X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prey (2017)


Svar
jaesjaesSkrevet 20/08-16 01:58, rettet 20/08-16 01:59 
Virker i grove træk som en blanding af det første Prey, Bioshock, System Shock og Dishonored.

Lidt gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=KpQVlMvhKcs

Prey i følge Bethesda og creative director Raphael Colantonio:

51 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 20/08-16 01:58, rettet 20/08-16 01:59 
Virker i grove træk som en blanding af det første Prey, Bioshock, System Shock og Dishonored.

Lidt gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=KpQVlMvhKcs

Prey i følge Bethesda og creative director Raphael Colantonio:

"Prey is not a sequel, it's not a remake, it has no tie with the original," says Raphael Colantonio, president and creative director of Arkane Studios. So, then, what exactly is this newly announced game? The E3 2016 announce trailer gave a glimpse into the world that Arkane is creating for Prey, but since its debut fans have been eager to understand what makes this both a Prey game and an Arkane game. In a candid chat at E3, Colantonio shared his insights into Arkane’s philosophy of game design, along with new details about Preys gameplay and story.

https://www.youtube.com/watch?v=_VeMnngn2UM
nerosnerosSkrevet 20/08-16 12:10 
Det ser sku flot ud!!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-16 13:28 
Det er super fedt at det intet rigtigt har med det forrige at gøre :) Jeg synes også det ser interessant ud, den smule de har vist.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 03/12-16 20:24, rettet 03/12-16 20:28 
8 min. gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=81Ofcp8Pp_U&t=141s

Blev glad da han sagde "weapons are rare". Virker da også som et relativt genre-løst spil, hvor kernen er "opgaveløsning". Gloo cannon ser også ganske sjov ud - Prey's svar på gravity gun i sin alsidighed.
la0sla0sSkrevet 03/12-16 23:30 
Det ligner lidt deres version af et Bioshock. Sådan med store clunky guns osv., jeg ved ikke helt, altså det er selvfølgelig småting, men det nager lidt. Resten ser spændende ud. Håber ikke det bliver Arkane-lite, ligesom Bio var en -shocklite.
Hvad sker der?
slk486slk486Skrevet 07/12-16 10:58 
Nej, jeg håber også det bliver mere System Shock end BIoshock - på den skala :)
j/k
jaesjaesSkrevet 07/05-17 00:48 
Har spillet ca. 3 timer på PS4 (non-Pro) og er ret positiv. Det føles som et godt miks af Deus Ex, de to Half Life-spil, Bioshock - og så ret sikkert System Shock-spillene, men dem har jeg ikke prøvet. Men føler kun jeg har skrabet overfladen.

Lydsiden er fremragende, og er med til at gøre spillet ret creepy (ikke direkte horror) - fx er musikken dynamisk og formår ligesom thrillere og gysere fra filmenes verden at bygge en skræmmende stemning op, så man næsten konstant sidder med små-erigerede nakkehår.

De satans mimics hjælper selvfølgelig også - p.t. tør jeg næsten ikke røre noget da alt fra planter til kaffekopper kan vise sig at være levende.

Spillet er slow paced, men på den rigtig gode måde. Og senere får man flere våben, kan jeg se på den ammunition jeg har samlet op, så mon ikke man kan spille det mere som en FPS hvis man vil.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-17 08:39 
Spillet er ude men praktisk talt ingen anmeldelser, embargo efter udgivelse?
la0sla0sSkrevet 07/05-17 09:07 
Det er hamrende noia, for at lyde moderne. Jeg har haft det pænt stresset for tiden, og kan sgu ikke lige overskue det :) Tror liiige jeg skal lidt over et par bumps på work, før jeg har ro nok til at spille det. Jeg får jo jump scares hele tiden. :D

Men, jeg synes virkelig det tegner godt. Omend den visuelle stil er lidt for Bioshocky til mig. Det der lidt store og clunky look.. det er jo primært en visuel ting, da det spiller anderledes.

Interessant på RPS, hvordan de snakker om at have dybt forskellige oplevelse baseret på deres builds.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 07/05-17 13:25, rettet 07/05-17 13:26 
Beano>
Spillet er ude men praktisk talt ingen anmeldelser, embargo efter udgivelse?

Formentlig Bethesda som ikke har sendt spillet ud til anmelderne før torsdag - den forklaring har jeg i hvert fald set et par gange.

Embargo og/eller sen udsendelse til anmeldere lader også til at være deres nye stil fra og med Doom sidste år:
https://bethesda.net/en/article/42QH1pTNpKSYIcgKK2C4wW/bethesda-and-game-reviews
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-17 15:36 
PS4-versionen har mærkbar controller lag (Dishonered 2-style). Udviklerne er klar over problemet og siger de vil løse det.

Jeg tænker at jaes ikke er generet af problemet, men i følge Giant Bomb's quicklook siger han at han ville undgå PS4-versionen indtil videre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05-17 15:59 
Korrekt, jeg er ikke generet af det :)

Faktisk har jeg slet ikke lagt mærke til det ;)

Kan ske der bare er lag i alle spil, jeg spiller, da tv'et ikke er i game mode eller lignende (de fleste effekter osv. er dog slået fra eller sat til minimum). Så måske er jeg bare vandt til lag. Vil dog lige sammenligne i game mode i eftermiddag og give en tilbagemelding.

Har dog læst på Neogaf, at der er mindre lag end i demoen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-17 16:02 
Gad vide om det betyder at de så har optimeret det så meget som muligt? :( Jeg tror at jeg vil være ret generet af det, så det kunne godt være en dealbreaker for mig. Håber de kan forbedre det yderligere, og det er alligevel ikke noget jeg står og skal spille foreløbig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/05-17 16:44 
Spillede GB med day 1 patch? For den skulle forbedre situationen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-17 16:49 
Det vil jeg næsten tro, for de havde heller ikke fået spillet før tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05-17 21:07, rettet 07/05-17 21:13 
Har testet lidt med og uden game mode, og synes ikke det er slemt. Hos mig er billedet i hvert fald ikke helt ligeså wobbly som hos GB. Der er da en tydelig forsinkelse, men synes ikke det går udover gameplayet.

Det er snarere det at spille med gamepad vs. mus, der måske kan være et problem for nogle, er mit gæt, da de "almindelige"/små mimics er så hurtige, at det kan være lidt svært at ramme dem. Og det vil mindre lag ikke ændre meget. Føler i hvert fald ikke jeg mangler kontrol sammenlignet med andre spil.

EDIT: Det sidste kommer an på spillestil og sikkert den følsomhed man indstiller bevægelsen til - bare så ingen bliver sure hvis de mener laggen har stor indflydelse ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-17 21:15 
Jeg tror det er forskelligt fra person til person hvor nemt man har ved at vænne sig til den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05-17 21:29, rettet 07/05-17 21:35 
Ja, og så er der det med hvordan man oplever det i første omgang, éns tv osv. - så lige at Kotaku direkte siger der ikke er lag i PS4-versionen :)
Prey (2017)
http://kotaku.com/three-hours-with-prey-1794964866

Her er så en gut der har testet de tre versioner - han siger:
Pc - 50ms
PS4 - 183ms
XBO - 171ms
NB: Der nok lidt spoilere i videoen - men det er ved ca. 7:38
https://www.youtube.com/watch?v=xTbVoA-ikM0

Min subjektive opfattelse er noget i stil med 100ms - har en gang haft et midi-keyboard med 100ms forsinkelse med de første drivere jeg brugte, og det her er i samme boldgade :)

Hvis man er nervøs for, at det vil genere, er der nok ikke meget andet for end at vente på DF + udtalelse fra Bethesda :)
BeanoBeanoSkrevet 07/05-17 21:34 
Kotaku skribenter som udtaler sig om tekniske aspekter.. ;D
slk486slk486Skrevet 08/05-17 07:38 
Alt er relativt - Killzone 2 var omkring 150 og "alle" synes det var tungt :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 07:44 
Der er altid lag, det er ikke relativt :)
slk486slk486Skrevet 08/05-17 08:15, rettet 08/05-17 08:16 
Folks "no lag" er relativt, jo - og ovenikøbet også subjektivt ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 08:31, rettet 08/05-17 08:31 
Enig, bare ikke det han påstod :)

Han burde have skrevet at han ikke følte noget lag.
slk486slk486Skrevet 08/05-17 08:32 
Nej nej, det er lidt for påståeligt af ham :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 08:37, rettet 08/05-17 08:38 
Nemli ;)

Anyway, jeg spillede demoen før jeg læste om problemet, og kunne mærke det med det samme. Satte følsomheden op som afhjalp det lidt. Der var naturligvis samme lag men føltes bare hurtigere. Lavere lag vil dog stadig klart være at foretrække for mig, så jeg venter lige og ser tiden an mht. patches :)
slk486slk486Skrevet 08/05-17 08:39 
Er det en stor deadzone, eller decideret forsinkelse?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 08:54 
Forsinkelse.
spectrespectreSkrevet 08/05-17 10:51 
Fik lige en aha oplevelse. Havde hele tiden troet at Prey (2017) var en efterfølger til Prey (2006) som jeg mildest talt syntes var ret lackluster, så jeg har haft 0% interesse for denne nye udgivelse.

Men det viser sig så at være en re-imagening? Og slet ikke noget af det der indianer spirit walking halløj?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 10:57 
Det er en reboot, ja :)
slk486slk486Skrevet 08/05-17 11:42 
Det er vel hverken-eller. Det er en helt ny franchise, der bare har samme navn.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 11:55, rettet 08/05-17 11:56 
Arkane's Prey is a re-imagining of the original 2006 Prey developed by Human Head Studios. While Prey 2, a sequel to the 2006 game, had been planned, it fell into development hell following transfer of the intellectual property from 3D Realms to Bethesda Softworks, and eventually canceled in 2014. Arkane's version does not use any of the planned sequel's assets, and only incorporates the name and the broad theme of the protagonist being hunted by aliens of the previous games. Arkane built Prey as a spiritual sequel to System Shock, providing the player with several potential means of progressing within the game.


Wikipedia link
slk486slk486Skrevet 08/05-17 12:36 
Det er muligt der sådan på Wikipedia, men det gør jo ikke nødvendigvis brugen af begrebet rigtigt ;)
En re-imagining ville i mit hoved have samme grundkoncept, men udført anderledes, mens en reboot ville fortælle samme historie på en anden måde. Jeg synes ingen af delene gør sig gældene her, men det er nok bare mig.

Under alle omstændigheder har det intet med det gamle Prey at gøre i andet end navn :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 12:42 
Nøh, men det er samme IP, bare startet helt forfra ... så kaldt det hvad du vil :)
jaesjaesSkrevet 11/05-17 18:08, rettet 11/05-17 18:14 
IGNs 4/10 pga. en relativt sjælden bug, der gjorde, at anmelderen ikke kunne gennemføre spillet, åbner for en interessant diskussion om karakterer og sites som Metacritic, da de 4/10 ikke vil blive rettet på Metacritic, selv hvis IGN opdaterer deres karakter.
http://www.ign.com/articles/2017/05/11/prey-review-2

Selvom karakterer kan være rart til overblik, så mener jeg, ligesom TotalBiscuit, at det er ved at være tid til at gå væk fra karakterer så vidt muligt - specielt hvis et site er på Metacritic eller lign. Alternativt gå over til en mere bred form for karaktergivning ala "Ja", "Nej", "Måske".
http://www.twitlonger.com/show/n_1sps34b

Man kan sige, at dilemmaet altid har eksisteret, men den store forskel i dag er, at anmeldelsen i de fleste tilfælde er forældet, og dermed ukorrekt, senest en uges tid efter, da spillet så vil være patchet. Og ved spil med få anmeldelser på Metacritic kan det endda give en ganske katastrofal skævvridning.
SumezSumezSkrevet 11/05-17 21:58 
Det er satme også bare uprofessonelt. Jeg mener at et site skal være i stand til at sige lige hvad de vil om spil, men hvis man skal figurere på aggregeringssystemer som MetaCritic, må der være visse standarder der skal overholdes, og det er langt fra dem alle der gør det (*host*sterling*host*)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-17 23:13 
Hvad skulle de så gøre, annullere anmeldelsen? Hvis anmelderen var tvunget til at spille forfra pga. en fatal bug så havde det nok også fået indflydelse på karakteren.

Jeg synes 4-tallet er fint, så kan de lære ikke at udsende ufærdige spil.

Jeg forstår også godt din pointe Sumez, men fejlen er udviklerens egen. Ikke skribentens.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/05-17 09:23, rettet 12/05-17 09:33 
Helt enig Kk. Som landskabet er i dag, hvor scores aggregeres, så kan det kun være på udviklerens kappe - om man er enig med IGN eller ej.

@Sumez: Din sterling kommentar lugter af Zelda-salt ;) Hvem skal bestemme den "standard". Dig?

On topic, så ligner det et par forbandet sløsede konsol ports, som Arkane lægger for dagen. Ikke desideret dårlige, bare halvhjertede.
j/k
jaesjaesSkrevet 13/05-17 12:15 
IGN har opdateret karakteren fra de 4/10 til 8/10 - patchen var i beta da de skrev anmeldelsen og er nu ude. Jeg bliver ikke overrasket, hvis beslutningen om hvor længe de skulle vente med første udgave af anmeldelsen har været lidt af et dilemma for sitets redaktør :)

Prey (2017)
enfenenfenSkrevet 13/05-17 14:20 
Jeg finder det også sløjt at give karakter efter en bug, der på ingen måde rammer alle. Man kan gøre opmærksom på det - helt fint. Men det skal ikke være udslagsgivende for karakteren.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 18/05-17 10:35, rettet 18/05-17 10:36 
Der er kommet patch der skulle forbedre input lag. Synes også jeg kan mærke lidt forskel men var ikke hårdt ramt før. Men nu drifter min figur i stedet, bare jeg hviler fingeren på sticket :/

Men selve spillet er ret cool. Minder en del om Deus Ex-serien men oplevelsen er en del anderledes alligevel, både pga. gameplay og lokaliteten. Har spillet ca. 12 timer og føler ikke jeg er meget langt, men det skulle komme meget andet på ruter, missioner osv. Jeg udforsker ret grundigt.

Også fedt med et spil hvor crafting giver rigtig god mening. Er dog ikke vild med at man kan crafte neuromods, altså mods man normalt finder via udforskning og bruger til at opgradere figuren.
SumezSumezSkrevet 09/07-18 11:40, rettet 09/07-18 11:42 
Er endelig kommet i gang med spillet, og er ca. 10 timer inde. Indtil videre er jeg super betaget af det.

Det har virkelig mange rå kanter og problemer, men for hver af dem, gør spillet noget spændende som gør op for det. Det er svært at hade på et spil der virker så sympatisk som det her. Man kan virkelig mærke at udviklerne holder af System Shock 2, og har prøvet at genskabe oplevelsen. Det eneste der falder lidt til jorden, er alle de andre spil der nu om dage har stjålet elementer fra samme spil, der får f.eks. elementet med at gå og finde audio logs til at føles enormt trættende i forhold til den spændende oplevelse det var i SS2.

En ting der kom lidt bag på mig, og som nok også går lidt udover oplevelsen, er hvor meget spillet også løfter fra Bioshock. Der er elementer som f.eks. de store Art Deco-inspirerede reklamer der virker som om det er med udelukkende fordi Bioshock har det (og naturligvis temaet med at den teknologi der opgraderer spilleren også er central for stationens forfald). Det er slet ikke gjort med ligeså store og gennemførte armbevægelser som i Bioshock, og det føles også rimelig malplaceret i forhold til spillets setting. Jeg så hellere en loyal genskabelse af den ubehagelige, kolde og sterile sci-fi atmosfære fra System Shock. Det er nu ikke fordi det gør spillet dårligt, det er bare svært at abstrahere fra.

En anden ting der kan være lidt presserende, er spillets kampe. Fordi quicksaves er tilgængelige hvorsomhelst, er den bedste strategi som regel bare at lade en fjende overraske en mens man danner sig et indtryk af hvor og hvor mange der er, og hvordan rummets layout er, for derefter at loade og prøve at udnytte de muligheder man har. Det resulterer som regel i at jeg reloader utroligt mange gange for at minimere mit tab af ressourcer for hver enkel kamp (jeg slæber rundt på 40+ medkits nu, men man ved jo aldrig hvornår man får brug for dem, vel? >_>). Det er ikke en sjov måde at spille på, og det hænger også sammen med fjendernes måde at slås på, der gør det nærmest umuligt at overskue hvad der sker, især hvis man prøver at benytte tangen til melee angreb for at spare på ammunition, hvilket ofte er hvad jeg gør.
Men jeg er med på tankerne bag det, tror jeg. Idéen som jeg forstår det, er netop at undgå traditionel FPS gameplay, men prøve at opfordre spilleren til at gøre brug af alternative, kreative strategier til at få skovlen under de kraftigt overpowered phantoms, og det der er værre. Og det er et aspekt jeg rigtig godt kan lide. Jeg kan godt lide at de ikke holder sig tilbage, og kampene er udfordrende selv på Normal, men det har bare en tendens til at føles rodet og tilfældigt, sammenlignet med både de ekstremt simplistiske (men stadig farlige) fjender fra System Shock 2, og det hurtige og dynamiske, og ekstremt underholdende gameplay fra Bioshock.

Er godt tilfreds med hvor åbent spillet er for udforskning "off the beaten path". Der er meget at se og gøre steder spillet ikke har nogen planer om at guide dig hen, og til tider har jeg taget meget store omveje, der ofte har betydet en del backtracking tilbage hvor jeg kom fra, da genveje frem og tilbage lader til primært at blive åbnet via at følge hovedmissionen. Men det er fedt at det lader sig gøre, og en meget stor forbedring over Bioshock's tilgang. Det ærgrer mig faktisk at der er quest markers på både hovedmissionen og sidequests, for alle burde snildt kunne lade sig gøre uden. Jeg har også flere gange været i stand til at kæmpe mig hen til steder hvor det føles at jeg "ikke burde være" endnu, takket være især GLOO kanonen. Jeg kan forestille mig at spillet er åben for noget rimelig seriøs sequence breaking (og sikkert flere der et tiltænkt fra udviklerens side), og glæder mig til at se hvordan andre folk har brudt spillet åbent efter jeg har været igennem selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/07-18 18:14 
Jeg tror det er bevidst, at stilen minder om Bioshock men mere nedtonet.

Det foregår jo i et alternativ 1960'erne, og stilen i meget af det årti, ER nærmest nedtonet Art Deco :)

Men i starten føltes det også lidt lala på mig, men i konteksten, synes jeg det er fornuftigt udført det meste af tiden.

Jeg håber det dlc der er udkommet/er på vej, betyder at de får lov at lave flere spil i genren. Gerne enten Prey 2, i ny setting, eller noget helt nyt. Nu er der jo allerede to Dishonored-spil.
SumezSumezSkrevet 10/07-18 10:01, rettet 10/07-18 11:40 
Jeg tror det er bevidst, at stilen minder om Bioshock men mere nedtonet.

Absolut, jeg undrer mig bare over beslutningen, når nu spillet ellers gør så meget for at føles som en opfølger på netop System Shock 2. Bioshock tager art deco stilen all the way, mens Prey stadig lægger sig op ad det klassiske sci-fi, endda med callbacks til musikken fra System Shock også. Der er ikke noget swing og jazz her.

Det foregår jo i et alternativ 1960'erne, og stilen i meget af det årti, ER nærmest nedtonet Art Deco :)

Medmindre du lige har spoilet noget for mig, så foregår spillet i 2035. :) Det er nu heller ikke fordi der er meget 60'er over den stil der ligger for dagen i Prey. Det virker faktisk netop snarere som sådan en "art deco callback" stil som man også ser i nogle reklamer i dag, bare underligt at det er så dominerende, og endda bruges til motiverende plakater indenfor firmaets egne rammer. Men altså, der er ingen der skal kunne sige at det ikke kommer på mode om 15 års tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 11/07-18 00:41 
Jeg er netop ved stedet, hvor man kan "vælge" sin sidste mission/opgave. Jeg er pænt på røven over det her spil, og efter min mening er det her noget af det bedste i denne genre, hvis man er med på immersive sim-betegnelsen. Bioshock virkede på mig meget simplificeret, det var en oplevelse der var positiv, men i står tilbage som en skuffelse. Eller... måske bare en light udgave.

Shock 1 står stadig for mig, som noget helt unikt, det har selvfølgelig også noget med oplevelsen dengang at gøre, men jeg kan stadig spille det, og føle hvor friskt det stadig er. Det er ikke forkert når Warren Spector siger at det kan remakes med ganske få ændringer, og stadig virker moderne. Det sker jo så i øvrigt også.*

Shock 2 står også lidt som en skuffelse, en lille bitte én. Det føles som et spil der blev lavet lidt hurtigt. Så få fjender, meget ens enviroments, og et efter min mening træls level-system (jeg forstår det), der er knap så elegant som den åbne tilgang i Shock 1. Her er det meget mere traditionelt. Men altså vi taler i småtingsafdelingen, det var og er et virkelig godt spil.

Men altså Prey. Jeg skulle også over det Bioshock-agtige, og forholdsvis clunky våben-design, som gav mig bange anelser. Men resten af spillet er virkelig et overflødighedshorn af systemer, og genialt spildesign. Der er så mange muligheder at spille det, og jeg synes stemningen og historien er ret fascinerende. For mig er det her, noget af det bedste siden det første Shock. Så deeeet...


*Nightdive har endelig nosset sig sammen, og laver et straight up remake, mens Otherside med Warren Spector nu arbejder på Shock 3. Tjek i øvrigt System Shock 1 Enhanced på Steam, med den rigtige kode kan man hente en beta af den Source port der netop er udgivet. Efter source koden blev fundet er der blevet arbejdet godt, og der sker spændende ting, såsom den første fanmission side spillet release.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 11/07-18 10:24, rettet 11/07-18 10:24 
Men altså Prey. Jeg skulle også over det Bioshock-agtige, og forholdsvis clunky våben-design, som gav mig bange anelser. Men resten af spillet er virkelig et overflødighedshorn af systemer, og genialt spildesign. Der er så mange muligheder at spille det, og jeg synes stemningen og historien er ret fascinerende. For mig er det her, noget af det bedste siden det første Shock. Så deeeet...

Jeg kan heller ikke få armene ned over bare at opdage hvor mange ting jeg har overset i de tidlige områder, og indse hvor mange ting man kunne have gjort i en hel anden rækkefølge. Flere sidemissions bryder jeg også ind i halvvejs, eller springer flere mellemliggende trin over ved tilfældigvis at opdage en hemmelighed, og spillet har det helt fint med det.
Hvis man ved hvor man skal kigge er der helt åndssvagt mange skjulte ting man kan finde. Vidste du for eksempel at hvis man slår på nogle af alarmerne, er der et hemmeligt skab bagved der åbner op? Jeg tænker også at hvis man kender nogen af nummer-koderne på forhånd, åbner det nok også op for endnu mere sequence breaking.

På mange områder er Prey 2017 faktisk et af de bedste forsøg jeg har set på at genskabe hvad Super Metroid gjorde siden det spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 11/07-18 13:08 
Nej det vidste jeg ikke. Vildt!

Og ja det har virkelig den der Metroid opbygning. Hvilket det oprindelige Shock også havde, og toeren måske mistede lidt.

Det her er i min optik sidste års bedste spil og Arkanes bedste.
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 11/07-18 14:16 
Ok, jeg begynder at blive nysgerrig nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 11/07-18 14:24 
Sumez, vidste du at skumarmbrøstet kan bruges til at trykkes på knapper du ikke kan nå?
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 11/07-18 15:10 
Yep, det stod i en beskrivelse et eller andet sted. Jeg tror måske den tutorial der popper op når man samler det op? Tænkte dog ikke over inden det sted hvor man skal ind i lighuset, og en hurtig internetsøgning erklærerede at det var den eneste måde at komme ind. Efter jeg havde gjort det, opdagede jeg dog at missionens egen beskrivelse foreslår en anden løsning: Den operator der patruljerer i området flyver af og til derind, og låser døren op på vejen.

Man kan endda bruge den til at trykke på touchskærme på computerterminaler. Brugte det med success minimum et sted hvor jeg ikke engang ved om det var tiltænkt.

Er vild med at der som regel er så mange forskellige løsninger til de udfordringer der er i spillet, og det er ikke altid at der er en hel åbenlys løsning, selv i hovedmissionen. Faktisk er det eksempel der bruges i spillets intro/tutorial lidt "skidt" (find et keycard eller kravl gennem udluftningsskakten). Det er virkelig basic og demonstrerer slet ikke hvor obskure og kreative mange af de forskellige løsninger i spillet kan være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 11/07-18 15:14 
I øvrigt interessant at Chris Avellone har været medforfatter på spillet.

Og ja, du har helt ret, der er virkelig mange måde at gøre tingene på. Min karakter var virkelig ikke den store kæmper, men med snilde og kreativitet kunne man løse meget... nåja og plus en god portion GLOO. :)
Hvad sker der?
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig