X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES/SFC regionsadaptere?


Svar
nerosnerosSkrevet 10/04-16 23:17 
Måske et dumt spørgsmål men jeg har ikke kunnet finde noget om det nogen steder.

Jeg har en SFC konsol og vil gerne spille US og PAL spil på den. I sin enkelthed burde en universal adapter kunne bruges til det formål, men jeg har kun kunnet finde noget om PAL og US maskiner som beviser at det kan lade sige gøre at spille JAP spil igennem en adapter på en evt US eller PAL maskine.

Virker det også den anden vej rundt?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/04-16 00:00 
Jeg kan ikke forestille mig andet. En adapter har som regel et "donor-cart" som håndterer regionsbeskyttelsen, mens det spil du vil spille sidder i en anden port. Det burde vel virke uafhængigt af regioner? Jeg har et par stykker vi kan prøve at lege med til SSKT hvis det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 07:11 
Få fat i en passiv adapter til US-spil og få maskinen moddet med et super CIC-mod. Så er der 100% kompabilitet. Det er der ikke med de der grimme 2-slot løsninger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/04-16 08:15, rettet 11/04-16 08:15 
Jeg tror slet ikke der er regionsbeskyttelse mellem US og Jap SNES/SFC, så en passiv adapter burde være nok på det punkt?

Konsolkongen>
100% kompabilitet. Det er der ikke med de der grimme 2-slot løsninger.

Hvilke spil er ikke understøttet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/04-16 08:27 
Nej, jeg spiller alle mine SFC spil på en US SNES, så en passiv burde være nok?
j/k
nerosnerosSkrevet 11/04-16 09:50, rettet 11/04-16 10:08 
Ok..! Hvad er en passiv adapter?? :D

Det er meget få spil som ikke kan spilles igennem en adapter så vidt jeg ved og ikke noget jeg behøver at tænke på. Undercover Cops SFC vil ikke spilles igennem en adapter på en PAL maskine ihvertfald.

Så i princippet kunne man bare udvide cartrigdeporten i sin SFC og man ville kunne spille US spil?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/04-16 11:11 
Passiv adapter = Bare en form-adapter, fordi de amerikanske spil ikke fysisk passer i en japansk maskine - alternativt kan du jo skære i den som du selv skriver, så der er plads, men det ville være lidt synd. :)

Mht. Undercover Cops, er der ikke bare tale om at den tjekker på om maskinen kører 60hz? Man skal selvfølgelig have en 50/60hz switch hvis man skal skifte mellem PAL og NTSC spil på samme maskine, da mange tjekker på dette - man kan altid skifte tilbage til 60hz efter spillet er startet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 11:28 
Sumez>
Jeg tror slet ikke der er regionsbeskyttelse mellem US og Jap SNES/SFC, så en passiv adapter burde være nok på det punkt.

Hvilke spil er ikke understøttet?

Nej der er ingen forskel mellem US- og JAP-regionerne andet end cartridge udformningen, men nu nævner Neros jo at han også gerne vil spille EU-spil på den. Og det er her det bliver noget rod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-16 11:55, rettet 11/04-16 12:03 
Sumez jeg tror måske du har helt ret med hensyn til det med 60hz/50Hz og Undercover Cops.

Fuck it jeg skrotter PAL og smider mit Ninja Warriors PAL udgave over skulderen :O

Hvis jeg bare skal ud og købe en form adapter hvilken en skal det så være har i ikke et par links til sådan en og hvad hedder de hvis man skal søge efter dem på ebay etc?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 12:26 
Honey Bee har lavet en. Lad være med at købe dem der har to cartridge slots som sagt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/04-16 12:49 
Men husk at hold øje med at den har connector til de to "side-connectors" der sidder ude i hver side på nogle SNES-carts (typisk dem med custom chips som Super FX eller Cx4)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/04-16 13:21 
Der findes ikke en eneste Honey Bee converter med one slot til salg nogen steder? :-(

Er i sikker på at den ikke skal have 2 slots. Altså¨et bag på converteren?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 13:27 
Ja det er som sagt en passiv converter du leder efter. Det er intet andet end en printplade med en cartridge connector på toppen. Der er ingen elektroniske komponenter i sådan en.

Der findes også andre mærker. Honey Bee var bare den eneste jeg kunne komme i tanke om. Thor har sådan en.

Du har ingen gavn af dem med to slots. De vil kun gøre det mere besværligt og grimmere.

Hvis du en dag vil spille EU-spil så få maskinen moddet. Her behøves ingen adapter og du kan spille alle titler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-16 14:09, rettet 11/04-16 14:11 
Ok jeg måde lede videre de er åbenbart svære at finde. Det må da kunne lade sig gøre..

Jeg ser ikke rigtig nogen grund til at spille PAL spil ;-)

Edit:
Hov er det ikke sådan en her:
http://www.ebay.com/itm/Super-Famicom-to-SNES-Cart-Converter-Play-Super-Famicom-on-Super-Nintendo-/331824553060?hash=item4d4248dc64:g:d1cAAOSwJQdXBYXQ
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 14:12, rettet 11/04-16 14:14 
Jo den vil virke :)

Edit: eller nej, den har da vidst ikke en bred nok cartridge-connector. Så de spil der bruger specielle chips vil ikke virke igennem den. Dumt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-16 14:23, rettet 11/04-16 14:36 
Satans...! :-(

Hvad så med den her:
http://www.ebay.com/itm/Snes-Gamekey-Konverter-fur-Ntsc-Spiele-/222072544122?hash=item33b48e1b7a:g:6ZEAAOSwAvJW~2G9

Eller den her:
http://www.ebay.com/itm/Nintendo-Snes-Super-Magic-Key-International-Converter-CIB-Complete-/222057576546?hash=item33b3a9b862:g:0ScAAOSwx-9WvFff
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/04-16 19:23 
Hvilke spil er det som bruger specielle chips?

F.eks jeg vil gerne købe Super Turrican 2.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/04-16 19:36 
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Super_FX
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 19:57 
Der er også capcoms special chips som bla. blev brugt i Mega Man X-spillene.

Og SA-1-chippen som blev brugt i Kirby, Star Ocean med flere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-16 20:48 
Tak for listen ChronoSousa :-)

Så tror jeg faktisk ikke det bliver det store problem med at finde en converter.

Grunden til en converter der kan afspille US formater er fordi jeg ønsker at spille:

Super Turrican 2
Metal Warriors
Mighty Morphin Power Rangers (Det er pisse dyrt i jap)

Nok også andre hen af vejen men ikke noget fra den liste der.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-16 21:00 
Den liste er desværre ikke komplet da den kun dækker over Super FX-spillene. Der er en komplet liste her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Super_NES_enhancement_chips
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/04-16 21:07 
Metal Warriors er ved at være virkelig dyrt. Helt og lykke på rejsen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/04-16 22:54 
Tak! ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/04-16 11:48 
Fandt en til dig her.
http://www.ebay.com/itm/Metal-Warriors-by-Konami-Ultra-Rare-Super-Nintendo-SNES-Cartridge-Only-/222079762119?
Det er selvfølgelig uden æske, til gengæld er den svinsk billig...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/04-16 11:49, rettet 12/04-16 16:21 
Hehe den er under min radar..!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/04-16 13:30 
Fandt en by-pass adapter sjovt nok kaldes de cartrigde protectors?

Hong Kong til Danmark med express :D
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig