X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Playstation Network FAQ


Svar
KTCKTCSkrevet 04/03-16 11:30, rettet 25/12-16 20:00 
Jeg har haft en PSN konto i mange år efterhånden, som jeg brugte på PS2 i sin tid og PS3, PSP og snart PlayStation TV, men har aldrig købt noget, da min konto af en eller anden grund står til at være australsk. Jeg frygter derfor, at jeg vil opleve lignende regionslåsninger og bøvl, som jeg gjorde på min Xbox Live konto.
Jeg mener, at jeg år tilbage forsøgte at kontakte Sony vedrørende at ændre regionen, men fik svar at det ikke er muligt, og jeg skulle lave en ny konto. En hurtig søgning på nettet siger mig dog, at det stadig ikke er muligt.
Det er lidt synd, at Sony er så ufleksible, for ellers havde jeg allerede købt en masse ting igennem deres service. Og jeg gider simpelthen ikke til at starte forfra med en ny konto, for jeg var faktisk så heldig at få "KTC" på både Xbox Live og PSN i sin tid.


Derfor er mine spørgsmål:

- Er der nogen herinde, der kører med en konto fra en anden region end I bor nu, og skaber det problemer med regionslåsning og sådan noget?

- Har du prøvet at flytte region inden for de sidste par år, og kan det overhovedet lade sig gøre med Sony?

- Jeg anskaffer mig en PlayStation TV, men som jeg forstår det, kan man kun bruge én konto på denne, så det spænder vel ben for, at jeg kan lave en anden konto, som jeg bruger til at købe fra, og så bruger min gode gamle konto til at spille/chatte/savegames/trophies, gør det ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 04/03-16 12:50, rettet 04/03-16 12:51 
1) Har flere konti fra forskellige regioner på min PS3/PS4 - har aldrig skabt problemer.
2) Nej, det tror jeg ikke du kan, men har ikke prøvet.
3) Jo, det gør det - det kan man ikke på PS Vita/TV,
j/k
KTCKTCSkrevet 04/03-16 13:16, rettet 04/03-16 13:20 
Tak, det var desværre som frygtet, så.
Nå, men de får bare igen af samme skuffe som de leverer så :)

Bonus-spørgsmål til 1:
- Blokerer de ikke for, at jeg kan betale med et dansk kort, når jeg har en australsk konto?
- Kan man godt hente sit indhold helt frit, uden at skulle rode med VPN forbindelser eller lignende, når indholdet skal købes/hentes?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 04/03-16 14:23 
Du kan ikke bruge kreditkort til en konto fra et andet land end kontoen. Så der skal du købe PSN kredit koder fra Amazon AU (som godtager danske kreditkort) og indløse dem på din PSN AU konto. Det er sådan vi gør med vores US konti.

Der er ingen form for begrænsninger mht at hente ting fra land X. Det eneste der betyder noget er hvilken konto du køber tingene fra. Så snart download er gået igang kan du endda skifte bruger over til din primære konto og lege der mens download fortsætter.

Det eneste der potentielt kan gå galt, som man skal huske er at DLC skal købes i den region, som spillet er købt i. Det kan dog spilles på alle konti på maskinen.
JmogJmogSkrevet 04/03-16 14:26 
Siden du endnu ikke har købt noget på PSN, så vil jeg kraftigt anbefale at du overvejer ikke at bruge din AU konto på din Vita TV. Spilpriser i US er langt bedre end de andre regioner, så hvis jeg startede fra bunden, så ville jeg oprette en US konto og købe alt fra den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 14:39 
Men det kan han jo ikke når han gerne vil spille på sin AU konto, da Vita kun tillader én konto ad gangen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/03-16 14:44 
Det er det jeg mener. Hvis han ikke har købt noget på AU kontoen endnu, så brug en US konto på den. Man kan altid nulstille den og bruge en anden konto.
KTCKTCSkrevet 04/03-16 16:48 
Jeg har faktisk allerede oprettet en dansk PSN konto nu, men det kommer jeg så nok heller ikke til at bruge til noget :)
Vil det sige, at hvis jeg opretter en US PSN konto og hælder pointkoder ind på den, så kan jeg købe/downloade/spille alt, hvad jeg har lyst til på både PSP, PS TV, PS3 og PS4?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 04/03-16 18:47 
Ja, sådan da. På PSTV, PSP og (tror jeg) PS3 skal du være logget ind med kontoen der købte spillene for at starte dem. På PS4 er det ligegyldigt hvilken konto der købte spillene mht. at kunne starte dem.
AmbyAmbySkrevet 07/03-16 14:52 
På min PSN EU konto, man kan sætte den til at hente spillene fra siden af.
Kan man også det på sin US side? Eller er det kun 1 pr PS4, man kan det?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 07/03-16 18:00 
Man kan godt sætte den til det fra siden, men jeg synes ikke det har haft effekt. Det er nok kun den konto hvor man i settings har valgt at dette er din primære PS4, hvor det virker.
KTCKTCSkrevet 08/03-16 17:27, rettet 08/03-16 18:26 
Så, nu har jeg tre konti på PSN...

Nu prøvede jeg lige at sammenligne priserne på Resogun og Alien Breed til PS Vita, og de koster da næsten præcis det samme på alle tre stores? Eller, det vil sige at Alien Breed er på tilbud på den danske og australske store, hvor de tager fuld skrald på den amerikanske. Kører de meget med lokale tilbud?

Generelt er jeg lidt skuffet over PlayStation Store, for mange spil har ikke engang et screenshot, men kun en overfladisk og generisk beskrivelse, mens man også oplever titler med sløsede fejl i beskrivelserne, som f.eks. PS4 udgaven af Resogun, hvor der står "Please Re-enter Text Here" midt i beskrivelsen, samtidig med at spillet er kategoriseret som Cross Buy mellem PS Vita og PS4, hvilket de heller ikke nævner i teksten...

Hvor er det bedste/billigste/mindst bøvlede sted at købe US PSN credit?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Le RoofLe RoofSkrevet 08/03-16 23:13 
Amazon.com er hurtigt, smertefrit og uden merpris. Jeg har brugt dem lige siden at Jmog anbefalede dem i en anden tråd engang :)

PlayStation Store Gift Card [Digital Code]
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 09/03-16 00:19 
@KTC

Ja, der er tit lokale tilbud. Nogen gange specifikke sæsonudsalg såsom ved Halloween, sommer, Valentines Day etc. hvor det er spil i matchende genrer der er på tilbud. Andre gange udgiverspecifikke og nogen gange flash sales som typisk varer en weekend og kan have nogle ret vilde rabatter. Der er som regel altid ekstra rabat på, hvis man har PS Plus.

US har hovedparten af udsalgene og de er oftest bedre end dem i EU.
KTCKTCSkrevet 09/03-16 10:41 
Tak for svarene.
Kan man også betale PS Plus med PSN Credit?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 09/03-16 12:07 
Jeps. Alt på PSN store og Plus er blot en vare man putter i kurven :-)
scavengerscavengerSkrevet 24/03-19 15:27 
Min nevø får en besked på hans PS4, at han PS Network konto er blokeret eller midlertidigt suspenderet. Han har modtaget en email med alle deres vilkår men der står intet om hvorfor hans konto er blokeret eller suspenderet. Jeg spiller aldrig selv online. Er der nogen der kan fortælle hvad man kan gøre her?
Nemo me impune lacessit
KTCKTCSkrevet 24/03-19 15:36 
Ring til Sony og hør hvad der foregår. Sidst jeg havde problemer med at købe, kom jeg faktisk hurtigt nok igennem til at snakke med en i deres support, og han var faktisk helt fin.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig