X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skærm der dræber strømkabler?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/04-16 11:49 
Min LG-monitor har to gange inden for den sidste måneds tid laver et spøjst stunt.

Første gang, jeg opdagede det, var skærmen pludselig helt død. Intet lys i den lille diode eller noget som helst. For sjovs skyld satte jeg et andet strømkabel i, og så tændte skærmen og fungerede upåklageligt i nogle uger. I dag har den så lige lavet nummeret igen.

Og her kommer twistet så: De to strømkabler, der ikke længere kan få liv i skærmen, har jeg lige testet på min basforstærker, og den tænder fint med begge kabler.

Nogen kloge input?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 15/04-16 11:53 
Tilfældigheder fordi der er en dårlig kondensator eller lignende.
Jeg har selv en skærm, der periodisk virker, og lige pludselig går helt død, men hvis jeg piller strømmen fra og lader den stå et stykke tid, vågner den op igen.
Kondensatorer fungerer på en måde som et batteri, så den holder spænding et stykke tid efter man piller strømmen fra.

Giver det mening for dig?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 15/04-16 12:07 
Men i dag lod jeg den ikke stå et stykke tid. Jeg har været i London i fem dage, og fordi der havde været problemer med den, havde jeg taget strømkablet ud. Da jeg satte det i igen, lyste dioden kort op, og så gik skærmen død. Jeg skiftede kabel med det samme, og så virkede den.

Men jeg kan prøve at køre de tre kabler, den "kender" på skift, næste gang det sker. Det kunne påvise din tese.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 15/04-16 12:43, rettet 15/04-16 12:44 
Ja, jeg fik det måske til at lyde som om min skærm opfører sig forudsigeligt. Det gør den ikke, og det er lidt et spil i lotteriet, om den vil tænde, og hvornår den beslutter sig for at strejke. Dårlige kondensatorer i strømforsyningen kan ofte give sådanne tilsyneladende tilfældige resultater.

De typiske strømkabler, som har været brugt til blandt andet stationære computere og skærme er ret hårdføre, og der skal en del til at skade sådan et. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det ske :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 15/04-16 12:54 
Ok, jeg har lagt de to kabler, der er tale om til side. Så prøver jeg dem, næste gang den driller. Skal nok melde tilbage.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig