X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

God of War (4)


Svar
JmogJmogSkrevet 15/06-16 14:17 
Ser ud til at gameplaydemoen på E3 rent faktisk er repræsentativ for hvor anderledes spillet er i forhold til de tidligere i serien:
Se hele indlægget
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/04-18 20:43, rettet 20/04-18 20:44 
Fedt at...
SPOILER-TEKST:
Jeremy Davies

...er med, jeg genkendte straks hans trademark mimik/ticks men ikke stemmen :)
dRxLdRxLSkrevet 21/04-18 09:54 


Instruktørens reaktionsvideo på metacritic score
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/04-18 12:10 
Han har også noget at være stolt af - det er et fremragende spil!
dRxLdRxLSkrevet 21/04-18 13:32 
Tror mere han er glad og lettet (må være et rimeligt pres at lede så stort et projekt), og stolt over holdet indsats.

"I didn't fuck it up" :)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 21/04-18 13:34 
Er det bare mig der syntes styringen er lidt kluntet? Eller er jeg bare Zelda-skadet?
BeanoBeanoSkrevet 21/04-18 13:38 
Det er bare dig.
3of193of19Skrevet 21/04-18 20:37 
Ja det er ikke så slemt som Sonic Lost World heldigvis ;)
HankyHankySkrevet 21/04-18 22:36 
Det er også bare dig :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 22/04-18 00:18 
3of19>
Er det bare mig der syntes styringen er lidt kluntet? Eller er jeg bare Zelda-skadet?

Jeg synes den er fin men hvis man sidst har spillet et third person spil, hvor det var muligt at løbe mod kameraet, så føles det lidt sjovt. Kameraet er ALTID bag Kratos ryg, når han er i bevægelse.

Gik igang for et par timer siden. Pisseflot og jeg er lynhurtigt opslugt af historien og forholdet mellem far og søn. Kratos kører direkte ind på førstepladsen i årets hårdeste far konkurrencen.
JmogJmogSkrevet 22/04-18 01:07 
Det har som sådan aldrig irriteret mig, men jeg har altid fundet det sjovt (men forståeligt), når Nathan Drake og andre helte placerede deres våben på ryggen. Ingen rem, blot et våben der på magisk vis sad fast på ryggen. Tekniske begrænsninger gjorde det til en lille pris at betale for at man altid kunne se ens våben på spillerkarakteren.

I God of War har de rent faktisk renderet en nydelig metalbøjle, som øksen hænger i. Fed detalje.

Nogen der kan komme på andre tredjepersonsspil, hvor de lavede noget lignende?
millenniummillenniumSkrevet 22/04-18 07:19 
Er der så også button-bashing sexscener i dette spil? Virker lidt akavet når Kratos har sønnike med.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/04-18 09:40 
God of War (4)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/04-18 10:44 
Jmog>
Nogen der kan komme på andre tredjepersonsspil, hvor de lavede noget lignende?

Både Gears of War og Mass Effect spilserierne, har som regel løst det med nogle strategisk placerede magnetplader eller lignende, som er synlige på dragterne.

Men ja. Ellers har våben i spil det nogle gange med, at kunne sidde fast med usynligt dobbeltklæb. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 22/04-18 11:04 
Jeg er faktisk ikke stødt på nogle scener der kræver man skal hamre på en knap endnu men ligesom Uncharted 4 kan man i options vælge at det skal være at holde en knap inde istedet. Rart med valgfrihed.
BeanoBeanoSkrevet 22/04-18 12:14, rettet 22/04-18 12:17 
Der er enkelte steder hvor de *helt* store ting skal skubbes/løftes af Kratos, sex er ikke involveret :P
millenniummillenniumSkrevet 22/04-18 12:46 
Så han får heller ikke scoret Medusa denne gang?!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/04-18 12:52 
Dunno, så langt er jeg ikke nået. Jeg tvivler dog, med mindre hun har sommerhus i Midgård...
WehnerWehnerSkrevet 22/04-18 23:07 
Nå, hvor meget open world er det så?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 23/04-18 04:09 
Indtil videre (2-3 timer) ville jeg sige på samme måde som Dark Souls.
BeanoBeanoSkrevet 23/04-18 07:01, rettet 23/04-18 20:36 
Jeg er ca 15-18 timer inde og sammenligningen med Rise of The Tomb Raider ret passende.

Edit: dog med et større åbent område som kan udforskes og indeholder bl.a. side-missioner. Men et Ubi-agtigt open-world spil er det ikke.
BeanoBeanoSkrevet 25/04-18 20:03 
Så blev det gennemført på ca 30 timer - uha et godt spil! Fantastisk fortælling hele vejen, stærke personer, vanedannende kampsystem og en utrolig smuk verden. SMS har overgået mine forventninger og gjort Kratos en spændende og levende figur.
Fortsættelsen er en selvfølgelighed og - uden at spoile noget - kan blive ganske e******** :D

Lille end-game tip til rulleteksterne...
SPOILER-TEKST:
Der er to rulletekster
RaGeRaGeSkrevet 28/04-18 11:14 
Har de fjernet HDR efter de seneste opdateringer.. Det virker fint i alle andre spil og den viser os hdr ved introen men inde i spillet er det deaktiveret.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 28/04-18 11:25 
Sorry det var bare slået fra inde i settings efter update xD
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 06/05-18 17:07 
Det er jo ren Dark Souls sådan som udforskning og oplåsning for nye ruter fungerer. Elsker det.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-18 10:58 
Det er årets spil :D
slk486slk486Skrevet 07/05-18 11:49 
Told ya :p :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 07/05-18 12:01 
Det har jeg ingen erindring om!

Hvem er du?
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-18 15:23 
Beano>Lille end-game tip til rulleteksterne...
SPOILER-TEKST:
Der er to rulletekster


Hvornår kommer de andre? Jeg har gennemført det og tror jeg har alt på nær SPOILER-TEKST:
valkyrierne, som jeg skal til at i gang med nu
. Kommer de derefter?

Det er dælme et godt spil ellers, selv om det følger en del trends. Det mest underholdende ikke-Nintendo AAA spil, jeg har spillet i generationen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/11-18 16:57 
SPOILER-TEKST:
Efter du har gennemført historien og har set den første rulletekst, rejser du hjem til hytten. Så sker der mere :)
Bede-xBede-xSkrevet 07/11-18 06:25 
Ahh, det havde jeg slet ikke tænkt på, da jeg forlængst have støvsuget området. Skal da lige prøves :)

Kan se at der er en hemmelighed på SPOILER-TEKST:
kortet, som er med i en af samler udgaverne, jeg selvfølgelig også havde misset: https://www.polygon.com/2018/4/27/17291916/god-of-war-secret-puzzle-cloth-map-muspelheim
.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 07/11-18 08:15 
Jeg opdagede det heller ikke selv :)
Bede-xBede-xSkrevet 07/11-18 21:50, rettet 09/11-18 22:58 
Så blev jeg helt færdig med det. Det ville være let at være kynisk og fremhæve, hvordan det følger tidens trends, hvor målrettet det går efter sit publikum, hvor begrænsede områderne er, hvordan de langsomme transitionsanimationer frustrerer som spillet skrider frem, manglende fjende variation og meget andet, men jeg synes det fortjener bedre. De enkelte elementer er lette at kritisere og allesammen gjort bedre andetsteds, men taget som en helhed fungerer de utroligt godt. Det er ikke det næste skridt for spilindustrien, som Easy Allies skriver (nævnt tidligere i tråden). Det er “bare” et rigtig godt spil. Og der er faktisk ikke så mange single player AAA spil af den slags længere, med mindre man er begejstret for de nuværende open world tendenser. Det gør også man ligger mærke til, ikke kun de steder hvor de følger diverse trends, men også der hvor det skiller sig ud.

Alene det at der ikke er andre forstyrrelser end spillet, er helt utroligt værdifuldt for mig. Det er ikke plastret til i reklamer eller highlightede markedsplads options, ej heller informeres der om de nyeste service tiltag, så snart det tændes. I stedet er der bare et langt cut fra titelskærm til slutning og faktisk endnu længere (teknisk klipper de dog ved menuer og fast travel, selv om de ved det sidste, forsøger at fastholde illusionen).

HUD'en giver også spillet plads til at ånde. Det har været et frygteligt årti på det punkt, men heldigvis ser det ud til, at være ved at gå op for AAA udviklerne, at det ikke er nødvendigt at udpensle alt information hele tiden. Man mærker det tydeligt i GoW, hvor der ikke er minimap eller kompas i starten, hvilket demonstrerer, hvor meget selv det minimale kompas, der indføres lidt inde i spillet, påvirker oplevelsen. Man kan heldigvis indstille det sådan, at det kun kommer frem, når man rører ved touchoverfladen, hvilket på det kraftigste kan anbefales, hvis man generes af den normale indstilling. Spillets verden er ikke specielt stor og man har et omvandrene hintsystem med sig, så det er unødvendigt med et konstant kompas på skærmen. Det føles som om det burde være grundindstillingen, men det har de nok ikke turde.

Jeg er ikke den store fan af cinematiske produktioner på grund af de rammebrud, de altid medfører og jeg irriteres også tosse meget, når Kratos healer sig selv eller er gudestærk i en cutscene, hvorefter det fuldstændigt er glemt i næste gameplay sektion. Cinematisk kamp fører også til et hav af problemer med forudsigeligheden af ens knap tryk, fordi man aldrig kan være helt sikker på, hvordan spillet reagerer på dem. Det er klart stil og designer kontrol der ligges for dagen, frem for gameplay og spiller frihed, som man fx ville have det i Bayonetta eller Ninja Gaiden. Dog er det positivt at se, at quick time events ikke er helt tilfældige. Om det så er at fælde et træ på titelskærmen, aktivere rage mode første gang eller skyde en hjort, så har de en læringsfunktion, frem for alene at være der for at opfylde en QTE kvote.

Historiens pointer virkede lidt forceret visse steder - fx SPOILER-TEKST:
Atreus for hurtige omskiftelighed, når han lærer at han er gud
og dialogen er også overraskende moderne (upassende?) i sit udtryk nogle gange, men den virker fint til målgruppen og Atreus fungerer udmærket, bortset fra enkelte svipsere, som en combo vedligeholder, omvandrende guide og hintsystem. Kan dog være på grænsen til det nedladende, når selv de mest pinligt simple puzzles forklares, så man er sikker på at ingen falder fra.
Selv om visse detaljer springes over, så fungerer karakterudviklingen mellem Atreus og Kratos godt, forudsigeligt som det så end er. Virker trods alt, når man ser Atreus tage de ting til sig, som Kratos har lært ham og omvendt (fx SPOILER-TEKST:
når styrbord/bagbord genkaldes under forsvaret i bådsektionen i Helheim
. For verdenens og indlevelsens skyld måtte cast'et dog gerne være lidt større.

Jeg er lidt spændt på at høre, hvad GoW fans synes om det nye og om de mener, det har svigtet sine rødder? Har ikke selv være så begejstret for serien, som jeg ofte har associeret med trælse kameravinkler og dertil hørende dårlig styring. Det er hård kost seriens kampfokus taget i betragtning, men det nye har givet mig lyst til at bruge mere tid på de gamle.

millennium>
Ikke open world? Ingen microtransactions? ..... hmmmm..... kan vi stole på det spil? :-D

Sumez>
Bare rolig, der er stadig crafting.

Jeg tænkte præcis det samme, da jeg læste om det og ingen tvivl om, at det i mange henseender har smidt tidens trends ned i blender, men den hovedrystende kynisme man ligger for dagen, bliver hurtigt gjort til skamme, for de har virkelig formået at lave et fremragende spil til trods for det. Og lige præcis crafting er faktisk slet ikke med.

Det som altid irriterer med crafting - når det påtvinges spil, hvor det ikke hører hjemme - er al den spildtid det fører til. Pludselig vil der være et utal af ressourcer, som spilleren skal løbe rundt og samle op og det medfører visuelle forstyrrelser, hvor man konstant mindes om det mekaniske, når man ser på verden. Ved siden af det skal ressourcerne sættes sammen og man skal selvfølgelig bruge tid på at sikre sig, at man ikke går rundt med for meget, for inventory begrænsning går som fod i hose med den slags systemer. Er det virkelig slemt, så går alt det skrammel man laver, også i stykker over tid eller er eventuelt engangsbrug, sådan loop'et gentages i det uendelige.

God of War har ikke crafting i den forstand. På mange måder virker ressourcerne som forskellige valutaer. Man får dem typisk efter en kamp eller fra en kiste, ligesom i et traditionelt rollespil og tingene skal nærmest ikke sættes sammen. I stedet “køber” man dem, når man har ressourcerne til det. Der står ikke træer og planter, der skal fældes og plukkes, mens inventory begræninger virker ikke-eksisterende. Der er sikkert et maksimum på, hvor meget man kan bære, men det var ikke noget jeg rendte ind i, gennem en 100% gennemførsel, hvor jeg aldrig solgte noget.

For alle de steder man kan beskylde det for at følge design checklisten, så er det her et af dem, hvor det gør det bedst, fordi crafting rent spil mekanisk næsten ikke er inkluderet, selv om spillet forgiver andet. Den interessante er her, hvordan God of War gør crafting til ikke-crafting.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 06/05-19 10:16, rettet 06/05-19 10:17 
Nu har jeg ikke gennemført det endnu - føler jeg er meget tæt på, men spillet skubber ofte lige en ekstra udfordring ind i regnestykket, som forlænger historien. Jeg læste at denne God of War kræver omkring 17-25 timer at gennemføre, og +50 timer hvis man vil jagte alle sidequests, hvorimod de tidligere GoW spil krævede omkring 10 timers spilletid. Den følelse mærker jeg også. Det er bragende flot og hver en scene imponerer, men selve pacingen mister nogle gange pusten, fordi spillet lige skal skubbe lidt ekstra distance ind i historien.

Der har været nogle lunkne overraskelser for mig, som måske ikke var spillets skyld, men mere mig som delvist har misforstået hvad spillet egentlig bestod af inden jeg købte det. Jeg troede det var et lineært, kompakt spil som i stedet satsede på høj, høj kvalitet og stærke kampe indenfor sit smalle felt. Jeg havde overhovedet ikke forventet noget semi-open-world eller metroidvania-ish hvor man kan jagte side-quests og finde skatte. Det er den slags ting som bl.a. gør, at jeg efterlader et Assassin's Creed spil ret ugennemført. Hvis man derimod har et overskudlager af fritid, så vil det sikkert være positivt.

Jeg havde heller ikke forventet et upgrade, XP, looting og skill-system. Der synes jeg spillet mister modet til at gøre noget andet end at følge nutidens trends. Det er et fedt gimmick at spillets narrative rum kører hele flowet i én lang kamerabevægelse, men det gimmick mister sin værdi og immersive effekt når man skal besøge menuen og skrue på opgraderinger.

Det har været en super god spiloplevelse indtil videre. Historien er god, og forholdet mellem Kratos og søn har en simpel men stærk effekt på mit engagement i historien. Men, jeg mærker også en kølig følelse af, at nu skal det bare gennemføres så jeg kan spille andre spil.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 06/05-19 12:18, rettet 06/05-19 12:22 
Jeg tror vi deler samme opfattelse, angående din beskrivelse af, hvad du forventede af spiltypen, kontra hvad du fik.

Af samme årsag, lagde jeg relativt hurtigt spillet fra mig til at starte med, selvom jeg havde købt det få dage efter udgivelse. Da det gik op for mig, at der var et stort map, backtracking, perks og loot, mistede jeg lysten til spillet, inden jeg overhovedet rigtig fik taget hul på det - også primært fordi, jeg synes den slags spil kræver tid at sætte sig ind i, og det er sjældent at jeg har den tid. Så jeg ender altid med at gå væk fra dem, og når jeg så 1-2 måneder senere beslutter mig for at fortsætte, har jeg glemt stort set alt, og føler jeg skal starte fra 0 igen.

Det var ikke før indtil for nyligt (påskeferien), at jeg stod med coveret i hånden, og overvejede om jeg ikke burde give det en chance til, nu jeg rent faktisk havde tiden, og det har jeg på intet tidspunkt fortrudt, for som spillet skrider frem, følte jeg kun det blev bedre og bedre. Du har helt ret i, at det undervejs godt kan miste lidt momentum, og det er da heller ikke alle steder jeg føler var lige spændende, eller måske gjorde det store for historiens udfoldelse, men som helhed synes jeg stadig det er fantastisk.

Openworld er hvad man gør det til, for følger man blot storyline, er der ikke meget af det, og jeg følte heller ikke på noget tidspunkt, at jeg gik glip af noget, ved at undlade udforskning. 20-25 timer for en gennemspilning er måske sat på spidsen. Jeg tror ikke jeg endte med at bruge meget mere end 10-15 timer. At jeg så efterfølgende følte, at jeg ikke havde lyst til at spillet skulle slutte, og jeg endte med at bruge i hvert fald 5 timer yderligere på at udforske nogle af de steder, jeg endnu ikke havde set, var en bedrift i sig selv :-D (og lysten til mere udforskning er der faktisk stadig...)

Alle de opgraderinger, items, crafting af ting og hvad har vi, er også lidt hvad man gør det til. Jeg gad sjældent at sætte mig voldsomt meget ind i det, for det virkede så ustruktureret med alle de forskellige undermenuer og punkter. Når jeg fandt noget, tjekkede jeg hurtigt stats, om det gjorde noget bedre - hvis ikke, blev det bare solgt. Jeg fik heller aldrig rigtig skiftet rundt i mellem de forskellige skills til våbene. Jeg valgte én skill, opgraderede den fuldt ud, og brugte den så hele vejen. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er nødvendigt at sætte sig lidt mere ind i det, og skifte rundt, hvis jeg havde valgt at gennemspille på en højere sværhedsgrad.

Efter jeg kom i gennem det, har jeg dog været svært begejstret, og har haft travlt med at fortælle folk, de skal komme i gang, hvis de ikke har fået gjort noget ved spillet endnu, for historie og univers er barskt gennemført!

SPOILER-TEKST:
Glæder mig sindsygt meget til efterfølgeren, som næsten er uundgåelig, slutningen taget i betragtning
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 06/05-19 12:41 
Jeg føler dog en lille forpligtelse - som måske bare er mig selv. Hvis jeg ikke bruger en masse tid til at udforske, finde skatte og sjældne ressourcer, og derved opgradere mine skills, er jeg så dårligere stillet senere i spillet? Denne proaktive angst gør, at jeg alligevel hopper ud af hovedhistorien undervejs, for at samle mest muligt forråd til finalen.

Jeg har også en hang til lidt konservativ spillestil, fordi man kan købe så mange skills, som jeg aldrig kan huske knap-kombinationen på i kampens hede. Så hellere holde sig til de sikre kort og indlærte effektive angrebsmetoder. I øvrigt et godt tip: Sørg for at opgradere Atreus helst vildt, selvom det er relativt dyrt. Når han er godt gearet op, så er han en ubeskrivelig kæmpe hjælp med buen og kraftfulde stun-attacks. "Boy! You did well".

Har absolut nydt spillet, men tror særligt det er min lyst til adspredelse og andre spil som gør, at det sagtens kunne have været et hurtigere gennemført spil.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 08/05-19 10:33 
Selve finalen er ikke særlig svær. Hvis du ikke har lyst til at køre sidestories behøver du ikke gøre det. Level systemet gør at story fjenderne altid er nogenlunde passende af level, hvorimod de større sidequests (Valkyrier, Combat scenarier) ser ud til at have faste levels og derfor opfordrer til at køre sidequests for at have bedre udstyr til at klare dem.
millenniummillenniumSkrevet 11/05-19 19:09, rettet 11/05-19 19:13 
Hvis man ikke har fået nok efter rulleteksterne.

På YouTube er der udgivet "Racing Kratos", en dokumentar om spillets udvikling og spildesigner.

Den er ret oprigtig i erkendelse af, at Ascension var en nedtur, men det så også motiverede teamet til at søge nye veje.

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/11-19 08:55, rettet 18/11-19 08:56 
Har skippet næsten hele tråden her, da jeg gerne vil undgå spoilers, så tilgiv mig hvis det har været drøftet.

Er det helt normalt at fjenderne tager ekstremt mange slag før de går ned, eller er det noget der er kommet i forbindelse med at jeg har valgt en lidt højere sværhedsgrad? De almindelige "goombaer" er ikke slemme, men de skal stadig have så mange tæsk at det trækker voldsomt meget ud når der er mange af dem, og de store udgaver med økserne er som at slå i en klippe, hvilket gør det endnu mere udmattende når der er en hel gruppe.

Den første boss (trolden) der nok skulle virke som en "tutorial" til at bruge drengen sad jeg fast ved i en evighed pga. jeg blev mere og mere utålmodig. Jeg ved ikke om han har en svaghed man forventes at udnytte, men jeg blev bare ved med at slå i hans ben, hvilket gør så lidt skade at man knap nok kan se hans livbar rykke sig.
Jeg endte med bare at holde mig på afstand og kaste øksen efter ham indtil han døde, da det gjorde næsten ligeså meget skade uden den samme risiko.

De sidste mange AAA-spil jeg har spillet har jeg givet sværhedsgraden en tak opad.
Det er ellers ikke så typisk mig, men i senere tid har udviklere virket mere og mere bange for at udfordre spillere, og "I want a balanced experience" lyder for mig som "jeg gider ikke tabe bare fordi jeg spiller dårligt". Jeg kan rigtig godt lide kampsystemet, og der er en hvis spænding i at man kun skal rammes to gange for at dø. Men at fjenderne skal rammes ca. en milliard gange gør bare spillet mere trægt. Er det også sådan på "normal"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 18/11-19 09:40 
Hmmm, jeg spillede det på normalt, og var ganske tilpas udfordret - især med boss battles eller klynger af svære fjender. Kan ikke erindre at det tog uhensigtmæssigt lang tid at gøre skade på fjenderne. Virker tamt hvis højere sværhedsgrad kun betyder mere modstandsdygtige fjender.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/11-19 09:50 
Jeg spillede på hard og oplevede bestemt også at fjenderne var damage spunges.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/11-19 09:56 
millennium>
Virker tamt hvis højere sværhedsgrad kun betyder mere modstandsdygtige fjender.

Ikke "kun". Jeg satser stærkt på at det med at man mister næsten hele sin livbar af at blive ramt én enkelt gang også har noget med hard at gøre.
Er overrasket over *hvor* udfordrende hard er, set i forhold til at der også findes en endnu højere sværhedsgrad. Pt. var det værste sted for mig ret tidligt hvor man falder ned i et hul fuld af draugr og "den store model" bryder gennem væggen. Derefter et sted hvor man skal slås med en revenant der bliver bakket op af to af de store draugr efterfulgt af to ildkastere. Det var godt nok en kreativ blanding af taktik, reaktioner, kamerakontrol og held der skulle til for at komme gennem den kamp.

Men jeg har gjort lidt research, og det virker som om at det primært er den tidlige del af spillet før man begynder at låse op for skills osv. der er præget af dårlig balance. Så jeg prøver at trucke lidt videre - jeg kan ret godt lide den brutale udfordring, bliver bare frustreret af de kilometerlange livbarer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/11-19 10:34 
Det sidste du skriver er godt at vide, da jeg slap spillet netop fordi jeg synes det var for ubalanceret til at være sjovt og sprang aldrig på igen med en lettere sværhedsgrad.
j/k
SumezSumezSkrevet 19/11-19 14:08, rettet 19/11-19 14:11 
Har spillet videre til det første sted hvor spillet "åbner op", og taget alle de sidespor jeg kunne før jeg begav mig videre, hvilket tog overraskende lang tid. Tror at flere af de veje og mini-bosser det førte til var tiltænkt at man først skulle derhen senere i spillet, men klarede dem alligevel uden det store besvær.

Har endnu ikke rendt på noget der var ligeså svært som førnævnte tidlige encounters. En blanding af erfaring med spillet, og unlocking af diverse skills gjorde en ret stor forskel. Har f.eks. fået et angreb nu der rent faktisk skader fjenderne, og Atreus går også mere i kødet på dem.

Er generelt rimelig positivt overrasket over spillet. Havde forventet et openworld spil fuld af AAA-jank, men har fået et solidt, gennemtænkt beat'em up. Hvis du droppede spillet pga dårlig balance, slk, kan jeg godt anbefale at holde fast i det, og spille lidt videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/11-19 14:45, rettet 19/11-19 14:48 
Det er en meget (!!!) god idé at kaste en masse upgrades efter Atreus, selvom de er lidt ekstra dyre. Han kan virkelig redde klemte situationer med bue og pil, hvis de får sat strøm til.

Hvad der virkelig imponerede mig ved det var, hvor helstøbt og gennemtænkt det er på mange niveauer. Små detaljer ... f.eks. når der fortælles historier i båden, og man stopper båden midt i en sætning, så skifter dialogen sømløst til "We'll continue that story later". Virkelig gennemarbejdet.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/11-19 15:06 
Jeg hører dig. Tror jeg starter forfra i julen :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/11-19 18:12 
Efter man har gennemført det, burde man se Raising Kratos. Så får man virkelig en fornemmelse for, hvor meget hjerte og sjæl der er lagt i spillet.

Raising Kratos
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 20/11-19 04:53 
Der hvor Sumez er nået til (søen?) bliver spillet stort set til et Metroidvania. Det er ikke en dårlig ting.

Og så er jeg imponeret over at det lykkedes dem at fucke fuldkommen med etableret nordisk mytologi og stadig få det til at virke gennemarbejdet og interessant.
millenniummillenniumSkrevet 20/11-19 17:40 
Jeg havde slet ikke fattet at GOW4 ville ændre sig til et metroidvania da jeg første gang gik igang med det. Troede det var et kompakt, lineært actionspil, så det var en lidt uventet oplevelse - og ikke helt velkommen. Men efterhånden vænnede jeg mig til princippet og nød det all the way.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-21 17:06 
Oven på annonceringen af Uncharted 4 og Lost Legacy remasteren, følger nu God of War til PC og det er lige om hjørnet:

https://store.steampowered.com/app/1593500/God_of_War/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-21 17:56 
Trailer af PC udgaven:

https://youtu.be/HqQMh_tij0c

Fra Steam:

High Fidelity-grafik
Blændende grafik forbedret på PC. Nyd godt af 4k-opløsning, på understøttede enheder, [MU1] med oplåste framerates og en førsteklasses ydeevne. Indtast dine indstillinger via en lang række grafiske forudindstillinger og indstillinger, inklusive skygger med højere opløsning, forbedrede skærmpladsreflektioner, tilføjelsen af GTAO og SSDO, og meget mere.

NVIDIA® DLSS og Reflex-understøttelse
Kvalitet kombineret med ydeevne. Kontrollér AI-styrken i NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) for at booste framerates og skabe smukke, skarpe billeder på udvalgte Nvidia GPU'er. Udnyt NVIDIA Reflex-lavlatensteknologien. der giver dig mulighed for at reagere hurtigere og ramme med hårdere kombier med det responsive spil, du ønsker dig på GeForce GPU'er.

Tilpasset styring
Spil på din måde. Med understøttelse af de trådløse DUALSHOCK®4- og DUALSENSE®-controllere, en lang række andre gamepads og fuldt tilpasbare bindinger til mus og tastatur, kan du finjustere hver eneste handling til at passe til din spillestil.

Ultra-wide understøttelse
Fordyb dig som aldrig før Rejs igennem de nordiske riger for at nyde de betagende landskaber i panoramisk widescreen. With 21:9 ultra-widescreen support, God of War™ har 21:9 ultra-widescreen-understøttelse og leverer en oplevelse af biografkvalitet, der yderligere udvikler den oprindelige sømløse og omfattende vision.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig