X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Power over Ethernet i hjemmet?


Reply
dRxLdRxLSkrevet 22/02-16 12:35 
Vi har lige overtaget et lille andelsrækkehus, som vi flytter ind i inden 1. april, når det lige er blevet shinet lidt op.

En af de ting jeg virkelig godt kunne tænke mig at få gjort før vi flytter ind er at få installeret et passende antal RJ45 stik i alle husets rum.
Jeg har forskellige spørgsmål til forskellige aspekter ved denne installation, og har valgt at splitte dem ud over flere tråde, håber det er acceptabelt.

En detalje omkring min installation er at der skal være PoE (power over ethernet) i stikken, så f.eks. raspberry pi medieafspillere, baby-overvågende kameraer, trådløse routere eller leaf-switches kan få strøm fra netværket fremfor at have en lille transformer hver.
Men her har jeg forstået det sådan at strømmen i PoE kun afhænger af at en switch sender det med, og at ledninger og stik fra switch til endepunkterne ikke har nogen betydning i forhold til hvor godt PoE fungerer i installationen. Er den antagelse korrekt?

Umiddelbart tænker jeg at købe følgende switche med PoE, http://www.edbpriser.dk/switch/linksys-lgs528p-id-8563391.aspx, men i hvor høj grad kan jeg regne med at strømdelen vil fungere med PoE udstyr fra andre producenter?

Er der andre ting omkring PoE jeg bør være opmærksom på i forbindelse med planlægning og indkøb til min installation?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Username
Password
Remember me