X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Mania


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-16 04:23, rettet 23/07-16 05:01 
Netop annonceret på Sonics 25 års jubilæumsstream:

It's the ultimate Sonic celebration! Sonic returns in a new 2D platforming high speed adventure, and he's not alone!

Developed in collaboration between SEGA, Christian Whitehead, Headcannon, and PagodaWest Games, experience new zones and remixed classic levels with Sonic, Tails, and Knuckles!

Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
131 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-16 04:23, rettet 23/07-16 05:01 
Netop annonceret på Sonics 25 års jubilæumsstream:

It's the ultimate Sonic celebration! Sonic returns in a new 2D platforming high speed adventure, and he's not alone!

Developed in collaboration between SEGA, Christian Whitehead, Headcannon, and PagodaWest Games, experience new zones and remixed classic levels with Sonic, Tails, and Knuckles!

https://www.youtube.com/watch?v=KxmtYdEWVzo

Sonic Mania

Sonic Mania

Streamet kører endnu, hvis der er nogle der er tidligt oppe: https://www.twitch.tv/sonicofficial

Jeg håber de annoncerer mere. Mania ser fedt ud, men også lidt ROM hack-agtigt, så forhåbentlig er der mere på vej..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 23/07-16 07:53 
Lige stået op, glad jeg ikke stod tidligt op for at se den, monsterærgerligt med alle de lydproblemer, men godt for Jim Sterling's Youtube hits...

Mania ser herligt ud. en blanding mellem 2d Sonic 4 og Generations med 2d baner, neato,

Project Sonic 2017 er jo desværre kun en trailer indtil videre, og kigger man i kommentarene er der de typiske Sonic fans der græder fordi det ikke er Sonic Adventure 3 (hallo folkens, vi har allerede haft Sonic Adventure 3, 4, OG 5 med Heroes, '06 og Unleashed).
Rart at se at de har kombineret holdene fra Colors og Generations, der har potentiale til at være godt.
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-16 08:45, rettet 23/07-16 09:00 
Så blev der annonceret mere. Sejt. Project Sonic traileren:

http://youtu.be/gCh9--2xcKk

Sonic Mania

Ved ikke om det burde få sin egen tråd med det samme, men der er ikke så meget info ude og navnet ikke fastlagt. Ligner og er forhåbentlig Sonic Generations 2 og så bliver 2017 da vist for alvor year of Sonic :)

EDIT: De skulle vist have sagt på streamet, at det ikke er en forsættelse. Generations stil gameplay uden nostalgisk inspirerede baner? Ville være endnu bedre end SG2.

3of19>
Lige stået op, glad jeg ikke stod tidligt op for at se den, monsterærgerligt med alle de lydproblemer,

Det var rigtig slemt med først en meget irriterende summe lyd og så lige som den første annoncering kom gik lyden fuldstændigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-16 09:23 
Lidt Sonic Mania gameplay fra den remixede Green Hill Zone og den nye Studiopolis Zone:

http://youtu.be/PQ8EedQJk7Y
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-16 11:40 
Fedt, jeg er forsigtig optimist i forhold til begge udgivelser. Christian Whitehead har tidligere vist at han fatter at porte Sonic CD til perfektion, så det tegner meget lovende at han er involveret her også. Synes også musikken virker fremragende og meget EU/JAP Sonic CD-agtigt. Jeg håber fandeme at det udkommer fysisk på en eller anden måde :/

Jeg er også mega klar på "Generations 2". Etteren var fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/07-16 11:50 
"Join the Resistance" lyder som et spil baseret på Sonic the Hedgehog tegneserien. Det er egentlig lidt mærkeligt at der aldrig rigtig har være lavet et spil baseret på det univers.

Sonic Mania
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-16 11:52 
Fedt at der åbenbart er en Grandfather Sonic (helt til venstre), det topper sgu Wario/Waluigi i dumhed :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-16 14:10, rettet 23/07-16 17:34 
Det er Sonics onkel i serien så vidt jeg husker. Blev vist forvandlet til en robot af Eggman.

Edite: Har lige set traileren til begge spil.
2D spillet ligner et dejligt gensyn med fortiden :) Håber der kommer en fysisk udgivelse af det.

3D, bliver intr at se om remakes af gamle baner igen eller hvad de finder på.
Håber personligt på Generations 2.
Sjovt de skriver fra holdene bag Colours og Generations. De ved godt de 2 spil er bedste af de nyerespil der udgivet. Hvorfor skulle vi så plages med Sonic Boom ):

Gad vide om NX er det officielle navn eller bare et placeholder logo Sega har sat ind?
BeanoBeanoSkrevet 23/07-16 18:28 
Placeholder ;)
3of193of19Skrevet 17/10-16 14:22, rettet 17/10-16 14:23 
Sonic Mania Collectors Edition (Xbox One)

The Ultimate Sonic Mania experience, this exclusive Collector's Edition comes packed with rare merchandise built for the fans.
Deluxe "SEGA Mega Drive" style Collector's Box
12" Classic Sonic Statue featuring SEGA Mega Drive Base
Flip the power switch to trigger the "SEEGAA" startup audio!
Metallic Collector's Card plus Sonic Mania Download Code (digital game code)
SEGA Cartridge Cast with Golden Ring

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-16 15:27 
Fedt nok at den kommer i Europa også. Jeg pre-ordrede den i US fra VG+ for et stykke tid siden til en 5-600kr inkl forsendelse.

I forhold til de sindssyge priser på Assassins Creed og Uncharted LE'er med figurer er det her jo ligefrem billigt.

Men hvor er det dog fucking latterligt at de ikke lige smider en disc med også. Det ville ikke koste dem 10kr at printe cover og discs :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 17/10-16 16:49 
Det var gået mig helt forbi at der kom en CE af Sonic Mania indtil jeg så den her idag på Gamefront.
SumezSumezSkrevet 17/03-17 11:26 
Old school

Sonic Mania
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/03-17 17:46 
Stadig DL/code only?
:(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 18/03-17 09:09 
Også kun DL/code til Switch?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-17 11:00 
Desværre ja :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-17 11:22, rettet 14/06-17 11:26 
6 minutters gameplay fra E3 på Switch:

http://youtu.be/uB9RP2SV8HY

Ser ud til at falde meget heldigt ud. En enkelt ting: Omkring 30 sekunder inde i klippet, samles ildskjoldet op og kort efter løber han over træ-piggebroen, som efterfølgende brænder. Omkring 15 sekunder senere løber han over en normal træbro, som ikke brænder. Hvorfor? Er selvfølgelig mindre ting, men det virker lidt usammenhængende, at bryde en regel man lige har introduceret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 14/06-17 11:25 
Fordi det ene er en fare/hazard, det andet bare en almindelig platform.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-17 11:26 
Men de er jo begge lavet af træ. Det giver jo ingen mening :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 14/06-17 11:30, rettet 14/06-17 11:38 
Sorry men:
https://www.youtube.com/watch?v=1fVJUVNWRQE

Desuden er piggebroen meget mere skrøbelig og tør end den store. Lidt som at prøve at sætte ild til en træstamme med en lighter. :p
millenniummillenniumSkrevet 14/06-17 12:50 
Bede-x > du skal ikke stoppe før du er kommet til bunds i dette mysterium. :D
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-17 15:16 
Bare rolig. Jeg er på sagen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-17 10:14 
Det får rigtig go' omtale i de fleste previews, jeg er faldet over:

http://metro.co.uk/2017/07/04/sonic-mania-and-sonic-forces-hands-on-preview-and-interview-the-focus-is-on-old-school-fans-6753357/

Kun en måned til udgivelse. Synes 2017 ser ud til at blive et af de bedste år i nyere tid for platformsspil. Det er så herligt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 07/07-17 10:52 
Det spøjse er - jeg spillede noget klassisk Sonic fornyligt, og synes egentlig oplevelsen var lidt mærkelig. Måske fordi mine præferencer i gaming har udviklet sig væk fra det som var Sonic-konceptet.

At det skulle være en konkurrent til Mario - blot hurtigere - er langt fra sandheden, for gameplay-mæssigt har Sonic meget mere til fældes med nutidens evindelige endless running eller Ollie Ollie. Det handler ikke om at udforske banerne og finde de hemmelige gange. Det handler om at drøne hurtigt, bevare sit flow-momentum, handle intuitivt og ikke miste hastighed. Men det betyder også at jeg ofte går glip af 50% af banen, mindst.

Sonic lander derved som en lidt mærkelig størrelse - et grænsetilfælde mellem (hmmm) Mario og Wipeout...?

Jeg var fan af det dengang, og gennemførte Sonic 1 og 2 på GameGear, men giver mig i nutiden en lidt mærkelig bismag.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/07-17 12:08 
Den eneste grund til at Sonic nogensinde er blevet sammenlignet med Mario, er at det var Sega's maskot og system seller. De to serier har nærmest intet tilfælles :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-17 15:26 
millennium>
Det handler om at drøne hurtigt, bevare sit flow-momentum, handle intuitivt og ikke miste hastighed. Men det betyder også at jeg ofte går glip af 50% af banen, mindst.

Sjovt, jeg synes det præcis samme kan siges om Mario. Det er i hvert fald sådan jeg spiller dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-17 15:06, rettet 08/07-17 15:09 
millennium>
At det skulle være en konkurrent til Mario - blot hurtigere - er langt fra sandheden, for gameplay-mæssigt har Sonic meget mere til fældes med nutidens evindelige endless running eller Ollie Ollie. Det handler ikke om at udforske banerne og finde de hemmelige gange. Det handler om at drøne hurtigt, bevare sit flow-momentum, handle intuitivt og ikke miste hastighed. Men det betyder også at jeg ofte går glip af 50% af banen, mindst.

Sonic lander derved som en lidt mærkelig størrelse - et grænsetilfælde mellem (hmmm) Mario og Wipeout...?

Det er jo ikke meningen, at du skal se 100% af banen i løbet af en enkelt gennemspilning.

Og selv om jeg godt kan se berettigelsen af at sammenligne spillene med endless runners, synes jeg også, at det er at skyde forbi målet, i hvert fald så langt som klassisk Sonic angår. De gamle Sonic spil har acceleration som et grundelement og det er noget man på mikroniveau hele tiden gør sig fortjent til, ved at levere det input der skal til, for at navigere både forhindringer og banen, som typisk er delt op i forskellige niveauer, hvor det at nå toppen, er sværere end at nå bunden.

Moderne Sonic er måske lidt tættere på autorunneren - og jeg maler her med meget bred pensel, da moderne Sonic er alle mulige forskellige oplevelser, alt efter hvor man lige slår ned - for modsat klassisk Sonic, hvor acceleration er noget man gør sig fortjent til, bliver det tit foræret væk i de nyere spil. Det kan man se både på hvordan man stiger i hastighed på figuren selv, men også på hvordan systemerne på banerne virker. En fjeder i et klassisk Sonic spil vil delvist styres af spilleren på den måde, at den indgangsvinkel og hastighed du rammer den med, vil påvirke den udgangsvinkel du efterfølgende får. I de moderne spil vil det typisk være sådan, at fjederen tager kontrol og sender Sonic mere lodret, også selv om indgangsvinkelen var lav og hastigheden høj. Den slags går i gennem mange af de enkelte elementer på banerne, hvor de gamle spil forlanger lidt mere af spilleren, mens de nye er mere fokuserede på at kontrollere farten fra spillets side. Sammenlign fx hvordan en rulletunnel virker ved at gå ind i den fra begge sider i de nye og gamle spil, og bemærk hvordan Sonic lynhurtigt når top fart i de nye, mens han smides ud i de gamle, når han forsøger at gå baglæns ved lav hastighed.

På den måde er de nye mere fokuserede på hastighed og at være cinematiske, end de gamle hvor man ofte kæmper for at opretholde den optimale acceleration ift. de forhindringer man stilles over for. To meget forskellige oplevelser som Sonic fans kan være splittede omkring. Det der vækker så stor begejstring ved Mania, er at det er et spil til hjemmemaskinerne, som opfører sig efter de gamle spils regler og det er noget fans har ventet på i lang tid. Om man så holder af de nye spil eller ej, så er det i hvert fald værd at fejre, at fans af de gamle endelig får noget at bide i. Det spiller ikke efter Marios regelbog, men efter klassisk Sonic og skal opleves på de præmisser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-17 18:55 
Pre-order traileren har vist ikke været postet herinde og den er fyldt med så meget Sonic goodness, at det varmer helt ind i hjertet:

http://youtu.be/wvD8NZN9Zsg

Dog ærgeligt de ikke har lagt den op i 60fps.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 19:04 
Det ser fuldstændig fantastisk ud. Jeg bliver godt nok overrasket hvis det ikke bliver blandt de allerbedste spil jeg spiller i år.

Har bestilte LE til Switch, håber den kan håndtere så vilde spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-17 19:09, rettet 11/07-17 19:12 
Ja, det ser helt vildt godt ud. Kan også godt li' de har selvtillid nok, til at erklære det som det næste i rækken, efter de fire Mega Drive klassikere, med elevatoren til sidst.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 11/07-17 19:21 
Limited Edition til Switch? Den har jeg slet ikke set nogen steder (har en Xbox One LE på pre-order selv).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 19:36 
Videogamesplus har den :)

Igen, fucking skod at det ikke er fysisk. Håber sgu det kommer på et tidspunkt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 11/07-17 20:20 
udsolgt :p
3of193of19Skrevet 11/07-17 20:22, rettet 11/07-17 20:22 
igen sådan en pjattet måde at sælge det på. Kunne de ikke bare have lavet ET SKU med alt det sjove i men uden spillet, istedet for at lave fire forskellige med download vouchers?
Synes de gjorde det helt rigtige med den der "gameless edition" til Wolfenstein The New Order dengang.
SumezSumezSkrevet 11/07-17 22:03 
Jeg holder også igen på en fysisk udgave :)

https://www.youtube.com/watch?v=CHCgn5pGoQY
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-17 18:13 
PC versionen udsat til d.29. De giver Sonic 1 som et plaster på såret til folk der har forudbestilt:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1418458

Øv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-17 18:27 
Min LE er blevet afsendt fra VG+ i dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BlumarinaBlumarinaSkrevet 11/08-17 20:00 
Mulig fysisk udgivelse på Nintendo Switch i en Collectors Edition. Lækkert billede.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-17 20:02 
Den er ikke fysisk. Det er den jeg har bestilt for længe siden. Den indeholder kun en sølle digital kode :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BlumarinaBlumarinaSkrevet 11/08-17 20:18 
Øv, det skriger jo mod himlen og er dybt debilt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-17 20:24 
Ja, det er ret vanvittigt når de sætter figur og hvad ved jeg i produktion :/

Håber det kommer senere. Og meget nødigt igennem sådan noget skidt som Limited Run.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BlumarinaBlumarinaSkrevet 12/08-17 11:17 
Jeg håber virkelig også det kommer. Det ser mildt sagt forrygende ud. Jeg kan lide ALT, hvad har set indtil videre. Det kan kun gå for langsomt med at udgive det fysisk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-17 18:59 
Jeg tror også det bliver fuldstændig fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-17 19:58, rettet 14/08-17 19:58 
9.5 fra Sterling:

http://youtu.be/55421vTLzfc

Og de andre anmeldere ser også ud til at elske det :)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1419274
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-17 20:06 
Ja, officielt bedre end Zelda :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/08-17 21:33 
Ha ha - sick burn :D
j/k
SumezSumezSkrevet 14/08-17 21:34 
Andet ville jo også næsten være umuligt at forestille sig
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/08-17 21:55, rettet 14/08-17 21:57 
Glad for at der er en anelse flere nye områder end dem der har været vist hidtil. Jeg synes næsten det er synd at der er så mange remakes af gamle områder, når man ser hvor flotte de nye er.

https://www.youtube.com/watch?v=anr3dJPHgGc]Der er også en Knuckles & Knuckles mode[/LINK]" target="blank">Der er også en Knuckles & Knuckles mode
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/08-17 22:30 
Tænk på hvor meget verden ville falde sammen for folk, hvis der *ikke* var gamle områder med :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-17 23:41 
Zelda var et skide godt spil. Det er helt vildt at det lader til at blive overgået en tredje gang (for mig) i år :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
131 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig