X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Trek: Discovery


Svar
3of193of19Skrevet 24/07-16 07:02 
Så har vi endelig en titel til den nye serie der starter til Januar.
Star Trek Discovery (forkortet DSC, ligesom de andre spin-offs (TNG, DS9, VOY, ENT) undlader man ST fra forkortelsen, i det her tilfælde er det nok en ekstra god ide :p )

Serien er sat i "Prime" universet, dvs den gamle kanon, IKKE JJ Abram's "Kelvin Timeline".
En tidsramme er ikke of... Se hele indlægget
120 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
slk486slk486Skrevet 12/10-17 09:00, rettet 12/10-17 09:02 
Det med en gennemgribende historie havde vi også i Enterprise, og den serie forsøgte i det mindste at respektere de foregående serier.

Ja, det er da rigtigt, men den føltes anderledes :)

Jeg har også svært ved at vænne mig til Klingonerne. Giv mig Lloyds eller Plummers karisma!
j/k
3of193of19Skrevet 13/10-17 23:21, rettet 13/10-17 23:42 
Klingonernes sande ansigt!

Og i øvrigt, Lorca er en Klingon :)

Link...
GreaseballGreaseballSkrevet 14/10-17 13:48 
Jeg syns at de nye klingons er kedelige i forhold til dem vi har været vandt til i det andre serier. De "nye" her virker nærmest lidt mere bløde i forhold til de originale. Ved ikke lige hvad det er. Måske at de snakker og snakker og så lige snakker lidt mere. Plus hvad sker der for det look de har fået. Syns ikke det er et pænt redesign. Der vil jeg mere mene at de burde holde sig til det design folk kender. Det føles altså mere som om det er en ny art vi er blevet præsenteret for. En med fire næsebor. Jeg savner de gamle krigere, ikke de her bløde fiduser.
Vulkans ligner sig selv som de altid har, hvorfor skal lige være klingons det går ud over?
Så der mere bid i ham kaptajnen på Discovery skibet.
BeanoBeanoSkrevet 14/10-17 14:32, rettet 14/10-17 15:03 
Der var også ret god bid i kaptajn Georgiou :P
3of193of19Skrevet 23/10-17 17:15 
Sæson to bekræftet:
https://trekmovie.com/2017/10/23/star-trek-discovery-renewed-for-second-season/

Fantastisk nyhed at endelig få det bekræftet. Serien har formået at sætte skub i CBS All Access som de havde håbet, og det ville ikke undre mig hvis Netflix også var meget tilfreds. Jeg ender ofte med at se afsnittet hver uge tre eller måske fire gange, så grebet er jeg (og fordi serien kræver at man ser koncentreret ellers misser man nemt detaljer).

De sidste to afsnit har også været meget gode igen.
Stamets blomsterbarn agtige opførsel var sjov at se (efter han lige havde fået en omgang svampesporer) og den måde serien danser rundt om mysteriet om SPOILER-TEKST:
Ash Tyler er ret smart. #Schrödinger's Klingon

Jeg havde allerede fået lidt mere om Burnhams baggrund med Sarek fra Desperate Hours, men hvad vi nu ser får valget at gøre hende til Sarek's værge give mening, og samtidigt fik vi belyst Spock forhold til sin familie. Lækkert.
Kun to afsnit tilbage før pausen, er spændt på hvad cliffhangeren bliver, men oddsene ser ud til at tendere til SPOILER-TEKST:
at Discovery ender i spejluniverset
eller noget i den retning.
/Squeeeeeeee
NaieraNaieraSkrevet 01/11-17 13:18 
Star Trek: Discovery
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 01/11-17 16:19 
Nyeste afsnit var meget klassisk Star Trek, men desværre også lettere kedeligt og en mærkelig plotforwarding af et romatisk forhold, som føltes meget malplaceret.

Rating: Meh
j/k
3of193of19Skrevet 01/11-17 18:55 
Synes heller ikke at afsnittet var så godt som de fleste andre. Ideen at bruge TNGs Cause and Effect som grundstruktur, og så bruge det til at lære mere om Burnham og de andre er god nok, fortællenæssigt endda bedre end CaE, da den "bare" er et spændende scifi mysterie, uden at vi lærer mere om Riker, Data, eller de andre.
Rapp leverer godt skuespil igen, og Martin-Greens portræt af en lidt faglig stærk, men socialt meget udfordret Burnham, der med tiden lærer at arbejde med sine controlissues "Will you let me lead?!" Er fortsat guf for mig (jeg har selv i lang tid haft problemer med at være en bedrevidende kontrolfreak, så jeg kan forstå hendes problemer).
Synes dog at afsnittets opløsning var for hurtigt (jeg kan forstå at de ville putte os i Mudd's sko istedet for at overforklare), og DSC fortsætter desværre Kelvin filmenes uvane at alle lokationer kan nås i hvad der føles få minutter (var Stella og hendes far på deres skib tilfældigvis i nærheden, eller har de også en DASH Drive vi ikke ved noget om at de kunne samle Mudd op så hurtigt?)
slk486slk486Skrevet 02/11-17 12:29 
Ja, metoden er fin nok, udnyttelse bare subpar og lidt cringeworthy.
j/k
3of193of19Skrevet 13/11-17 10:29 
Har lige set midvejsfinalen, "Into the Woods I Go".
Intet mindre end perfekt.
Hæsblæsende action? Check!
Fede karakterøjeblikke? Double check!
Kreativ technobabble? Check :)
Udnyttelse af langsigtet skakbrik placering? Check!
Godt setup til resten af sæsonen? Ekstra check!
SPOILER-TEKST:
Bare pisseærgerligt at Jonathan Frakes kom til at forplapre sig, men vi må se hvor mange episoder vi vil tilbringe "derovre"
DarkenDarkenSkrevet 13/11-17 22:12 
Jeg kæmper virkelig med at se afsnittet til ende. Der er næsten ingen sekundærer karakter (nej det er ikke nok at de kigger mod kameraret og siger yessir, no sir), hvilket betyder alt fokus er på de primærer og øj hvor bliver jeg mere og mere irriteret på Burnham og Tilly.

De er slet ikke til at stole på, den ene snakker bare folk efter munden, men ligger tydeligvis ingen vægt på dem og den anden er fin nok, men hun ville være typen som ingen fortalte noget som helst, fordi hun bare ikke kan lukke røven og passe sine egne sager. Jeg brød mig heller ikke om Neelix fra Voyager, men jeg synes ikke han var nær så slem, netop fordi folk holdte ham på en vis afstand, grundet hans karakter.

Det værste er at jeg synes ikke jeg kan se, hvorledes de to karakter skulle kunne udvikle sig i andre retninger, Tilly synes nærmest blot at være til for de akavet øjeblikke, skulle jeg sammenlignede hende med nogen, så virker hun mest som seriens Zoidberg (Futurama), hun ser ikke ud til at være i stand til selv at lære af sine fejl og der er heller ikke rigtig nogen konsekvenser der tvinger hende til det.

... men ok jeg har set alle sæsonerne af Andromeda, så der er lidt vej endnu inden min tolerance er nået. Burnham har lang vej endnu inden hun kan trække så meget ned som Dylan Hunt gjorde i Andromeda.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 13/11-17 22:30 
... men ok jeg har set alle sæsonerne af Andromeda, så der er lidt vej endnu inden min tolerance er nået. Burnham har lang vej endnu inden hun kan trække så meget ned som Dylan Hunt gjorde i Andromeda.

Ja, der er et stykke endnu, :D

Jeg er som sådan ikke uenig, har det bare ikke så stramt over det, selvom det nogen gange er tæt på.
j/k
3of193of19Skrevet 13/11-17 23:36 
Jeg er nu meget tilfreds med at der er fokus på færre personer. Jeg har ikke brug for en "cast of thousands".
Tilly er lidt akavet, men er det så mærkeligt? Hun er godhjertet, har ambitioner, er teknisk begavet, men for optaget af hvordan andre ser hende. Hun vil gerne hjælpe men har til tider ikke erfaring nok til at vide hvornår det er bedre at klappe i.
NaieraNaieraSkrevet 14/11-17 02:10 
Jeg tror at denne uges afsnit er et af de bedste afsnit sci-fi jeg har set længe. I hvert fald siden anden sæson af The Expanse og sidste afsnit af Dark Matter ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 10/01-18 10:14 
Første afsnit efter pausen var fantastisk. Alt det løkre setup vi har set sæsonen igennem gir pote. Wow!
slk486slk486Skrevet 11/01-18 00:19 
Ej, havde slet ikke set der var kommet nyt :o!
j/k
3of193of19Skrevet 12/02-18 14:23 
Så er første sæson færdig. Sikke en sjov rutjebane det har været.
Det tog lidt tid og tiltro til skaberne, men til sidst endte vi med en flot opløftende historie der med syv-tommer søm placerer Gene Roddenberry's positive humanistiske vision som faklen serien vil bære fremover.
Camp når det er passende, tre dimensionelle karakterer man kan spejle sig i, spektakulære effekter der suger én ind i universet, skuespillere med talent og engagement.
Mums!
Det var ikke ligefrem den type serie fans havde ønsket sig (måske bare en sæson 4 af TOS?), men det er det Star Trek vi har brug for idag. Ikke bare en vision af en positiv fremtid hvor alle problemer er løst på magisk vis, men en historie om et samfund ved en skillevej, hvor værdier bliver sat på prøve, og vejen frem ikke er at blot sige hvad man står for, men vise det.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-18 00:51 
Har lige set det sidste afsnit af sæson 1. Kæft en fed episode. Uden at spoiler noget så blev jeg helt nostalgisk da jeg så den lille krølle til allersidst og så lige at de havde skiftet musikken på end credits. Mums!
3of19 har sagt det meste. Jeg er fuldt enig med ham. Selv om jeg stadig syns klingongs ser underlige ud. Det en serie der skal genses på et senere tidspunkt.
NaieraNaieraSkrevet 07/04-20 12:08 
Jeg besluttede mig for at vente på Blu-ray-udgivelsen af sæson 2, og så ventede jeg på at den faldt i pris, så jeg har først set afsnit 1 i aftes.

Holy shit! Jeg gad godt vide, hvor meget det afsnit kostede :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 08/04-20 22:12 
Sæson 2s budget er anslået at være mellem 8 og 8.5 millioner dollars per episode. Og ja, nogle afsnit må have brugt en del mere end det :)
120 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig