X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Trek: Discovery


Svar
3of193of19Skrevet 24/07-16 07:02 
Så har vi endelig en titel til den nye serie der starter til Januar.
Star Trek Discovery (forkortet DSC, ligesom de andre spin-offs (TNG, DS9, VOY, ENT) undlader man ST fra forkortelsen, i det her tilfælde er det nok en ekstra god ide :p )

Serien er sat i "Prime" universet, dvs den gamle kanon, IKKE JJ Abram's "Kelvin Timeline".
En tidsramme er ikke of... Se hele indlægget
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 24/07-17 14:07 
Ooooh. Ser frem til mere Star Trek :)
BeanoBeanoSkrevet 24/07-17 17:44 
Samme her, håber der kommer noget ude i fremtiden :/
3of193of19Skrevet 24/07-17 19:26 
Åh nej Beano er du en af dem? :p
BeanoBeanoSkrevet 24/07-17 20:13 
"dem"? ;)
3of193of19Skrevet 24/07-17 21:46 
Som har fordømt DSC på forhånd.
BeanoBeanoSkrevet 24/07-17 22:11 
Det gør jeg stadig ikke men mine forventninger er pt. kraftigt faldende efter et par triste trailers, pænt sagt. Heldigvis ved vi "snart" bedre.
3of193of19Skrevet 11/09-17 10:43 
To uger tilbage :D
3of193of19Skrevet 24/09-17 22:31 
Åbnings sekvensen er blevet lagt online.
Visuelt virkelig anderledes og inspirerende. Synes dog musikken er lidt generisk (udover de motiver i begyndelsen og slut der er løftet fra de gamle serier)

Link...
3of193of19Skrevet 25/09-17 07:50 
Mine første indtryk af de første to afsnit.
TL;DR: det rykker!

Link...
BeanoBeanoSkrevet 25/09-17 08:35, rettet 25/09-17 09:07 
Jeg venter stadig på det kommer op på Netflix... :D

Edit: Så kom den op.
Soren47Soren47Skrevet 25/09-17 22:57, rettet 25/09-17 22:58 
Har også lige set de to første afsnit. Syntes de var rigtig gode og er meget optimistisk for seriens videre forløb :D
Elsker at de bruger de gamle lydeffekter :)

Umiddelbart synes jeg det føles som de mere actionprægede af de gamle Star Trek-film, bare delt op i en føljeton.
NaieraNaieraSkrevet 25/09-17 23:55 
Netflix har undertekster på Klingon ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/09-17 02:33 
Virkelig dårlig Space Channel 5 serie. Stort set ingen musik og dans og i de to første episoder har der kun været Space Michael og slet ingen Ulala.
2/10.
NaieraNaieraSkrevet 26/09-17 02:35 
Din mini-anmeldelse der er vist det eneste der er virkelig dårlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 08:41 
Første indtryk efter to episoder... en blandet pose bolcher. Jeg hader stadig produktions designet, ligner lort. Et forkastet JJ-Trek forslag, og ingen TOS-lydeffekter kan redde det. Hvad de har gjort ved Klingons er direkte skrækkeligt, unødig barnet-ud-med-badevandet redesign (med mindre det relaterer til licensen som nogen siger).
Åbningsscenen var måske lidt fjollet men ellers ganske ok historie og udvikling i de to episoder, selvom der var stort action-focus. De få karakterer man når at møde, kunne jeg godt li'. Totalt forudsigelig udvikling for M.Ys. figur, og kedeligt for serien.
Vil ikke dømme serien ude eller inde efter åbnings episoderne, specielt når der trods alt var lyspunkter og det er helt fair at åbne serien med et brag, men der skal ske et temposkifte for jeg ikke mister interessen.
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 08:47 
Naiera>
Netflix har undertekster på Klingon ;)

Lol...

Star Trek: Discovery Star Trek: Discovery
spectrespectreSkrevet 26/09-17 08:55 
Har ladet mig fortælle at det er mere JJ Abrams tju-bang en oldschool Star Trek?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 26/09-17 08:56 
Det har jeg også læst mig frem til. Jeg lader min egen dømmekraft bestemme om det føles som Star Trek.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 08:56, rettet 26/09-17 08:57 
@Spectre: Det er det absolut i de første to episoder. Visuelt minder det også mest om JJ's Trek.
3of193of19Skrevet 26/09-17 09:14, rettet 26/09-17 09:14 
spectre>
Har ladet mig fortælle at det er mere JJ Abrams tju-bang en oldschool Star Trek?

Afsnit to har én længere flåde rumkamp og én kort scene med phaser/melee kamp. Der er ikke nogen der fræser rundt med biler og motorcykler, ingen Beastie Boys :)

Budgettet er brugt til bla.a. flotte scener som denne her:
Star Trek: Discovery

De to første afsnit er på en måde mere en origin story til hovedpersonen end en traditionel pilot, vi møder kun to fra det egentlige cast (Bernam og Saru), resten får vi at se i afsnit 3 på mandag.
DarkenDarkenSkrevet 26/09-17 16:59 
Åh det lyder godt, og jeg håber så at Bernams karakter er ændret (grundet EP1+2) for øj hvor er hun irriterende.
I det mindste synes jeg ikke nogen fremstår som "gode", så jeg håber det forbliver balanceret.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 26/09-17 18:53 
Hun hedder Burnham, guys :)

Og Michael til fornavn :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/09-17 19:26 
Hun har nok en længere personlig rejse foran sig.
Fra traumatiseret indelukket Vulcan-wannabe til noget mere helstøbt. Og det er da mere interessant end hvis hun bare var en Mary Sue.
3of193of19Skrevet 26/09-17 19:38, rettet 26/09-17 23:47 
I øvrigt er der også den første roman til Star Trek discovery ude idag:
Desperate Hours skrevet af David Mack. Den spiller et år før "The Vulcan Hello" hvor Burnham lige er blevet forfremmet til XO på Shenzhou efter seks år på skibet.
Er ca 20% inde.
CBS prøver noget nyt med de nye bøger og tegneserier der er knyttet sammen med Discovery, hvor de er officielt med i kanon og bliver skrevet i samarbejde med serie forfatterne.
Til november kommer den første tegneserie som vil have fokus på Klingonerne.
3of193of19Skrevet 29/09-17 17:27 
Lidt snak om Desperate Hours og nogle af de spøjse kanonkrøller:

Link...
Mes1983Mes1983Skrevet 30/09-17 19:07 
Star Trek Discovery ideudvikling: -
- "Uhh Uhh, vi skal da lave nye Klingoner."
- "Øh, også selvom dem der er etableret, er noget af det mest bad ass vi har i Star Trek universet?"
- Ja for dælen, det gør os mega seje og edgy, som de unge siger. "
- Hmm, OK, hvordan skal de så se ud?"
- "Øhhhh... , jo nu ved jeg det..."
(viser det vedhæftede billede)
[IMG] https://goo.gl/images/BwZgHJ
[/IMG]

-" Men er det ikke bare en Jem'Hadar fra DS9 serien? "
-" Jo jo, men det er der ikke nogen der opdager, det er jo efterhånden en meget gammel serie... "
3of193of19Skrevet 30/09-17 22:19 
Jeg har stadig et lille hjørne headcanon hvor DSC Klingonerne egentlig ser ud som mennesker, men allesammen har fået opereret ridges på, og tidens mode siden Enterprise sæson 4 is gået helt amok.
Som Antaak siger i slutningen af afsnittet "maybe there will be a market for cranial reconstruction?"
3of193of19Skrevet 02/10-17 16:23 
1x03 Context is for Kings

Interessant afsnit. Og vi får endelig Discovery at se.
Vi møder nogle flere fra dens Crew, Lt Stamitz, chefingeniør, sikkerhedschef Cmdr Landry, flådekadett Tilly, et gensyn med nu første officer Saru, og ikke mindst den mysteriøse kaptajn Lorca.

Tilly ser ud til at spalte fanskaren en smule indtil videre, vi får se om hun bliver seriens Wesley eller de laver noget spændende med hende.

Spoilers
SPOILER-TEKST:
Vi finder lidt ud af hvad Stamitz' forskningsprojekt går ud på, en ny slags transporter/FTL motor som udnytter nogle svampesporer til at "surfe" på folder i rum/tid eller noget inden stil.
Det bliver interessant at lære hvad det går ud på, da vi på forhånd ved at det technology enten ikke virker ordentligt eller senere vurderes til at være for farlig. Ellers havde vi set noget af det i "senere" serier, medmindre vi ender med en kæmpe resetknap eller parallelunivers (afsnit ti har vist noget med spejluniverset at gøre; Jonathan Frakes kom til at forplapre sig ved et event formet par uger siden).
3of193of19Skrevet 09/10-17 13:56 
1x04 The Butcher's Knife Cares Not for the Lamb's Cry

Den næstlængste episode titel til et Star Trek afsnit (det længste er TOS afsnittet "For the World is Hollow and I have Touched the Sky").
Skiftet til en gennemgående historie ser indtil videre ud til at give pote, at se Burnham fortsætte med at leve med konsekvenserne af sine valg istedet for bare at flyve til en ny planet ugen efter giver historien mere vægt.

SPOILER-TEKST:
Vi får spore motoren i aktion i dette afsnit. Det viser sig at det der kæmpe bjørnedyr vi mødte på søsterskibet USS Glenn har en symbiotisk forbindelse med svampesporene og dermed kan guide skibet når det bruger spore drive til at hoppe.
Stamets' forklaring får det til at lyde at man skal vælge en vej langs sporenetværket INDEN hoppet starter (da det er stortset øjeblikkeligt transport). Men hvis Ikke kender ruten igennem labyrinten af sporetråde bliver transporten mere og mere upræcis jo større afstanden er (da man skal gætte rigtigt ved hver "forgrening").
Ripper, som Landry (rest in pieces) kalder bjørbedyret, kan ved hjælp af nogle gadgets vise vej. Og her er så humlen: det volder skade på Ripper når han bruges på den måde. Og det er nok der seriens "Out" er, nemlig at Spore Drive ikke kan bruges fornuftigt uden disse bjørnedyr.
Jeg regner med at Burnham bliver stillet foran et valg igen: Hvad kan vi være bekendt at gøre mod andre levevæsner for at opnå vores mål eller er vi villige til at ofre andre så vi kan leve?
Godt Star Trek, lige dér!
DarkenDarkenSkrevet 09/10-17 20:38 
SPOILER-TEKST:
Admiral: Vi er i krig, vi skal bruge alle vores skibe!

Alle der kender bare lidt til krigs-historie: Vi er nød til at beskytte vores forsyningslinjer!

Admiral: Jeg sagde ALLE vores skibe.

Alle der kender bare lidt til krigs-historie: Men denne mine-planet forsyner 40% af vores skibe med dilithium! Uden dette taber vi krigen!!

Admiral: Rolig nu, den skal bruges i episode fire, derefter bliver den ikke angrebet igen.

Alle der kender bare lidt til krigs-historie: Hvordan kan du være så sikker? Det giver ikke logisk mening, hvis de ikke angriber igen, nu de kender til planeten!!

Admiral: Plot...

Alle der kender bare lidt til krigs-historie: men..

Admiral: PLOT SAGDE JEG! og så snakker vi ikke mere om dén sag!

Jeg ved godt mange serier gør det, men nogle gange er det altså irriterende når man i hver episode skal redde verden (eller universet), hvor man sagtens kunne scalere det lidt ned til et mere rimeligt niveau ellers ender man lidt Rick&Morty-kynisk (yay, saved the world.. again!.. not that you ever show any appreciation you ungrateful bastards!).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 09/10-17 21:42 
Enig, lidt mindre på spil er altså ok det meste af tiden. Det hele mister lidt betydningen, når det altid er alt eller intet.
j/k
3of193of19Skrevet 10/10-17 11:18 
Der blev så nævnt at der var en Federation blokade der forsvarede Corvan II, så det var ikke som om kolonien bare sad der og ventede på at blive bombet. :p
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 11:54 
slk486>
Enig, lidt mindre på spil er altså ok det meste af tiden. Det hele mister lidt betydningen, når det altid er alt eller intet.

Det er det de unge vil ha!

Bare se replikeringsscenen i starten af episode 4... :O
slk486slk486Skrevet 10/10-17 12:13 
Ser den i aften :)
j/k
3of193of19Skrevet 10/10-17 12:56 
Beano>

Bare se replikeringsscenen i starten af episode 4... :O

Det så rimelig vildt ud btw. Mindede en smule om gulvet i scenen fra Motion Picture hvor de går op til Voyager sonden.
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 13:03 
Men total overflødig CGI-lir som serien er proppet til gællerne med :/
la0sla0sSkrevet 10/10-17 13:05 
Jeg synes sgu det er en god og underholdende serie, der har mod på at være anderledes. Som én der ikke er trekkie men har set filmene (altså også de gamle), og pletvist fra serierne, synes jeg det føles som Star Trek opdateret.
Hvad sker der?
slk486slk486Skrevet 10/10-17 13:10 
Jeg kan også rigtig godt lide serien, men jeg synes ikke den føles som Star Trek overhovedet. En sci-fi thriller med en enkelt hovedperson og et overordnet plot, hvor klassisk Star Trek er mere case by case "menneske"-studier og med skib/rumstation som hovedperson.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 13:14, rettet 10/10-17 13:15 
Jeg kunne respektere deres koldkyniske og action-fokuserede "fortolkning" hvis det var en total reboot og ikke noget som foregår blot ca. 10 år før TOS med teknologier som ikke er at finde i foregående serier som foregår længe efter. Kanon og repekt for tidligere serier er jo smidt i skralderen.
3of193of19Skrevet 10/10-17 13:27, rettet 10/10-17 13:28 
Hvis du havde læst tie-in romanen Desperate Hours (som er kanon, som del af CBS initiativ til at have flere platforme at fortælle DSC historien med) ville du vide at holocomms blev afskaffet fordi det er en datahog, samt kan hackes for nemt.
De mere simple uniformer og design fra The Cage (og senere TOS) er pga et designskift i Starfleet til mere simpel og effektiv teknologi forbindelse med Constitution Class programmet (som Jadzia nævner i Trials and Tribblelations samt en bemærkning i Desperate Hours). De blå uniformer vi ser i DCS er de "gamle" og producerne har antydet at vi vil se et skift til mere TOS-agtige uniformer i senere sæsoner.
Det eneste der virkelig skejer ud for tiden er hvordan Klingonerne ser ud (og det kan til nøds headcanon forklares med at de allesammen bærer masker fordi de skammer sig over at se ud som mennesker pga Augment virusset).

Spore Drive vil højstsandsynligt enten vise sig at have urimelige ricici eller hvis det KUN virker med bjørnedyr som Ripper blive smidt ud såsnart han dør eller man det forbydes af Føderationen pga at det er u-etisk at holde dem som slaver.
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 13:34 
Ih hvor praktisk - at udgive en ny-kanon roman som forklarer sig uden om fordi de vil have smarte hologrammer i deres nye tv-serie. Hvor sølle.
3of193of19Skrevet 10/10-17 14:11, rettet 10/10-17 14:17 
:)
Lev nu en smule.
Hvis de kunne have lavet holocomms i '60erne havde Gene sikkert brugt det. Det er lidt mere dynamisk end bare snakke til en skærm hele tiden.

Og med teknologi som holocomms kan jeg sagtens spise at det er noget man forkaster af praktiske årsager. Det har nogle få fordele, men det har omkostninger. Det kan have været en dille, lidt som store Cadillacs eller 70'er bukser. Sålænge det ikke er overlegen teknologi i alle situationer er det ikke noget der vil blive brugt hele tiden.
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 14:22, rettet 10/10-17 14:25 
Jeg håber at de i det mindste får en episode ud at at deres holocoms hackes (selvom det er sort) eller lign. og de går væk fra det - så har de også energi til at tænde lyset på hele skibet. Hacking og energiforbrug forklarer dog ikke manglende holospejle i TNG/VOY/DS9 der umuligt kan bruge lige så meget energi som et holodæk :D
3of193of19Skrevet 10/10-17 14:35 
I bogen er der en scene hvor nogen bruger holocomms til at hacke ind i Shenzou's kanaler. Forklaringen er at pga det enorme mængde data der sendes med holocomms giver mere info til at bryde kryptering.

Men holospejl er stadig bare en luksusting, og dermed en af de første ting designerne i Constitution programmet ville smide ud ;)
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 14:38 
Holodækkene bruges nu ellers meget liberalt som privat luxus i TNG+ serierne :D
3of193of19Skrevet 10/10-17 14:54 
Men det er jo også TNG og ikke TOS :)
De blev afskaffet med Constitution og så bagefter følte folk bare det var en unødvendig dille.
Holodeck til gengæld er langt mere brugbar teknologi der har masser af applikationer (sålænge sikkerhedsprotokollerne ikke fejler eller noget i den stil ;) )
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 15:05 
Kunne også være vampyr-nisser som spiste dem... alt er muligt i ST nu ;)
3of193of19Skrevet 11/10-17 11:00 
Occham's Razor says no :)
la0sla0sSkrevet 11/10-17 16:13 
Men er det ikke fedt at der sker noget nyt? Jeg mener Star Trek har vel på mange måder ofte afspejlet den tid det blev skabt i. Jeg synes det eksempelvis er forfriskende at det ikke er ugens morality play, der klares med snak pga. økonomiske årsager. I dag er en sammenhængende historie nærmere reglen, og jeg synes det er klædeligt at de går den vej. Jeg ved godt Battlestar Galactica ikke landede så godt, men den serie viste vil på sin vis det lidt gammeldags i "ugens mini drama". Jeg synes det her format giver mening, og at det militaristiske snit måske også skal ses i lyset af en amerikansk virkelighed der har stået på i snart en del år?
Hvad sker der?
Mes1983Mes1983Skrevet 11/10-17 20:09 
Jeg må desværre indrømme at jeg keder mig bravt i de her afsnit. Når klingonerne kommer på tuner jeg helt ud - hvor er deres karisma og hva dælen sker der for de nye batleth pinde.
Det eneste der tilnærmelsesvis ville kunne redde serien for mig, ville være, hvis det viste sig, at vi befinder os i the mirror verse, og at det her umoralske starfleet er begyndelsen på det vi senere møder i tos, tng ds9 m. m.

Det med en gennemgribende historie havde vi også i Enterprise, og den serie forsøgte i det mindste at respektere de foregående serier.
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig