X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo-skiltene i Galten samt foredrag om Nintendo-klubben


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 08:29 
Da jeg for noget tid siden efterspurgte adresse til Nintendo klubben her i gruppen, var der ingen hjælp og hente, men af andre veje fandt jeg frem til hvor klubben havde lagt.

Da jeg var nysgerrig efter hvad de havde lavet på stedet, fandt jeg frem til en af de personer som havde arbejder der, og vi fik en længere snak om klubben.

Han fortæller hvis der skulle være interesse for det, stiller han og måske nogle af de andre personer som arbejdede der dengang gerne op til en lille fordrag.

Er der interesse for det?

Det eneste der er og se idag, er desværre kun Nintendo parkeringsskiltene, men det var nu også fedt i sig selv.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Soren47Soren47Skrevet 20/09-16 09:39 
Det lyder ellers ret fedt, men hvis det foregår i Jylland er det nok lidt for langt til jeg gider :b
varmtvandvarmtvandSkrevet 20/09-16 11:33 
Bip bip bar drengenes lokaler kunne i sagtens låne til det. Ville være oplagt
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 20/09-16 11:42 
Jeg tror ikke helt jeg forstår tiltrækningskraften. :) Hvad findes der er spændende ting de kan berette om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/09-16 11:45, rettet 20/09-16 11:46 
Jeg er heller ikke helt med på hvad det interessante er?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-16 12:05 
Parkerings-skiltene :)

Nogen der vil forklare for en Sega-dreng hvad Nintendo-klubben gik ud på?
Havde ingen interesse for deres spil dengang de var populære nok til at have klubber :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/09-16 12:12 
Det var nogen man kunne ringe til for at få hjælp til spillene. I en tid før internettet, var det en meget sjov idé, hvis man ikke lige kunne finde løsningen i de blade der blev udgivet på dansk. De var faktisk gode til at komme med brugbare svar superhurtigt.
Jeg tror nok de hørte under bergsala/electronic fun, altså dem der importerede og distribuerede spillene, så tænker de nok lavede praktisk arbejde for dem også?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/09-16 12:13 
Konsolkongen>
Parkerings-skiltene :)

Foredrag om parkeringsskilte? Hmm.. :D
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 14:53 
Det er jo ikke kun et fordrag om parkeringsskiltene, det er bare hvad der er tilbage idag fra Nintendo klubben.

Det er mere om hvad de lavede dengang man kunne ringe indtil klubben osv.

De stod jo også for import af spil og Nintendo Magasinet med mere.

Jeg ville bare hører om der var nogen som havde interesse i det?

Hvis ikke, ja så tager jeg selv afsted, når vi engang finder en dato. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 14:55 
varmtvand>
Bip bip bar drengenes lokaler kunne i sagtens låne til det. Ville være oplagt

Godt spørgsmål, det var mere en ide han kom med, manden bor nemlig i Galten og ville med glæde fortælle om klubben osv, hvis vi har lyst til og hører om det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
slk486slk486Skrevet 20/09-16 14:56, rettet 20/09-16 14:56 
Det er jo ikke kun et fordrag om parkeringsskiltene, det er bare hvad der er tilbage idag fra Nintendo klubben.

Det var der vist aldrig nogen tvivl om ;)

Tænker du der gemmer sig nogle gode historier?
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 14:58 
Sumez>
Det var nogen man kunne ringe til for at få hjælp til spillene. I en tid før internettet, var det en meget sjov idé, hvis man ikke lige kunne finde løsningen i de blade der blev udgivet på dansk. De var faktisk gode til at komme med brugbare svar superhurtigt.
Jeg tror nok de hørte under bergsala/electronic fun, altså dem der importerede og distribuerede spillene, så tænker de nok lavede praktisk arbejde for dem også?

Nemlig Sumez, jeg tænker bare det kunne være interessant for os, som købte spil og Nintendo Magasinet engang i 90erne og hører om hvordan det forgik dengang. Så ville bare sprede budskabet, hvis der var andre nørder der ønskede og hører om det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 15:02 
slk486>
Det er jo ikke kun et fordrag om parkeringsskiltene, det er bare hvad der er tilbage idag fra Nintendo klubben.

Det var der vist aldrig nogen tvivl om ;)

Tænker du der gemmer sig nogle gode historier?

Jeg er ihvertfald nysgerrig efter den samtale jeg havde med manden, han virker til og være en som har meget på hjertet.

Der er sikkert mange sjove og spøjse oplevelser de har hjulpet folk med, når de har siddet fast i et spil gennem tiden.

Samt hvordan forgik importen dengang. Det er jo noget andet idag, dengang skulle vi ofte vente 6måneder længere end USA på et spil f.eks

De handlede også med legetøj dengang, så jeg vil gerne have min nysgerrighed stillet. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 20/09-16 15:37 
Synes det er lidt synd at i rakker et godt initiativ ned som solid snake har taget tid til.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 20/09-16 16:12, rettet 20/09-16 16:12 
Jeg tror ikke rigtig de havde noget med Nintendomagasinet at gøre? Var det ikke 100% Egmont/Serieforlaget (og selvfølgelig de originale svenske udgivelser) eller deromkring?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 20/09-16 16:15, rettet 20/09-16 16:15 
Wonderboy>
Synes det er lidt synd at i rakker et godt initiativ ned som solid snake har taget tid til.

Når man starter sit indlæg i nedenstående tone (og i parentes bemærket ikke selv er en af dem, der giver mest hjælp til andre herinde), så må man forvente, at der kommer lidt den anden vej.

solid snake>
Da jeg for noget tid siden efterspurgte adresse til Nintendo klubben her i gruppen, var der ingen hjælp og hente, men af andre veje fandt jeg frem til hvor klubben havde lagt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 17:21, rettet 20/09-16 17:21 
Det her var min måde og sige tak på, bare fordi jeg ikke fandt hjælp her i gruppen, ville jeg gerne dele denne oplevelse med jer, da jeg fandt frem til stedet.

Fordi jeg nyder og være i denne gruppe.

Jeg hjælper måske ikke med så meget, men jeg gør hvad jeg kan, hvis det står til min rådighed. :-)

Tak Wonderboy

Det er jo op til folk selv, om de har lyst til det, jeg forslår bare dette. :-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
slk486slk486Skrevet 20/09-16 19:41 
Der er vel ikke nogen der rakker noget ned? Personligt prøver jeg bare at finde ud af, om det er interessant eller ej, uden selv at have noget bundet op i Nintendo klubben.

Hvis der nu havde været et decideret oplæg til hvad han kunne fortælle om af interessante ting, ville der nok ikke have været skeptiske spørgsmål, men det er da stadig et fint initiativ ;-)
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 20/09-16 19:59 
Jeg kan evt smide noget af det han har skrevet til mig her i tråden. ;-)

Det gør jeg lige senere.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 21/09-16 00:24 
Uddrag af beskederne, jeg blev ihvertfald opslugt af mandens historie, jeg har fået lov til og dele den med jer.
Jeg spurgte som sagt om, hvad de lavede på stedet, og fik en meget lang historie.. :-D
Jeg håber i vil nyde det lige så meget som mig, og måske får lidt blod på tanden efter mere.


Jamen det skal du da få. Firmaet hed Electronic Fun, det var dette firma som impoterede nintendo. Det startede egentlig med at de importerede noget andet legetøj, bla de første bip bip spil so du sikkert kan huske som donkey kong,Det orange flip up. Siden hen blev det jo så Nintendo som blev det helt store. Men også turtles og power rangers var store artikler ved elektronic fun.

Nintendo Klubben er næsten et kapitel for sig selv. Det startede egentlig med et Nintendo klub blad som man kunne abonnere på, jeg mener der lå en balnket i kasserne som man kunne tilmelde sig på. Jeg husker at min kammerat som ung blev ansat som spiltester fordi hans tante arbejdede hos electronic fun. Det startede meget lavpraktisk, jeg husker vi sad og kalkerede marios hoved af fra fjernsynsskærmen, dette logo lagde headliner til bladet der blevet trykt i sort hvid og sendt ud til medlemmerne. Efterhånden blev der stillet flere og flere spørgsmål via breve som skulle besvares i bladet, da dette blev ret uoverskueligt blev det bestemt at starte Klub telefonen. I starten var vi så vidt jeg husker 4-5 drenge der blev ansat til klub telefonen, heruender mig. Behøver jeg at sige det var noget sjovere at være "professionel gamer" end avis bud Der blev oprettet et nintendo bibliotek i firmaet, her kunne vi så låne alle de spil vi ville, de måtte på et tidspunkt lave maks på hvor mange vi måtte låne af gangen,jeg tror vi blev lidt grådige. Jeg husker tydeligt da jeg blev ansat og fik både en 8 bit og en game boy med hjem, jeg var i himlen. Senere fik vi jo så super nintendoen, 16 bit. Det var vildt.

Selve klub telefonen havde åbent 2 timer om dagen fra 15-17 så vidt jeg husker. Her sad vi så på vores eget lille gamer kontor, 2 drenge ad gangen og tog imod spørgmål til diver spil. Zelda serien var klart den der blev stillet flest spørgsmål til men også LoLo serien var svær for folk at finde ud af. Jeg husker også Punch out, her var det især inderen med tigeren på hovedet der voldte problemer for folk når han begyndte at suse rundt i cirkler. Senere blev det igen Zelda, link to the past til 16 bit´en der var mange spørgsmål til.

Som tiden gik blev vi jo voksne og forlod klubtelefonen, opgaven blev givet videre til vores kammeraters lillebrødre, de ringede sommetider om hjælp til de gamle spil Efterhånden som det blev mere moderne at spille pc og playstation blev der mindre at lave i klub telefonen. Det gik fra når vi havde flest opkald,ca 150 på 2 timer til ganske få. Electronic fun solgte nintendo fra til K.E. Mathiesen som var et stort legetøjs firma i århus. De kørte Klub telefonen videre men det sluttede stille og roligt efterhånden som man kunne google sig frem til alt. Jeg tror min kammerat Thomas som stadig bor i Skovby var den sidste der sad ved telefonen.

Personligt stoppede jeg selv ved klub telefonen da jeg var 17. Jeg fik faktisk arbejde på Electronic funs lager hvor jeg var i godt et år som lager medarbejder. her ekspedere vi ordre til samtlige danske legetøjshandlere. Imens jeg var der kan jeg huske vi modtog 10 eller 12 40 fods containere kun med power rangers. Jeg havde også æren af at få lov til at promovere power rangers i danmark. Det foregik på den måde at jeg blev iklædt en Rød powerrangers dragt og hjelm og blev kørt rundt til mange føtex butikker i en limousine sammen med en flot lyshåret pige der var klædt ud som Barbie. Så skrev vi autografer til børnene. Jeg var JASON. Hold fast jeg skrev mange autografer.

Idag eksistere firmaet ikke mere og alle aktiviteter er solgt fra. En epoke er slut i skovby. Men jeg husker det stadig som en fantastisk tid.

Jeg ved faktisk ikke præcist hvornår firmaet lukkede, jeg vil skyde på at det skete omkring 2004-5 stykker. Hvis der er mere jeg kan hjælpe med eller i har lyst til at møde #legenderne# fra nintendo klub telefonen må i jo sige til
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
varmtvandvarmtvandSkrevet 21/09-16 08:26 
Haha fed beretning. Jeg vil klart gerne høre mere...:)
Jeg så faktisk den røde Power Rangers tilfældigt i Føtex dengang:)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
silverstarsilverstarSkrevet 22/09-16 19:24, rettet 22/09-16 19:25 
Hehe, det var nogle sjove detaljer han havde med fra dengang.

Hvis det bliver til et møde, så tænk over om man kunne optage det (helst billede+lyd, ellers bare lyd) og lægge det op, så dem der ikke kan deltage kan se/høre det.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 22/09-16 22:13 
Jeg havde tænkt på det samme silverstar, ihvertfald til et minde jeg selv vil have. :-)

Jeg er klar over, det nok ikke er den bedste tid længere, da vi går ind i julefrokost perioden, samt folk skal købe gaver osv, men det ville være fedt og få en dato på. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 29/07-18 12:31 
Så er der kommet en dato på begivenheden, og ja ventetiden har været lang. Men nu sker det.
Dagen bliver søndag den 5 august kl 11.00 i Galten. Jeg leder lige efter den præcise adresse.

Hvem skal med?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 29/07-18 12:34 
Engvangsvej 17 8464 Galten er adresse.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 01/08-18 23:56 
Er der nogen af jer der kommer?
Vi bliver en flok fra en anden spilside. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig