X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

INSIDE


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 27/06-16 16:06, rettet 27/06-16 16:14 
Det er et par år siden Playdeads næste spil blev annonceret og selvfølgelig var det forsinket fra den oprindelige udgivelsesdato, som den slags nu er, men nu står det endelig til udgivelse. Altså om to dage på XO og i næste uge på PC. Nærmest ud af det blå og uden den sædvanlige føljeton af hype trailers og previews spil lanceres med i dag. Bortset fra E3 omtalen tidligere på måneden, har det været bemærkelsesværdigt stille omkring det. Eurogamer har spillet det fra start til slut og smed en film op omkring det under E3, hvor de dog advarer om mulige SPOILERS:

https://www.youtube.com/watch?v=7JCDHH1g3i8

Jeg har ikke set den, da jeg elsker at opleve de potentielt vigtige spil uden særlig megen forhåndsviden, men da jeg var glad for Limbo, om end det var en lille smule overvurderet, er det selvfølgelig givet jeg også skal have INSIDE.

Ny trailer: https://www.youtube.com/watch?v=E0V2rPVQWfM

INSIDE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/06-16 14:08 
Og anmelderne går amok: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1240020
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 28/06-16 16:29 
Not bad.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-16 09:05 
Efter de første par gennemførsler: Det er selvfølgelig fuldstændigt essentielt og der er virkelig meget at snakke om.. Men er der nogen der spiller det herinde?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/07-16 09:20 
Satser på at der kommer en PS4-udgave på et eller andet tidspunkt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-16 09:43 
Det gør der helt sikkert :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 11:06 
Jeg håber på fysisk eller gratis download :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 11/07-16 11:38 
Jeg downloadede først Limbo, men købte senere denne fysiske udgave. Mest fordi jeg synes spillet er et dansk nationalt hovedværk, og derfor fortjente en fysisk kopi på hylden.

Håber de gør det samme med INSIDE.

INSIDE
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 11:43, rettet 11/07-16 11:44 
Jeg var aldrig super glad for Limbo, men det jeg har set fra Inside (Giant Bomb's Quick Look) synes jeg ser vildt godt ud, så jeg er ikke i tvivl om at jeg nok skal spille det en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-16 12:15, rettet 11/07-16 14:45 
millennium>
Mest fordi jeg synes spillet er et dansk nationalt hovedværk

Inden for dansk spil historie, utvivlsomt. INSIDE føles som et naturligt næste skridt derfra med mange velkendte del elementer, men sat ind i en mere komplet enhedssammenhæng, hvor tematikken er stærkere vævet ind i hændelserne fra start til slut SPOILER-TEKST:
og derfor bedre tåler en brat afslutning, som det har til fælles med Limbo.
Jeg vil gerne have en diskussion om, SPOILER-TEKST:
hvem der er i kontrol, i særdelshed oven på den hemmelige slutning og høre hvordan andre ser på flere af de individuelle hændelser under forløbet.
Derfor er det måske også lidt skuffende, at det virker så usynligt selv på Danmarks mest hardcore spil forum. Ikke ment som en anklage, mere som et "øv, der er ikke nogen at diskutere det med" :)

Men puha hvor er det rart, at Limbo ikke bare var et engangstilfælde og at der endelig er en dansk spiludvikler man kan holde i højeste esteem. Det har vi savnet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/07-16 12:41 
Man skal ikke udsende spil samtidig med en Witcher-udvidelse, hvis man for alvor vil have, at folk spiller dem ;)

Men det med skuffende... Sådan er det jo altid, når de andre ikke spiller det, man synes, de skal. Uanset om det så er Destiny, den nyeste walking sim eller hvad nu. Inside er ikke noget, jeg har ventet på. Nok mest fordi, jeg ikke lige blev fanget af Limbo.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 11/07-16 13:04 
Jeg skal helt sikkert spille det, på et tidspunkt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-16 14:39 
Wehner>
Men det med skuffende... Sådan er det jo altid, når de andre ikke spiller det, man synes, de skal.

Det var slet ikke min intention at ligge noget dømmende eller normativt ind i det. Jeg ærger mig bare over, at vi er så lille et sprogområde med så få folk, at der ikke rigtigt er nogle at diskutere en niche udgivelse med, som i sagens natur kun vil nå ud til et mindre publikum. Folk skal selvfølgelig spille hvad de har lyst til.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/07-16 14:47 
Det er jeg helt enig i.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 01/08-16 12:39 
Rygter om udgivelse på PS4 meget snart..

https://www.vg247.com/2016/08/01/playdeads-inside-coming-to-ps4-in-august/
BeanoBeanoSkrevet 03/08-16 21:46 
Bekræftet til d. 23. august på PS4.

https://twitter.com/playstation/status/760822739489792000
millenniummillenniumSkrevet 04/08-16 14:20 
Fedt!!
The medium is the message.
RaGeRaGeSkrevet 25/08-16 20:16, rettet 25/08-16 20:18 
Vidste slet ikke spillet eksisterede indtil jeg tjekkede Gamereactor i dag oO Elsker Limbo og lader jo til at være ligeså godt det her :D

Kan ikke finde det på PS Store :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 25/08-16 20:24 
Her...

PSN Store link
RaGeRaGeSkrevet 25/08-16 20:28, rettet 25/08-16 20:29 
Underligt at jeg ikke kunne finde det, men tak :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 25/08-16 21:15 
Np ;)
JmogJmogSkrevet 11/09-16 16:30, rettet 11/09-16 16:30 
Så fik jeg gennemført spillet. Dejlig oplevelse fra start til slut. Visuelt blændende og de forskellige puzzles er meget godt designede. Jeg var vild med SPOILER-TEKST:
djævlepigen i vandet
- hun var enormt creepy. Og den sidste del hvor spillet pludselig bliver til SPOILER-TEKST:
Akira
kom helt bag på mig. Det ændrede også en del på typen af puzzles man møder.

Limbo var godt, men Inside forstår virkelig at bygge videre på gameplayet og finde på helt nye ting.
DunwichDunwichSkrevet 11/09-16 16:53 
Forummet er vist ikke gearet til spoilers. Man kan se teksten, som spoiler feltet skal dække.
Bede-xBede-xSkrevet 11/09-16 23:48 
Jmog>
Limbo var godt, men Inside forstår virkelig at bygge videre på gameplayet og finde på helt nye ting.

Ja, INSIDE er klart en stærkere titel. Fik du set SPOILER-TEKST:
den hemmelige ending
?

Jeg SPOILER helt vildt nu og du må endelig ikke klikke på linket herunder, før du føler, du er færdig med spillet, men hvis du ikke fangede det første gang, så prøv lige at tænke en ekstra gang over spillets temaer, mens du ser de følgende billeder:

m.imgur.com/ootJqau,fhT8AwE,ck74y8Z
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 12/09-16 11:07 
Ja, jeg har set den hemmelige slutning på Youtube. Sjov, men lidt fjollet. Der er jo ingen chance for man ved normalt spil finder den.

Billederne tror jeg ikke jeg lige forstår. Det er jo bare billeder af slutningen? Spoil endelig løs.
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-16 08:31 
Jmog>Ja, jeg har set den hemmelige slutning på Youtube. Sjov, men lidt fjollet.

SPOILER-TEKST:
Jeg ser den ikke engang som specielt fjollet, men mener den passer perfekt ind i spillets tema om, hvem der er i kontrol?

Jmog>Der er jo ingen chance for man ved normalt spil finder den.

Du kan da næsten ikke undgå at vide, at der er "mere" ved normalt grundigt spil. De giver dig jo direkte et SPOILER-TEKST:
"kort"
. Det eneste der er svært er at finde og forstå er SPOILER-TEKST:
lydkoden
.

Jmog>Billederne tror jeg ikke jeg lige forstår. Det er jo bare billeder af slutningen?

Nej, to af dem er. Det første: SPOILER-TEKST:
http://imgur.com/a/D3H4z er fra et stykke før endingen og viser hvor "blobben" LANDER i endingen. Der er en meget gennemtrængende følelse af prædeterminisme over alt hvad der sker i spillet, med måske den hemmelige slutning som eneste undtagelse alt efter tolkning og det billede understreger det endnu engang. Alt kaoset til sidst er ikke tilfældigt, blobben slipper ikke ud, men lander præcis der hvor folkene/"videnskabsmændende" havde forudsagt. Rummet (endingen) var jo bygget på forhånd.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/09-16 12:47, rettet 13/09-16 20:56 
SPOILER-TEKST:
Kort?
Hvor/hvornår får man det?
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-16 20:48, rettet 13/09-16 21:11 
Jmog>
SPOILER-TEKST:
Kort? Hvor/hvornår får man det?

SPOILER-TEKST:
Det ligger hvis du kravler op i stedet for ned* på en stige ved et af de senere checkpoints (kan ikke huske hvad nummer præcist). Så kommer du til et rum med et skilt som lyser op de steder, hvor du har fundet en secret og ikke lyser op, de steder du mangler at finde en secret. Der er også en aflåst kuppel, som først kan åbnes, når du har fundet alle lysene. Lykkedes det og går du ind i kuppelen og interagerer med den, så slukkes alle lysene på kort skiltet på nær der hvor den hemmelige ending findes. Selve rummet er let at finde på det tidspunkt, men du kommer ikke ind før du løser lyd puzzlen, som jeg fandt svær da løsningen skal findes et helt andet sted..

Jeg spoiler taggede dit svar og det kunne man egentlig også gøre et indlæg tidligere :)

SPOILER-TEKST:
*Hvilket er lige omvendt af den hemmelige sektion Limbo fik tilføjet i senere udgivelser svjh, men det er måske bare et tilfælde..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/09-16 20:57 
Tak for info. Jeg får næppe spillet det igen foreløbigt men absolut interessant at de har lagt små hemmeligheder her og der.
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-16 21:08, rettet 13/09-16 21:10 
Fandt lige et billede SPOILER-TEKST:
af skiltet hvor alle lysene er tændt og kuppelen åben: http://imgur.com/WvdKaoZ . Det ligger op af stigen efter checkpoint 57.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-16 00:36, rettet 28/12-16 04:52 
Kan Inside spilles med D-pad? Jeg finder alt muligt andet når jeg googler :)

Edit: Ah der var en demo :p Sjældent nu om dage. Til 149kr er det alt for dyrt for en download-titel, men hvis demoen er interessant kan det være jeg slår til når det kommer på bud næste gang :)

Edit: Ingen D-pad support. Det gider jeg ikke så. Forstår ikke hvorfor det skulle ha' været farligt for dem at mappe move til D-paddet også. Det er virkelig dumt :( Er med på at dette ikke er en præcisions platformer ala Sonic og Mario, men jeg bryder mig virkelig meget lidt om at tilføje ekstra floatyness ved at bruge en analog-pind.
Bliver udskudt til det er rigtig billigt, meget gerne næsten gratis...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 28/12-16 09:04 
Hvorfor vil du tvinge digital kontrol ind i et spil designet til analog kontrol - hvordan vil du styre det ordentligt? Med en ekstra gå/løb knap, som du så skulle trykke på?

Jeg gennemførte det før jul, og udover jeg synes det er et af årets bedste spil, ville jeg aldrig spille det med d pad.
JmogJmogSkrevet 28/12-16 09:17, rettet 28/12-16 09:18 
Der er flere steder hvor det ville være markant sværere med d-pad. Du har brug for analog kontrol i Inside.

Og så synes jeg det er ekstremt fjollet at kritisere et af årets bedste spil for at være for dyrt til 149kr. På US PSN kan du i øvrigt få det til 99kr lige nu.

"Buhuu, det er digitalt og kun tre-fire timer langt". Ja, og en biograffilm på to timer koster 80-100kr at se per gang du ser den, så det argument holder ikke vand.
enfenenfenSkrevet 28/12-16 11:14 
Men at sammenligne film og spil, holder vist heller ikke ;)
What is the Matrix?
RaGeRaGeSkrevet 28/12-16 13:15 
Har aldrig haft problemer med at bruge analog kontrol i 2d platformer, så kan virkelig ikke se problemet her.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-16 14:12 
Well jeg kan ikke lide det. Jeg kan heller ikke forestille mig at jer der har spillet det ikke har løbet hovedparten af spillet, så hvordan skulle det nogensinde kunne være gamebreaking at spille med D-pad? Jeg droppede Strider af samme grund.

Jeg gider heller ikke spille fighters eller navigere menuer med en analog-pind for den sags skyld.

D-paddet bliver ikke brugt til en skid i spillet så det er bare ren dovenskab fra udviklernes side og det havde ikke gjort hverken fra eller til for jer om funktionen havde været der. Jeg ville heller aldrig gide spille et 3D-spil hvor jeg ikke kunne inverte Y-aksen. Jeg ved at jeg er i undertal her, men blankt at afvise mine preferencer fordi det ikke har påvirket jeres oplevelse synes jeg er noget pjat.

En af mine kammerater arbejde på Kalimba og havde han ikke været der havde der aldrig været d-pad kontrol. Spillet havde for mig været forfærdeligt uden, men heldigvis blev det inkluderet og det føltes rigtig godt at spille.
Det er naturligvis et mere tight spil end Inside, men at udviklerne også her slet ikke overvejede D-paddet på trods af at det slet ikke blev brugt til noget ellers synes jeg er skræmmende.
Analog-pinde er fantastiske i mange genrer, men til menu-navigation og hurtig platform-hopperi er de objektivt meget vanskeligere og langsommere at bruge jvf. det "throw" der er fra den ene yderlighed til den anden. D-pad er instant.

Jmog: En biografbillet er fuldstændig latterlig dyr ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/12-16 16:11, rettet 28/12-16 16:11 
Som Dunwich skriver, så er spillet designet til analog kontrol. Du har brug for flere steder at skifte trinløst mellem forskellige hastigheder når du går, løber og alt derimellem. Der er undervandssektioner, hvor otte retninger vil føles utilstrækkelige.

Jeg er helt enig i at man bør bruge d-pad til præcisionsplatformere, men det er det her slet ikke. Din kritik er lige så fjollet som at kritisere Dishonored for at man ikke kan styre med d-pad.

Inside har den styring der passer bedst til det gameplay de har designet. Giv det en chance. Det er et fremragende spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-16 16:21, rettet 28/12-16 16:22 
Jeg ville foretrække at kunne styre digitalt i de situationer hvor der ikke er behov for andet. Men nuvel, jeg skal ikke gøre mig klog på om det er nødvendigt at liste afsted med kirurgisk nøjagtighed, da jeg ikke har spillet det nok til at opleve de steder.

Jeg kan dog næsten ikke forestille mig at otte retninger til svømning ikke skulle være alt rigeligt.

Sammenligningen med Dishonored forstår jeg ikke. Jeg har allerede skrevet at analogen bestemt er at foretrække i andre genrer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/12-16 21:03, rettet 28/12-16 21:06 
Jamen hvad er det der gør at analogen skulle være et problem her? Det er ikke en regulær platformer. Det er et puzzlespil med 2D perspektiv.

Bemærk at spillet er universelt elsket og styring ikke er noget kritikpunkt jeg har hørt før. Med hensyn til otte retninger, så vil det være en kluntet måde at styre på, da du ikke kan holde d-pad i den retning du vil svømme men istedet må gå op-venstre-op-venstre etc. Analog er bare mere præcis her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-16 23:31 
Du har helt ret. Der er intet andet problem end at jeg ikke bryder mig om at styre på et 2D plan med en analog-pind.
Hvis listeri er så væsentlig en del af spillet som I siger så forstår jeg beslutningen fra udviklerens side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 17/03-17 21:33 
Så fik jeg også købt spillet, og efter først at have spillet det i en times tid, begyndte jeg føle at det blev for repetitivt, men fortsatte dog alligevel. Her begyndte der så at ske noget med historien og spillets univers begyndte at vise tegn på, at alt ikke er som i den virkelige verden.
Stemningen begyndte også for alvor at fange mig, og det endte med at jeg blev så fanget af spillet, at den sidste del fik mig til at nedprioritere min blære og aftensmad. Jeg måtte simpelthen se slutningen, og det er godt nok sjældent at det sker for mig.

Hvis man er bare lidt til genren og kan lide lidt syrede universer og historier, så må man ikke snyde sig selv for spillet.

Nu kan jeg forstå, at der er en hemmelig slutning på spillet, men det lyder godt nok lidt abstrakt/indviklet, hvilket jeg ikke umiddelbart er så vild med. Jeg jagtede hemmelige rum det meste af spillet, men droppede det da jeg blev fanget af stemning/historie, da det passer ret dårligt med at undersøge alle hjørner af spillet.
Jeg viste faktisk ikke, at der også er en hemmelig slutning i Limbo, men jeg fandt da alle æggene da jeg spillede det. Nå, det må jeg lige undersøge.

Jeg købte Inside/Limbo bundlet på PS4, hvor det er på tilbud lige nu. Køb!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 19/03-17 10:09 
Så tog jeg mig alligevel sammen og fik fundet den hemmelige slutning. Det var nu ikke så slemt, på nær een lille ting, men det gav da lidt mere en ide om, hvad det overordnede plot er.
Er dette spil helt forældet for jer andre, eller er der plads til debat endnu?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 20/03-17 20:56 
Jeg har det på to-do og must-play listen, men skal første lige købe det - på et eller andet tidspunkt. Så er jeg klar til debat bagefter. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig