X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DR Symfoniorkestret spiller spilmusik den 27/1-17


Svar
vyssenvyssenSkrevet 15/06-16 07:09 
http://www.dr.dk/Koncerthuset/Kalender/2017/Januar/gaming-koncert.htm

Virker interessant.
SumezSumezSkrevet 15/06-16 08:03 
Jeremy Soule er spillenes John Williams
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/06-16 09:25 
Er han? Kigger hans portfolio igennem, men kan ikke huske et eneste genkendeligt musisk tema fra nogen af spillene.
j/k
SumezSumezSkrevet 15/06-16 09:27 
Secret of Evermore er praktisk talt spilverdenens Star Wars :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/06-16 09:28 
:D
j/k
SumezSumezSkrevet 15/06-16 09:35, rettet 15/06-16 09:36 
Ej jeg synes flere af hans soundtracks er virkelig gode, men selvom han har arbejdet på et par meget populære spil (i samme serie), er det en rimelig voldsom sammenligning. Læste også samme beskrivelse af koncerten tidligere på året, og den virker godt nok voldsomt præget af personligt bias.
Man kan også argumentere for at både Koji Kondo og Uematsu er overvurderede (og det samme med Williams), men der er slet ingen tvivl om at det er to af de absolut mest ikoniske spilmusikere nogensinde, og det virker nærmest komisk at remse Soule op i forlængelse af dem. Jeg kunne sagtens holde til en hel koncert kun med Uematsu-musik, men ville nok hurtigt blive træt af at høre Skyrim's by-temaer. Måske Jeremy Soule har været direkte involveret i arrangementerne, siden han fremhæves sådan? Jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at høre lidt mere om hvad det er for en koncert der fremføres. "GamingKoncert" lyder lidt dovent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/06-16 09:58 
Det står på Wikipedia :D

Det kan være det bare er fordi han har været successfuld som spilkomponist fra vesten.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig