X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox "ultimate" sale


Svar
DunwichDunwichSkrevet 04/07-16 13:17 
http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-04-big-xbox-summer-sale-kicks-off-tomorrow

Problemet er bare, at deres digitale priser er så absurd høje, at selv med rabatten trukket fra, kan det bedre betale sig, at købe en fysisk kopi.

Nedenstående, er dem jeg lige gad checke priserne på, inde på xbox.com.

Diablo 3 - 550 kr
Wolfenstein 497 kr
Halo 5 - 500 kr
The Evil Within - 500 kr
Fallout 4 - 500

Og så videre. Det stikker helt af for Microsoft.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-16 13:23 
Det er vidst også tilfældet for Sony, det har i alle tilfælde jeg har tjekket, aldrig kunne svare sig at købe noget digitalt på konsollerne. Når spillene endelig falder i pris, så er de fysiske udgaver allerede faldet tilsvarende eller mere i pris.

Det er en joke, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 04/07-16 13:44 
Det der er en endnu større joke er at der nærmest INTET er på udsalg af XBLA titlerne. Har ventet i flere år på at spil som R-Type Dimensions, Shinobi og Super Contra skulle falde i pris.

Hvorfor sætter de ikke bare tilbud på hele skidtet?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
XiwanaXiwanaSkrevet 04/07-16 14:34, rettet 04/07-16 14:35 
Ja, man skal godt nok lede langt efter kups. Det eneste, jeg lige kunne spotte var Trackmania Turbo (en smule dyrere i fysisk udgave), Mega Man Legacy Collection (dog en smule billigere i PS store) og et par andre generiske XBLA-titler.

Witcher 3 & co er dog stadigvæk alt-alt for dyrt - selv med guldrabat. Man kan også spare hele 25% på Quantum Break (= 412,-). Wow, hvor billigt!
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-16 15:09 
Det er vanvittigt, ja. Jeg gav 190kr for The Witcher 3 for 8 måneder siden, fysisk naturligvis. Det har aldrig være i nærheden af den pris som download...

Dyrt og dårligere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 04/07-16 15:14 
Nu kommer Jmog snart og siger, at det er pengene værd for at spare plads ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-16 15:18 
Hvis man har verdens største og mest fejlfrie harddisk, for ikke at nævne verdens mest stabile internet kunne jeg måske bedre forstå det.
Men ingen i verden har nogen af delene... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 04/07-16 15:42 
Det er pengene værd for at spare plads.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 04/07-16 16:09, rettet 04/07-16 16:09 
Naiera>
Nu kommer Jmog snart og siger, at det er pengene værd for at spare plads ;)

Hvem, jeg? Jeg er en stor fortaler for at spare penge. Når jeg køber et spil digitalt er mine to primære købsgrunde at det er billigt og at jeg får det hurtigere end at vente på at få det med posten. At det ikke fylder noget er bare en bonus.

Og MS udsalg imponerer ikke. Sonys er konsekvent bedre. Deres flash sales er på niveau med Steam udsalg. Tit finder man noget billigere end fysiske udgaver.
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-16 16:35, rettet 04/07-16 16:41 
Xiwana>
Man kan også spare hele 25% på Quantum Break (= 412,-). Wow, hvor billigt!

Absurd nok gælder "tilbuddet" kun, hvis man ved siden af betaler for et guld abonnement. Ellers er rabatten kun 15% :)

Digitale priser på konsollerne trænger til at blive udsat for mere konkurrence prægede forhold. Lige nu køber man sjældent pga pris, men fordi man værdsætter de fordele der er ved digitale spil og kan leve med ulemperne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 04/07-16 16:54 
Jmog>
Hvem, jeg?

Det' gas ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 04/07-16 20:50 
Er det ikke først fra den 5. at de holder sommer udsalg på LIVE?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-16 20:55 
Jo, men du kan udregne priserne ud fra de oplyste besparelser i procent :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/07-16 03:43, rettet 05/07-16 03:44 
Bede-x>
Digitale priser på konsollerne trænger til at blive udsat for mere konkurrence prægede forhold. Lige nu køber man sjældent pga pris, men fordi man værdsætter de fordele der er ved digitale spil og kan leve med ulemperne.

Jeg synes altså ikke det er rigtigt, når det gælder Playstation. I sidste uge gav jeg 80kr for Arkham Knight og 106kr for Mad Max til PS4. Jeg vil vove den påstand at selv brugt vil det være svært at finde dem til den pris. Og det er ikke engang PS Plus-priser.
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-16 05:31 
Jeg tænkte nu ikke så meget i sammenligning med brugt priser, men med hvordan det kunne se ud, hvis der var flere udbydere som fik lov til at sælge spillene uden om producenternes egne markedspladser, og uden de skal have del i profitten. Der er kommet mere af det i den her generation, så vi går i den rigtige retning. Det må bare gerne gå hurtigere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-16 05:47 
Jeg synes nu kun at det er rigeligt fair at MS og Sony får en del af pengene. Det er trods alt dem der sælger hardware med tab. For ikke at nævne at de stiller en storefront samt serverplads til rådighed. Et eller andet sted skal de tjene pengene ind igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-16 06:01 
Deres hardware sælges ikke længere med tab (bedømt ud fra komponenternes pris), men der ligger selvfølgelig et anseeligt research budget bag ved, men der er så også mange led i kæden de tjener penge på. At de stiller serverplads til rådighed ser jeg helst ikke vi skal betale ekstra for, når andre kan gøre det samme gratis.

Jeg er i øvrigt sikker på, at konkurrencen nok skal få priserne ned lige så langsomt og det viser sig, at modellen sagtens kan holde til det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-16 06:03 
Jeg tror også at priserne sænkes inden for overskuelig fremtid. Men jeg tror ikke på at det nogensinde bliver muligt at handle spil fra alternative storefronts hvor MS og Sony derved ikke får en bid af kagen. Hvorfor skulle de nogensinde tillade det? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-16 06:12, rettet 05/07-16 06:14 
Argumentet for at tillade det ville være, at det giver en konkurrence fordel ift. andre aktører på markedet og at det kan lede til en brugerforøgelse som på sigt kan føre til flere handler i deres egen butik. Det sagt tror jeg nu heller ikke Sony/Microsoft vil være med til det. Det skal de tvinges til af konkurrence. Bliver også lettere for dem, når de ikke i samme omfang skal have de fysiske butikker med på slæb.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 05/07-16 09:46 
Konsolkongen>
Jo, men du kan udregne priserne ud fra de oplyste besparelser i procent :)

AH! Så jeg med.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig