X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sam's Journey (Nyt Commodore 64 spil)


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 11/03-16 20:32, rettet 11/03-16 20:36 
Til alle der skulle være interesseret, så er der en nyt spændende homebrew platformer på vej til den gode gamle C64.
Fra man kan se fra spillet er det teknisk meget imponerende, med masser af farver, multi directional scrooling, cool mechanics og masser timers spil.

Spillet skulle få sig en fysisk udgivelse og komme på et massiv 4MiB cartridge + 2KiB plads til save support på cartridget.
Sam's Journey (Nyt Commodore 64 spil)]Sam's Journey (Nyt Commodore 64 spil)Sam's Journey (Nyt Commodore 64 spil)Sam's Journey (Nyt Commodore 64 spil)

Features
· Classic 8-Bit Platform Action ·
· Colorful Graphics ·
· Fast Free-Directional Scrolling ·
· Many Basic Moves Plus Climbing And Swimming ·
· 6 Special Costumes With Additional Skills ·
· 3 Overworld Maps ·
· 27 Huge Levels With Multiple Sections ·
· 2000 Screens To Be Explored ·
· 14 Different Graphical Settings ·
· 19 Beautiful Tunes ·
· Sound Effects ·
· Hidden Items To Be Found ·
· Secret Passages To Be Discovered ·
· Checkpoint System ·
· Savegame Option ·

En nyt spændende platformer til C64 presser den gamle maskine
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 11/03-16 21:38, rettet 11/03-16 21:38 
Har været oppe i C64 tråden, men ja, dælme imponerende lavet. Vist et must-buy når det udkommer :D
scavengerscavengerSkrevet 12/03-16 13:30 
Kunne være sejt hvis det også kom på bånd ;-)
Nemo me impune lacessit
BeanoBeanoSkrevet 12/03-16 13:42 
Bånd er nok udelukket men det kommer på floppy også :)
Captain NCaptain NSkrevet 12/03-16 21:18 
Hvis der skal være on-board save support er det nok kun som cartridge den vil fungere :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 12/03-16 21:57 
Står listet til både floppy og cartridge på hjemmesiden.

http://www.knights-of-bytes.com/sams-journey
WonderboyWonderboySkrevet 12/03-16 22:43 
Kigget lige lidt på deres hjemmeside nogle der ved hvor man kan købe Metal Dust henne?.
I love monster land
OdinOdinSkrevet 13/03-16 10:49 
Captain N>
Hvis der skal være on-board save support er det nok kun som cartridge den vil fungere :)

Hvorfor?
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 08:02 
Man da ikke gemme på et kasettebånd så vidt jeg ved. Og spil på disketter gemmer da for det meste på Harddisken.. Eller tager jeg helt fejl? :S
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 18/03-16 08:32 
Harddisken....?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 08:52 
Captain N>
Man da ikke gemme på et kasettebånd så vidt jeg ved. Og spil på disketter gemmer da for det meste på Harddisken.. Eller tager jeg helt fejl? :S

Ja, progress kan gemmes på floppies :)
slk486slk486Skrevet 18/03-16 09:12 
Wonderboy>
Kigget lige lidt på deres hjemmeside nogle der ved hvor man kan købe Metal Dust henne?.

Aldrig set det til salg nogen steder, men husk at du skal bruge en CMD SuperCPU koblet til din C64, for at spille det.
j/k
slk486slk486Skrevet 18/03-16 09:14, rettet 18/03-16 09:14 
Captain N>
Man da ikke gemme på et kasettebånd så vidt jeg ved.

Det kan man da i høj grad, men ikke i dette spil :)

Captain N>
Og spil på disketter gemmer da for det meste på Harddisken.. Eller tager jeg helt fejl? :S

Ja, harddisken??
j/k
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 10:16 
Men harddisken er jo låst til computeren, hvor spillet i cartridge form jo kan mebringes rundt og med ens save fil på som en del af boardet.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 10:21 
Jammen..... hvilken harddisk? :O
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 10:32 
Nu taler jeg mere on computere og disketter generelt. Ikke kun Commodore 64. Men i gamle dage når der blev kværnet Doom på min PC var det jo på harddisken ens save filer var.
Nu er jeg overhoved ikke ekspert i C64, men hvis et spil skal gemme, skal det så netop ikke foregå på et cartridge?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 10:40, rettet 18/03-16 10:40 
Nej, hvad er der i vejen med floppies?
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 12:23 
Der ligger spillet jo på :o
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 12:45 
Derfor kan save games stadig skrives til det så længe det ikke er skrivebeskyttet. Eller man swapper til anden skrivbart floppy når man ønsker at læse/skrive et save game.
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 12:47 
Så længe floppien ikke er fyldt helt op med data :) Men jo, det er en mulighed vel :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 12:51 
Ja i SJ's tilfælde tror også det bliver anvendt disk swap eller understøttelse for sekundært drev. Har svært ved at forestille mig at der slet ikke kommer save mulighed i floppy udgaven.
SumezSumezSkrevet 18/03-16 14:59 
Mon ikke den mængde data der skal saves kan begrænses til et par bytes?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 15:42, rettet 18/03-16 15:42 
Det tror jeg også. Floppy udgivelsen af Hessian understøtter save slots, bemærkede jeg da jeg kort testede det i dag :)
BeanoBeanoSkrevet 18/03-16 16:56 
Jeg spurgte SJ udvikleren vedr. mulighed for at gemme i floppy versionen, og fik dette svar:

"Yes, you can save/load your progress in the disk edition of Sam's Journey, too. Apart from the physical media, the disk edition and the cartridge edition are in fact identical.

There are three game slots available. Thus, two of your friends and relatives can accompany Sam on his journey without interfering with your own progress."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig