X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Run & Gun spil


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 02/06-16 18:07 
Efter at have voldspillet Gunstar Heroes, Rapid Reload, Metal Slug etc., så ville jeg høre om der er nogle herinde med kendskab til yderligere fede titler i samme kategori? :)

Nyt, gammelt, obskur, eller velkendt, det betyder ikke noget, så længe at formlen er; overdrevne våben, adrenalin pumpende action, samt overdådige boss-fights. :D

...Lav nu et GH 2, Treasure for pokker...

MVH
Martin
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-16 18:17 
Måske ikke helt det man drømte om, men da værd at nævne, hvis du ikke kender til det:

http://www.playright.dk/info/titel/gunstar-future-heroes
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-16 18:38 
Probotector
Shock troppers
Alien soldier
Astro boy gba
Hagane
Sin and punishment (on rail)
Panzer dragoon (on rail)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 02/06-16 18:53 
Du har nævnt nogle af de bedste, men man kan da ikke komme udenom Contra? :)

Exception
...Lav nu et GH 2, Treasure for pokker...

Det har de jo gjort :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-16 20:22 
Probotector = contra :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
spectrespectreSkrevet 02/06-16 21:10 
Jeg læste GH2 som Guardian Heroes 2 :\
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 02/06-16 23:27 
GHA :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/06-16 08:54 
Turrican :-P
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 04/06-16 21:33 
ChronoSousa>ProbotectorShock troppersAlien soldierAstro boy gbaHaganeSin and punishment (on rail)Panzer dragoon (on rail)

Har prøvet dem alle, men ingen kommer op på siden af Gunstar, eller Metal Slug IMO. Tak for reply dog :)
ExceptionExceptionSkrevet 04/06-16 21:34 
Sumez>Du har nævnt nogle af de bedste, men man kan da ikke komme udenom Contra? :)
Exception...Lav nu et GH 2, Treasure for pokker...
Det har de jo gjort :)

Har de? Håber ikke du mener Gunstar Future Heroes? :)
ExceptionExceptionSkrevet 04/06-16 21:39 
Fandt lige en "gem". Folkene bag Metal Slug har åbenbart lavet en spirituel forgænger til Metal Slug, da de var ansat hos IREM. Spillet hedder Gunforce 2, og omend det ikke kommer helt op på siden af Metal Slug, eller GH, så er der fart over feltet i kombination med den samme fede kælen for detaljer som man finder i MS. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-16 21:52 
Der er også Demon Front på PGM, hvis du har overvejet at få fat i sådan et system :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 04/06-16 22:28 
Hold da op, det ligner jo en ren ripoff af MS (ikke at det er dårligt). Vil da prøve at tjekke det ud.
Skal jeg ha' et arcade system i den nærmeste fremtid, så kigger jeg på enten SNK's MVS, eller Capcoms CPS II. Der har jeg mange titler kær. Desværre så er SNK's titler bare så bastard-agtigt dyre. :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-16 22:30 
Jeg har endnu ikke selv prøvet Demon Front, men har hørt at det skulle være rigtig godt. Og ja, det er ren rip off :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-16 16:02 
Har også Demon Front, men mangler en PGM :P

Har aldrig prøvet Gunforce 2 (der er vist en halvfesen snes port) men har et pcb med 1'eren. Det er helt vildt absurd svært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 05/06-16 16:49 
Hej Sumez. :)

IMO er 1'eren skod i forhold til 2'eren. Dette skyldes at de to spil på ingen måde har noget identisk i mellem sig, på nær navnet.
Som fan af den grafikstil man finder i MS, In The Hunt, Gunforce 2, Undercover Cops etc. så værdsætter jeg den utrolige detaljegrad, samt flotte pixelgrafik. Om dette så i stor stil skyldes IREM's M-92 hardware, eller folkene bag ved jeg ikke. :)
SumezSumezSkrevet 05/06-16 17:51 
Helt klart folkene. Nu finder den også i R-Type 3 på snes og i Neo Turf Masters
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 00:41 
Ja, utroligt at et golf spil kan være så meget værd. :P
The Ultimate 11/Super Sidekicks 4 er/var også ekstremt værdifuldt. Er ikke til sportspil, men det var da meget sjovt at sparke så hårdt til bolden at modspilleren bliver hakket ned. :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-16 01:14 
Snakker du værdi, som i penge eller underholdning?

Jeg har ikke fulgt med i MVS priser længe, men jeg vil gerne medgive at begge er ekstremt underholdende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 03:38, rettet 06/06-16 03:39 
Jeg mener både fra et økonomisk perspektiv, og som ren underholdning. Begge spil er faktisk ok sjove, også for ikke sportsnørder. :)Så lige at Neo Turf Masters ligger til $19,999.93 på Ebay lige nu. Det er jo da også en slags penge. :)

NB: Dette er så AES versionen. ;)
SumezSumezSkrevet 06/06-16 07:52 
AES priser tæller ikke. De er kun for excentriske samlere der faldt i gryden med neo-geo.com som spæd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 13:54 
Jeg skal da blankt indrømme, at hvis jeg vandt i Lotto i morgen, så kunne jeg godt finde på at hoppe på AES bølgen. :) Men da jeg ikke er født med en guldske i røven, eller har specielt meget held i hasardspil, så må jeg jo undskylde mig med at det ikke har min interesse. :P
Når det så er sagt, så forekommer nogle af priserne jo også helt sindssyge, hvilket jo heller ikke er blevet bedre af det der generelle "VGA" bastard koncept som hersker på eBay.

Så må jeg hellere holde mig til Konsolkongens råd og satse på en Sega Saturn med nogle fede Shooters, selvom det jo nok heller ikke kan klassificeres som helt økonomisk forsvarligt i dag. .D
SumezSumezSkrevet 06/06-16 13:57, rettet 06/06-16 13:58 
Nej MVS er næsten en bedre investering, men det er lidt fattigt med shooters. Jeg ville nok anbefale alle at investere i Blazing Star inden det stikker af. Jeg fik selv langt om længe mit tilbage for et par uger siden efter det thar været udlånt til Chassis Arcade i årevis - nu kan jeg endelig få trænet det. :) Det er virkelig virkelig virkelig godt. Jeg kunne godt tænke mig at gøre det til min første shooter 1CC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 14:17 
Blazing Star er også en heavy hitter, både iht. pengepungen, men også som en fed titel.
Jeg har i den anden tråd der kører (Vertikale & Horisontale shooters) også nævnt det som et af mine favoritspil. :)
Dog så har jeg kun prøvet det via emulering med et X-arcade, hvilket jo ikke er helt det samme som den ægte vare.
Jeg har ALDRIG hørt om nogen der har lånt noget som helst Neo-Geo relateret ud før, specielt ikke en titel som Blazing Star; du må være et godt menneske. :D

Mht. 1CC så tror jeg ikke at det vil være "specielt" svært, er man hardcore til Pulstar i forvejen f.eks.:)
SumezSumezSkrevet 06/06-16 14:20 
Årh jeg synes det er meget normalt at låne sine spil ud blandt venner osv :) Jo flere der får glæde af dem jo bedre, og en anden fordel med MVS er at man ikke behøver at bekymre sig særlig meget om hvordan de bliver behandlet, de er ret godt beskyttet i deres plastic-kassetter.

Pulstar er voldsomt meget sværere end Blazing Star.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 14:38 
Det er rigtigt. :) Jeg tror dog de fleste ville overveje at låne denne her ud, selv til nære venner. :D
http://www.neostore.com/Blazing-Star-Japanese-AES-p/748.htm

Er MVS kassetterne lavet af anderledes plastik en tilsvarende AES titler?

Det er det nemlig, faktisk sådan lige på grænsen (for mig). Jeg elsker også Pulstar, men skal da blankt indrømme at jeg får røvfuld "en masse" i de senere baner. Så er Blazing Star en smule mere "approachable".:)
SumezSumezSkrevet 06/06-16 14:47 
Snakker naturligvis stadig om MVS, som jeg hele tiden har gjort :D
Jeg synes plastikken på MVS kassetter minder meget om den på AES. Den er hård og med godt med luft ind til printpladerne inde i så alt er godt beskyttet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 14:52 
Det ved jeg godt, det var blot for at sætte argumentet på spidsen iht. priser. :)
Ja, den her er noget billigere må man sige:
http://www.neostore.com/Blazing-Star-English-MVS-cartridge-p/1261.htm
Dog stadig vildt, når vi kun snakker et spil, men igen Neo-Geo har jo et eller andet sted altid været de "velhavenes" Super Nintendo. :)
SumezSumezSkrevet 06/06-16 15:28 
Jeg tager også altid lidt let på MVS. Når nu det "kun" er arkade som aldrig har været solgt til at være glamorøst eller noget, så er jeg personligt helt ligeglad med standen på label (man kan ikke se at mit Blazing Star er Blazing Star hvis man ikke ved det), og alt det andet gejl der følger med kits. Jeg sikrede mig det dog også dengang det lå til ca. $20, men tror også sagtens man kan skrabe et sammen til max en tusse i dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 06/06-16 19:25 
Det var godt nok også sindssygt billigt da. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig