X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilrelateret billedkunst fra Ukraine


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-16 00:06, rettet 05/08-16 14:39 
Køber sjældent plakater mere og har aldrig købt et maleri - har boet på kollegie med tre nøgne vægge, hvor der ikke måtte hænges ting op (der var nogle mærkelige skinner i loftet til den slags!).

Efter en nylig flytning til et sted med langt mere albuerum og nu ca 14 vægge (fordelt over tre værelser) virker boligen ret nøgen :P ...møbleringen er dog stort set på plads.

Jeg har handlet lidt T-shirts (nerdkeyz) på Etsy i nogle år. Derfor var min tanke at finde noget spilrelateret billedkunst dér. Jeg har indtil videre fundet, hvad jeg ledte efter og deler lige linket, hvis andre skulle have interesse i noget tilsvarende (nogen herinde har måske allerede fået glæde af den forhandler).

Forhandleren MazeOf er relativt ny på Etsy, januar 2016. Han laver bl.a. direkte spilinspireret billedkunst med vandfarver...tænk Life Is Strange eller Ico/SoC - dét skulle give et meget godt billede af, hvad han laver i den retning ;)

Btw, mit første køb var (naturligvis) Silent Hill-maleriet...i A3-format :)

MazeOf sender fra Ukraine i kraftig emballage, der beskytter printet (fint mat arkiveringpapir på 230 gsm). Leveringstiden var 8 dage inkl. tracking (Tip: tjek postnord.dk, når forsendelsen har forladt afsenderlandet).

Spilrelateret billedkunst fra Ukraine

(billedlink: https://lh3.googleusercontent.com/eM4vW9DUPsV0xDoVo3uK2c8aR6SjTpF7ptEg6j9tEfsSqVLHhYcP6RV_dB3IHmZJBQ9RzA=w1920-h903-no?.jpg)

https://www.etsy.com/dk-en/shop/MazeOf

EDIT: Nyt billedlink...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HellefiskHellefiskSkrevet 05/08-16 08:57 
Det er nogle meget fine plakater. Jeg er også selv på udkig efter lidt nørdet pynt på væggene. Der er efterhånden et ret stort udvalg på etay, men jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det er i forhold til copyright når de direkte kopierer billeder og sælger som plakater. Specielt i dette tilfælde, da man godt kunne have en mistanke om at der "bare" var lagt et vandfarve-filter over billedet. Jeg er lidt nysgerrig omkring det, da jeg ellers godt kunne synes det var meget sjovt selv at lave nogle plakater ud fra spil-billeder.
SumezSumezSkrevet 05/08-16 09:05 
Det indsatte billede virker ikke, men til gengæld er det supergodt til at smadre hele sitets layout :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/08-16 09:27 
^ Det bør være en bedrift i sig selv!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Per SPer SSkrevet 05/08-16 10:57 
Billedet er slettet af samme årsag. Anders kan sikkert godt finde ud af at poste et nyt der virker, hvis han finder det nødvendigt. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-16 14:35, rettet 05/08-16 14:36 
Hellefisk>
men jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det er i forhold til copyright når de direkte kopierer billeder og sælger som plakater. Specielt i dette tilfælde, da man godt kunne have en mistanke om at der "bare" var lagt et vandfarve-filter over billedet.

Jeg havde samme tanke inden købet...at vandfarverne var baseret på screenshots eller officielt artwork fra spillene. Men kunne ikke stå for Silent Hill-vandfarverne. Længe siden, jeg har spillet SH og SH 2, men synes ikke det billede ligner en direkte in-game-afbildning af SH eller SH2 (min opfattelse er, at det er James Sunderland fra SH2, der står og kigger ud mod Toluca Lake).

Sumez>
Det indsatte billede virker ikke, men til gengæld er det supergodt til at smadre hele sitets layout :)

HUH? Tager jeg stærkt afstand fra...virkede 100% ved oprettelsen ;P (mine andre Google Fotos vises stadig med direkte link til billederne, men jeg fik kun et latterligt langt billedlink på det her).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OdinOdinSkrevet 05/08-16 14:47 
SkyblazeR>
men synes ikke det billede ligner en direkte in-game-afbildning af SH eller SH2 (min opfattelse er, at det er James Sunderland fra SH2, der står og kigger ud mod Toluca Lake).

http://www.relyonhorror.com/wp-content/uploads/2016/06/Goodbye.jpg
https://img1.etsystatic.com/120/0/12329474/il_fullxfull.999734759_gegq.jpg
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-16 15:32 
Så var min antagelse altså korrekt (SH2). :O)

Fra en sekvens i slutningen af spillet (?) Det er i hvert fald ikke in-game, da man ikke kan positionere aktøren på den måde i spillet (medmindre min hukommelse er for alderstynget ;P).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OdinOdinSkrevet 05/08-16 18:03, rettet 05/08-16 19:06 
Din hukommelse svigter dig. Det er in-game. Og fra spillets første minutter, sågar. ^_^
https://youtu.be/EyK-OGh2PpM?t=2m29s
Og det er et vandfarvefilter fra Filterforge. Filterets små quirks omkring højkontrastområderne er meget nemme at genkende.
Det skal dog ikke ødelægge din fornøjelse af artworket. Det ser skam nydeligt ud, uanfægtet hvor meget tid der er lagt i det håndværksmæssige.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-16 20:51, rettet 05/08-16 20:52 
Nuvel, in-game-*sekvens*...lige efter scenen på det klamme toilet? :!

Vandfarvefilter...jesus :/

Oh well, uanset hvad er det lavet på et fint arkiveringsprint, der så passende kan friske den (alt for) gamle spiloplevelse op i ny og næ :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig