X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears of War 4


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-16 09:17, rettet 15/03-16 14:38 
Synes ikke det så ud til vi havde en Gears 4 tråd, så det må vi hellere få rådet bod på. Game Informer har en masse om spillet, mest vigtigt for mig er at der er couch coop. Man kunne godt være bekymret oven på at det var fjernet fra det seneste Halo, men folk brokkede sig heldigvis flittigt der og man må håbe det vender tilbage i Halo 6 også.

Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 10:50, rettet 12/10-16 10:56 
slk486>
Der er slet ingen offline mode til hele infrastrukturen, ala Steam?

Nej, spillet kan slet ikke starte op. Til gengæld er der et sted, hvor man tvinges i offline mode:

Gears of War 4

Man skal være online for at starte spillet. Man kan dog ikke forblive online, hvis man vælger at spille split screen. Alt skal helst være så besværligt som muligt :)

KK: Der er ikke nogen disc version, men det ville heller ikke hjælpe, når spillet kræver man er online.

EDIT: Det ville dog hjælpe gevaldigt med at få spillet installeret, da det er umuligt at downloade noget fra Windows Store.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-16 11:10 
Det er ikke første gang at M$ forsøger at snige deres svinske DRM ind i deres produkter siden utilfredsheden med Xbox One :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/10-16 11:12 
Lige hvor jeg var fristet til at købe en XB1... men så sparede jeg de penge :D
slk486slk486Skrevet 12/10-16 11:22 
Jeg tror ikke noget som helst, der er blevet udgivet på disc til PC i detail handlen igennem de sidste 15 år, ikke er låst til Steam, GFWL, Origin, eller UbiThing.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 11:22 
Jeg har ikke sat mig ind i hvordan det fungerer endnu, men har en teori om, at grunden til at Horde ikke kan spilles offline på Xbox One denne gang, er for at beskytte de microtransactions den mode den her gang er bygget op om (og sikkert ødelagt af).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-16 11:22 
Men er Xbox One versionen fucked også? Er det ikke bare en PC-ting?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/10-16 11:23 
Beano>
Lige hvor jeg var fristet til at købe en XB1... men så sparede jeg de penge :D

Er det ikke netop her XB1 udgaven rent faktisk vinder, da den godt kan spilles offline?
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 11:28, rettet 12/10-16 11:28 
Konsolkongen>
Men er Xbox One versionen fucked også? Er det ikke bare en PC-ting?

På Xboxen er det kun Horde, der ikke kan spilles offline. Gætter som nævnt på at det skyldes de microtransactions den mode indeholder. På PC er det alt der ikke kan spilles offline.

(har dog ikke testet om man kan spille med bots offline på Xbox endnu).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 12/10-16 11:30 
slk486>
Er det ikke netop her XB1 udgaven rent faktisk vinder, da den godt kan spilles offline?

Jo på kort sigt, men med Xbox og Windows platformene der smelter sammen, er det blot et spørgsmål om tid. Deres intentioner er klare.
slk486slk486Skrevet 12/10-16 11:49, rettet 12/10-16 11:51 
Ja, men det kommer vel kun til at gælde de ikke-fysiske køb.

Jeg ser den fysiske konsoludgave som offline versionen - også fremtidigt. Så længe de findes, altså.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 12/10-16 13:40 
Fik gennemført spillet her i weekenden. Fed ny start på en ny saga. Slutningen lægger godt op til flere spil. Godt lide at de bruger sammen gameplay og kontrol formular som Gears3 og ikke Judgement. De nye våben og moves passer godt ind.
Måtte godt havde været lidt længere end de 7, 5 timer jeg brugte på det.
Prøvet lidt online multiplayer. Vs virkede godt og flydende. Co-up var som altid sjovt. Ikke prøvet splitscreen co-up endnu.
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 13:53, rettet 12/10-16 13:53 
Greaseball>
De nye våben og moves passer godt ind.

Ja, det flyder utroligt godt og mindre tungt i transitionsfasen fra en bevægelse til en anden, sammenlignet med de gamle spil.

Greaseball>Ikke prøvet splitscreen co-up endnu.

Det kører imponerende godt. Har 60fps uden fald på PC ved 1080p med ultra settings og selv om jeg tillader op til 20% opløsnings nedskalering, sker det næsten aldrig. Eneste ærgelige er at hele skærmen ikke udnyttes. Synes ofte det er tilfældet for de dyre spil, mens mindre udvikere som fx Koei og Sandlot sagtens kan finde ud af at benytte hele arealet. Det får det til at være en anelse for småt desværre.

Dog stadig glad for det er med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 12/10-16 13:57 
Er det ikke fordi man optjener XP og Currency i Horde Mode?
Det er meget almindeligt at man ikke kan spille sådanne modes offline (selv i single player) for at forhindre snyd.
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 14:01, rettet 12/10-16 14:07 
Jo, det er helt sikkert for at forhindre snyd dvs. beskytte microtransactions. Man har dog altid kunne spille det offline singleplayer i de gamle spil, men den her gang er der så også et fornyet fokus på microtransactions (inkl. det obligatoriske kort spil der kan købes i boosters for rigtige penge), der føles som den primære grund til det overhovedet er med i det nye, så selv om det kan spilles singleplayer, skal man nu være online.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 19:24, rettet 12/10-16 19:26 
Det påstås at seneste update til Windows Store gør det muligt at spille offline, nøjagtig som på Xbox:

Gears of War 4

Tester det lige senere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-16 22:12 
Der er godt nok kommet en mulighed for at slå offline tilstand på apps til som vist, men den fungerer ikke, når man slår den til. Kan være det er en bug og det er hensigten at det skal virke? Må se om det bliver rettet..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-16 20:49, rettet 18/10-16 07:12 
Bede-x>
Jeg har ikke sat mig ind i hvordan det fungerer endnu, men har en teori om, at grunden til at Horde ikke kan spilles offline på Xbox One denne gang, er for at beskytte de microtransactions den mode den her gang er bygget op om (og sikkert ødelagt af).

Man kunne jo godt fornemme at den var gal, for allerede når man starter spillet, skal man man lige have en reklame for microtransactions, før man må komme ind i spillet og når man gør, er "markedspladsen" highlightet med farve og udråbstegn på titelskærmen, så man ikke glemmer, at det er det absolut vigtigste menupunkt. Inde i selve Horde mode tager det lidt tid at komme ind i og forstå spillet, da man først skal lære det efterhånden obligatoriske kortspil, som bla. kan booste ens karakterer i kamp. Der er levels, grinding, skills, crafting.. Alt det der efterhånden altid er - som ikke hører hjemme i Gears, men kun er her fordi det er et AAA spil i 2016 - og de kan købes for rigtige penge i tilfældige booster packs. Så har man svært ved en bane, kunne det jo være man burde købe lidt boosters for at blive bedre. Måske bliver spillerne på et hold sure på den spiller, der klarer sig dårligst, som så måske føler sig nødsaget til at spendere lidt i shoppen, så personen klarer sig lidt bedre.

Man ved ikke helt hvad det kan lede til, men demotiverende er det i alle fald, aldrig at vide om man dør af fair årsager eller fordi de gerne vil tvinge en ind i shoppen og købe lidt bonusser. Der er ingen forskel på det her og et mobilspil. Det pimper microtransactions lige så kraftigt og der er ikke kun tale om kosmetik.

Skuffende, for Horde virker ellers ret godt, hvis alle de udenoms elementer var blevet fjernet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 18/10-16 11:36 
Det giver godt nok en dårlig smag i munden. Ser ud til at være et cool gears spil, men får ikke særlig meget lyst til at købe det med den tendens :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-16 11:40 
Er det ikke bare sådan noget vi bør vente et halvt år med at købe og pludselig er det på bud til 150kr? Sådan synes jeg ofte det er sket med Xbox Ones eksklusive titler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/10-16 11:41, rettet 18/10-16 11:41 
Jo altid:) - Helst den komplette GOTY udgave
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-16 05:41 
slk486>
Det giver godt nok en dårlig smag i munden. Ser ud til at være et cool gears spil, men får ikke særlig meget lyst til at købe det med den tendens :(

Ja, det er en skidt tendens, men man kan så glæde sig over at campaign er underholdende, om end lidt for scripted. Hælder til 7/10 på Playright skalaen og er glad for at serien i det mindste er i gode hænder med The Coalition :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 22/10-16 10:29 
Greaseball>
Fik gennemført spillet her i weekenden.

Var Playkid og jeg bare rigtig dårlige, eller var sektionen hvor man skulle SPOILER-TEKST:
ramme tårnet med katapulten
dårligt kalibreret? Det tog alligevel nogle forsøg for os :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/10-16 00:20, rettet 29/10-16 00:25 
Bede-x>
Der er godt nok kommet en mulighed for at slå offline tilstand på apps til som vist, men den fungerer ikke, når man slår den til. Kan være det er en bug og det er hensigten at det skal virke? Må se om det bliver rettet..

For lige at følge op på det her, så skulle det være blevet rettet så man kan spille offline. Er en lidt bøvlet måde de gør det på, men i det mindste bedre end forholdene var før:

https://mobile.twitter.com/majornelson/status/792114198285197313
http://support.xbox.com/en-US/games/game-setup/play-games-offline-windows-10
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 29/10-16 19:43 
Bede-x>
Greaseball>
Fik gennemført spillet her i weekenden.

Var Playkid og jeg bare rigtig dårlige, eller var sektionen hvor man skulle SPOILER-TEKST:
ramme tårnet med katapulten
dårligt kalibreret? Det tog alligevel nogle forsøg for os :)

Nej den kan være tricky. Mest på grund af man skal tage hensyn til vinden.
Bede-xBede-xSkrevet 29/10-16 20:35 
Jeg var inde og søge på det forleden og læste på Gaf at meningen i co-op faktisk var at man skulle skyde bomberne, efter de var slynget afsted. Playkid og jeg hørte godt at de sagde det, men troede at "shoot the bombs" var det man gjorde med katapulten. Det kan nu godt gøres uden at skyde dem, hvis man ikke har noget imod at det tager lidt tid :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-16 20:45 
Hehe det er da vildt nok at det kan lade sig gøre alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 29/10-16 21:06, rettet 29/10-16 21:07 
Det lærte Playkid og jeg på den hårde måde, da vi ikke var begavede nok til at opfange deres instrukser :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig