X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

3d-spil på cartridge


Svar
nerosnerosSkrevet 05/05-16 11:03 
Jeg tænkte det kunne være sjovt med en tråd hvor vi snakker alt imellem 3d på cartridges. Jeg tænker SEGA 32X og NINTENDO 64, som var de kraftigste systemer til det, men kan egentlig ikke lige finde på flere systemer af slagsen lige nu?

Men hvor alt er, så kikker jeg en del på N64 fortiden. Synes bare det er så heftigt at kunne smide et cartrigde ned i maskinen og få et 3d blast lig... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 11/05-16 12:58, rettet 11/05-16 12:58 
Det er selvfølgelig lavet før Halo fandt en god balance, men synes også Goldeneye formår at flytte fokus på taktik og udforskning frem for reflekser og hurtigt sigte, hvilket er vigtigt når man laver et FPS til konsol fremfor PC :)

Om ikke andet, så kan jeg godt forstå at man ikke helt kan affinde sig med den form for styring. Jeg forstod det bare på Konsolkonen at det var noget der skyldtes performance.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/05-16 13:06, rettet 11/05-16 13:06 
Det er ihvertfald nyt for mig at Golden Eye og Perfect Dark er ikke spilbart? Jeg har set utallige reviews også af den ikke Nintendofanboy's slags som roser spillene for hvad det er og var.

Quake, DOOM 64, Hexen ser også gode ud. Quake har den mulighed at man kan slå et filter fra så hele herligheden kommer til at se meget skarpt og lækkert ud, ligeledes med Hexen som har en high-res mode.
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 11/05-16 13:23, rettet 11/05-16 13:33 
Doom 64 er en helt særlig fornøjelse. Det er nærmest en alternativ reimagining af Doom, hvor der er større fokus på ubehagelig stemning, sivende ondskab og et intenst, dronende soundtrack af Aubrey Hodges som jeg har hørt et utal af gange som baggrund til kreativt arbejde på sene nætter. Kan varmt anbefales
Jeg er i det hele taget meget enig i Derek Alexanders anmeldelse: https://www.youtube.com/watch?v=D6ebxl_7_Xw
slk486slk486Skrevet 11/05-16 13:30 
Til jul ønsker jeg mig en dims, der kan remappe controls på vilkårlige konsoller. Om der skal være en PC imellem gør intet, bare jeg har muligheden for at placere funktionalitet på den knap eller akse, som jeg har lyst til :)
Burde da ikke være svært at lave noget USB halløj, der mimicker en konsols protocol?
j/k
SumezSumezSkrevet 11/05-16 13:41 
Quake 1 er fantastisk til PC, og jeg forstår slet ikke hvad man får ud af at spille det en beskåret udgave på N64, men Doom 64 er sin helt egen historie :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/05-16 14:48 
Jeg har spillet pc udgaven på Mac af Quake! Jeg har en fetish for pc spil der er portet til konsol. Jeg kalder dem for PC-at-home ligesom Arcade-at-home :D

Synes nu Quake til N64 er en fantastisk port!

Iøvrigt har i glemt at der findes Hori controllers til N64 når i mener Golden Eye etc er ikke særlig spilbart??
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-16 18:24 
Jeg tror ikke Hori kan redde kontrollen i det spil. Der er mangler stadig en ekstra analog.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/05-16 10:14 
Tror jeg heller ikke, men den gør Turok ganske spilbart - uden at have prøvet det med en original controller.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-16 11:43 
Når jeg ser Golden Eye til N64 eller prøver det, så kan jeg ikke lide den måde at våben bevæger sig udafhængigt af "øjet". Det gør mig små køresyg. Så har aldrig rigtig været fanget af det spil eller forstået hvorfor folk er så glade for det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 11:52 
Det er nok snare et spørgsmål om at der ikke var ret meget godt på maskinen. Så mange spil har ufortjent fået et ry som værende fantastiske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-16 12:03 
Havde overvejet af skaffe mig en N64, men kan ikke komme på nogle spil jeg ville havde den for. Mario 64 har jeg liggende på Wii.
nerosnerosSkrevet 12/05-16 12:30 
Sin and Punishment!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 12:44 
Ja det er voldsomt godt. Findes dog også på Wii.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-16 12:47 
Tror jeg har det på Wii... Har i hvert fald efterfølgeren.
jaesjaesSkrevet 12/05-16 13:24, rettet 12/05-16 15:21 
Jeg ville nu ikke tøve det store med at købe GoldenEye. Det opfattes stadig af rigtig mange som en klassiker, så det er ikke kun nostalgi. Fx er det tit i den øvre halvdel når sites laver lister over bedste FPS.

Havde nu heller ikke selv de store problemer med styringen - der er jo auto-aim. Men det er 15 år siden, så vil da godt medgive, at det sikkert føles mere rodet at spille i dag, bare ikke nok til at det er en titel jeg ville undgå. Prisen holder sig vel også, så sælg hvis du ikke kan lide det.

Det kan i øvrigt spilles med en controller i hver hånd, hvis man har de lyster - så det har faktisk indbygget dual analog-styring :P
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/05-16 16:48 
Goldeneye er virkeligt godt.
Selvfølgelig ville det være bedst at spille det i 90erne.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 12/05-16 17:19 
Greaseball>
Tror jeg har det på Wii... Har i hvert fald efterfølgeren.

Det er først for nylig at jeg opdagede at der fandtes en opfølger! Det ser og spiller helt fantastisk. Nok til at jeg måske køber en Wii i en nær fremtid.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 12/05-16 17:20 
Jeg køber også GoldenEye jeg skal jo se giraffen ;D
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 12/05-16 23:44, rettet 12/05-16 23:47 
Når man taler om giraffen... Neogaf har lige lavet en brugerafstemning om bedste FPS fra 1997 (og underligt nok lyspistolspil i samme afstemning):

Quake 2-119
GoldenEye-109
Blood-21
Doom 64-10
Outlaws- 10
Crisis II-9
Hexen 2-4
Turok-2
Jedi Knight-4
Shadow Warrior-3
Elemental Gearbolt-2
Lost World Jurassic-2

http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=1217455

EDIT: 1997 betegnes som et godt år for genrens udvikling, så det er ikke helt så random som det måske lyder til ;)
SumezSumezSkrevet 13/05-16 07:56 
Jedi Knight er by far det bedste spil på den liste. Absurd at det ligger så lavt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/05-16 08:38 
Helt Enig. Nothing beats Jedi Knight :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/05-16 08:54, rettet 13/05-16 08:54 
neros>
Greaseball>
Tror jeg har det på Wii... Har i hvert fald efterfølgeren.

Det er først for nylig at jeg opdagede at der fandtes en opfølger! Det ser og spiller helt fantastisk. Nok til at jeg måske køber en Wii i en nær fremtid.

Tjek GoldenEye Reloaded til PS3, samme spil med meget, meget bedre performance end Wii. Og det kan købes piv billigt.

Den lille Wii havde virkelig svært ved at trække spille IMO.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 13/05-16 12:16 
Sumez>
Jedi Knight er by far det bedste spil på den liste. Absurd at det ligger så lavt :)

Det var oprindeligt ikke med i afstemningen, kan jeg se, men alligevel valgte tråd-starteren senere at tælle stemmerne på spillet sammen. Noget med at vedkommende ikke mente, at det var FPS nok til at være med.
SumezSumezSkrevet 13/05-16 13:40 
Det er ummidelbart mere "traditionelt" end Goldeneye ville jeg mene
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 13/05-16 21:36 
millennium>
neros>
Greaseball>
Tror jeg har det på Wii... Har i hvert fald efterfølgeren.

Det er først for nylig at jeg opdagede at der fandtes en opfølger! Det ser og spiller helt fantastisk. Nok til at jeg måske køber en Wii i en nær fremtid.

Tjek GoldenEye Reloaded til PS3, samme spil med meget, meget bedre performance end Wii. Og det kan købes piv billigt.

Den lille Wii havde virkelig svært ved at trække spille IMO.

Tror vi snakkede om Sin and Punishment ^^;
millenniummillenniumSkrevet 14/05-16 08:49, rettet 14/05-16 08:50 
Der var brud på tråd-kontinuiteten. :-P

Men ja, Sin & Punishment til Wii er virkelig en must-have overset spilperle for jap-shooter fans.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 18/05-16 20:26 
neros>
Iøvrigt har i glemt at der findes Hori controllers til N64 når i mener Golden Eye etc er ikke særlig spilbart??

Er den et køb værd, hvis man planlægger at genspille et par af de game N64-spil? Jeg husker controlleren som god, men i dag vil den nok føles ret atypisk.

Og har I andre også købt den på eBay Japan, eller er der bedre steder?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 18/05-16 21:47 
Ja, den er væsentligt mere håndterbar end den originale N64 controller.
j/k
nerosnerosSkrevet 19/05-16 13:42, rettet 19/05-16 13:42 
Jeg købte min Hori N64 kontroller på ebay, men den koster en del i dag desværre. Jeg synes det er en rigtig god kontroller.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 19/05-16 15:08 
Vær opmærksom på det er den der hedder Mini - Hori har også lavet en med det originale design :/
j/k
WehnerWehnerSkrevet 19/05-16 15:09 
Tjek. Havde godt bemærket, at flere skrive mini i navnet. Jeg er nææææsten lidt for nærig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig