt generelt bliver der lagt op til nogle interessante vinkler på emner i det første afsnit, så hvis de formår at holde dette niveau, er jeg ret positiv.

Desværre har jeg oplevet en del serier, som sparker røv i piloten, og derefter kun bliver værre og værre, så jeg krydser fingre for at Westworld ikke er en af disse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
silverstarsilverstarSkrevet 07/10-16 15:18 
Jeg har ikke fået taget hul på den endnu, men glæder mig til at se første afsnit. Konceptet er interessant, og jeg synes trailer-klippene ser gode ud, så jeg skal helt sikkert se med.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 08/10-16 00:54 
Jeg glæder mig til og se serien.
Hvordan var toeren Future World i forhold til etteren West World?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OdinOdinSkrevet 08/10-16 01:03, rettet 08/10-16 01:13 
Futureworld er en OK seværdig film, men bestemt ikke så god som Westworld. Den fortsætter dog fint historien nogle år efter sin forgænger, hvor seværdighederne i bedste Jurassic Park-stil bliver genåbnet efter PR-folkene har brugt den mellemværende periode på at bagatellisere "uheldene" og sælge en masse sludder om ny og forbedret sikkerhed. Ligesom Jurassic Park-efterfølgerne er den ikke så mindeværdig som sit forlæg, men det er på den anden side heller ikke spild af en aften.
solid snakesolid snakeSkrevet 08/10-16 01:33 
Jeg må heller se om jeg ikke kan fremskaffe de 2 film. Jeg husker stadig etteren som meget uhyggelig, men ja jeg var heller ikke specielt gammel da jeg så den på DR. Men toeren så jeg desværre aldrig.

Er der nogen der ved hvor de er til og skaffe til en rimelig pris?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RaGeRaGeSkrevet 08/10-16 02:16, rettet 08/10-16 02:20 
Tænker på Weyland-Yutani efter jeg så Westworld (især pga. logoet), men der er vel ingen sammenhæng?

Ellers efterlod første afsnit en kæmpe appetit på mere :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 08/10-16 04:06 
solid snake>
Er der nogen der ved hvor de er til og skaffe til en rimelig pris?

9£ stykket for bluray-versionen på Amazon UK.
NaieraNaieraSkrevet 08/10-16 04:54 
Der er dog ikke HD-lyd på den engelske udgave af Futureworld.

Pund- og dollar-tegn skal stå før tallet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 08/10-16 12:18 
Det kommer vel an på om man skriver det på engelsk eller dansk.
solid snakesolid snakeSkrevet 09/10-16 12:52 
Tak for tippet Jmog, jeg har dog tænkt på, gad vide om de ikke bliver mulige og købe til en billigere pris i Danmark på et tidspunkt, hvis serien bliver et mega hit. :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 12/10-16 13:21, rettet 12/10-16 13:22 
Jeg er stor fan af Michael Crichton's Westworld film fra 1973. Har nok set den film over 30 gange da jeg også brugte den til at lave kunstprojekter fra :-)

Synes det nye univers er rigtig godt og spændende og helt sikkert noget jeg skal følge stærkt med i. Er ret vild med Ed Harris's figur "The black Gunslinger".
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 12/10-16 14:19 
Er der nogle projekter vi kan se fotos af nogle steder?
Jeg bliver mega nysgerrig. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OdinOdinSkrevet 12/10-16 14:25, rettet 12/10-16 14:33 
Ja-da: http://www.ipaint.dk
Popkultur-referencer galore. ^_^
Jeg klukkede over Sunblock 5000-maleriet.
solid snakesolid snakeSkrevet 12/10-16 15:22, rettet 12/10-16 15:24 
Det er altid syret og se andres maleri, de er meget fede. :-D
Det er din egen internet side eller hvordan?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 14/10-16 09:14 
Ja det er min egen hjemmeside. Den er ikke særlig fancy burde få mig lavet en ny en af slagsen på et tidspunkt.

Jeg har også en facebook side:
https://www.facebook.com/neros77/

Mine Westworld ting er ikke lige til at se på siderne, men jeg fandt et billede her hvor man ser det udefra gennem vinduet.

http://koh-i-noor.org/images/udstillinger/westworld/80036fbf07%5B1%5D.jpg

Jeg har stadigvæk maleriet stående :-)
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 14/10-16 10:39 
Kæft det er fedt, altså du udstiller ligefrem?

Det giver vild inspiration, jeg tror jeg vil lave noget i min stue og soveværelse.
Jeg ser frem til når jeg selv bliver færdig med mit Nintendo toilet, så jeg kan vise det frem. Det tager bare længere tid end jeg regnede med, da projektet bliver meget større end først antaget.

Når man er igang, tænker man der mangler også lige noget der og der og der og der og der, det er en skrue uden ende. Eller ihvertfald indtil toilettet er fyldt. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OdinOdinSkrevet 14/10-16 11:32, rettet 14/10-16 11:34 
Jeg ser frem til når jeg selv bliver færdig med mit Nintendo toilet

Polerne er skiftet og imperier er opstået og faldet i den tid det har taget at lave det toilet.

(Ej, jeg mobber. Jeg glæder mig bare så meget til at enten jeg eller mine oldebørn får lov at se resultatet. ^_^)
nerosnerosSkrevet 14/10-16 13:36 
solid snake>
Kæft det er fedt, altså du udstiller ligefrem?

Tak hehe! Udstiller ja selvfølgelig :-)
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 14/10-16 14:10 
Odin>
Jeg ser frem til når jeg selv bliver færdig med mit Nintendo toilet

Polerne er skiftet og imperier er opstået og faldet i den tid det har taget at lave det toilet.

(Ej, jeg mobber. Jeg glæder mig bare så meget til at enten jeg eller mine oldebørn får lov at se resultatet. ^_^)

Du mobber bare løs, jeg troede også snart jeg ville være færdig, men en ide udløser en anden, så derfor griber det om sig og tager tid.

Jeg vil også bare gerne være færdig og fremvise det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/10-16 02:02, rettet 18/10-16 02:04 
Mindes at have set Westword for mange år tilbage (har begge film på Blu-ray steelbook, men ikke fået set endnu).

Til gengæld hoppede jeg med på serien, så der går nok ikke så længe, før filmene (endelig) ses, for de står ikke just frisk i hukommelsen (erindrer slet ikke Futureworld, men det ville virke mig mærkeligt, hvis jeg har forbigået den!). ;)

Jeg er dog slet ikke med på parallellen med Zelda og Peter Weller :D...Ed Harris er og bliver Ed Harris...han ligner INGEN andre :P Majora's Mask pissede mig af...det kiksede fælt for mig kontra Ocarina of Time - men måske nåede jeg bare ikke at opleve førstnævntes evt. kvaliteter :) Hvem ved, måske sætter jeg mig en dag ned med MM igen og får øje på noget, der får mig til at spille det til ende. Og måske aner jeg skyggen af Hr. Weller i Eds ansigt i næste afsnit...or not :D

Men Westword (serien) er meget fascinerende (håber på mere om de kasserede "dukker")!

EDIT: Oh well, lader tastefejlene stå :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 16/11-16 00:27 
Westworld afsnit 7. For Satan den serie er god. Så I Gunslingeren fra filmen, i sidste uges afsnit? Blink and you'll miss it!

Westworld (spoilers)
WehnerWehnerSkrevet 17/11-16 22:26 
Så afsnit 6 +7 her til aften, og jeg er stadig blæst væk. Lever til fulde op til alle mine høje forventninger.

Serien er i øvrigt blevet forlænget, og der må bestemt også kunne klemmes i hvert fald en enkelt stærk sæson mere ud af den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RaGeRaGeSkrevet 18/11-16 06:08 
Blev os blæst væk af afsnit 6+7 specielt slutningen i afsnit 7 :O

Og dang hvor er Evan Rachel Wood bare lækker :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig