X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny officiel NES Mini fra Nintendo


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-16 14:08, rettet 14/07-16 14:18 
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 14/02-17 13:17, rettet 14/02-17 13:18 
Bortset fra

Vildt underligt. Nintendo er stoppet med at producere NES Mini til det skandinaviske marked

Tror de dykker lidt for langt ned i Saken derovre.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-17 15:17 
Er det urealistisk at de vælger at droppe produktet pga piratkopieringen folk har fået låst op for? Det vil uden tvivl skade salget af VC-titler på deres andre maskiner hvis NES mini bliver hvermands eje.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/02-17 15:23 
Det ville være sært. At den blev hacket på den måde det er sket, burde enhver ekspert vel kunne have forudset? Selv Nintendo må da have set den komme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-17 15:32 
Det skulle man næsten mene ja :) Det er fandeme da også for vildt at de lader porten de selv flasher den igen være frit tilgængelig på den måde. De kunne have gjort det meget mere besværligt for folk ved i stedet at bruge en pin header på PCB'et :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 14/02-17 16:10 
Afbekræftet: "Production for the Nintendo Classic Mini: NES continues, and NOE [Nintendo of Europe] will continue to ship units to retail on a regular basis," said a Nintendo UK representative.

Sovs: http://www.techradar.com/news/dont-panic-nintendo-nes-mini-production-will-continue
JmogJmogSkrevet 14/02-17 16:12 
Konsolkongen>
Er det urealistisk at de vælger at droppe produktet pga piratkopieringen folk har fået låst op for? Det vil uden tvivl skade salget af VC-titler på deres andre maskiner hvis NES mini bliver hvermands eje.

Utænkeligt. De havde efterladt en besked TIL folk der hackede den inde i OS'et.
slk486slk486Skrevet 14/02-17 16:12 
Godt for dem og godt for markedet :)

Det andet var næsten også for underligt, men det er jo Nintendo, så man ved aldrig.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-17 16:35 
Jmog>
Konsolkongen>
Er det urealistisk at de vælger at droppe produktet pga piratkopieringen folk har fået låst op for? Det vil uden tvivl skade salget af VC-titler på deres andre maskiner hvis NES mini bliver hvermands eje.

Utænkeligt. De havde efterladt en besked TIL folk der hackede den inde i OS'et.

Hvilken?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/02-17 16:37 
http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-10-nintendo-hid-secret-message-for-hackers-within-nes-mini
JmogJmogSkrevet 13/04-17 21:46 
slk486>
Godt for dem og godt for markedet :)

Det andet var næsten også for underligt, men det er jo Nintendo, så man ved aldrig.

Man tror det er løgn, men det er helt officielt. Nintendo stopper med at sælge den i US efter april. Controlleren, som kunne købes løst, stopper de også med at producere til det amerikanske marked.
http://www.ign.com/articles/2017/04/13/nintendo-discontinues-the-nes-classic-edition

De andre markeder vil sikkert følge trop. Ubegribeligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-17 22:00 
Jeg ved godt at en software gut har skrevet en besked i maskinen til hackere, men jeg tvivler stadig meget på at Nintendo har planlagt at folk skulle lægge ROMs over på den. Det ville være meget u-Nintendo'sk at være så lax, så det kunne snildt være derfor de stopper produktionen.

Med mindre altså at de taber penge på dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 13/04-17 22:09, rettet 13/04-17 22:09 
Der er da stdig ikke mange butikker der har den til salg?.
I love monster land
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-17 00:50 
Selv hvis de skulle stoppe med at sælge dem.

Så kommer vi til at se dem på det brugte marked!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 14/04-17 03:08 
Til uhyrlige priser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 14/04-17 06:56 
De ænder den nok til at have to partitioner hukommelse:
En del der er ROM hvor selve ROM'ene ligger og en del flash til at gemme spil data. Så kan folk ikke lægge nye spil ind.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-17 09:13 
Nej tror ikke den kommer til at koste noget.
Os som har været i denne hobby længe, kommer ikke til at gi mere end butik pris.
Jeg ville ikke købe for mere end 150-300kr

Tænk på, er det den bedste måde at spill nes på?
Eller er den blivet hypet op?

Vi ser lige nu gode hdmi nes clone-maskiner derude. Og 5-8 år..... er de clone-maskine kun bliver bedre!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-17 09:17 
Jo den er blevet hypet voldsomt op, har du aldrig hørt om den? Sådan helt ude af proportioner. Som det ser ud nu lader det til at blive et meget eftertragtet samlerobjekt. 150kr kommer du nok aldrig til at finde en til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-17 09:29 
Tro ikke den bliver eftertragt af retro gamer, sjov at ha' med ikke som ens spille konsol.
Vi går efter den rigtig maskine eller en top clone-maskine som ville kunne meget mere.

Har selv 3 venner som har købt den, uden at ha et retro spil der hjemme. Når alle dem er kommet vider bliver den sat til salg igen.

Men jeg gætter bare her :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 14/04-17 13:21 
Du gætter helt, helt forkert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-17 13:49 
Det er retro gamers , som holder prisen oppe på nintendo (sega sony MS) ting efter de ikke kan fås i butikker mere.
Kan ikke se hvad vi skal bruge den til om 5-10 år.

Bliver ikke mere værd end plug and plays. Pong maskiner priser.

Ser det samme med amiibos og pop figure.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 14/04-17 13:55 
Ny officiel NES Mini fra Nintendo
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-17 14:09 
Her naiera https://www.coolshop.dk/produkt/nintendo-classic-mini-nintendo-entertainment-system-nes/AE45DT

Køb 8 , når du nu er sikker på at lave kassen på dem sener! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WonderboyWonderboySkrevet 14/04-17 15:20 
Det er da en overpris.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 14/04-17 17:16 
Den har måske lidt bedre odds end de sædvanlige plug-and-play bambus konsoller, nu hvor det reelt er et Nintendo produkt.

Men jeg synes også dens hype kørte helt af sporet, og den øjeblikkelige efterspørgsel vil måske også skabe dens devaluering på længere sigt. Set i bakspejlet så er de mest attraktive old school spil-ting, det som ingen opdagede kunne blive noget værd
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 18/04-17 16:26 
Og det er nu officielt i resten af verden også. Produktionen er stoppet:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-04-18-nes-mini-discontinued-in-europe-too

Lugter af Disneys "Vault" manøvre, så det kan være vi ser den igen til jul.
millenniummillenniumSkrevet 18/04-17 18:05, rettet 18/04-17 18:06 
NES mini 2.... med ekstra lang ledning og ENDNU flere spil....? ;)

Har også ret svært ved at acceptere Nintendos mulighed for at misse en guldkalv.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/04-17 08:11 
Jeg tror det er fordi de ramper op til at de vil sælge de spil på Switch i stedet.
OlimarOlimarSkrevet 19/04-17 14:08 
Glæder mig allerede til ikke at kunne få fat i snes mini :p http://www.eurogamer.net/articles/2017-04-19-sources-nintendo-to-launch-snes-mini-this-year
BeanoBeanoSkrevet 19/04-17 14:15 
Smart - så køber alle den nye model, blot i forventning om den bliver sjælden og noget værd :D
SumezSumezSkrevet 19/04-17 14:22 
1. Opbyg hype
2. Udnyt hype

Jeg synes jeg savner en kilde på SNES-tingen? Selvom det selvfølgelig er næsten selvsagt at Nintendo ville følge op med en.

Det er lidt uklart hvorfor produktionen af NES Mini stopper, men den mest logiske konklusion jeg kan forestille mig at Nintendo var meget usikre på interessen og ikke turde tage nogen chancer, hvilket også forklarer det meget lave oplag.
Når nu de kan se den store interesse for projektet, er det ikke nogen overraskelse hvis de hellere vil sende noget "bedre" på markedet. Darkbeat har dog ret i at de næsten ikke kan gøre dette uden at konkurrere med Virtual Console på deres egen Switch. Måske vil næste produkt tillade at man køber "fysiske" spil?

Jeg tror dog stadig mest på at det vi ser udelukkende er hype-faktor. Jeg tror ikke NES Mini ville være eftertragtet nu hvis ikke det havde været for problemerne med oplaget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 19/04-17 14:26, rettet 19/04-17 16:38 
Ham her giver et meget godt bud på hvorfor https://www.youtube.com/watch?v=4lqgOsl8cZo

Hermed rettet. ( ved ikke hvorfor den blev ved med at linke video'en til midten )
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/04-17 15:10 
Ohh god mini snes.. kan jeg ikke sige nej til!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 19/04-17 15:30, rettet 19/04-17 15:33 
Olimar>
Ham her giver et meget godt bud på hvorfor https://www.youtube.com/watch?v=4lqgOsl8cZo&t=759s

Det synes jeg ikke - sammenligningen med en konsol er fjollet og argumentet er ikke gennemtænkt.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 19/04-17 16:08 
Hans main pointe var opbygning af hype og brand recognition. Ved ikke om du fik set video'en færdig. Men det giver fin mening.
SumezSumezSkrevet 19/04-17 16:09, rettet 19/04-17 16:09 
NES Mini'en var en low-risk investering med stor sandsynlighed for at opbygge en naturlig hype omkring deres brand, jeg er slet ikke i tvivl om at Nintendo havde det i tankerne. Jeg tror dog ingen havde forudset præcis hvor meget hype der opstod omkring det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 19/04-17 16:18, rettet 19/04-17 16:22 
Som jeg hører det, er hans main pointe at der ikke er nogen "upselling af "konsollen", så hvorfor fortsætte med at sælge den", hvorefter han sammenligner med princippet i at sælge hardware under kostprisen - tosset argumentation og sammenligningsgrundlag i mine ører.
j/k
SumezSumezSkrevet 19/04-17 16:23 
Der er naturligvis ingen gode argumenter for at holde op med at sælge maskinen udover at Nintendo har planer om at sende noget "bedre" (evt. kun bedre for dem selv) på markedet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 19/04-17 16:25 
Jeg linker den gerne med tidspunkt for hans main pointe: https://youtu.be/4lqgOsl8cZo?t=674
slk486slk486Skrevet 19/04-17 16:26 
Altså de må vel have en strategi som ingen af os mere mortals kan se, men videoens argumentation giver ingen mening for mig :)

Det kunne give mening at Nintendo US ikke vil stjæle vind fra Switchen, men hvis de nu smider en SNES mini på gaden, så går den tanke også op i røg.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-17 16:31 
Er det så tosset en tanke at de trækker den pga den super nemme piratkopiering da den blev hacket? Jeg synes det er super åbenlyst at, det om ikke andet er medvirkende til deres beslutning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/04-17 16:32 
Olimar>
Jeg linker den gerne med tidspunkt for hans main pointe: https://youtu.be/4lqgOsl8cZo?t=674

Dit tidligere link startede videoen lige efter, hvor har går til den argumentation jeg nævner.
j/k
SumezSumezSkrevet 19/04-17 16:33 
Konsolkongen>
Er det så tosset en tanke at de trækker den pga den super nemme piratkopiering da den blev hacket? Jeg synes det er super åbenlyst at, det om ikke andet er medvirkende til deres beslutning.

Det virker åbenlyst, men på den anden side at det også åbenlyst at det ville ske. Nintendo har ry for at være dumme, men jeg tror ikke de er så dumme. Det ser bare nogen gange sådan ud fordi deres markedsføringsbeslutninger virker ulogiske. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 19/04-17 16:38, rettet 19/04-17 16:39 
Det er deres strategier generelt, der ofte virker ulogiske :)
j/k
SumezSumezSkrevet 19/04-17 16:46 
Jeg troede det var det samme :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-17 20:25 
Hvis man benytter det der hack-program kan man få ordentlige scanlines på spillene. Altså uden composhite-emulering :)

Jeg linker naturlivis ikke til noget, da det kan bruges til pirateri, men “--enable-crt-scanlines” i global commandlines-funktionen er løsningen.

Det gør så at der kommer scanlines på alle billed-indstillinger (inkl pixel perfect, som jeg bruger da det ikke har shimmering) og de kan ikke slås fra igen. Men det passer mig udmærket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-17 18:29 
Snes Classic annonceret med en kick-ass liste af spil, som mange samlere dog nok har i forvejen, samt det ikke-udgivne Star Fox 2:

www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1397425

Bør det få en ny tråd eller er det nok med denne?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 26/06-17 18:38 
Jeg har lavet et nyt emne: http://www.playright.dk/forum/emne/37554-snes-classic-fra-nintendo#769116
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-17 18:38 
God ide :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 12/09-17 11:37 
NES Classic'en er åbenbart ikke helt død endnu. Det er samtidig gået op for Nintendo, at der stor efterspørgsel på SNES Classic'en. Så begge konsoller vil nu også blive produceret og sendt i 2018. Hvor mange der kommer til EU, står der intet om.

https://kotaku.com/nintendo-bringing-back-the-nes-classic-in-2018-1803771394
[inspirational quote here]
quadquadSkrevet 12/09-17 12:03 
Min ordre til sommerhuset i Spanien er i hvert fald lige blevet annulleret hos PcComponentes, som ellers plejer at være meget pålidelige ved forudbestillinger og afhentning i butikken. De skriver i mailen at de får betydeligt færre end forventet.

Ved ikke hvor meget jeg giver for Nintendos løfter om øget produktion.
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig