X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2016


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-16 15:02, rettet 13/06-16 17:47 
Det er ved at være tid til E3 igen, så vi kan vel ligeså godt få oprettet årets tråd(e). Sidste år benyttede vi kun en enkelt og formoder det samme er at foretrække i år. Bør vi gøre som andre forums og indsætte links til de vigtigste hændelser i første indlæg eller er det fint nok bare at referere til udenlandske forums som fx Neogaf, hvor meget info alligevel hentes?

Her er i alle ... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
354 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
quadquadSkrevet 15/06-16 16:03, rettet 15/06-16 16:03 
Scorpio kan muligvis godt bruges til 1080p 60 FPS, det er op til udviklerne. Går selvfølgelig direkte imod hvad han sagde i interviewet til Eurogamer, så de er sikkert noget tidligere i udviklingsstadiet end de giver udtryk for.

Source
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-16 16:56 
Microsoft har også klippet den bid ud af deres Scorpio trailer hvor der er én der snakker om "The highest quality pixels". Det var jeg ellers mega klar på :D

http://www.kotaku.co.uk/2016/06/14/project-scorpio-will-no-longer-feature-the-highest-quality-pixels-that-anybody-has-seen
JmogJmogSkrevet 15/06-16 17:25 
Jeg synes der en del malen fanden på væggen. Udover at ingen har meldt ud om årlige refreshes af hardwaren, så er det decideret usandsynligt at de gør det.

Smartphones kan slippe afsted med årlige udgivelser af flere grunde:

De er et "fashion statement device".
De kan købes "billigt" via folks abonnementer, da teleudbyderen dækker en del af omkostningen til hardwaren.
Folk kan komme til at ødelægge dem nemt. Selv mindre kosmetiske skader kan give folk en undskyldning for at opgradere.

Ovenstående og IKKE performanceforskelle er grunden til at de sælger så mange devices, at det kan betale sig at komme med en ny en eller flere gange om året. Intet af ovenstående gør sig gældende for konsoller. Og derfor vil de ikke kunne sælge nok med årlige udgivelser til at det kan betale sig.

Det bliver hvert tredje år.
JmogJmogSkrevet 15/06-16 17:51 
quad>
Scorpio kan muligvis godt bruges til 1080p 60 FPS, det er op til udviklerne. Går selvfølgelig direkte imod hvad han sagde i interviewet til Eurogamer, så de er sikkert noget tidligere i udviklingsstadiet end de giver udtryk for.

Begun, these backtracking wars have:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1234040

(Spencer siger udviklerne kan udnytte hardwaren som de vil)
jaesjaesSkrevet 15/06-16 22:14 
Bede-x>

jaes>Jeg tror jeg er ved at have for mange år på bagen som gamer som AAA ser ud i dag, for det var kun Detroit der fik mig til at juble indvendigt bare en smule. Spil nummer 10.000 med overvægt af skydning/hack and slash/stealth/sport gør desværre næsten intet for mig. Håber det er en fase ;)

Det kan jeg ikke forestille mig det er, for jeg har det på samme måde og kan ikke se hvordan det nogen sinde skulle vende. Jeg nyder stadig at følge industriens store reklame events, men når det kommer til rent faktisk at spille spillene, er det selvsagt at det bedste og mest interessante er at finde ved sub-AAA produktioner.

Jeg mente, at jeg håber, jeg er inde i en fase ;)
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-16 22:40, rettet 15/06-16 22:43 
Det var jeg skam med på da jeg svarede ;)

Phantom Dust remasteren kommer til PC også: http://gematsu.com/2016/06/original-phantom-dust-coming-xbox-one-pc

Dermed ser det definitivt ud til at være slut med eksklusive spil til Xbox frem over.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 15/06-16 23:35 
Så fik jeg set Sonys show. Holy fcuk det var godt, både ift. lineup, men også hele præsentationen! :O
Spiller nu: Animal Soccer World
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/06-16 23:39 
Sumez>
Jeg har det meget som Wagnerquad, der er historisk mange forskellellige ting der opdeler PC og konsol, men én meget fremtrædende egenskab som gør at jeg personligt altid har holdt mig til konsollerne, er at jeg ikke bryder mig om hele det der ræs med altid at skulle presse citronen og hele tiden have det nyeste af det nye gear. Et godt spil er typisk helt uafhængigt af teknologi, og selvom jeg sætter pris på spil der kører godt, og godt kan blive imponeret af flot, krævende grafisk ydelse osv. så er det vigtigere for mig bare at kunne fokusere på spillene, og aldrig skulle tænke hardware, og skulle ud og investere i den ene udvidelse og den anden. Der er slet ingen tvivl om at industrien prøver at trække konsollerne ud i en smartphone-agtig situation, og ud fra hvad jeg har lært af folk herinde, er der mange der rent faktisk ØNSKER dette :(

Jeg oensker det. De oprindelige SNES og PSX spillere er ikke bumsede flaskedrenge laengere - de er granvoksne mennesker med lidt paa kistebunden, der sagtens kan tage stilling til ting. De oprindelige gamere og deres generation er et enormt koebestaertkt segment. Vil man have grafiske opdateringer hvert 2. aar fremfor hvert 5-6 aar og samtidigt bibeholde den simple konsol, saa er det muligt. Man kan ogsaa lade vaere.
Den nye gamer-generation er allerede med paa Apple raeset, saa selvfoelgelig vil MS og Sony da gerne med paa den dille og hvis nutidens bumsede flaskedrenge vil betale 5000 hvert 2. aar for en ny konsol og iPhone, saa er det da bare dejligt.
Tiderne aendrer sig, Sumez :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-16 16:03 
Folk er SÅ klar på VR til E3 :D

E3 2016

Hele demoen kan ses hér:
https://youtu.be/rJL0Me00I4Q
slk486slk486Skrevet 16/06-16 16:36 
:D
j/k
OdinOdinSkrevet 16/06-16 16:38 
Darkbeat>
Folk er SÅ klar på VR til E3 :D

Det var så det med de bumsede, umodne flaskedrenge vi kom fra.
SumezSumezSkrevet 16/06-16 16:42 
DeluxScan>
Jeg oensker det. De oprindelige SNES og PSX spillere er ikke bumsede flaskedrenge laengere - de er granvoksne mennesker med lidt paa kistebunden, der sagtens kan tage stilling til ting.
(...)
Tiderne aendrer sig, Sumez :)

Beklager meget mit ordvalg, men jeg synes virkelig det er ulækkert at retfærdiggøre den slags mishandling af folks uforbeholdne købelyst med at målgruppen "har råd til det" og antageligt "kan tage stilling til det".
Det kan godt være at man får flere penge af at blive voksen, men man bliver vist ikke nødvendigvis mere moden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-16 19:28 
Ingen kan stoppe Sonic the Hedgehog

https://twitter.com/sonic_hedgehog/status/743490400476770308
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-16 23:08 
Dead Rising 4 er en tidseksklusiv på et år: https://mobile.twitter.com/Toadsanime/status/743537934192807936
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/06-16 23:34 
Sumez>
Beklager meget mit ordvalg, men jeg synes virkelig det er ulækkert at retfærdiggøre den slags mishandling af folks uforbeholdne købelyst med at målgruppen "har råd til det" og antageligt "kan tage stilling til det".
Det kan godt være at man får flere penge af at blive voksen, men man bliver vist ikke nødvendigvis mere moden.

Der er ingen, der mishandler noget - min pointe er netop at folk selv kan tage stilling.

Er jeg glad for, at jeg nu loebende kan spille spil paa et niveu, der er i overensstemmelse med den generelle tekniske formaaen, i stedet for at vaere bundet til en teknisk underlegen boks i 5-6 aar? Ja. Tvinger nogen mig til det? Nej.
Jeg synes mere, det er ulaekkert at diktere som en anden Stalin, at konsol x er godt nok for poebelen de naeste 5 aar, saa den uvidende menigmand ikke bruger sine penge paa unoedigt tant og fjas.

Med konsoller er det i det mindste en forskel at se. Vil du ogsaa opponere imod, at BMW udgiver en ny model hvert 3. aar, selvom den gamle stadig kan koere?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 16/06-16 23:59 
Havde styrkeforholdet pc/konsol imellem været som i de helt tidlige Xbox 360-dage, da Xbox One/PS4 udkom, så kunne jeg fint have levet med en lang konsolgeneration. Men det var det ikke. Not by a long shot. Jeg støtter DeluxScans synspunkter af den grund, at pc'erne simpelthen er for langt foran konsollerne rent teknisk. Det er hæmmende for de store produktioner, der bliver sparsomt befolket og kommer til at lide under eksempelvis lange loadetider og slv framerate.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/06-16 07:12 
Shantae Half-Genie Hero ser fantastisk ud. Glad for at jeg hoppede med på dén Kickstarter

https://youtu.be/lHCQNBX3h7U
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-16 07:31 
Ja, selv stilskiftet som man godt kunne være lidt bekymret for, ser ud til at være faldet fornuftigt ud. Hvis de to andre Wonder Boy spil ikke leverer, kan man altid regne med Shantae :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 17/06-16 09:18 
Wehner>
Det er hæmmende for de store produktioner, der bliver sparsomt befolket[...]

http://www.gamersyde.com/news_e3_days_gone_extended_gameplay-18053_en.html

Spillet ser ikke umiddelbart ud til, at det virker underbefolket.
WehnerWehnerSkrevet 17/06-16 11:45 
Hvilket spil?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
--Skrevet 17/06-16 12:56 
DeluxScan>
Sumez>
Beklager meget mit ordvalg, men jeg synes virkelig det er ulækkert at retfærdiggøre den slags mishandling af folks uforbeholdne købelyst med at målgruppen "har råd til det" og antageligt "kan tage stilling til det".
Det kan godt være at man får flere penge af at blive voksen, men man bliver vist ikke nødvendigvis mere moden.

Der er ingen, der mishandler noget - min pointe er netop at folk selv kan tage stilling.

Er jeg glad for, at jeg nu loebende kan spille spil paa et niveu, der er i overensstemmelse med den generelle tekniske formaaen, i stedet for at vaere bundet til en teknisk underlegen boks i 5-6 aar? Ja. Tvinger nogen mig til det? Nej.
Jeg synes mere, det er ulaekkert at diktere som en anden Stalin, at konsol x er godt nok for poebelen de naeste 5 aar, saa den uvidende menigmand ikke bruger sine penge paa unoedigt tant og fjas.

Med konsoller er det i det mindste en forskel at se. Vil du ogsaa opponere imod, at BMW udgiver en ny model hvert 3. aar, selvom den gamle stadig kan koere?

Helt enig. Jeg ser ingen grund til at begrænse udviklingen, bare fordi "sådan plejer det at være". Som du fint er inde på, er der ingen som tvinger en til at købe nyt.

IMO ville det være fint med en ny konsol, fx hvert 3 år. Det er sku lækkert, når et godt spil bliver afviklet på bedst mulige måde.
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-16 13:48, rettet 17/06-16 13:51 
20 minutters gameplay fra Dragon Quest Builders: http://youtu.be/nHEK7meBwIE

Det er ikke det mest action pakkede klip, da det fokuserer på de tutorials man møder i starten af spillet. Ligner stadig noget jeg skal ha' :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkenDarkenSkrevet 17/06-16 17:05 
8 minutters gameplay + snak om mechanics m.m.
Så glad for at jeg var med på kickstarteren. De har helt klart fortjent det.
Og med deres samarbejde med Nordic Games, er de sidste 3 goals nået, inkl. voice!

http://www.battlechasers.com/

Battle Chasers - Nightwar - Gameplay
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DunwichDunwichSkrevet 17/06-16 18:04 
Wehner>
Hvilket spil?

Days Gone, som der er et link til i mit svar.
WehnerWehnerSkrevet 18/06-16 00:46 
Du bruger bestemt form, som om vi har talt om det før. Det har vi ikke...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 05:18 
Gameplay fra Deck13s (Lords of the Fallen) næste spil The Surge (PS4/XO/PC) : http://youtu.be/CHAW39GXFqQ
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 18/06-16 09:57 
Helt sikkert et spil jeg skal spille. Kan godt lide det med, at man kan ramme specifikke bodyparts, som derefter giver specifik loot. Deck13 gør det sku godt må man sige!
Spiller nu: Animal Soccer World
DunwichDunwichSkrevet 18/06-16 10:49 
Wehner>
Du bruger bestemt form, som om vi har talt om det før. Det har vi ikke...

Pas! Men gameplay videoen fra Days Gone, ser du bare ved lejlighed. Det haster ikke.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-16 19:47 
Best of E3

https://youtu.be/ydTRUOwcXxw
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 22:02, rettet 18/06-16 22:14 
Vist det forkerte link, Beano.

Microsoft har smidt en FAQ op omkring deres Play Anywhere program, hvor man får spillet på både XO og PC, når man køber:

http://www.xbox.com/en-us/games/xbox-play-anywhere

De første titler:

Gears of War 4
Forza Horizon 3
ReCore
Sea of Thieves
Halo Wars 2
Scalebound
Killer Instinct Season 3
State of Decay 2
Ark: Survival Evolved
Cuphead
We Happy Few
Crackdown 3

Jeg bemærkede at der nævnes, at titlerne også vil blive solgt andre steder end Windows Store/Xbox Live under Play Anywhere vilkårene, hvilket kunne blive en fordel for Xbox ejere, der så kunne købe dem til PC priser, alt efter hvor mange forhandlere Microsoft tillader at være med og hvor gunstige vilkårene er for dem.

Der bliver også holdt fast i, at selv om man benytter Live på PC og spiller/chatter med sine Xbox venner, vil det kun være på konsol der skal betales for multiplayer:

"Xbox Live Gold isn't required for playing games that are Xbox Play Anywhere other than enjoying online multiplayer with those games on Xbox One," a Microsoft representative told GameSpot today. "Similarly, Xbox Live Gold is needed for playing online multiplayer on Xbox One through Arenas on Xbox Live."

http://www.gamespot.com/articles/xbox-live-gold-not-required-for-new-pc-xbox-one-cr/1100-6440846/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 18/06-16 22:08 
@bede: Nej :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-16 22:12 
Jeg synes det er for smadret at de tillader sig at Xbox Live fortsat skal koste penge for konsol-brugerne, når folk på PC, med det præcis samme produkt får det gratis :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 22:16 
Beano>
@bede: Nej :D

Ahh, nu så jeg linket færdig og er med :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 22:30 
Konsolkongen>
Jeg synes det er for smadret at de tillader sig at Xbox Live fortsat skal koste penge for konsol-brugerne, når folk på PC, med det præcis samme produkt får det gratis :(

De forklarede det sidste år med at det ikke var acceptabelt at tage penge for multiplayer på PC:

As Windows gaming and Xbox One become much more similar experiences with the coming release of Windows 10, it does raise the question of what sort of plans Microsoft might have for an Xbox Live Gold system on computers.

Don't worry, said Mike Ybarra, who leads engineering efforts for console and PC at Microsoft, the company knows that it wouldn't be acceptable to charge for online multiplayer for PC games.

"It will remain free on PC," he said.

While there are some exceptions, like World of Warcraft and other massively multiplayer online games, the norm is that multiplayer gaming on PC doesn't come with an additional cost, he said.

Underforstået at der er for meget konkurrence på PC og hvis de prøver at gøre det, får de fingeren af PC ejere.

http://www.polygon.com/2015/1/23/7878071/microsoft-considering-xbox-gold-program-for-windows-10-but-online
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-16 22:36 
Jeg synes ikke det er nogen undskyldning. Jeg forstår at det ikke kunne lade sig gøre at få PC-folket til at betale penge for ting de er vandt til at få gratis, men hvis de vil kombinere de to platforme så gør det da ordentligt, på en måde der kommer begge grupper til gode. Det er unfair at give PC-folket de samme features gratis, bare fordi de er vandt til det. Enten gratis for begge, eller for ingen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/06-16 23:14, rettet 18/06-16 23:17 
De får vel heller ikke 100% samme features. På pc får de kun gratis multiplayer for Play Anywhere-titlerne. Med Gold på Xbox får man jo også multiplayer på andre titler + at man får Games With Gold og hvad der ellers eventuelt måtte være en del af abonnementet p.t.

Det ville reelt kræve to forskellige abonnementer, og det kan jeg godt forstå de ikke vil. Specielt når pc-spillere er vant til at spille gratis giver det ikke mening for dem.

Økonomi i forbindelse med varer/produkter er desværre ikke altid 100% fair for alle parter, og det behøver ikke skyldes grådighed eller andet negativt - MS ved godt at der er kæmpe konkurrence på spilmarkedet, og at træder de meget forkert, så fordufter kunderne i stor stil. De kan ikke rigtig gøre andet end at træde så få som muligt over tæerne og/eller træde så blødt som muligt. Specielt efter fadæsen med lanceringen af XBO, er de udmærket klar over, at de skal passe meget på :)

EDIT: Det i først afsnit lyder måske som om at de betaler for andet - jeg mener blot at det er få af MS' titler pc-spillere p.t. kan spille.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-16 23:17 
Men det var da netop her at de kunne vinde lidt hos forbrugerne ved at gøre Live gratis, når deres konsol nu sælger så dårligt i forhold til konkurrenten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/06-16 23:30 
Ja, men tilsyneladende regner de med, at de ville vinde for lidt ;)

Lidt mere generelt, så mener jeg multiplayer og leaderboards godt kunne være gratis på alle konsoller - jeg har ikke XBO men synes ikke der er voldsomt mange reklamer længere på X360, og det er vist også ret fint på PS4, så jeg kunne godt leve med lidt flere reklamer mod at det var gratis. Gold kunne stadig være der for de som vil slippe for (flere) reklamer og have Games With Gold.
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 23:36, rettet 18/06-16 23:46 
jaes>
De får vel heller ikke 100% samme features. På pc får de kun gratis multiplayer for Play Anywhere-titlerne. Med Gold på Xbox får man jo også multiplayer på andre titler
(..)
EDIT: Det i først afsnit lyder måske som om at de betaler for andet - jeg mener blot at det er få af MS' titler pc-spillere p.t. kan spille.

Huh? Det er "alle" spil, hvis multiplayer er gratis på PC, minus MMO'er og nogle andre undtagelser, men de koster jo også oven i guld abonnementet på Xbox. Og det er ikke få af MS titler man kan spille frem over. Det er stort set alle first party titler, der er annonceret pt. Tredie parts titler man kører over Live på PC vil også være gratis.

jaes>+ at man får Games With Gold og hvad der ellers eventuelt måtte være en del af abonnementet p.t.

Men det kunne de jo gøre til betalingsdelen, hvis der skulle være paritet mellem platformene, men de/vi ved jo godt, at det er multiplayeren, der er trækplasteret. De spil man får som en del af abonnement ville de fleste være ligeglade med, hvis de kunne undgå at betale og på PC siden, hvor spil sælges for ingenting i indie bundles, har de ikke megen værdi.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-16 23:38, rettet 18/06-16 23:44 
jaes>
Gold kunne stadig være der for de som vil slippe for (flere) reklamer og have Games With Gold.

Eller et mere forbruger venligt alternativ: Man kunne gøre reklamer valgfri, som de er på Steam :)

Ja, jeg ved godt det ikke er realistisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 18/06-16 23:52 
"Huh? Det er "alle" spil, hvis multiplayer er gratis på PC, minus MMO'er og nogle andre undtagelser, men de koster jo også oven i guld abonnementet på Xbox. Og det er ikke få af MS titler man kan spille frem over. Det er stort set alle first party titler, der er annonceret pt."

Pointen er, at der er mange flere titler på konsol nu og her der kan spilles i MP. Om 5 år bør de muligvis genoverveje deres tilgang til abonnement, hvor forskellen så er mindre.

"Men det kunne de jo gøre til betalingsdelen, hvis der skulle være paritet mellem platformene"

Ja, men fordi der er flere elementer i gryden - at pc-spillere ikke er vant til at betale - er det mere hypotetisk end en reel mulighed.
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-16 00:17, rettet 19/06-16 00:26 
jaes>
Pointen er, at der er mange flere titler på konsol nu og her der kan spilles i MP.

For det første synes jeg det er et tvivlsomt argument, ligesom jeg ville synes det samme, hvis de pludselig udgav alle deres kommende spil til Nintendo, Apple, Sony eller andre og så gjorde Live gratis der, mens de stadig tvang Xbox ejere til at betale for multiplayer. Xbox ejere burde tværtimod behandles mindst ligeså godt som PC ejere, for at have investeret i Microsofts økosystem.

For det andet er jeg ikke klar over, om der er flere spil på Xboxen med multiplayer support, men jeg vil ikke til at tælle efter. Der er dog mange spil ude på Windows Store og multiplayer i kommende Microsoft first party titler, samt tredieparts titler i butikken - nu som fremtidige - vil være gratis (minus de sædvanlige undtagelser).

Og det er uden at nævne den brede vifte af tilbud, PC ejere kan rette sig mod væk fra Windows Store, modsat Xbox ejere der er påtvunget forholdene på Xbox Live.

jaes>Ja, men fordi der er flere elementer i gryden - at pc-spillere ikke er vant til at betale - er det mere hypotetisk end en reel mulighed.

Jeg er skam klar over forholdende og at de reagerer direkte på hvad der er muligt ift. markedet. Det betyder stadig ikke, at jeg ser det som andet end dårlig værdi for mig som Xbox ejer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 19/06-16 16:33, rettet 19/06-16 16:52 
Selvfølgelig er det et tvivlsomt argument isoleret set, men nu nævnte jeg flere aspekter = helheden ;)

Og naturligvis er udfaldet af MS' beslutninger er dårligere værdi for Xbox-ejere, og det er fair at folk brokker sig lidt, men som sagt kan produkt-økonomi ikke altid være fair for alle - det er min hovedpointe. Alt fra forskelle i regioner til mellem platforme under samme firma, i dette tilfælde MS :)

"For det andet er jeg ikke klar over, om der er flere spil på Xboxen med multiplayer support"

Det må der være, men som nævnt tænker jeg også support generelt - leaderboards, øvrige stats osv. tæller med. Alt sammen koster en del penge at holde kørende. Vi taler vel ca. 1000 spil fra X360 og frem, hvor MS stadig yder en eller anden form for support (der er udgivet langt over 1000 spil mellem X360 og XBO).

"Og det er uden at nævne den brede vifte af tilbud, PC ejere kan rette sig mod væk fra Windows Store, modsat Xbox ejere der er påtvunget forholdene på Xbox Live."

Det er også at brede diskussionen lidt for bredt ud, IMO :)
jaesjaesSkrevet 19/06-16 16:38 
Cool boss og bosskamp fra Nier: Automata.

- man skal naturligvis ikke se den, hvis man ikke ønsker gameplay m.m. spoilet lidt.

https://youtu.be/c6OOTn0fFek?t=5m5s
JmogJmogSkrevet 19/06-16 17:07, rettet 19/06-16 17:08 
Konsolkongen>
Men det var da netop her at de kunne vinde lidt hos forbrugerne ved at gøre Live gratis, når deres konsol nu sælger så dårligt i forhold til konkurrenten :)

Men økonomisk dumt. De tjener langt mere på en måned på de eksisterende Live Gold-abonnenter end de ville lifetime på for eksempel et boost på 20 millioner nye Xbox One-ejere. Live Gold og PS Plus er eksistensgrundlaget for konsollerne mere end spilsalget er.
3of193of19Skrevet 19/06-16 21:18 
Live Gold er jo nu IKKE bare multiplayer længere.
Det er også gratis spil hver måned (kan selvfølgelig være af svingende kvalitet eller noget man ejer i forvejen), mere plads til cloud saves, ekstra rabatter...
Hvis man kører med 12 måneders Gold kan det snildt betale sig for gratis spillene alene.
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-16 23:05, rettet 19/06-16 23:32 
jaes>
Selvfølgelig er det et tvivlsomt argument isoleret set,

Godt du selv kan se det :P

jaes>Vi taler vel ca. 1000 spil fra X360 og frem, hvor MS stadig yder en eller anden form for support (der er udgivet langt over 1000 spil mellem X360 og XBO).

På konsollerne har jeg et fint overblik over, hvor mange spil der er ude. På 360 er der i omegnen af 5000 spil og lidt under en femtedel af det på One (alt efter om man tæller bagudkompatibilitet med). Windows Store er jeg kun lige ved at sætte mig ind i :)

3of19>
Live Gold er jo nu IKKE bare multiplayer længere.

Jo, det er det for de fleste og hvis det ikke var, kunne Microsoft omkostningsfrit gøre multiplayer gratis! Men som vi så med Plus servicen, var størstedelen af folk ligeglade, lige indtil multiplayer blev lagt under betalingsvæggen, hvor efter de oplevede uhørt vækst.

Alt det andet - cloud saves, game DVR osv. - er et forsøg på at skabe værdi på et område, hvor der ikke er noget, på samme måde som de fx forsøgte sig med at gøre demoer guld eksklusive i en uge på 360. Bemærk i øvrigt at features af den slags også gives gratis til PC ejere.

Som de selv siger i det tidligere linkede:

Don't worry, said Mike Ybarra, who leads engineering efforts for console and PC at Microsoft, the company knows that it wouldn't be acceptable to charge for online multiplayer for PC games.

Så handler det ikke om, hvorvidt der er vildt meget værdi i Live på Xbox, men ene og alene om hvor markedet tillader dem at opkræve penge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-16 23:15, rettet 19/06-16 23:31 
Nu vi er ved den slags sammenligninger, er der så nogen der ved, hvordan det ser ud med priserne på spil på Xbox One og Windows Store? PC ejere har ikke megen grund til at købe i Windows Store - med mindre spillene er eksklusive - da butikken tit er voldsomt meget dyrere end de billigste steder og servicen ringere, men når nu platformene skal sidestilles, er det alligevel lidt interessant.

Jeg slog tre tilfældige op:

Gears of War UE på PC: 229kr
Gears of War UE på XO: 325kr

Rise of the Tomb Raider PC: 450kr
Rise of the Tomb Raider XO: 497,5kr

Ori Definitive PC: 153kr
Ori Definitive XO: 155kr

Jeg påstår ikke at priserne er repræsentative for det overordnede udbud - det har jeg ikke sat mig ind i - og der er også ting som udgivelsesdatoer og tilbudspriser at overveje. I de ovenstående tilfælde var der tale om normal priser, mens spillene enten er udgivet samtidigt eller først på XO (og derfor har haft længere tid til at blive sat ned i).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-16 23:19, rettet 19/06-16 23:23 
Det druknede lidt i alt det andet E3 snak, men der er en slags remaster af det oprindelige Halo Wars på vej til XO/PC, som følger med til Halo Wars 2 Ultimate Edition:

Experience the Classic that Redefined Real-time Strategy on Consoles

Included with the purchase of the Halo Wars 2: Ultimate Edition, Halo Wars: Definitive Edition is an enhanced version of the original Halo Wars that runs natively on Xbox One and Windows 10 PC. Follow the original adventures of the UNSC Spirit of Fire as its crew wages war against the Covenant, with improved graphics, additional Achievements, and both the Historical Battle Map Pack and Strategic Options Pack. We will have more to share about Halo Wars: Definitive Edition in the coming months.

http://news.xbox.com/2016/06/14/halo-wars-2-ultimate-edition-season-pass-halo-wars-definitive-edition-detailed/

Mon ikke også det ender med at blive solgt løst?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-16 23:32 
Det mest populære VR på E3 var Naughty America's bod.

https://youtu.be/yXOoNr_wv3I

Det slog mig lige at det næsten er det samme som de dér mutoscope maskiner fra 1940'erne.

E3 2016
354 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig