X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Salg af "big box" PC spil


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 23/05-16 20:08 
Hej allesammen,

Jeg skriver da jeg ville høre om nogle af jer har nogle bud på, om der i Danmark er et marked for salg af big box PC titler?

Jeg har to flyttekasser fyldt med gamle PC spil+tilhørende æsker, manualer etc. hvoraf mange er i flot stand.

Jeg kan se på eBay at der er et nichemarked for samlere af velholdte big box PC spil rundt omkring, men ville dog gerne undgå bøvl med at sælge til udlandet/internationalt.

Med venlig hilsen
Exception

eBay link til nogle big box PC titler. Nogle mere værd end andre.
OdinOdinSkrevet 23/05-16 21:44, rettet 23/05-16 22:27 
Hejsa.

Det kommer lidt an på hvad du mener med marked. Der er bestemt en niche, men den er ikke super stor herhjemme. Jeg hører selv til den og jeg bliver ved med at bumpe ind i den samme håndfuld mennesker hver gang jeg selv køber, bytter og sælger (hvilket dog i sig selv er ret hyggeligt). ^_^

Jeg sender dig dog lige en privat besked, da jeg meget gerne vil høre mere.
amnesiaamnesiaSkrevet 24/05-16 20:10, rettet 24/05-16 20:14 
Jeg har hentet stakkevis af ældre bærbare og stationære computere hjem af samme årsag. Det er bestemt bevaringsværdig software - så jeg hører også gerne mere :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ExceptionExceptionSkrevet 24/05-16 20:35 
Jeg vil her i den nærmeste fremtid lige prøve på at lægge dem ind i en "samling" for på den måde at danne et overblik. Jeg har tjekket prisen på nogle af dem på bl.a. eBay, men foretrækker som sagt at sælge "dansk". Indledningsvis foretrækker jeg kontanter da jeg lige er flyttet, men skal da indrømme at bestemte Wii U titler også kunne have interesse.

Med venlig hilsen
Exception

Link til liste over titler
OdinOdinSkrevet 24/05-16 22:44, rettet 24/05-16 22:46 
amnesia>
Jeg har hentet stakkevis af ældre bærbare og stationære computere hjem af samme årsag. Det er bestemt bevaringsværdig software - så jeg hører også gerne mere :-)

Orv, amnesia. Det må du da rigtig gerne lige fortælle lidt mere om. Jeg har selv været på jagt efter en 486'er (DX2-66mhz eller højere) i snart tre år uden held. Idiot som jeg er, kom jeg til at smide mit gamle board og processor ud under en flytning omkring årtusindskiftet. Can you hook a brother up?
ExceptionExceptionSkrevet 24/05-16 23:27 
Så har jeg fået smækket hele min "big box" PC samling op herinde under min profil. Giv lige lyd, skulle den ikke være synlig for jer. :)
amnesiaamnesiaSkrevet 25/05-16 11:08 
Odin>
amnesia>
Jeg har hentet stakkevis af ældre bærbare og stationære computere hjem af samme årsag. Det er bestemt bevaringsværdig software - så jeg hører også gerne mere :-)

Orv, amnesia. Det må du da rigtig gerne lige fortælle lidt mere om. Jeg har selv været på jagt efter en 486'er (DX2-66mhz eller højere) i snart tre år uden held. Idiot som jeg er, kom jeg til at smide mit gamle board og processor ud under en flytning omkring årtusindskiftet. Can you hook a brother up?

Klart - jeg skal gerne være formidler af noget grej, såfremt der er noget imellem der passer dit behov :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
amnesiaamnesiaSkrevet 25/05-16 11:10 
Exception>
Så har jeg fået smækket hele min "big box" PC samling op herinde under min profil. Giv lige lyd, skulle den ikke være synlig for jer. :)

Den er bestemt synlig herfra - har du nogen prisidéer på det forskellige? Eller eventuelle bytteemner der kunne have interesse?
Græsset ER grønnere på den anden side!
OdinOdinSkrevet 25/05-16 11:24 
Klart - jeg skal gerne være formidler af noget grej, såfremt der er noget imellem der passer dit behov :-)

Du er en skat! Du kan bare sende mig en PM. Et ældre miditower-kabinet har også interessse, da jeg har en gammel Pentium jeg prøver at få liv i. ^_^
slk486slk486Skrevet 25/05-16 11:55 
Ret sikker på jeg har et ældre ekstra miditower stående, dog med komplet PII, TNT 2 Ultra, voodoo 2 og SB, hvis det har interesse?
j/k
OdinOdinSkrevet 25/05-16 12:56 
Ret sikker på jeg har et ældre ekstra miditower stående, dog med komplet PII, TNT 2 Ultra, voodoo 2 og SB, hvis det har interesse?

Uha, det lyder faktisk slet ikke så tosset. Den dækker ikke behovet for en 486, da en PII bliver for hurtig til de ældre spil, men den kunne fint udfylde behovet for en maskine der kan trække spillene fra senhalvfemserne. Jeg sender dig lige en privat besked.
ExceptionExceptionSkrevet 25/05-16 18:01 
amnesia>
Exception>Så har jeg fået smækket hele min "big box" PC samling op herinde under min profil. Giv lige lyd, skulle den ikke være synlig for jer. :)
Den er bestemt synlig herfra - har du nogen prisidéer på det forskellige? Eller eventuelle bytteemner der kunne have interesse?

Du sender bare et bud på PB, hvis du finder noget der kunne have interesse. :)
Hvis du sidder inde med nogle Wii U titler, kunne det måske også have interesse.
ExceptionExceptionSkrevet 25/05-16 18:04 
Jeg har også sat et X-arcade joystick til salg, men det dukker mærkværdigt nok, IKKE op under handel>sælges?
amnesiaamnesiaSkrevet 25/05-16 21:19 
slk486>
Ret sikker på jeg har et ældre ekstra miditower stående, dog med komplet PII, TNT 2 Ultra, voodoo 2 og SB, hvis det har interesse?

Det må siges at være et rigtig hyggeligt setup. Jeg selv mangler at finde et sådan GFX setup. Jeg burde egentlig have et Banchee/Voodoo 2 kort liggende, som jeg brugte i kombination BITD - men der er nok en chance for det er røget ud desværre. Det ender nok med at der ryger et TI-4200 i den maskine i stedet, men Voodoo 2 i et setup bringer minder om 3DFX storhedstiden tilbage :-)


Odin>
Klart - jeg skal gerne være formidler af noget grej, såfremt der er noget imellem der passer dit behov :-)

Du er en skat! Du kan bare sende mig en PM. Et ældre miditower-kabinet har også interessse, da jeg har en gammel Pentium jeg prøver at få liv i. ^_^

Jeg smider en besked :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
slk486slk486Skrevet 26/05-16 07:42 
Man kan da ikke lave lave retro PC uden et Voodoo kort :D
j/k
amnesiaamnesiaSkrevet 27/05-16 08:10 
I know :-/. Der var også engang et dual chip Voodoo 5 5500 - men det er ligeledes MIA desværre.
Græsset ER grønnere på den anden side!
ExceptionExceptionSkrevet 27/05-16 19:51 
Voodoo 2 med 12MB ram i kombination med Turok, det var en overdådig oplevelse. :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig