X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Survive


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-16 12:51 
Nyt spil fra spil-firmaet Konami som er dem der har lavet spil som Rush n' Attack og Gryzor

https://youtu.be/X3hjRKGrC40
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-16 12:51 
Nyt spil fra spil-firmaet Konami som er dem der har lavet spil som Rush n' Attack og Gryzor

https://youtu.be/X3hjRKGrC40
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 13:00, rettet 17/08-16 13:04 
Lyder meget nicheagtigt...

Edit: Hvor ser det dog ringe ud.
XiwanaXiwanaSkrevet 17/08-16 13:09 
Ih, endnu et co-op survival horror-spil med zombier. Det er da slet ikke spor generisk (host-host... RE 5-6, Left 4 Dead, Call of Duty Zombies), eller noget.

Jim Sterling er - som altid, når det gælder Konami - spot on
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 13:17 
Hvor ser det dog hult ud, totalt drevet af marketingfolk og grådighed.

"Well we own this popular IP and a bunch of great assets we can reuse.... and kids like zombies so let's add *that* to MGS. We can't fail!!"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-16 13:24 
Jaah! Det bliver fedt! :D

Jeg er mega klar. Selvom om zombie er generiske, skal du også tænke på at Konami har lavet spil som Sunset Riders og Vendetta, så de har en pedigree når det kommer til kvalitetsspil. Hvis det "bare" er endnu et survival spil, bliver det garanteret det bedste nogensinde.
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 13:26 
Du siger faktisk noget. Jeg har lige preorderet to eksemplarer for at være sikker på dag 1!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-16 13:33 
Husk at gemme nogen penge til at købe alt DLC'et.
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 13:37 
Tak for påmindelse, samler alle mine tomme flasker i aften.
nerosnerosSkrevet 17/08-16 13:37, rettet 17/08-16 13:38 
Konami har også lavet Contra spillene. Super fed spil serie der virkelig oser af kvalitet.

Det her skal nok blive fedt! :D
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-16 14:55 
Jeg er klar til at se noget gameplay. Kunne være et spil for mig.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/08-16 18:49, rettet 17/08-16 18:49 
Konami har også lavet Gyruss og Yume Penguin Monogatari, så jeg er på!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/08-16 01:44, rettet 18/08-16 01:44 
Egentlig syntes jeg ikke at Metal Gear Survive er sådan en tovlig idé.
MGSV fungerede mekanisk fremragende... Det var open-world spil på den helt rigtige måde.
Hornene som zombierne har virker som en muteret version af Venom Snake's horn der også ændrede størrelse og udseende alt efter hvor brutal han var. Hvis der er en dybere sammenhæng imellem spillene kunne det være smadder spændende.
Mes1983Mes1983Skrevet 18/08-16 06:41 
Nu skal man ikke glemme at det Konami vi husker og især de spil vi husker, ikke rigtigt er det samme mere, langt størstedelen af de udviklere og talenter, der stod bag de gamle klassikere, er for længst blevet fyret, da de ikke altid var enige med ledelsen - se bare Kojima og sablingen af PT aka silent hill.

Rerez rammer det faktisk meget godt.

Imo en tåbelig idé, ikke fordi det er et zombie spil. Men fordi det er metal gear og som beano har sagt, føles det som et Cash grab. Men det lader jo til at folket vil købe det alligevel...

Link...
BeanoBeanoSkrevet 18/08-16 10:02 
Metal Gear Survive
OdinOdinSkrevet 18/08-16 10:17, rettet 18/08-16 10:17 
Mes1983>
Nu skal man ikke glemme at det Konami vi husker og især de spil vi husker, ikke rigtigt er det samme mere

No shit. Hele tråden driver af sarkasme, så det tror jeg vist ikke er gået nogens næse forbi.
Mes1983Mes1983Skrevet 18/08-16 10:36 
Haha, ok point taken ;-)

Håber virkelig at de brænder nallerne, men så kan de jo bare bekræfte deres første udmelding om, at de vil satse på mobilspil og pachinko maskiner - hvor der faktisk skulle komme en MGS en af slagsen her i efteråret.
Bede-xBede-xSkrevet 17/01-18 10:15, rettet 17/01-18 10:17 
Kræver online forbindelse, også i single player og har selvfølgelig microtransactions:

One of the biggest new pieces of information we learned during a recent preview session was that the game will require a constant internet connection to play, even for single-player. This is not totally unheard of in gaming, as Destiny 2 and other online-focused games require a persistent internet connection across all modes.

Konami said Metal Gear Survive requires a constant internet connection so the game can offer a "seamless" experience as players move between single-player and multiplayer. "Metal Gear Survive's online connectivity requirements were built to support a seamless integration between single player and co-op. This will also enable us to provide ongoing content post-launch."

Metal Gear Survive

Another detail we learned that Metal Gear Survive will have a microtransaction store where players can purchase virtual currency. Coins are available to purchase with real money (specific price points were not disclosed) or through standard gameplay, as is the case in many other AAA games. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain also offered a number of microtransactions, so this is nothing new for the series. You can check out the image above to see what's available to buy in Metal Gear Survive's store, including Boost Passes for various durations of time, but bear in mind that the game is not finished and as such, things could change.

In terms of length, Konami brand manager Jennifer Tsang told GameSpot that you can expect the game to take you 15-20 hours to play through the campaign

https://www.gamespot.com/articles/metal-gear-survive-requires-constant-internet-conn/1100-6456151/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 17/01-18 19:43, rettet 17/01-18 20:42 
Kom nu Konami. Lav et fucking Battle Royale mode til det spil. Det vil ikke bare redde det, det ville blive det bedste af den type spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-18 20:05 
Helt enig. Deres engine er allerede top notch til kæmpe singleplayer openworld i 60fps, her er da en reel chance for at en Battle Royale mode kunne køre rimelig stabilt 30 på konsol :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/01-18 20:44 
Det har vi jo allerede med Fortnite - det har længe kørt stabilt 30fps. Men MGS5 enginen kombineret med Snakes gadgets og styring... uha, det kunne blive godt som Battle Royale spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-18 20:47 
Jo, men jeg mente med Metal Gears størrelse. Fortnite er tiny i forhold til andre spil i genren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/01-18 20:53, rettet 17/01-18 20:54 
Ah, det er rigtigt.

Afganistan og Afrika fra MGS5 kunne blive fede settings for BR gameplay.
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 13:03 
BR mode eller ej, med pay-to-win MTs er spillet smadret på forhånd :(
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-18 13:15 
Beano.... men der er jo zombier med!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 13:17 
Du kender min holding til zombies!!! :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-18 13:42 
Osse når de har crystal-zombi-hoveder ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 13:50 
Crystal zombies? Hvor finder man dem? ;)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-18 14:03 
(Røde crystaler , de har som hovedet )
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 14:10 
Ja samme kategori :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/02-18 00:06, rettet 24/02-18 01:47 
10$
Hvis du vil ha' mere end 1 safe slot Oo :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 24/02-18 00:26 
Det er helt tosset men udfra diverse indtryk jeg har læst rundt omkring så er det et non-issue. Det er ikke et spil der lægger op til at man begynder forfra med en anden karakter. Hvis man skulle få den lyst, så vil man efter ca. en måned have tjent nok in-game currency til at “købe” save slottet.

Jeg havde ingen forventninger til det, men alt hvad jeg har set og læst fornyligt har kickstartet min interesse. Jeg troede det var et coop-fokuseret spil med en lavt prioriteret singleplayer-del smækket på. Det har vist sig at være omvendt. Forholdsvist uinteressant coop med 25-30 timer singleplayer kampagne med masser af skørt plot. Ikke på Kojima-niveau, men stadig ret underholdende. Gameplay meget udfordrende, da de går hele vejen på survival-delen men stadig med den sublime fox engine og Phantom Pain styring etc.

Jeg tror dælme, jeg køber det i morgen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-18 01:00, rettet 24/02-18 01:06 
"Hvis man skulle få den lyst, så vil man efter ca. en måned have tjent nok in-game currency til at “købe” save slottet."

Seriøst? :/

Jeg ville godt nok ikke turde smide penge efter det før jeg har set hvad de har af planer for microtransactions. Dem har de jo været flinke nok til at holde aflåst her i spillets første dage.

Jeg synes det ser ensformigt og røvsygt ud, for ikke at nævne ekstremt belastende at skulle micromanage alle de forskellige målere hele tiden. Det er med stor sandsynlighed lavet sådan for at gøre spilleren træt, så han kaster flere penge efter lortet for nemmere at kunne komme videre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/02-18 02:36, rettet 24/02-18 02:37 
Jeg siger bestemt ikke at det ikke er tåbeligt at man skal betale for et ekstra save slot. Det er dog noget der aldrig vil berøre mig, da jeg aldrig vil have brug for mere end et. Hvis jeg en dag vil genspille spillet, så ville jeg alligevel bare slette det første saveslot. Det mener jeg egentlig at jeg også var nødt til, da jeg ville gennemføre Phantom Pain igen.

Hmm, nu jeg tænker over det, så er det faktisk ret nemt at omgå. Man kan jo lave en ekstra konto på konsollen og spille fra den. Det tæller som en anden spiller, ikke et nyt saveslot.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-18 03:33, rettet 24/02-18 03:34 
Jeg ville i stedet bare vælge lortet fra og bruge mine penge et andet sted. Føj at de opfører sig sådan overfor deres kunder.

Havde spillet været free to play så havde det hele givet meget mere mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/02-18 03:52 
Jeg forstår harmen, men ser det ikke som en grund til at vælge spillet fra hvis nu det rent faktisk er sjovt, hvilket det ser ud til at rigtig mange mennesker på diverse fora synes. Selv Eurogamers anmeldelse var ret positiv.

At lade være med at købe en micro transaction, synes jeg er signal nok. Hvis ingen køber den, og effekten er dårlig PR, så skal du nok se at de og andre undlader at gøre det fremover.

Jeg har også et håb om at hvis Survives salgstal viser, at IP’en stadig kan sælge uden Kojima, så får vi Fox Engine remakes af Metal Gear 1, 2 og Solid 1.
BeanoBeanoSkrevet 24/02-18 08:09 
Jeg rører heller ikke dette dovne franchinevoldtægt med en ildtang. Håber det flopper fælt, ellers får vi bare mere af det. Har Konami planer om MGS remakes, vil jeg støtte det til den tid, men lige nu lader jeg ikke tvivlen komme dem til gode.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/02-18 11:28, rettet 24/02-18 13:06 
hvis det er rigtig? At 1 save slot er nok?

Så giver det ingen mening hvorfor konami skal være så hjernedøde?
Deres firma står ikke i godt lys hos gamers. Hvorfor så smide mere benzin på bålet?

Minder mig om da jeg var i Oslo på Mc D, der koster det ekstrer hvis jeg skulle spise der. (De tog penge for at bruge deres stole og border)
Hvad er det næste der kommer? Paywall fra day one patch?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PapandPapandSkrevet 24/02-18 12:23 
Det er ikke McDonalds skyld. Det er regelværket i Norge, som har forskellig momssats afhængig af om du spiser på stedet eller tager det som takeaway. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 24/02-18 12:41 
Ved ikke om de stadig gør det, men da jeg var 15 var der også et tillæg hos Macdonalds i London, hvis man ikke tog maden med.

Vi bad selvfølgelig om takeout, tog vore poser og fandt et bord.
JmogJmogSkrevet 24/02-18 12:44 
ChronoSousa>
hvis det er rigtig? At 1 save slot er nok?

Så giver det ingen mening hvorfor konami skal være så hjernedøde?

Det er lige det anmelderne fremhæver. De forstår det ikke, da spillet ikke er klassebaseret som Destiny og den slags, så der er ingen idé i at begynde forfra for at køre en anden spilstil.

Det virker som noget en eller anden idiotisk direktør har fundet på, hvor programmørerne gik med på det for at få fred, da de ved det ingen praktisk betydning har.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-18 13:37, rettet 24/02-18 13:39 
Jeg synes du er meget hurtig til at beslutte for alle at kun ét save slot er nok. En eller anden hos Konami må jo ha’ synes at man kunne få brug for flere, ellers havde der ingen fidus været ved at tage penge for dem.
Det er præcis det samme med microtransactions. De laver dem ikke for at give spilleren valg. De laver tværtimod deres spil så irriterende at lortet frister.

ALLE microtransactions er lavet for at suge penge ud af spilleren. De lagde allerede ulækkert ud i MGSV hvor man kunne købe forsikringer til ens baser online, så at de nu går full retard bør ikke undre nogen. Tværtimod bør man helt vælge deres spil fra.
At man køber grundspillet, men kan modstå fristelsen til at købe microtransactions er ikke en sejr for nogen andre end Konami. Man har jo alligevel givet thumbs up for at man synes deres tankegang er helt i orden, samtidig med at man har stoppet penge i deres lomme.

At håbe på at Konami laver remakes af de gamle titler, kan man nok roligt skyde en hvid pil efter. De har vidst bevist at de ikke giver en skid for spilindustrien længere, med undtagelse af PES naturligvis.
Og skulle det alligevel ske, bliver det naturligvis med always online og microtransactions, man har jo selv sagt god for det ved at støtte Survive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/02-18 13:57, rettet 24/02-18 13:59 
Jeg beslutter da ikke på alles vegne. Jeg fremhæver blot at det kun er folk der ikke har spillet spillet, som er generet af det. Anmelderne og andre der har spillet det siger de ikke var. Altså KONKRET generet af det, hvor det går ud over deres nydelse af spillet. Ikke blot konceptuelt.

Jeg synes det er idiotisk at de har lavet det som de har lavet det og intentionen er selvfølgelig at vride alt hvad de kan, økonomisk, ud af spillerne. Men jeg spiller spil for at have det sjovt, ikke for at lave politiske statements om hvad jeg vil og ikke vil støtte. Så når der introduceres noget konsumerfjendsk i et spil, så får det mig altså ikke til at fravælge det, hvis jeg stadig synes det giver mig valuta for pengene og det konkrete tiltag ikke rammer mig.

Baseforsikring i Phantom Pain var ekstremt grimt, men jeg følte aldrig behovet for selv at købe det. Burde jeg så have undladt at købe spillet pga. en tåbelig mekanik jeg ikke selv har interesse i og gå glip af hvad der, for mig, var det bedste spil i sin genre nogensinde?

Fuck nej.
JmogJmogSkrevet 24/02-18 23:54 
Tre timer inde i Metal Gear Survive. Indtil videre er jeg positivt stemt. Som et poleret Resident Evil blandet med Metal Gear og hardcore survival elementer.

Rigtig lækker detalje at ens hjemmelavede avatar deltager i de flotte cutscenes. Hvis hun ikke havde været der, ville jeg have gættet på de var prærenderede.

Indtil videre føles det ganske helstøbt og ikke som det cashgrab folk forventede. Jeg stopper i hvert fald ikke foreløbigt.

Oh, og så har udviklerne dælme renderet en digital Laurence Fishbourne look-alike som mystisk videnskabsmand, der giver dig missioner og ved mere end han afslører. Herligt.
millenniummillenniumSkrevet 25/02-18 08:50 
1,9 user rating på Metacritic? Ouch!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/02-18 20:08 
User ratings på MC er altså også en kloak...
JmogJmogSkrevet 25/02-18 20:19 
Har spillet det en del i dag. Det bliver bedre og bedre. Crafting og indsamling af ressoucer er en stor del af spillet, men der er dælme tyk stemning, når man er på udforskning i området kaldet The Dust. Man skal holde styr på ilt, kortet og checkpoints virker ikke, og sigtbarheden er lav. Oveni det kommer en fremragende lydside, der virkelig får nakkehårene til at rejse sig.

Survival horror openworld lootspil. Det holder. Kan heller ikke huske et spil i nyere tid, hvor det at gå på jagt med bue og pil var så intenst. Man vil VIRKELIG ikke spilde de møjsommeligt craftede pile og det er et spørgsmål om liv eller død at få bytte med hjem til lejlbålet. Og der er ret kraftig arrow drop, så man skal oversigte en del, så snart der er lidt afstand.

Jeg er død tre gange indtil videre. De to første var i en ret svær outpost defense sekvens. Det tredje dødfald skyldtes sult.
3of193of19Skrevet 25/02-18 21:28 
dunkey er meget skuffet:
https://www.youtube.com/watch?v=pMPomCWUraQ&t=0s

Det lyder også som en gang skrammel når den optimale strategi er at smide et 3 meter bredt gitter på jorden og så prikke til zombier der er så hjernedøde at de ikke kan finde ud af at gå udensom.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/02-18 21:29 
Det med sult og vand?
Er i samme kasse som våben der går i stykker! I dont like it!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 26/02-18 07:32 
3of19>
dunkey er meget skuffet:
https://www.youtube.com/watch?v=pMPomCWUraQ&t=0s

Det lyder også som en gang skrammel når den optimale strategi er at smide et 3 meter bredt gitter på jorden og så prikke til zombier der er så hjernedøde at de ikke kan finde ud af at gå udensom.

Den strategi er bestemt ikke altid brugbar. Man har ikke spillet meget, hvis man påstår det.
JmogJmogSkrevet 26/02-18 07:36 
ChronoSousa>
Det med sult og vand?
Er i samme kasse som våben der går i stykker! I dont like it!

Det er essentielt for hele survival-aspektet i spillet. Det fungerer faktisk supergodt og er med til at gøre dybe ekspeditioner endnu mere nervepirrende. Hvis man ikke kan lide survival horror, så kan jeg godt se det vil være irriterende, men er man, så er det en effektiv mekanik.

Jeg ville ikke selv have troet, jeg ville kunne lide det, men det er med til at gøre det til et bedre spil.
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig