X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nostradamus-tråden


Svar
JmogJmogSkrevet 05/03-16 18:19, rettet 05/03-16 18:25 
Det er sjovt at komme med forudsigelser, især hvis man længe efter kan pege på noget man sagde lang tid før og sige "Se! Jeg havde ret!". Så jeg tænkte, "hvorfor ikke have det i en tråd", så man nemt kan finde sin forudsigelse igen.

Så ballet er hermed åbent for forudsigelser og eventuelle diskussioner af dem. Det kan være at du tror et spil bliver forsinket, at e... Se hele indlægget
148 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-16 20:46 
For min skyld behøver spillene ikke være pænere. Men rock solid 60 vs næsten 30 ville gøre den til must buy :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/03-16 20:47 
Beano>
Strøtanke...

Hvis kommende spil skal kunne afvikles på både PS4 og PS4K, og udnytte den nye 4K HW, så kan de ikke udgives på UHD Blu-ray skiver. Alm 50GB Blu-ray discs vil gøre pladsen ret trang hvis der skal være assets i højere kvalitet. Eller kan man producere UHD discs der stadig kan læses af alm. Blu-ray drev?

BD drev kan ikke læse UHD skiver. Det er et nyt format som kræver en ny laser. Og i langt de fleste tilfælde vil 50GB være rigeligt til 4k assets. Om ikke andet, så kan man i nødstilfælde gøre det samme som de gør på PC: Udgive spillet med 1080p assets og så gøre 4K textures tilgængelige som gratis DLC.
JmogJmogSkrevet 25/03-16 20:55 
Konsolkongen>
For min skyld behøver spillene ikke være pænere. Men rock solid 60 vs næsten 30 ville gøre den til must buy :)

Kommer dog næppe til at ske. Et spil der lige præcis kan krybe op på 30fps vil aldrig blive 60fps på en PS4K. Det hop i performancekrav, som det vil kræve, vil gøre maskinen for dyr til at den kan sælges. En Deluxe PS4 har et teoretisk prismaximum på 500 dollars, hvis den skal sælge nok til at det kan betale sig at fremstille den. Faktisk kan jeg ikke forestille mig de vil tage mere end 400 for den.

Spil som fedter rundt med en performance på 45-50fps og enten er låst til 30 eller kører med unlocked framerate vil måske kunne komme op på 60fps. Tomb Raider, Rocket League og Infamous for eksempel. Uncharted 4 tror jeg allerede nu vi kan udelukke komplet fra 60fps på en ny konsol. Det spil presser citronen til sidste dråbe.

PSVR-spil som ligger og fedter rundt omkring 75fps på PS4 (og låses til 60FPS) kunne teoretisk set låses til 90fps.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-16 20:58 
Jmog>[samme som de gør på PC: Udgive spillet med 1080p assets og så gøre 4K textures tilgængelige som gratis DLC.

Ja en løsningmulighed - selv om den er trist :P
JmogJmogSkrevet 30/03-16 22:21 
Jmog>
Final Fantasy VII episode 1 vil udkomme i andet halvår 2017. Det vil ikke komme samme år som FF XV, som jeg nu tror på vil komme til november i år,

Tæt på. FF XV udkommer 30. September:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-30-final-fantasy-15-demo-due-tomorrow

Smart tidspunkt. Ikke alt for meget AAA-konkurrence da. Vil friste mange der ellers ville have valgt en anden franchise.
SumezSumezSkrevet 31/03-16 07:59 
Med en annonceret 30. september-dato, lyder november da kun endnu mere realistisk? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 31/03-16 17:24 
Du har ret! Jeg holder fast i min forudsigelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-16 17:48 
Jeg forudser at der er en system update til min Xbox One næste gang jeg tænder den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/04-16 03:37 
Det er da os' så sikkert som amen i kirken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/04-16 17:18 
Jmog>
Siden "PS4K" nu er bekræftet af alle andre end Sony selv, uden at nogen dog ved præcist hvad den er, så kommer her min forudsigelse:

4K-delen henviser til at HDMI-porten understøtter 4K (dvs. 4k Netflix understøttes) og der er et nyt Bluray drev i som kan læse det nye 4K BD-format.

Det hardware og de porte, som PSVR breakout-boksen har, er integreret i konsollen.

Performance i spil vil være identisk med den gamle PS4 (output tillader dog opskalering til 4K) og der vil aldrig blive udgivet spil, der kun virker på denne model. Den vil erstatte den gamle model, som vil blive faset ud samtidigt med at der introduceres en PS4 slim, som IKKE har ovenstående forbedringer men til gengæld en lavere pris.

Tilføjelse til ovenstående. Jeg forudser den først kommer oktober 2017. Årsag: En stor del af dem der køber PSVR vil ikke have råd til at købe en ny konsol forholdsvist kort efter de har investeret i PSVR. Det vil ingen mening give at udgive to produkter i det samme prisleje til de samme kunder indenfor kort tid.
JmogJmogSkrevet 25/04-16 03:28 
Jeg forudser Cyberpunk 2077 bliver udgivet i 2018. Det får muligvis en 2017 dato når vi får den første gameplaytrailer, men det udsættes senere til 2018.
SumezSumezSkrevet 25/04-16 07:57 
Uden tvivl
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-16 08:19 
Helt sikkert, taget i betragtning af hvad de sagde i går, om at det slet ikke var begyndt fuld produktion endnu, ikke ville være på E3 og stod til udgivelse et gang over de næste fire år sammen med et fantasy spil mere (sikkert et Witcher uden Geralt fokus).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-16 17:16 
Jeg tror der kommer noget VR til Call of Duty... Måske PlayStation VR eksklusivt endda.
nerosnerosSkrevet 25/04-16 17:33 
Arkade:
https://www.youtube.com/watch?v=7g5TD_NAZ6I
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 25/04-16 18:05 
Darkbeat>
Jeg tror der kommer noget VR til Call of Duty... Måske PlayStation VR eksklusivt endda.

100% ikke en first person shooter, sådan som vi definerer genren i dag.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/04-16 10:39 
Nintendo Direct om NX før E3.
OdinOdinSkrevet 06/05-16 10:09 
Nintendo går tilbage til cartridges med deres kommende konsol.

Mit ræsonnement er dette: Hvis NX vitterligt bliver en kombination af stationær og håndholdt, er det det eneste der giver mening. Et blu-ray discdrev på en håndholdt giver nul mening, og Nintendo tør stadig ikke gå hele vejen med 100% digital distribution. Små, hurtige flashbaserede kort kan man tage med sig overalt og vil fortsat have en retail presence.
SumezSumezSkrevet 06/05-16 10:15, rettet 06/05-16 10:17 
Hvis du med "cartridges" mener kort i stil med Vita og DS, så er det vel ikke usandsynligt, såfremt fysiske medier overhovedet kommer på tale. En lile drengedrøm ville selvfølgelig være hvis de rent faktisk puttede dem ind i lidt større plastic-kassetter i stil med de klassiske cartridges, men det lyder alligevel ikke realistisk.

Men vil det ikke stadig medføre rimelig drastiske begrænsninger på plads og omkostninger på samme måde som de oplevede på N64? Et håndholdt spil har ikke så store krav, men når man ser på hvordan udviklere har svært ved at lave store konsolspil der fylder mindre end 20GB nu om dage, er det alligevel en hel del data der pludselig skal smides ud på masseproducerede solid state medier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 06/05-16 12:07 
Sumez>
Hvis du med "cartridges" mener kort i stil med Vita og DS, så er det vel ikke usandsynligt,

Ja, det er det jeg tænker. Flashram/rom med en proprietær formfaktor og interface.

såfremt fysiske medier overhovedet kommer på tale.

Nintendo er kendte for deres konservatisme - både hvad angår hardwarekomponenter og online-funktionalitet. Trods deres partnerskab med DeNA, så tror jeg ikke på at de tør gå all-in på digital distribution endnu. Husk på at vi er et forholdsvis priviligeret land hvad angår internethastigheder og fri trafik. US, en stor del af UK og mange andre europæiske lande kører stadig med dåsetelefoner og strenge data-caps. En meget stor del af Nintendos marked udgøres af børnefamilier, der vil have ting de kan købe i Walmart, Target og BestBuy og putte under juletræet eller på fødselsdagsbordet. De vil ikke købe et apparat til deres unger som tager to-tre dage om at downloade et spil og ender med at maxe data-cap'en ud på deres Comcast-forbindelse.

Jeg tror fortsat vi kommer til at se salg af fysiske medier og downloads komplementere hinanden, præcis som det er tilfældet nu med PS4, Xbox One og Nintendos egne maskiner. Selv på PC sælges der stadig fysiske kopier af alle de store spil. For en stor del af verden er fuldblodskonsolspil simpelthen for store til at digital distribution er en praktisk løsning. Jeg vil ihvertfald meget nødig downloade det nye Zelda fra en gennemsnitlig forbindelse i Italien eller Spanien. Heck, jeg ville ikke engang forsøge det fra min mors eller bror hus på Bornholm.

Men vil det ikke stadig medføre rimelig drastiske begrænsninger på plads og omkostninger på samme måde som de oplevede på N64?

Der er en verden til forskel på hvor vi står idag og i 1996. Flashrom kostede en formue for 20 år siden - og flashram var endnu dyrere. Estimater fra dengang siger, at det kostede Nintendo et sted mellem $20 og $28 per 256mbit cartridge - hvilket også forklarer hvorfor spillene gennemsnitligt kostede $20 mere end spil til f.eks. Saturn og Playstation.
Hurtig 32GB eller sågar 64GB flash koster idag et par dollars at producere og overstiger Blu-ray i både kapacitet og læsehastighed.

En anden fordel ved solid state kunne være at efterlade plads til patches direkte på cartridgen. Det ville reducere behovet for intern storage i konsollen betydeligt. Men nu begynder jeg nok at bevæge mig ud i ønsketænkning mere end forudsigelse. ^_^
SumezSumezSkrevet 06/05-16 12:22 
elv på PC sælges der stadig fysiske kopier af alle de store spil.

Er stort set alle PC-spil der sælges "fysisk" i dag ikke praktisk talt bare en key til en eller anden online service (som Steam) og med en online installer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 06/05-16 13:22 
Nej, bortset fra enkelte tilfælde (som også blev hængt ud offentligt) indeholder de allesammen data.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-16 13:28 
Odin>
En anden fordel ved solid state kunne være at efterlade plads til patches direkte på cartridgen. Det ville reducere behovet for intern storage i konsollen betydeligt. Men nu begynder jeg nok at bevæge mig ud i ønsketænkning mere end forudsigelse. ^_^

Det ville godt nok være lækkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/05-16 13:30 
Det ville være en skide oplagt måde at spare lagerplads på selve maskinen, men når nu hverken Vita eller 3DS har tænkt på det, er det meget svært at forestille sig at Nintendo ser det lys med NX :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/05-16 13:31 
Ja, det ville være stort plus :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-16 13:35 
Sumez>
Det ville være en skide oplagt måde at spare lagerplads på selve maskinen, men når nu hverken Vita eller 3DS har tænkt på det, er det meget svært at forestille sig at Nintendo ser det lys med NX :)

Det har du ret i. Jeg har aldrig helt fattet hvorfor (nogle?) 3DS-titler kræver plads på SD-kortet heller. Det virker meget dumt udtænkt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/05-16 13:38 
Anede ikke at 3DS-spil kræver plads på SD-kortet overhovedet? Hvilke gør det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-16 13:41 
Mener Theaterythm bla gør. Er næsten sikker på at andre af mine spil også har truet med det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/05-16 13:42 
Mener Vita understøtter on-cart saving men anvendes ekstremt sjældent. Kan dog ikke forestille mig Nintendo vil gøre det med updates på NX carts, kræver betydeligt mere plads end saves.
JmogJmogSkrevet 06/05-16 15:22 
Hvis Nintendo går tilbage til carts til deres stationære konsol, så spår jeg at third party support på NX vil være dødere end på Wii U.

Hvilket egentlig ikke betyder jeg argumenterer imod, at de vil gøre det. De kan faktisk sagtens få det til at løbe rundt hvis bare de sørger for at have et ordentligt udvalgt af spil året rundt udenfor lange døde perioder.
3of193of19Skrevet 06/05-16 15:43 
Beano>
Mener Vita understøtter on-cart saving men anvendes ekstremt sjældent. Kan dog ikke forestille mig Nintendo vil gøre det med updates på NX carts, kræver betydeligt mere plads end saves.

Plus rene ROM carts burde også være en del billigere at producere. Synes nu også det er nice man bare kan låne spil ud til venner/familie uden at der er fare for ens save forsvinder.
Man skal så bare huske at tage save filer med til træf. :)
OdinOdinSkrevet 06/05-16 17:14 
Jmog>
Hvis Nintendo går tilbage til carts til deres stationære konsol, så spår jeg at third party support på NX vil være dødere end på Wii U.

Hvorfor?
JmogJmogSkrevet 07/05-16 11:38 
Selvom Flash er blevet billigere så er skiver stadig endnu billigere. Jeg forestiller mig de vil være småallergiske overfor mindre profitmargin på NX-spil. Reelt, de skal sælge flere NX-eksemplarer i forhold til PS4-eksemplarer for at få den samme indtjening. Oveni at installbase gør platformen mindre attraktiv end de to andre platforme på markedet, så trækker det altsammen fra chancen for at de laver NX-spil.

Det er også interessant at vi er mindre end et år fra launch og det er efter sigende meget få udviklere der har dev-kits.
OdinOdinSkrevet 07/05-16 12:10, rettet 07/05-16 12:21 
Jmog>
Selvom Flash er blevet billigere så er skiver stadig endnu billigere. Jeg forestiller mig de vil være småallergiske overfor mindre profitmargin på NX-spil.

Vi snakker en forskel på $2-3. Ikke 20. Og Nintendo er jo ikke dumme. Hvis de enten hæver den vejledende pris på spillene med et par dollars eller tager et par dollars mindre i licens for at udjævne differencen (hvilket de sagtens kan, idet de sælger masser af billige konsoller med profit), så er det ikke dér skoen kommer til at trykke.
Vi har jo heller ikke hørt noget brok fra 3.-partsuviklere på Nintendo DS, 3DS eller Vita. Især DS'en bugnede jo af shovelware - ikke ligefrem et tegn på en platform der har haft problemer med at tiltrække sig udviklere til trods for sit proprietære cartridgeformat.

Jeg deler din spådom om at NX'en nok ikke kommer til at se et stort udbud af 3.-partsudviklere, men jeg tror ikke formatet (som trods alt stadigvæk er 100% gætværk fra min side) vil være grunden til det. Jeg tror i langt større grad det vil komme til at handle om historie. Nintendo har en ret dårlig track record med tidlige 3. partsudviklere der endte med at brænde fingrene på en kundebase, der ikke var interesserede i deres spil - og på en platform, der ikke nåede tilnærmelsesvis samme udbredelse som konkurrenterne. Det skete i vid udstrækning på både Nintendo 64, GameCube og Wii U. (Wii var en Oprah-katalyseret anomali, så den gælder ikke.)
JmogJmogSkrevet 11/05-16 00:30 
Forudsigelse: I august melder Respawn ud at Titanfall 2 er rykket til februar 2017.

Jeg tror ikke på de vil kæmpe med COD og Battlefield om FPS-kunderne til november. De vil hellere dominere februar.
jaesjaesSkrevet 11/05-16 14:05 
No Man's Sky sælger 1 million eksemplarer den første måned, og efter 12 måneder har det solgt 2,25 millioner.

Mon ikke en fair fejlmargin er omkring de 10%... :)
JmogJmogSkrevet 11/05-16 20:22 
Inkluderer din forudsigelse både PC og PS4? Jeg tror den mindst vil sælge det til PS4.
jaesjaesSkrevet 11/05-16 22:37, rettet 11/05-16 23:52 
Ja, begge platforme.

Som jeg ser det, har spillet tabt lidt terræn siden annonceringen. Jeg tror stadig, det vil blive populært, det har bare ikke bred appel i klassisk forstand.

En del nævner mindst én ting der tænder dem lidt af, typisk:
- Det er ikke et målorienteret spil (ikke fokus på plot eller missioner)
- De synes synes $60 er for meget for hvad der reelt er et flot indiespil
- De foretrækker håndlavet over computergenereret indhold

Meget afhænger naturligvis af, hvor hurtigt og ofte det kommer på udsalg.
JmogJmogSkrevet 12/05-16 00:35 
Hmm, hvis anmeldelserne er middelmådige, så tror jeg på dine salgstal. Er de generelt omkring 85/100 og opefter, så tror jeg de overgås.
jaesjaesSkrevet 12/05-16 13:11 
Det er muligt, men selv gode karakterer er efter min erfaring ikke garant for stort salg, når prisen er høj eller folk er skeptiske - The Witness har fx kun solgt 100k på Steam efter 3-4 måneder, og det koster endda $20 mindre.

Selvfølgelig ikke 100% sammenlignelige spil, men de har det til fældes, at det er "AAA-indie", de er midtimellem niché og mainstream og begge er hypede.
SumezSumezSkrevet 12/05-16 20:13 
Er 2,25 millioner dårlige salgstal?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-16 20:16 
Det afhænger jo af budgettet og prisen det sælges til. For en AAA titel vil der være tale om et flop i dag. For en indie kan det være en kæmpe succes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-16 20:20 
jaes>
En del nævner mindst én ting der tænder dem lidt af, typisk:
- Det er ikke et målorienteret spil (ikke fokus på plot eller missioner)
- De synes synes $60 er for meget for hvad der reelt er et flot indiespil
- De foretrækker håndlavet over computergenereret indhold

Uden at jeg på nogen måde tør spå om NMS salgstal, så er målorienteret og håndlavet på ingen måde påkrævet for at blive en succes. Bare tænk på hvor mange succesrige spil vi har set i de senere år uden disse, med Minecraft som en af de største.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 12/05-16 21:26 
Jeg tror det bliver vildt populært til PC næsten uanset anmeldelserne og til PS4 sælger det nok mindst en million. Men jeg regner med gode anmeldelser og salgstal omkring 2 millioner. For et studie på deres størrelse er det fantastiske salgstal.
jaesjaesSkrevet 12/05-16 23:39 
Sumez>
Er 2,25 millioner dårlige salgstal?

Bede-x>
Det afhænger jo af budgettet og prisen det sælges til. For en AAA titel vil der være tale om et flop i dag. For en indie kan det være en kæmpe succes.

For lige at udrydde eventuelle misforståelser, så var "selv gode karakterer er efter min erfaring ikke garant for stort salg" generelt ment. Konkret om NMS, så vil jeg definere 2,25 som rigtigt godt. Isoleret set - udviklingsomkostninger vs indtjening - vil det være direkte fantastisk, men hypen taget i betragtning "kun" rigtigt godt :)

Bede-x>
Uden at jeg på nogen måde tør spå om NMS salgstal, så er målorienteret og håndlavet på ingen måde påkrævet for at blive en succes. Bare tænk på hvor mange succesrige spil vi har set i de senere år uden disse, med Minecraft som en af de største.

Nej ikke påkrævet, bare det mange nævner som minusser ved netop dette spil :)
millenniummillenniumSkrevet 13/05-16 08:55 
Assassin's Creed The Movie får en Metacritic rating på under 50.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 17/05-16 20:22 
PS4 Neo vil overhovedet ikke blive nævnt på E3.

Årsag: Så snart den annonceres vil PS4 salg styrtdykke, så den vil næppe blive annonceret mere end et par måneder før. Jeg gætter på Neo først kommer næste år til marts.
SumezSumezSkrevet 17/05-16 20:24 
Mon ikke de laver det trick hvor den er på hylderne samtidig med at den annonceres? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/05-16 20:40 
Der ville være fedt. Og i god nok tid til at det ikke falder sammen med PSVR. Men den er svær uden at undgå en Gamestop eller Amazon læk.

Ny forudsigelse! Hvis de gør det, så vil vi mindst en uge før E3 have en læk fra et af de to firmaer :-)
BeanoBeanoSkrevet 17/05-16 21:02 
Jeg tror Neo kommer i år (sep/okt) og annonceres ifm. TGS.
148 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig