X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Karismatiske hovedpersoner der gør spillet værd at spille


Reply
JmogJmogSkrevet 17/07-16 22:35 
Efter at have skrevet lidt om Sleeping Dogs i en anden tråd, kom jeg til at tænke på hvor glad jeg er for hovedpersonen i spillet. Wei Shen er en helt igennem sympatisk hovedperson. Han har humor, er en hård actionmand når der er brug for det og formår at skildre en person der langsomt bliver revet med i en verden af kriminelle, som det er hans job at ødelægge.

Andre der kan komme med gode eksempler? List ikke bare en person du synes er "sej", men derimod en du finder sympatisk. Enten via humor, etik, moral, interesser etc. Nathan Drake fra Uncharted-spillene er nok det oplagte bud for de fleste af os, så lad os få ham af vejen med det samme. Hvem synes du hæver spil x med deres karismatiske personlighed og spillet ville være svært at forestille sig uden ham/hende.

For at holde det her så fokuseret som muligt, så er det KUN karakterer man selv styrer, som er brugbare bud. Begrund også gerne dit valg, så vi andre kan blive fristet af at prøve spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-16 22:43, rettet 17/07-16 22:52 
Kazuma Kiryu fra Yakuza-serien af meget de samme grunde som du nævner med Sleeping Dogs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kazuma_Kiryu

Helt igennem sympatisk person, med en mørk fortid som han i de senere spil kæmper for at holde på afstand, men alligevel formår han altid at blive trukket tilbage i miljøet, dog uden nogensinde at miste taget om sine værdier. Jeg kan virkelig godt lide ikke bare ham, men generelt de fleste figurer i den serie, som også har nogle super spændende historier.
De kræver dog nok at man spiller dem igennem uden for lange pauser, da der skal holdes styr på en hel del Japanske navne og organisationer, som nogle gange lyder ret ens.

Hvis du ikke har spillet dem kan de varmt anbefales. Jeg kunne ikke komme ind i 1 og 2 på PS2, pga. de filtre maskinen ofte brugte (det så harskt ud), men 3 og 4 er virkelig fremragende spil, og noget af det bedste jeg har spillet i sidste generation.
De indeholder desuden begge, meget omfattede video'er der forklarer handlingen i seriens tidligere spil. Som man bør se.

Vil vildt gerne spille femmeren også, men det er kun udgivet digitalt, og jeg vil aldrig give 299 for noget jeg downloader, så jeg venter på et udsalg :)

EDIT: Bayonetta er nok alle tiders eksempel på en figur der gør spillet til hvad det er. De kunne have spillet præcis ligeså godt med Dante eller Kratos, men det havde ikke været nær så åndssvagt og hyle sjovt, hvis det ikke havde været for de seksuelle undertoner og små-perverse indfald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 17/07-16 23:11 
Gabriel Knight og Grace Nakimura i Gabriel Knight:
De hænger så meget sammen, at det er svært at skille dem ad, men ellers jeg vil stadig nævne Gabriel, som man styrer. Gabriel er kæk men ikke direkte usympatisk, og Grace piller ham ned. Rigtig god dialog i det spil. Underligt nok virker Gabriel usympatisk i GK3, men sådan husker jeg ham bestemt ikke i GK1. Jeg er kun et par timer inde, så der kan være en narrativ forklaring.

George Stobbart i Broken Sword:
Her kunne Nicole Collard nævnes lidt de samme årsager som før, men igen kan George Stobbart sagtens stå alene, som en sympatisk og småkluntet Indiana Jones-agtig eventyrer.

Rosangela Blackwell og Joey Mallone i Blackwell Deception:
Sørme endnu et adventurespil og endnu en duo. Her styrer man dog begge. Det mandlige islæt er igen den kækkeste, men Rosangela holder sig vist ikke helt tilbage, og uanset er hun fint modspil. Og hun er faktisk hovedpersonen i spillet.

Det er ikke fordi jeg kun kan lide ovennævnte konstellation, men den er bare svær at komme udenom i de fleste medier, og jeg har ikke umiddelbart oplevet bedre eksempler i spil.
WehnerWehnerSkrevet 18/07-16 00:09 
John Marston i Red Dead Redemption
Skuespilleren har en ret særpræget stemme, som jeg blev rigtig glad for i spillets løb. Den tøvende revolvermand, der kæmper for at få sin gidseltagne familie fri, gjorde stort indtryk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 18/07-16 00:57 
John Marston, godt eksempel. Han har virkelig en unik stil og gennem spillet blev jeg bare gladere og gladere for ham.

Yukuza-spillene har jeg aldrig prøvet, men jeg tror jeg ejer fireren digitalt. Må se at tage mig sammen og få det spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-16 02:03 
Bare husk at tage dig tid til at se opsummeringen af de tre første spil inden du starter. Ellers bliver det svært at følge med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/07-16 07:11 
Er det noget der er med i fireren, eller skal jeg finde det på Youtube?
millenniummillenniumSkrevet 18/07-16 07:38 
Jeg kan slet ikke forestille mig Day of the Tentacle uden de tre karismatiske karakterer man skiftevis styrer. Selvom det er lang tid siden jeg spillede det, kan jeg stadig huske deres stemmer, kommentarer og måden de går på.

Og når vi taler karakterer, taler vi så kun egne avatars? For jeg synes Vaas var (måske den eneste) som gjorde FarCry 3 værd at spille.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 18/07-16 07:57 
Vaas var dødinteressant og noget af det bedste i Far Cry3, men øhh, "sympatisk"?
SumezSumezSkrevet 18/07-16 08:16 
Snakker vi "sympatiske" hovedpersoner eller "karismatiske" her? Der er vel meget stor forskel på de to, selvom det ene ikke udelukker det andet.
En figur som Nathan Drake der nævnes i første indlæg, er helt klart en af de mest karismatiske spilfigurer, men samtidig er han også en virkelig usympatisk person som gør det meget svært at føle noget som helst for ham. Om det er tiltænkt er det lidt svært for mig at gennemskue.

I forhold til det karismatiske i hvert fald, så er det helt klart noget der altid har tiltrukket mig ved Legacy of Kain-serien. Både Kain og Raziel er nogle af de allermest karismatiske spilfigurer nogensinde. Takket være deres ekstremt stærke, omend også lettere hammy, stemmeskuespil er det karakterer der bare sætter sig fast i en lige med det samme. Man begynder at føle ekstremt meget med Raziel, men som spillet skrider frem bliver det sværere at være subjektiv, og de to figurer må deles fint om rollen som drivkraft gennem spillet. Var det ikke for dem, havde jeg slet ikke haft tålmodighed til at spille gennem de sløvere kapitler i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/07-16 09:34 
Pudsigt du har det sådan med Nathan Drake - jeg synes han er lige så sympatisk, som han er karismatisk.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/07-16 09:55 
Jeg er helt sikkert ikke den eneste :) Han er jo nærmest kendt for at være en farlig psykopatisk figur. Det realistiske og personlige narrativ får hans evne til at dræbe tusindvis af mennesker i koldt blod til at fremstå virkelig uhyggelig. Derudover er han bare en ekstremt egoistisk og selvcentreret person. Noget der i virkeligheden nok gælder langt størstedelen af spilfigurer, men igen - den "realistiske" setting sætter det i et særligt perspektiv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/07-16 10:27, rettet 18/07-16 14:27 
Nej, det er du nok ikke, men "farlig psykopatisk" er sagt i spøg, som jab eller debatoplæg ift at spil ofte beder dig skyde folk som ingenting - jeg trækker det ikke ned over karakteren.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-16 11:04, rettet 18/07-16 11:05 
Jmog>
Er det noget der er med i fireren, eller skal jeg finde det på Youtube?

Det er i spillets hovedmenu. Men forvent at afsætte mindst en 30-40 min hvis du starter fra 4, da spillets historie er meget omfattende. Det er heldigvis video, så det er ikke så slemt.
Hvis du ikke har lyst til dette, så tror jeg ikke du får ret meget ud af spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/07-16 12:25 
Konsolkongen>
Kazuma Kiryu fra Yakuza-serien af meget de samme grunde som du nævner med Sleeping Dogs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kazuma_Kiryu

Selvom han er en hårdkogt gangster, så er han altid klar på at hjælpe alle, hvad enten det handler om at tage billeder, være stuntman i en samurai film, være lektiehjælp eller kører drift racing, bare nogen spørger ham om det.

Karismatiske hovedpersoner der gør spillet værd at spille
Login for at besvare
Username
Password
Remember me