X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Mania


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-16 04:23, rettet 23/07-16 05:01 
Netop annonceret på Sonics 25 års jubilæumsstream:

It's the ultimate Sonic celebration! Sonic returns in a new 2D platforming high speed adventure, and he's not alone!

Developed in collaboration between SEGA, Christian Whitehead, Headcannon, and PagodaWest Games, experience new zones and remixed classic levels with Sonic, Tails, and Knuckles!

Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 15/08-17 00:54 
Hvad var anden gang? P5?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-17 08:42 
Persona 5 og Resident Evil 7. Min mening naturligvis. Men hold kæft et spilår :O

Jeg har stadig Yakuza 0 og Nioh til gode.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/08-17 09:14 
Bare noget lort folk ikke gider at købe RE7.
RE6 har solgt bedre!

Vi gør det svært for capcom, fortælder dem at vi vil ha' mere af RE7 men køber RE6!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 15/08-17 09:54 
Folk TROEDE de ville have RE6 ;)
j/k
slk486slk486Skrevet 15/08-17 09:59 
Fuuuuudge - der er SPRITE SCALING LEVELS! Bedste spil EVER! :D

... Efter Outrun naturligvis.
j/k
SumezSumezSkrevet 15/08-17 12:49 
Introvideoen er virkelig charmerende. Her er nogen der har fået den til at køre i Sonic CD via en MegaCD:
https://www.youtube.com/watch?v=zMbV0yJd76M

Det jeg har hørt af det originale soundtrack til spillet har iøvrigt være rigtig godt, og det undrer mig at man ikke har valgt også at bruge Tee Lopes's musik til introvideoen, da det efter min mening fanger den originale Sonic-stemning langt bedre end det der hipstermusik. :\

Her er det gode musik:
https://www.youtube.com/watch?v=4z-JhQmoFWQ
https://www.youtube.com/watch?v=jV4WrCW-5Lw
https://www.youtube.com/watch?v=VW6TtXKVLYg
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-17 10:53 
Digital Foundry's take:

http://youtu.be/DXturRMOzU4

Det hele ser jo vidunderligt ud, som om det endelig er lykkedes at lave noget på højde med originalerne. Nu skal de bare have lov til at lave noget med helt nye zoner næste gang og måske endda nye karakterer/moves.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 16/08-17 11:02 
Mange synes endda åbenbart det er bedre end originalerne :)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/08-17 11:11 
Bede-x>
og måske endda nye karakterer/moves.

Ja, hvis der er noget Sonic har brug for, er det flere venner. Eller en rigtig fed idé kunne være en "mørk"/ond pendant til Sonic, der også er hurtig, men som han bliver venner med til sidst, og som kan være en spilbar figur i det næste spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-17 11:40 
Det jeg mener er - som jeg også har skrevet i flere andre diskussioner om Sonic i årenes løb - at på et tidspunkt, er der et behov for at komme ud af originalernes skygge, i stedet for at blive ved med at remake gamle baner. Det var jo en af de ting jeg brokkede mig over med Generations. At så serien har haft en historik, hvor mange forsøg på at lave en rigtig efterfølger er slået fejl, betyder ikke at man skal opgive. Og det behøver ikke nødvendigvis være karakterer, hvor de er snublet utallige gange, bare noget der får det til at føles som et helt nyt spil, i stedet for endnu et remix.

Og så fik jeg vist svaret dig i en mere saglig tone end din kommentar havde fortjent :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/08-17 11:57, rettet 16/08-17 11:59 
Nej, jeg er enig med dig. Dog temmelig uenig i at nye spilbare figurer er en løsning på noget. :P

Personligt savner jeg flere mål at gå efter. Jeg ved selvfølgelig ikke om Sonic Mania allerede gør det (har ikke set nogen anmeldelser nævne det), men Generations gjorde det ret godt. Ranking-systemet baseret på din tid og samlede ringe, og de røde ringe, der er "gemte" men samtidig med til at vise den optimale vej gennem en bane, er IMO et absolut must for at få fornuftigt udbytte ud af genspilningsværdien i et Sonic-spil. Beløn spilleren for at finde en hurtig vej gennem banen, og endnu vigtigere - beløn spilleren for ikke at blive ramt!

Hvis man ser på de originale Sonic-spil til MegaDrive har de alle ét stort minus efter min mening, og det er at de ikke fungerer som "survival"-spil, hvilket er den måde størstedelen spiller et spil - spil fra start til slut for at se slutningen. Men i og med at man ikke kan tage skade fra en fjende så længe man har mindst én ring er det nærmest umuligt at dø i de her spil. Og hvis det er, er det næsten altid druknedøden, eller et bundløst hul. Det er lidt trist at der ikke er nogen konsekvens af at blive ramt af en fjende.
1'eren håndterer det faktisk bedst, ved kun at give dig mulighed for at samle chaos emeralds hvis du kommer til målet med mindst 50 ringe på dig. 2'eren slækker meget på kravene ved at åbne muligheden ved samtlige checkpoints på en bane, mens 3'eren helt fjerner enticimentet for at holde fast på sine ringe. Ja, du kan få et andet mini-game som belønner med ekstraliv og powerups, men ekstraliv er nok det sidste man har brug for i det spil.

En "rigtig" slutning der kun er tilgængelig hvis man faktisk er god til at spille spillet, og kan få en god tid og/eller undgå at blive ramt undervejs, ville være med til at underbygge det gameplay der er essentielt for Sonic. Jeg ved ikke om Mania har noget lignende, men hvis ikke, så er det en åbenlys vej at gå i en eventuel efterfølger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 12:54, rettet 16/08-17 12:54 
Jeg er godt nok ikke enig med dig Bede når du allerede nu begynder at efterspørge gameplay-ændringer i en serie der da om noget netop har haft brug for at gå tilbage til rødderne. Ændringer er det eneste Sonic-spillene har forsøgt sig med lige siden 3'eren og i mange tilfælde er netop disse skyld i at spillene ikke er faldet særlig heldigt ud.

Som jeg forstår det, så er der ikke tale om ren genbrug af baner. Ud over de helt nye zoner, så er der også tilføjet nye gimmicks og twists til de originale, men gjort med respekt så de ikke føles out of place.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/08-17 13:29, rettet 16/08-17 13:29 
Bede-x>
Digital Foundry's take:

http://youtu.be/DXturRMOzU4

Haha! 10:22 <3
Sneaky
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-17 14:25, rettet 16/08-17 14:33 
Konsolkongen>
Jeg er godt nok ikke enig med dig Bede når du allerede nu begynder at efterspørge gameplay-ændringer i en serie der da om noget netop har haft brug for at gå tilbage til rødderne.

Jeg overvejede faktisk om jeg skulle skrive, at jeg selvfølgelig ikke efterspurgte ændringer i Mania, men tænkte at det måtte være selvindlysende, da jeg har givet udtryk for, at jeg synes det ser skide fedt ud. Der var klart et behov for at gå tilbage til rødderne den her gang, grundet den identitetskrise serien har været i, men der er ikke et behov for at forsætte med at gå tilbage til rødderne i al evighed. Herefter så jeg gerne, at det næste spil i 2D rækken føltes som en Megadrive forsættelse med alt hvad det indebærer. På flere punkter ser Mania jo allerede ud til at være netop dette - det nye drop dash ser fx ud til at være noget, man ville associere med en forsættelse, på samme måde som spin dash var det i Sonic 2. Noget der radikalt ændrer gameplayet, men alligevel føles så naturligt, at det er som om, det burde have været der hele tiden. Det Mania 2 bør sikre sig er, at det som minimum er så stort et skridt fra det første, som man ville forvente fra et MD spil til det næste.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 15:04 
Så udelukkende nye baner altså. For drop dash'et alene opsummerer jo meget godt en lignende forskel mellem de gamle titler allerede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-17 15:42 
Ja, det er jo faktisk det jeg skriver. Og mener, hvis det var lidt uklart :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 16/08-17 15:46 
Nu de har deres Retro Engine må de gerne bruge den til meget andet end Sonic også!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 17:23 
F.eks lave et Mario 3 2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 16/08-17 19:04 
slk486>
Mange synes endda åbenbart det er bedre end originalerne :)

Det vil jeg helt tilslutte mig til.
I Sonic 3 var element skjoldene mest bare praktisk, men i Mania er der ofte områder der er umulige for Sonic ar komme til uden dem. Ofte er det hurtigere ruter, nogle gange endda Special Stage ringe.
Bane designet er bare virkelig lækkert i Mania.
Det eneste der irriterer mig er den måde unlocks (vistnok) håndteres. Respawnlaternerne giver adgang til bonus baner i stil med Special Stage fra Sonic 3 & Knuckles. Klarer man dem får man en sølv medalje. Klarer man dem med en Perfect (dvs man finder alle ringe inden man så afslutter banen ved at samle alle blå bolde) får man en guldmedalje. Hvis man får efter disse baner i en almindelig playthrough knækker det flowet i spillet gevaldigt, da man faktisk spiller mere Sonic 3 special stages end Sonic Mania. Men man kan selvfølgelig bare lade vær :)

Hurtigt tip til at få Chaos Eneralds: den hurtigste indgang jeg har fundet fra et save load ligger i Chemical Plant 1, kan nås på under 35 sekunder. Tag den øvre rampe ved det første split, hop over den røde bumper der ellers sender dig nedad, rul ned af den lange bakke og hold mod venstre når Sonic sendes lodret op.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 20:09, rettet 16/08-17 20:09 
Fuck it, jeg har købt det på Switch nu da jeg ikke kunne vente. Jeg får en US-kode til Switch i overskud inden længe som jeg kan sælge billigere hvis det har interesse. Jeg smider den også på udenlandske fora, så regner bestemt ikke med at jeg brænder inde med den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 21:32 
Hold nu kæft det er godt.

Godt det er tidlig weekend fra i morgen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/08-17 21:32 
Konsolkongen>
F.eks lave et Mario 3 2 :)

Nej, tak - vi har sgu nok Mario spil ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 21:47 
:D Hvad vil du så have?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/08-17 21:54 
En eller anden anden Sega franchise :D

Shinobi, Altered Beast ... Arh måske ikke Altered Beast ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 21:59 
Ja et nyt Shinobi lavet i stil med 3'eren ville være alt for sygt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-17 06:23 
Ristar!
Er i stil med sonic. :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/08-17 08:52 
Jeg er ikke helt med på hvad det er for en "retro engine" I snakker om? Alle de grafik-kneb jeg har set spillet byde på indtil videre er ekstremt simpelt at få til at virke med enhver moderne GPU, uden noget der minder om de fancy tricks man var nødt til at gøre brug af i 16-bit dagene. Så den grafiske del har der ikke ligget meget arbejde bag, og de har sikkert haft de fleste libraries liggende i forvejen.

Gameplay-delen er meget mere unik, og at få et Sonic-spil til at spille som Sonic er ikke nemt. Til gengæld kan den engine ikke bruges til så meget andet end Sonic-kloner (som f.eks. Freedom Planet), pga. den unikke fysik-implementation som man ikke rigtig har set nogen andet steder :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/08-17 09:01, rettet 17/08-17 09:16 
https://en.wikipedia.org/wiki/Retro_Engine

Da du er programmør forventede jeg faktisk lidt mere end din afvisende attitude mod en 2D spil-motor, der har været under udvikling i 9 år, specifikt til den slags 2D spil. Det er en selvfølge for mig at udnytte den til flere spil - både fra et forrentnings- og udviklersynspunkt.

Whitehead nævner iøvrigt selv Ristar og Dynamite Headdy.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-17 09:48 
Et nyt Dynamite Headdy ville være alt for vildt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/08-17 10:35, rettet 17/08-17 10:36 
slk486>
Da du er programmør forventede jeg faktisk lidt mere end din afvisende attitude mod en 2D spil-motor, der har været under udvikling i 9 år, specifikt til den slags 2D spil. Det er en selvfølge for mig at udnytte den til flere spil - både fra et forrentnings- og udviklersynspunkt.

Jeg er ikke afvisende, jeg forstår bare ikke hvad der gør den unik sammenlignet med de 500 andre "2D engines" vi ser derude :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/08-17 11:05, rettet 17/08-17 11:07 
Tjah, muligvis intet, men jeg har ikke set nogen anden 2D engine fungerer så godt i at levere et 16-bit spil i en 32-bit æske, med dertil hørende sprite scaling, rotation osv. - slet ikke fra en af de klassiske publishers.
Forskellen her er måske at det er Sega's egen - og at de har en masse cool stads, som de *kunne* hive op af skuffen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-17 11:35 
Sumez vil hellere bygge lortet op fra bunden, hver gang.

/hardcore
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-17 12:35 
slk486>

Whitehead nævner iøvrigt selv Ristar og Dynamite Headdy.

Eller pulsman ville være fedt. Bare ikke mange som kender dette spil :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/08-17 14:00, rettet 17/08-17 14:01 
Rettelse: Bare ikke mange som har råd til dette spil

Desværre er GameFreak tvangsindlagt til at lave Pokémon forevigt i al fremtid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/08-17 14:05 
slk486>
https://en.wikipedia.org/wiki/Retro_Engine

Da du er programmør ...

Nu er programmør ikke en beskyttet titel... Så det kan jo betyde hvad som helst :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-17 15:21, rettet 17/08-17 15:23 
Sumez>
Rettelse: Bare ikke mange som har råd til dette spil

Desværre er GameFreak tvangsindlagt til at lave Pokémon forevigt i al fremtid.

Nu tænker på andre end os som samler, og søger "gems" som ikke blev udgivet uden for japan.

Og hvis du kendte dette spil for 7 år siden? Kunne det købes for under 500kr
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-17 15:22, rettet 17/08-17 15:22 
Dr laks>
Barskt!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/08-17 15:32 
ChronoSousa>
Og hvis du kendte dette spil for 7 år siden? Kunne det købes for under 500kr

Er du sikker på det? Tror det passer meget godt at det er godt 7 år siden jeg opgav at jage det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-17 15:44, rettet 17/08-17 15:44 
Ga' 500kr i japan + told i 2012 (kan se via play-rigth, blev add der til min samling)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/08-17 15:51, rettet 17/08-17 15:51 
Fandt min paypal mail.
66.06 £ med shipping fra ebay.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 18/08-17 14:13 
Fantastisk anmeldelse fuld af kærlighed til spillet:

https://www.youtube.com/watch?v=uwTejwu4oaw
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/08-17 14:50 
Jøsses - 3.7M subscribers? :o

Kun på internettet...
j/k
SumezSumezSkrevet 18/08-17 15:14 
Det kan geniale videoer som det her sikkert forklare :)
https://www.youtube.com/watch?v=lG2dXobAXLI

Men jeg synes hånden på hjertet han er hundrede gange bedre til at forklare hvad det charmerende og appellerende ved Sonic Mania er, end Jim Sterling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/08-17 15:17, rettet 18/08-17 15:18 
Ja, det er nok rigtigt. Sterling kan være meget superfluous. Det hjælper bare ikke rigtigt så meget når formatet og stemmen er forfærdelig, men det er selvfølgelig en smagssag (Red Letter Media * host * host * ) :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 09:08 
DF's analyse...

https://youtu.be/DXturRMOzU4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-17 10:26, rettet 19/08-17 10:27 
Jeg spiller det på Switch og det er indtil videre kun den første Special Stage der har dykket en lille smule. De andre jeg har spillet har været fuldstændig smooth, så en super god oplevelse alt i alt :)

Jeg er næsten igennem spillet nu. Synes det er på højde med de gamle og dermed et af de bedste spil nogensinde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 11:20 
Men det er jo ikke i 4K på Switch... hvordan kan du dog spille det uden? ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-17 12:06 
Jeg har ikke et 4K tv endnu :p

I øvrigt pisse vilde scanlines i spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 12:31 
Jeg har nu heller ikke 4K endnu ;)

Ja scan-lines filteret ser fint ud i videoen.
nerosnerosSkrevet 20/08-17 16:01 
Jeg er også helt vild med det! Håber der kommer en fysisk udgave af det på et tidspunkt.
Bashful Neophyte
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig