X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Horizon: Zero Dawn


Svar
SumezSumezSkrevet 06/06-16 20:30 
Der er kommet en ny trailer frem til spillet i forbindelse med E3, så nu burde vi vel snart have en tråd om det. :) Jeg synes stadig det ser virkelig fedt ud, trods den håbløse titel der gør det ekstremt svært overhovedet at huske hvad det hedder. :P

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
232 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/01-18 13:32 
That's more I like it. Assassin's Creed ser meget federe ud I 2D.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 25/01-18 15:15 
Sumez>
Ja, den er vel ikke forkert som sådan, men jeg skulle også læse den mellem 4 og 82 gange før jeg forstod den.

Only you didn't :)

Det interessante ville naturligvis være at se Ubi spille konkurrentens spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/01-18 15:25 
Ja okay, så skulle der nok 200 gennemlæsninger til før den kunne forstås, det havde jeg ikke tålmodighed til :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/01-18 16:59 
Jeg kan virkelig ikke se den her sætning som svær:

"Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med HZD på Ubisofts kontor."

Men sådan her så?

Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med at spille konkurrentens spil HZD på Ubisofts kontor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-18 17:30, rettet 25/01-18 17:35 
Hvis man selv sidder og laver open world-hejs som sit arbejde, gider man så kaste ned med nogle af konkurrenternes også?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 25/01-18 17:32 
Det er jo industri det her. Der er slet ingen tvivl om, at alle følger meget nøje med i, hvad konkurrenterne laver.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-18 17:35 
Jeg joker bare :) Men selvmordsraten hos Ubisoft må være relativt høj.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 25/01-18 17:38 
Ah :) Ja, det skulle man tro.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 25/01-18 21:48 
De bruger sikkerhedsnet til deprimerede udviklere, og fjerner skarpe genstande fra alle cubicles.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-18 08:08, rettet 26/01-18 08:09 
millennium>
Kan man modde sin kamel til en Mustang GT?

Nej, men du kan "modde" hestene (ingen mustangs imellem) :)

Horizon: Zero Dawn
WehnerWehnerSkrevet 25/07-18 00:10 
Jeg har ikke rigtig kunnet få mig til at spille slutningen, fordi det er så trist, at spillet er slut, men nu fik jeg endelig rundet helt af. Jeg har spillet ALT. Alle side quests, alle errands. Det er første gang, jeg har lavet platinum trophy (var ét trofæ fra i Destiny).

Noget, der ikke rigtig er nævnt i tråden, er, hvor velfortalt, sammenhængende og plausibel historien egentlig er. Den er ambitiøs uden at være overambitiøs. Sammen med Witcher 3 er den noget af det bedste, jeg har oplevet, og det er interessant at se den slags komme fra Europa nu. Vi har jo traditionelt ikke været brancheførende, selvom kontinentet er førende så mange andre områder i dag.

Jeg er vild med spillet mellem fragmenteret historiefortælling og traditionelle cut-scenes. De to stilarter blandes meget elegant og begge dele fik fuld opmærksomhed.

Gad vide, hvad Guerrilla har oppe i ærmet nu.

Så. Længe. Til. Shadowrun.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 25/07-18 00:23 
Shadowrun?
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 25/07-18 00:25 
Aka Cyberpunk 2077.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/07-18 08:11 
Wehner>
Gad vide, hvad Guerrilla har oppe i ærmet nu.

Mere Horizon :D
la0sla0sSkrevet 25/07-18 09:08 
Wehner>
Aka Cyberpunk 2077.

Ahh... ja det kan ikk gå hurtigt nok
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 06/11-18 22:05 
Nu har jeg investeret en del tid i spillet. Undveg bevidst launch-perioden og ventede til prisen faldt og jeg havde lyst og tid til at spille det tilstrækkeligt. Men gode spil er jo alligevel tidsløse. :)

Jeg har undret mig lidt over hvordan mainstory-missions ligesom presser spilleren hurtigere gennem mappet, omvendt f.eks. Rockstars open-world spil, hvor spilleren i højere grad skal konsumere et afgrænset geografisk område, før man får lov til at bevæge sig videre til næste. HZD er helt omvendt. Hvis jeg skal blive i et area og få et detaljeret overblik over det, så skal jeg holde mig til side-quests og ren udforskning/looting.
Har mest jagtet story-missions, og det har bragt mig gennem miljøer der efterhånden skaber en fortrolighed med universet. Miljøerne har meget forskellige look-and-feels, og det gør gradvist navigationen og orienteringen nemmere uden for meget brug af GPS og kort. Det folder sig ud på en positiv måde.

I forhold til kampe synes jeg, at jeg ofte holder mig til lidt konservative metoder. Holder mig på afstand og forskanser mig på en høj kant eller utilgængeligt område for fjenden, hvorfra jeg tålmodigt kan bruge pile. Synes lidt jeg mangler en bedre vinkel på kampene, men jeg fældes ofte af det begrænsede udsyn. Kan ikke dreje hovedet hurtigt nok, så overraskes alt for ofte af fjendens angreb som var udenfor min synsvinkel. Eller se den anden fjende som jeg ikke anede var i området.

Jeg mærker også et større behov for at udnytte ressourcerne bedre og lære spillets vinkler. Har læst player's guides til at få gode survival tips eller guidelines, hvilket jeg normalt aldrig gør. Ressourcerne kan bruges på mange måder med mange sammensætninger, så staldtips falder i god jord. Mangler virkelig kraftigere pil, synes jeg. Mine kampe mod større maskiner tager simpelthen for lang tid, selvom jeg vinder.

Nok med anekdoter. Jeg har lyst til at vende tilbage til Horizon's verden nu.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/01-19 17:20 
30% gennem spillet - jeg ved ikke om den tæller alle side quests med (?).

Har det stadig super godt med spillet og kan mærke hvordan min spillestil udvikler sig i tak med mere fortrolighed. Er ikke bange for at angribe nogle større maskiner, både takket været mere intuitiv kontrol og optjente våben. Bruger desuden oftere override af maskiner, så jeg kan komme hurtigere frem over store distancer og ride tværs gennem andre maskiner. Var gennem min første Cauldron - syret oplevelse.

Jeg valgte desuden Dynamic i interface. Det virker væsentlig bedre og støjer mindre end Always On. Så ser man kun den grænseflade som der er behov for i det aktuelle tidspunkt. Kan anbefales.

Det er ikke et spil jeg konstant spiller - tager gerne nogle lange pauser, og er lynhurtigt tilbage i kontrollen så snart jeg starter igen.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 16/01-20 20:44, rettet 16/01-20 20:49 
På vej til PC ifølge Kotakus kilder:

https://kotaku.com/sources-horizon-zero-dawn-is-coming-to-pc-1841043569

Horizon: Zero Dawn
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/03-20 16:12, rettet 10/03-20 16:18 
Bekræftet til PC:

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-03-10-horizon-zero-dawn-confirmed-for-pc

https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_Complete_Edition/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 26/08-21 00:55, rettet 26/08-21 08:15 
Som kom der endeligt en patch som åbner for 60fps på PS5 :D

EDT: Loadtider er også stærkt reduceret selvom det stadig er en PS4 titel. Det tager vi gerne med.
https://www.youtube.com/watch?v=RaJUO_pOisQ
slk486slk486Skrevet 26/08-21 09:21 
Fedt! Tid til at spille DLC :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/08-21 09:51 
HZD skal helt klart genspilles her inden Forbidden West (forhåbentligt) udkommer i februar :)
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-22 10:19, rettet 03/10-22 10:45 
En remake/remaster af Zero Dawn er tilsyneladende på vej:

https://mp1st.com/news/report-horizon-zero-dawn-remake-remaster-in-the-works-for-ps5-horizon-multiplayer-game-in-development

Det er lidt uklart, om det er det ene eller det andet, men der er mange kilder som bekræfter det. En af dem siger det er lidt henad, hvad der blev gjort med The Last of Us. Der er angiveligt også et multiplayer service spil i serien på vej.

The Last of Us forstod jeg godt, men her vil jeg så gerne sige: Sikke et spild af tid. Og kedeligt hvis de går i multiplayer/grinding retningen med næste spil, men omvendt ville det kun være marginalt bedre, om det havde været mere single player Horizon.

Jim Ryan æraen sutter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-22 11:15 
Han er en mega klaphat :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/10-22 13:09 
Det er alt for nyt og flot til at det giver mening.
XiwanaXiwanaSkrevet 03/10-22 15:32 
Det er helt åndssvagt. Spillet er i forvejen ude på pc (i modsætning til Last of Us), så der er ingen ny kundekreds.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-22 17:13 
Næ, især ikke når de gav det væk gratis digitalt i forbindelse med Covid19 svjh.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/10-22 17:21 
Bede-x>
Jim Ryan æraen sutter.

Totalt, og Hulst hjælper heller ikke :/
DunwichDunwichSkrevet 04/10-22 22:36 
For år tilbage sagde jeg, at det var det her Guerrilla ville komme til at lave for Sony i fremtiden.

At de _kun_ ville komme til at lave det, og tilmed lave det om igen, indenfor få år, havde jeg dog ikke set komme.

De er virkelig blevet spændt hårdt foran Sony, og gad vide om Guerrilla egentligt selv er helt tilfredse med det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 08:57 
Er det så anderledes end mange andre firmaer? Jeg er enig i at det er trist at klemme den ene efterfølger ud efter den anden, men det samme kan altså siges om 343, Coalition, Bungie, Infinity Ward/Treyarch og til dels sådan noget som Naughty Dog som nok aldrig kommer videre end Uncharted og Last of US.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/10-22 09:42, rettet 05/10-22 09:45 
Selvfølgelig kommer Naughty Dog videre.

De har ikke fortjent, at blive smidt ind i den kategori, selv om de laver nogle forsættelser til deres spil. Der er vel ingen, der kan forestille sig, at det ender a la Sonic, Assassin's Creed, Yakuza, Resident Evil eller lign. hvor det er en lind strøm af, hvad der føles som en uendelig mængde udgivelser. Man behøver ikke engang høre dem blive annonceret, for det næste er altid lige om hjørnet ;p

Ærgeligt at de skal spilde tid på et Last of Us service spil, uagtet hvor populært det så bliver, men de skal nok komme videre til en ny IP på et tidspunkt. Det er en del af deres DNA.

Vage rygter har antydet, at bungie har et mere melee fokuseret service spil i støbeskeen, men om det så er i Destiny universet eller ny IP, er uvist. The Coalition arbejder angiveligt også på et side projekt, som måske/måske ikke er i Gears universet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/10-22 10:36 
Flere ansatte i Guerilla er ikke specielt vilde med Sony, nej. De er dog ret stolte af Horizon, som 100% er et produkt bygget på interne idéer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
232 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig