X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny officiel NES Mini fra Nintendo


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-16 14:08, rettet 14/07-16 14:18 
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/11-16 09:13, rettet 14/11-16 09:14 
Ok, hvis du insisterer på at Nintendo med vilje tror det er en supergod strategi at gå glip af hele julehandlen, så skal du have lov til det :D

Har læst mange erfaringer rundt omkring, og det meste er gentagelser af de samme få pointer:
- Alt for korte controllerkabler
- Ok emulering, men ikke optimal, og med fejl i lyden
- Pixel perfect filter er godt (meget bedre billede end VS på Wii U). Scanline-filter er skod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/11-16 09:28, rettet 14/11-16 09:34 
Ja, de korte controllerkabler er virkelig dumt :D

Jeg havde godt nok forventet bedre emulering end det.

Når du nu vælger at tale ned til mig... Wii U, Amiibos, New 3DS + LEer, Hyrule Warriors Collectors Edition, Mario Kart 8 Collectors Edition, Game Cube controller adapter, etc.. Selv digitale titler har de præsteret at begrænse. Kom ikke og sig at de ikke har haft maaange år til at gøre det anderledes. Hvis du tror det bare er udefra kommende fejl, så skal du have lov til det, men det er sgu godt nok blåøjet eller undskyldende for Nintendo.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/11-16 09:40 
Jeg kan ikke se noget undskyldende over det. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke tror Nintendo kan finde på at begrænse deres oplag som så mange andre gør det, og at de ikke har gjort det før.
Jeg forstår bare virkelig ikke hvad de skulle kunne vinde ved bevidst at gå glip af julehandlen, som er det absolut største potentiale for at sælge den her maskine? Det er ikke et tilfælde den havde planlagt udgivelse i november - jeg tror godt Nintendo ved at det er et produkt som primært sælges på hype, og folk nok glemmer alt om indenfor få måneder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/11-16 09:48, rettet 14/11-16 09:48 
Jamen jeg forstår egentlig heller ikke, hvis det er en bevidst strategi, men hvis det ikke er det, må det være inkompetence, da de gang på gang fejlbedømmer markedet. Jeg tænker ikke på Nintendo som inkompetente, men jeg kan ikke se andre muligheder, hvis det ikke er en marketing strategi baseret på artifical scarcety . That's all I'm saying :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/11-16 09:49 
Kender i limited run games?
Grunden til de kun laver 2000-3000 copy: er at hvis de laver flere er det ikke nok interresse til at for udsolgt i stock 2.

Noget i samme still køre nintendo. Helt op til midt 2016 , har det lykkes dem at lave hype på amiibos, hver gang der kom en nu figure ud i butik.
Ved at gøre noget svært at få fat på, så gå folk amok over at komme ud at købe det.
Der var en retro shop der bestillte 90stk, da man kunne preorder dem fra nintendo. De ga' hans butik 2 !
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 14/11-16 09:53, rettet 14/11-16 09:57 
Ja, bortset fra Limited Run Games ikke har adgang til en marketingsafdeling, markedsanalyser og den slags - derfor er de tvunget til at gøre det begrænset, når de nu vælger IKKE at køre med preorders. I virkeligheden kunne de jo nemt producere præcists så mange, som der er købere til, ved at man forudbestiller - ligesom de netop har gjort med Skull Girls.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/11-16 10:00 
Fedt hvis de laver lige så mange som der er preordes.
Men alle spil. Er for doven til at sidde og købe spil.
Som det var en u2 koncert , som er udsolgt på 12 min.?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 14/11-16 10:01 
Agreed - det er en irriterende måde, at gøre det på. De er som regel udsolgt på 30 min.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/11-16 10:17, rettet 14/11-16 10:19 
Limited Run Games sælger deres spil på at annoncere på forhånd at oplaget er begrænset. Det er tilmed i deres navn. Det giver dem også en kæmpemæssig fordel at de kender deres oplag på forhånd - ved at lave små produktioner som de VED kan tjene sig selv hjem, så løber de ikke nogen særlige risici, selvom de måske heller ikke har potentiale for de helt store salgssucceser i den anden ende. For dem gør det ingen forskel om der er 5,000 eller 500,000 der prøver at købe deres spil, når de kun producerer og sælger 3,000.

Nintendo har aldrig nogensinde annonceret at Mini'en skulle være begrænset, det er ikke derfor folk har forudbestilt den - begrænsningen skete før EFTER udgivelsen. Det er det samme med Amiibo'er, der var nogle folk der gik amok da de opdagede at der var et begrænset oplag af nogle figurer, men Nintendo har aldrig annonceret det, og der gik ikke længe før der kom nye leveringer til forhandlerne.
Der er ingen tvivl om at det skaber endnu mere omtale til maskinen, hvilket hjælper hype her og nu. Men når der går to eller tre måneder før nogen får mulighed for at købe maskinen, så kan jeg ikke se hvordan det kan hjælpe salget. Til den tid tror jeg allerede luften er gået af ballonen, og Mini'en vil få svært ved at sælge ligeså meget som den kunne her op til jul. Jeg er ikke marketings-ekspert, men umiddelbart synes jeg det virker som temmelig simpel logik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/11-16 10:28, rettet 14/11-16 10:34 
Det er jo ikke rigtig at folk ikke har forudbestilt dem. Folk har netop ikke fået deres preorders.

Og hvis vi følger den logik, er det altså inkompetence fra Nintendo's side, når det gang på gang lykkes dem at stå i situationen. Det er lige før det er værre, hvis de ikke engang gør det med vilje - igen og igen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/11-16 10:35, rettet 14/11-16 10:36 
Det er jo ikke rigtig at folk ikke har forudbestilt dem.

Det er heller ikke det jeg skriver. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/11-16 10:40, rettet 14/11-16 10:48 
Jeg misforstod
det er ikke derfor folk har forudbestilt den
:)

Jeg læste det som
det er derfor folk ikke har forudbestilt den
.

Men grunden til folks forudbestilling ændrer vel ikke på noget? I mine øjne er det stadig enten a) med vilje, for at skabe "hype" igen, eller b) forfejlet aflæsning af markedet igen. Strategi eller inkompetence. Inkompetent strategi eller strategisk inkompetance, om du vil ;)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/11-16 11:07, rettet 14/11-16 11:07 
limited run skaber stadig hype, ved at sælge kun 3000.
De har selv sagt, at de ikke vil laver flere, da de lever på at folk køber fordi at de er "rare" "limited"
De har selv sagt at hvis de laver 6000+? , ville der ikke være udsolgt. (folk ville miste interesse)

Det eneste forskel er at nintendo laver re-stock, det gør limited run ikke.

For mig ser det mærkeligt ud, at det sker så tit med nintendo, at de ikke kan gi' den preorder som butikkerne bestiller.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 14/11-16 11:15 
Jeg ville bedre kunne forstå de ikke kunne nå nok forudbestillinger hvis det var en Switch. Men NES mini med den indmad den har? Konsollen er vildt simpel. Det er stort set bare et printkort og en plastikskal. Det er en ret ringe aftale de har med fabrikkerne, hvis de ikke kunne skalere produktionen hurtigt op, da preorders begyndte at overgå den planlagte produktion.

Den planlagte produktion må i øvrigt have været ualmindeligt lav for et produkt i den prisklasse lige før jul. De fik masser af positiv presse - ikke kun i spilpressen - da de annoncerede den. At sælge 10-20 styk i hver eneste spilforretning i verden ved launch burde de mindst have forventet.
SumezSumezSkrevet 14/11-16 11:30 
Det e rhelt 100% ikke den mængde de havde planlagt at producere den i. En eller anden et eller andet sted har begået en brøler, og det koster julesalget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 14/11-16 19:06, rettet 14/11-16 19:07 
slk486>
Nintendo er ikke dumme og jeg tror udemærket godt de er klar over, hvad venstre hånd laver ;)

Lad os blive enige om at være uenige og komme videre - er der nogen her, der rent faktisk har erfaringer med den efterhånden?

Har lige fået en ind af døren her i dag. Rigtig sød lille maskine, virker rigtig fint, på trods af idiotisk kort kabel på controlleren. Er helt vild med interfacet, meget intuitivt og simpelt.
Om den kører i 60hz og om der er ringe emulere g, kan jeg ikke sige på stående fod. Ved bare at den ikke var til at vriste fra min 4 årige dreng.

PS. Preorder igennem amazon.co.uk
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-16 19:20, rettet 14/11-16 19:21 
Haha :) Hvad siger dit tv hvis du trykker på info-knappen?

Controllernes ledninger uden problemer forlænges hvis man har lidt teknisk snilde, uden at det skæmmer udseenet overhovedet. Det er bare fire ledere så et USB-kabel kan fint bruges :)

http://assemblergames.com/l/threads/nes-classic-edition-controller-mod.64171/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/11-16 21:29 
Fantastisk at der ikke skal mere til for at forlænge kablerne! Virker som en helt dum løsning at købe forlængerkabler nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 14/11-16 21:34 
Ja, det er dælme noget jeg lige skal have gjort.

Har lige tjekket og skærmen siger 60hz :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-16 23:50 
Super, tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/11-16 13:20, rettet 15/11-16 13:20 
Jeg sad lige og kiggede på en video med den Japanske Famicom Mini og selvom det stort set er de samme spil er der nogen sjove forskelle. F.eks. er der spil som Zelda der udkom på Famicom Disk System, hvilket betyder at man får FDS Boot skærmen når man starter spillet og musikken er helt anderledes (https://youtu.be/tVumJ-z1F9E) . Controllerne er til gengæld også hardwired og fjollet små fordi de er dimensioneret i samme størrelse som konsollen.
NaieraNaieraSkrevet 15/11-16 14:33 
Så er det godt at Japanerne bare kan gå i Superpotato og købe en rigtig Famicom.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 28/11-16 15:57 
Jim Sterling's Jimquisition i dag, omhandler deres falske knaphed :)

https://www.youtube.com/watch?v=cRicuKHmjZA
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-17 21:04 
Så er den blevet hacket. Kunne exploites via savesates på en eller anden måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 07/01-17 21:08 
Hvad skulle man få ud af det? Den har vel ikke noget nævneværdig skrivbar lagerplads eller interface, har den?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-17 21:10 
Du kan udskifte spillene med andre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-17 22:20 
Man kan lægge 30 spil ekstra på - UI'et kan klare 60.

Men så kunne man lige så godt bare købe en Pi og lægge samtlige retrospil på den.
WehnerWehnerSkrevet 07/01-17 22:22 
Det her er til folk, der vil have sådan halv-ren samvittighed i en lækker indpakning :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-17 22:46 
Jmog>
Man kan lægge 30 spil ekstra på - UI'et kan klare 60.

Men så kunne man lige så godt bare købe en Pi og lægge samtlige retrospil på den.

Ja det kunne man. Men så har man ikke det lækre interface. Har aldrig set en emulator-løsning der var simpel og flot designet :)

Der er også noget tiltalende ved at det trods alt er original hardware :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-17 23:38 
Wehner>
Det her er til folk, der vil have sådan halv-ren samvittighed i en lækker indpakning :p

Ja, maskinen i unmodded stand er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-17 23:45 
Hvordan er maskinen i umoddet stand "halv-ren" samvittighed?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-17 23:48 
forkert fomuleret. Jeg mente umodded var ren og modded halvren. Muligvis helbeskidt afhængigt af grundlaget for de ekstra spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 00:01 
Jeg regnede også med at du mente sådan. Men det kunne jo være du var super purist og kun kunne klare original NES hardware :)

Gad vide om emulatoren understøtter ekstra lydkanaler fra spil som Castlevania 3 og Mr Gimmick? Ikke at jeg opfordrer til at man skal lægge de spil over på, men jeg synes det ville være lidt sjovt hvis den gjorde. Det gør den dog næppe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 08/01-17 00:06 
Nu er det jo Nintendo, så det er aldrig til at vide med dem...
Vildt nok, at spillene ikke bare ligger i ROM chips, men det giver da nogle muligheder, kan jeg godt se.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 00:09 
I individuelle ROM chips mener du? Det ville være alt for dyrt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/01-17 00:11 
Begge spil bruger mapper chips som ikke er relevante for nogen af de andre officielt understøttede spil, så reelt set er der ingen grund til disse skulle være emuleret. HVIS de er, vil deres mulighed for ekstra lydkanaler nok også være.
Men omvendt ville det være meget underligt hvis de ikke genbrugte noget software på tværs af denne og deres Virtual Console løsninger, så vil ikke udelukke det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/01-17 00:28 
Konsolkongen>
I individuelle ROM chips mener du? Det ville være alt for dyrt.
Nej, bare en eller enkelte chips med de individuelle spils data. Det er jo noget billigere end at lave det med flash memory, skulle man mene.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 00:30 
Uden at have tjekket så vil jeg tro at flash er en hel del billigere. Bare se prisen på USB-sticks :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/01-17 00:41 
Ja det er garanteret billigere med flash, specielt når der alligevel skal være storage til saves. Nok også mere flexibelt for dem produktionsmæssigt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/01-17 10:27 
Flash ROM er klart det billigste solid state lagermedie, man kan bruge i en produktion lige for tiden. Hvis det skulle laves med Mask ROMs, ville det blive hjernedødt dyrt. Flash er of-the-shelf og bliver produceret i uhyggeligt store mængder til alverdens formål, mens en Mask Rom ville kræve en dedikeret produktionslinje på en chip-fabrik.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 14:36, rettet 08/01-17 14:46 
Det giver også fin mening at de kan have emulator, spil og plads til save states og indstillinger på samme chip i stedet for at skulle dele det over flere.

EDIT: Jeg håber at hacket med tiden kan fjerne den retarderede composite emulation når man bruger scanline-filteret. Nogle gange forstår man ikke hvad der sker i hovedet på Nintendo... :P
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/01-17 15:59 
Nintendo fatter bare ikke hardware. Det er ikke noget nyt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/02-17 19:49 
Vildt underligt. Nintendo er stoppet med at producere NES Mini til det skandinaviske marked:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1343586
WehnerWehnerSkrevet 13/02-17 23:44 
Jeg har ikke engang fået købt en endnu. Må lige få tjekket, hvor den er tilgængelig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 14/02-17 00:03 
Ikke mange steder de har den desværre :-(
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 14/02-17 00:07 
Nej, jeg har lige kigget lidt rundt uden at finde den til vejl. udsalgspris i hvert fald.

Tips modtages :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 14/02-17 07:47 
Damn, så kan man da godt forvente at det bliver et collector item til skyhøje priser.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 14/02-17 08:57 
Psh, vi ved jo allesammen godt at det bare er Nintendo der skaber falsk knaphed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/02-17 09:27, rettet 14/02-17 09:29 
Ja, det er da bevist nu. Bortset fra der ikke er noget falsk over det. Nærmere tvunget knaphed ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 14/02-17 09:41 
Nintendo har da fundet en guldkalv. De kan enten tjene penge på den, tjene endnu flere penge på den, eller lade være med at tjene penge på den. Mon ikke de helst vil tjene endnu flere penge...?
The medium is the message.
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig