X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danske Edderkoppen (Marvel) blade?


Svar
nerosnerosSkrevet 01/10-16 21:15, rettet 01/10-16 21:20 
Jeg har fundet min gamle samling af Edderkoppen aka Spiderman blade frem hos mine forældre. Jeg har vel end 30 Edderkoppen blade og 10-15 andre Marvel blade tror jeg.

Er de egentlig noget værd og kan de måske sælges?

Hvor kan man få nogen til at vurdere dem?
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 01/10-16 21:23 
Du kan tjekke det meste hos Pegasus.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
XiwanaXiwanaSkrevet 01/10-16 21:27, rettet 01/10-16 21:28 
Det er først og fremmest et spørgsmål om årgange og stand. Som udgangspunkt forvent noget i omegnen af 5-15,- pr. blad.

Der er 2 oplagte muligheder:
- Faraos Cigarer er altid flinke til at give et overslag. De er nok ikke selv synderligt interesserede i at købe dem (deres lager bugner vist af dem). Tjek evt. http://www.faraos.dk/Comic/Vare/Brugte-Blade/Spiderman
- Tag et kig på DBA. Jeg havde held med at sælge en næsten komplet samling Projekt X/X-men derinde for et lille års tid.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 02/10-16 08:17 
Bliver helt rørt. I 80'erne samlede jeg også på danske "Edderkoppen" blade. Stod altid på den månedlige udgivelsesdato i DSB kiosken med mønter i hånden, hvorefter jeg brugte resten af ugen på at stordyrke hver en side. Hulk og de andre var ok, men Edderkoppen var nr 1 i min bog.

Har vidst stadig nogle slidte udgaver liggende et sted, men nogle af mine favoritter forsvandt vidst.

Det var så også dengang min dansklærer kritiserede mig for at læse for mange tegneserier. Tossede kvindemenneske!
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 03/10-16 14:22 
Jeg abbonerede på Edderkoppen ;-)

Ok jamen det er da ikke så værst hvis man kan få en 30-50kr stk. Tror jeg vil prøve at sælge dem på dba.

Tak for info drenge.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 03/10-16 16:18 
Det er noget af et hop at gå fra 5-10kr stykket til 30-50kr :-D

De skal nok være halvsjældne før du får det.
nerosnerosSkrevet 05/10-16 18:05, rettet 05/10-16 18:07 
Tror ikke jeg har skrevet noget om at de skal sælges for 5-10kr stykket?

Trust me der er sjældne blade imellem.

Check f.eks det her link:
http://www.faraos.dk/Comic/Vare/Brugte-Blade/Spiderman
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 05/10-16 18:50 
Ah, så giver det du skriver mening. Det gjorde det bare ikke før. Xiwana skrev du skulle regne med 10-15kr hvorefter du skrev en noget højere pris.
XiwanaXiwanaSkrevet 05/10-16 19:03, rettet 05/10-16 19:04 
Altså mit var kun et overslag - og udelukkende baseret på den pris, sådanne marvel-blade som oftest går på i genbrugsbutikker og på loppemarkeder. Det afhænger som sagt helt og aldeles af årgange og stand. Vi skal ned i 1970'erne for blade, der typisk kan gå for mere end 15,-, med mindre de er mint. Hvis der er tale om en fortløbende serie, kan det sælges højere som et samlet 'lot'.

Faraos' pris er deres salgspris - købsprisen hos dem er ca det halve (hvis de da overhovedet vil købe dem).
[inspirational quote here]
Per SPer SSkrevet 05/10-16 19:22 
neros>
Tror ikke jeg har skrevet noget om at de skal sælges for 5-10kr stykket?

Trust me der er sjældne blade imellem.

Check f.eks det her link:
http://www.faraos.dk/Comic/Vare/Brugte-Blade/Spiderman

Kunne være rart at vide hvilke numre og årgange du ligger inde med. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig