X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Survive


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-16 12:51 
Nyt spil fra spil-firmaet Konami som er dem der har lavet spil som Rush n' Attack og Gryzor

https://youtu.be/X3hjRKGrC40
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-18 09:08 
Jmog>
3of19>
dunkey er meget skuffet:
https://www.youtube.com/watch?v=pMPomCWUraQ&t=0s

Det lyder også som en gang skrammel når den optimale strategi er at smide et 3 meter bredt gitter på jorden og så prikke til zombier der er så hjernedøde at de ikke kan finde ud af at gå udensom.

Den strategi er bestemt ikke altid brugbar. Man har ikke spillet meget, hvis man påstår det.

Kan du ikke fortælle hvad der gør gameplayet anderledes når man har rundet de første 5-10 timer? ALT hvad jeg har har set af gameplay har været præcis det 3of19 beskriver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 26/02-18 09:10 
Korte af det lange, kan man lide survival spil er det fint, forventer man et Metal Gear spil, bliver man skuffet
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-18 09:35 
Jeg tror da ikke der var nogen der seriøst forestillede sig at dette ville være et nyt Metal Gear. Hverken da det blev annonceret eller nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/02-18 10:11 
Jmog>
Det er essentielt for hele survival-aspektet i spillet.

Men kan man ikke sige det om de fleste survival spil? Gør MG Survive noget anderledes for at vinde folk over, der typisk ser den slags som tidspilde? Jeg har næsten lige gennemført Subnautica, er hovedkulds forelsket i det og ville utvivlsomt kalde det det bedste open world spil, jeg har prøvet i denne generation, men det til trods, så hader jeg survival aspekterne i det. Ligesom jeg gør det i langt størstedelen af de spil, der implementerer den slags. Det føles som evig bar management, hvor man konstant samler, crafter og sorterer i inventoriet, for at få kørt barene i bund.

Fungerer MG Survive sådan, at selv folk der typisk ikke bryder sig om den slags, vil have en god chance for at kunne holde af det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 26/02-18 17:46, rettet 26/02-18 17:48 
@Bede-x:
Jo, sikkert. Jeg har ikke spillet mange survival spil, da det meste har virket som early access buggy crap hvor tiltrækningen var mængde og sandkasse fremfor polish og kvalitet. Hvis spillet ikke havde haft den stemningsfulde horror-del, så ville jeg helt sikkert have været dødirriteret på systemerne. Med horror-delen og lavt udsyn, så er udforskning lige pludselig enormt spændende og stemningen uhyggelig og stressende.

@Konsolkongen:
Jeg har vist spillet omkring 6-7 timer vil jeg tro. De fleste encounters jeg har haft kan klares ved at sætte fences... hvis de altså kommer fra samme retning. Og selv da, så afhænger det meget af mængden. Da jeg lavede noget wormhole defense (tænk horde mode) var der alt for mange til at hegnet kunne holde længe nok til at jeg kunne nå at dræbe mængden, inden det blev væltet. Og der kom fjender fra to vidt forskellige retninger. Jeg var reelt nødt til at lave diverse forhindringer og sekvenser af hegn for at sinke dem nok. Det var med nød og næppe at jeg fik nakket de sidste mens de stod og slog på min wormhole generator.

Men, men, men... det er ikke alle våben, der kan stikke igennem et fence. Spyddet kan, men der er en øvre limit for, hvor meget det kan opgraderes mht skade (det har alle våben), som er lav nok til at man er motiveret til at bruge andre tohåndsvåben og man kan kun bære på ét tohånds og ét enhåndsvåben af gangen. Lige nu er jeg for eksempel blevet meget glad for at rende rundt med buen, da det er et fremragende afstandsvåben, da det ikke larmer og man kan samle pilene ind igen fra ligene. Genbrug! Ulemperne er så, at rækkevidden ikke er uendelig, som en kugle, og at den er langsommere at skyde med, da man skal spænde den. Det er et fremragende våben, men det gør mig en del mere sårbar, da jeg kun kan sætte fences for at forsinke fjenderne, jeg kan ikke dræbe dem, mens de er på den anden side af det. Medmindre jeg altså vil spilde mine dyrebare patroner i mit håndvåben.

Men er man så totalt fucked i belejringssituationer, hvis man ikke har spyddet med sig? Nej, men der er nogle andre udfordringer. Mukkerten er EKSTREMT effektiv til at smadre flere fjender på én gang og vælte dem, der ikke dør af slaget. Til gengæld er den ekstremt langsom at slå med og har en... hvad kan man kalde det... lang animation inden den connecter. Så man skal være meget taktisk, når man bruger den. Med andre våben kunne man måske lave et towerdefense aktivt setup, hvor man får styret dem gennem mindre labyrinter af barrikader. Det skal jeg lige have testet om det overhovedet er muligt. Kan være de kun går line-of-sight og så smadrer den barrikade, der er i vejen. Indtil videre virker det som om de har tænkt meget over balancen i de forskellige våbens fordele og ulemper.

Oveni alle de ting jeg har skrevet om, så kan man unlocke diverse evner, som giver én fordele i kamp. Nye angreb, højere hastighed, bedre udholdenhed. Det er ikke en træstruktur, så man har faktisk frit valg på alle hylder hvad angår evner. Man får et unlock point (= en evne) hver gang man stiger i level. Levels køber man via Kubon, som er den ressource man får ved at loote fjenders lig og visse få steder i The Dust kan man også finde dem. "Køber" er en vigtig pointe, da det er møntfoden (sammen med ressourcer) når man vil opgradere våben, oprette nye basefaciliteter og nødrefill af iltforsyning på missioner i The Dust. Så der er en konstant afvejning af hvad der er værd at bruge Kubon på.

@3of19: Nu er jeg ikke så langt inde i det endnu, men der er faktisk en del Metal Gear over det. Ingen af de karakterer vi kender er med, men det virker som en ganske interessant Metal Gear side story. Over The Top cut-scenes med høje produktionsværdier (dog ikke så mange indtil videre), men masser af skæv dialog fra dine AI handlers, mystiske organisationer hvis agendaer vi ikke kender, codec samtaler. Missionerne man er på låser op for bånd, som man kan høre under missionerne, med monologer/dialoger der fortæller dig mere om hvad der skete med den tidligere mission til Dite (dimensionen du er i). Indtil videre er det faktisk ganske fængende mht. hvad der er sket, hvem der har gjort hvad og hvorfor.

Udover det, så er interface, lydeffekter og gameplay konventioner helt ekstremt Phantom Pain, hvilket er dejligt.

Jeg aner ikke om jeg på et tidspunkt går død i det, om plottet falder fra hinanden osv. men indtil videre er jeg meget positivt stemt overfor det og finder det ganske vanedannende.
JmogJmogSkrevet 04/03-18 03:44, rettet 04/03-18 03:45 
Spillet bliver bare bedre og bedre. Loopet med gradvise gadgets, evner og forbedringer der låses op for er enormt tilfredsstillende, og der er intet der slår at være i The Dust, faret vild mens man prøver at finde hjem og en gruppe fjender opdager en.

Ikke specielt videovenligt, da stemning og spændingen i de stille stunder er langt mere effektivt, når man selv sidder med controlleren.

Her er dette stykke gameplay, hvor jeg skal forsvare en maskine mod tre wave-baserede angreb, mere egnet. Inden videoen startede, havde jeg placeret metalhegn, sandsække og pigtrådforhindringer udvalgte steder. Hele sekvensen mindede faktisk en del om et tower defense spil.
https://youtu.be/RtViRzA64Bs

Grunden til jeg render rundt som en hovedløs kylling af og til er for at finde pile på jorden. Man har kun den mængde man tog med fra ens base og særligt de effektive Heavy Arrows gør det ondt at miste, da de er dyre at fremstille.
MORJMORJSkrevet 04/03-18 11:18, rettet 04/03-18 11:19 
Jeg er ret glad for MG survive. Det er et loot baseret horde mode survival game. Faldt over denne video som faktisk forklarer ret fair, hvad Jim, Dunkey og Joe misinformerer om. https://youtu.be/M7FngrrIo_c
JmogJmogSkrevet 05/03-18 02:36 
Det er de ting du skriver... og hvor jeg er nu er det faktisk også Stardew Valley. Jeg holder dyr, har marker jeg høster etc.

Rigtig cool ting er, at mens Phantom Pain havde fede 70’er og 80’er numre man kunne finde, så har Konami tømt deres bagkatalog af spilsoundtracks og spredt dem udover Survives verden. Nogen af dem er djævelsk gemt. Der er blandt andet numre fra Boktai, Castlevania, Winning Eleven og hele Metal Gear-serien.
JmogJmogSkrevet 09/03-18 02:40 
Fik en røgovn i dag. Wohoo, røgede bjørnebøffer galore. Jeg har også marker med kartofler og medicindke urter. Regnvandsbeholdere, så jeg aldrig løber tør for vand. Har også geder, så jeg kan få mælk og kød. Supper er the hotness når det gælder madlavning. Er ved at udbygge mine forskellige teams med nye rekrutter, så resourcerne bliver udnyttet bedst muligt.

Superhyggeligt spil.
NaieraNaieraSkrevet 09/03-18 02:49 
Røvovn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/03-18 08:39 
Stop jmog!

Jeg kan/må ikke støtte konami lige nu. :D
Damn-PT-cancelled-mofos!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 17/03-18 17:18 
Er kommet til spillets andet område. Det er markant mere visuelt varieret end det første og der er adskillige nye fjendetyper. Man kan bestemt ikke bare stille sig bag et hegn og tro så er den hellige grav velforvaret. De hopper henover det!

Det bliver aldrig så plotintensivt som et spil i Solid-serien, men der bliver drypvist introduceret flere små links til hovedserien. Og så lige pludselig øses der en hel spand udover en med et WTF-monent.

Jeg hygger mig også gevaldigt med at når jeg vender tilbage til basen, så spilles der (for eksempel) temamelodien fra Snatcher over basens anlæg. I modsætning til Phantom Pain, så kan man ikke høre den opsamlede musik når man er i marken, men det giver fin mening. Udover at det ville ændre stemningen, så er lyd så stor en faktor at det ville være fatalt, hvis musikken overdøvede det.

Jeg har 27 numre unlocked/fundet indtil videre. Keep’em coming!
JmogJmogSkrevet 19/03-18 09:52 
56 timer inde i spillet og jeg er nået til et punkt, hvor jeg kan crafte et device som sandsynligvis vil trigge opgør med slutbossen.

Jeg har ikke så travlt med at gøre det endnu. Som minimum vil jeg gerne have fundet et batteri kraftfuldt nok til at jeg kan bygge et broadcast tower, så musikken fra basens anlæg får noget mere rækkevidde, så jeg kan høre Contra III soundtracket mens jeg Ramboer igennem.

Fik en recurve bow i går. Der er gået rent Tomb Raider i den. Tror ikke jeg har rørt spyddet de sidste 30 spiltimer.
JmogJmogSkrevet 22/03-18 02:46 
Jeg har lavet en lille video (3 min), der demonstrerer nogle af de forskellige våben, der er i spillet:
https://youtu.be/8rBBRT3Xay0
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig