X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Romeros nye spil


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-16 11:13, rettet 25/04-16 11:14 
John Romero og Adrian Carmack teaser et nyt spil som skulle blive annonceret i dag kl 18:

http://youtu.be/sbDQSOmwA20

Romeros nye spil

Romeros nye spil

https://mobile.twitter.com/ELahti/status/722923370010939392

Det kan være der er tale om noget komplet ligegyldigt, men taget i betragtning af at FPS genren har stået i stampe og ikke set nogle forbedringer siden de gamle Halo og Half-Life spil, og på mange måder faktisk er degenereret og gået tilbage, kunne man håbe på at der er tale om noget af den gamle skole, især nu hvor det nye Doom ikke ser ud til at levere på det punkt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/04-16 13:52 
Hvor fremgår det at det skulle blive et FPS?

Jeg ved godt at det er det Romero primært er kendt for, men jeg synes han indsigt i spildesign i det hele taget rammer ret godt på en bred skare af spil, så jeg ville ikke være ked af en helt anden retning.

Hans omdømme gik desværre helt i kulkælderen efter Daikatana forståeligt floppede fuldstændig både mht. selve spillet og den forfærdelige marketingskampagne, men jeg synes virkelig det er synd at han ikke er en del af spilindustrien længere, da han faktisk virker som en virkelig fornuftig person, hvis man gider prøve at læse nogle af hans mere personlige tanker og udmeldinger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/04-16 14:05 
Sumez>Hvor fremgår det at det skulle blive et FPS?

PC Gamer tweetet og kilden :)

http://www.nightworkgames.com
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-16 14:17 
Ja, det var bla. derfor det andet tweet var sat ind: "Adrian Carmack joins Romero to tease a new FPS in development"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/04-16 14:39 
Beano>
PC Gamer tweetet og kilden :)

Det var selvsagt PC Gamer tweetet jeg hentød til, da jeg efterspurgte en kilde. Et blad er jo ikke en kilde. :)

Men det står da godt nok sort på hvidt på den hjemmeside. Jeg håber alligevel de vil lidt mere end bare en "old school FPS".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-16 14:55, rettet 25/04-16 15:02 
Åh, det sædvanlige pedanteri :)

Jeg synes jeg så Romero udtale at der ville være et originalt twist på hans nye spil, men jeg ville personligt være fuldt tilfreds med en 90'er FPS. Bare det ikke er en hero shooter, som selv om jeg sagtens kan se kvaliteterne i, føles lidt for overrendt i den nærmeste fremtid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-16 15:12, rettet 25/04-16 15:12 
Kan se der en på Gaf der skriver, at annonceringen er kl 17, efterfulgt af et stream kl 18, men har desværre ikke selv tid til at se det:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=201820275&postcount=134
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 25/04-16 15:47, rettet 25/04-16 16:30 
Romero har udtalt at det Doom map han udgav for nyligt var opvarmning og at han selv ville designe alle maps til det nye spil.

Ikke 100% bekræftelse af det er FPS men det er mega-trolling, hvis det ikke er.
spectrespectreSkrevet 25/04-16 16:25 
IDKFA
IDDQD

I'm ready to be Romero's bitch!
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-16 16:47 
Bede-x>
Bare det ikke er en hero shooter, som selv om jeg sagtens kan se kvaliteterne i, føles lidt for overrendt i den nærmeste fremtid.

Hvad er en "Hero shooter"?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-16 17:42 
En "Hero Shooter" er en med forskellige characters med forskellige abilities, som f.eks. Overwatch.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-16 18:15 
Romero streamer lige nu og snakker om spillet

https://www.twitch.tv/theromero
JmogJmogSkrevet 25/04-16 18:22 
Kickstarter link:
https://www.kickstarter.com/projects/nightworkgames/blackroom-a-new-fps-from-romero-and-carmack?token=07458251

Intet prototype gameplay vist, jeg er ude. Det er alt for nemt at love guld og grønne skove og vi har ingen grund til at tro manden kan levere hvad han lover indenfor den tidshorisont han giver. Og slet ikke til den pris.

Det er en nostalgi-kickstarter med et reelt budget på mindst tre gange hvad de forlanger og de håber på at kunne nå det via hype.
jaesjaesSkrevet 25/04-16 19:27, rettet 25/04-16 19:33 
Jmog>
(...) med et reelt budget på mindst tre gange hvad de forlanger og de håber på at kunne nå det via hype.

De siger i videoen, at de har investorer klar, hvis spillet når sit mål på Kickstarter.

Jeg er heller ikke fan af Kickstartere uden prototype/gameplay - det sagt, siger en prototype sjældent særlig meget og kan være dyr at lave.

Selve konceptet virker ret fedt. Jeg er dog ikke fan af den type abstrakte banedesign man ser i Doom, og synes fx Duke Nukem 3D viste, at man godt kan kombinere en verden der ligner noget med godt banedesign. I det mindste kan det sikkert flettes ind i "holodeck gone bad"-konceptet uden de store problemer.
jaesjaesSkrevet 25/04-16 20:22 
Resumé fra Twitch streamet:
http://neogaf.com/forum/showpost.php?p=201852215&postcount=168

I took notes from the stream. I probably got a few things wrong, misheard, or didn't completely understand but it's still quite a bit of info.

- no loadouts, regen, ironsights, killstreaks, etc.
- weapon pickups, powersups, health packs, keycards, etc. classic FPS stuff.
- strafe running, strafe jumping, bunnyhopping, circlestrafing, wallrunning, air control , etc.
- walljumping, grapplehooks are unlikely. mod support is there regardless though.
- probably no double jumps. more likely its just going to be rocketjumping to get places.
- alternate firing modes for weapons.
- weapon mods. shotgun has the ejected shells as shrapnel type explosions. shotgun can freeze people.
- it all comes down to speed. speed is the #1 goal in Romero's eyes.
- trashcan monster.
- military weapons, but also holographic weapons and others stuff.
- 5 channels - horror/kids/medieval/western/pirate.
- 5 "channels". Seem to be similar to Doom episodes. several levels per each.
- channels will merge. cross streams. causes disturbances weird shit.
- Crimson Weaponry (?) is the name of the pirate stage
- Crush the Dragon Killer: medieval stage with a Conan type character
- Curse of the Ebon Raven - horror/Gothic stage.
- Happy Lane - kids level (?). sounds like TV show type thing.
- western levels.
- voice acting.
- some scary/horror elements.
- no QTE segments. minimal interruption for the story
- story will be mostly from gameplay, exploring. Story doesn't come at the cost of the gameplay.
- no cut scenes.
- cheat codes
- protagonist/characters/models can be changed.
- no DLC
- will release a multiplayer beta
- there will be a demo/shareware version.
- probably no Hitler. But maybe Blackbeard, maybe Stalin.
- killing romero is a possibility.
- zombies and skeletons are in the game
- lots of gibs. holographic so things dont have to make sense.
- consoles and VR are not currently being considered that heavily. all about that PC version first.
- checkpoints & autosaves. no manual saves
- not a huge dev team. ~20ish people.
- secret levels. secret areas, etc.
- PLAYERS FACE ON THE HUD
- Romero is open to doing Dev streams, working streams, etc.
- Romero has been working on this game for about a year. Modding aspect is a huge priority.
-enemies are going to be things you find in movies. but also "glitches". compares them to Ico.
-challenge mode with speedrunning challenges.
-jetpack? I think he was joking.
-horseshoe design confirmed.
-there will be NPCs and friendlies. not extensive but notable.
- Creatures hate each other. Will lead to infighting
- Not creating a level editor. One already exists.
- control center, outside the blackroom where you can chat with NPCs and stuff.
- reskinned enemies depending on the setting. animations/attacks are the same but model is different as needed.
-teleporter/telefragging is in.
- TIME STOP with the Voxel. ZA WARUDO
- "bits" are a battery power. act like a ammo system. gotten from destroying things. weapon mods cost more bits. Is aware of problems with universal ammo but is trying to see if it can work.
- no hats. it's not tf2.
- doom guy would indeed beat master chief.
- as the kickstarter continues more concept art and info will be unveiled.
- spectator mode so you can slot right into multiplayer when a person leaves.
- "the wand" voxel beam weapon that can trigger things
SumezSumezSkrevet 25/04-16 20:57 
jaes>
Selve konceptet virker ret fedt. Jeg er dog ikke fan af den type abstrakte banedesign man ser i Doom, og synes fx Duke Nukem 3D viste, at man godt kan kombinere en verden der ligner noget med godt banedesign. I det mindste kan det sikkert flettes ind i "holodeck gone bad"-konceptet uden de store problemer.

Tja. Hvis jeg skal være helt ærlig, hvis der er noget genren virkelig har savnet, faktisk nærmest siden den gang, så er det netop det mere abstrakte, gameplay-fokuserede level design, noget som det første Doom gjorde virkelig, virkelig godt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/04-16 01:05 
Doom gjorde det helt sikkert godt, men hvis verdenen ikke ser ud som om, den er skabt af noget levende (overdrivelse fremmer forståelsen), synes jeg, den bliver mindre interessant at gå på opdagelse i.

Som sagt synes jeg, at eksempelvis Duke Nukem 3D opnåede både dette og godt banedesign. Nøglen er vel, at undgå at et spil bliver for realistisk - DN3D havde fx masser af skjulte og semi-skjulte passager osv., og selv steder de normalt ikke ville forekomme, fx i en swimming pool.

Der skal nok være et par småting man ikke kan uden at gå over i det abstrakte, men jeg giver gerne afkald på de sidste 2%, hvis det gør, at verdenen føles som et rigtigt sted :)
JmogJmogSkrevet 29/04-16 17:28 
Jmog>
Kickstarter link:
https://www.kickstarter.com/projects/nightworkgames/blackroom-a-new-fps-from-romero-and-carmack?token=07458251

Intet prototype gameplay vist, jeg er ude. Det er alt for nemt at love guld og grønne skove og vi har ingen grund til at tro manden kan levere hvad han lover indenfor den tidshorisont han giver. Og slet ikke til den pris.

Så fik de jordforbindelse (læs: der var ikke nok støtte) og kickstarteren er nu på hold til de har fået produceret noget gameplay de kan vise folk:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-04-29-john-romero-and-adrian-carmack-pause-blackroom-kickstarter-to-create-a-gameplay-demo

Fornuftigt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig