X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Firewatch


Svar
WehnerWehnerSkrevet 11/02-16 23:45 
Jeg gik i gang i dag og spillede en god times tid. I spillet blev det til en gennemførelse af 'day 1'.

Nu er det kun mit andet walk 'em up, men jeg har allerede en fornemmelse af, at melankoli er et tema, der nok går igen i en del af dem. Det gjaldt i hvert fald for Everybody's Gone to the Rapture, og det gælder også i høj grad for Firewatch. Indtil videre er det ret fængende og lidt spooky.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 12/02-16 07:26 
Det har en rigtig god og gribende historie synes jeg. Det tog mig ca. 3 timer at gennemføre og jeg føler at jeg kom hele vejen omkring. Det er nok ikke et spil man spiller igen og igen, da historien, som jeg sagde, er så gribende og efterlader et indtryk, så det nok ikke føles helt ligesom første gang med spillede det.

Og så synes jeg bare at spillet er flot at kigge på :)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 12/02-16 09:02 
149,- i PlayStation Store .. tja det er vel en fair intro-pris for en godt-men-kort spil.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-16 16:33, rettet 12/02-16 16:34 
Og kr. 134,10 hvis man er plus-medlem, bare for at være lidt anal ;)

Har været klager over performance på PS4 men udviklerne lover en opdatering, så... moderne spil bekræftet.
WehnerWehnerSkrevet 14/02-16 13:36, rettet 25/11-16 00:51 
Jeg gennemførte det i to sessions. I alt blev det vel til omkring fire timer. Helt klart anbefalelsesværdigt på grund af en velfortalt, trist historie fortalt med masser af humor og charme. Gameplay er der ikke meget af, men det giver plads til skarp historiefortælling.

Visuelt er de bakkede landskaber i Wyoming meget flot realiseret. Ikke helt ulig stilen i No Man's Sky.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 16/02-16 10:03 
Jeg kom også igennem spille torsdag/fredag. God oplevelse, havde virkeligt lyst til at fortælle nogen om spillet, hvilket jeg ikke rigtigt følte at jeg kunne, da næsten alt vil spoile spiloplevelsen.


Er jeg den eneste der stadig sidder med en tøm følelse i maven ? Her tænker jeg ikke på plottet, mere hvad pokker det gevir og fossil skal bruges til ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 16/02-16 11:24, rettet 16/02-16 11:24 
Haha :) Jeg tænkte også på flere af de småting.

SPOILER-TEKST:
Jeg kan også godt lide de subtile ting, såsom at hen mod slutningen ligger ens vielsesring på bordet. Man kan samle den op igen eller lade være. Men det har ikke anden betydning end det narrativ, man selv skaber.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 21/02-16 22:25 
Stor patch incoming. Man kan især håbe, at den forbedrer frameraten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/02-16 10:05 
1.02 updaten der kom forleden til PS4 gjorde ikke den store forskel, men nu er jeg heldigvis igennem så.. :)
3of193of19Skrevet 23/02-16 00:26 
Jeg tror der er mange ting i spillet der er urelaterede til spilleren. Geviret og hornet f.eks. Er blot med til at skabe en oplevelse af at der er andre folk i verden :)
Bede-xBede-xSkrevet 26/02-16 15:21 
Wehner>
Stor patch incoming. Man kan især håbe, at den forbedrer frameraten.

Det skulle den gøre med en 30fps lock:

http://youtu.be/HnVOi9wrZVU

Også rart at se der endelig er nogen der begynder at kommentere de performance issues, man render ind i alt for ofte med spil der bruger Unity.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 26/02-16 15:23 
Firewatch kørte virkelig dårligt. Især taget i betragtning hvor lille et spil det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/02-16 16:18 
Bede-x>
Wehner>
Stor patch incoming. Man kan især håbe, at den forbedrer frameraten.

Det skulle den gøre med en 30fps lock:

http://youtu.be/HnVOi9wrZVU

Også rart at se der endelig er nogen der begynder at kommentere de performance issues, man render ind i alt for ofte med spil der bruger Unity.

Slet ikke det resultat jeg fik med den patch :!
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-16 15:20, rettet 27/02-16 15:23 
Har det ikke fået en 30fps lock? Det vil selvfølgelig stadig køre under 30fps, de steder det gjorde før, hvis der ikke er andet som er ændret (skulle dog være et lille performance uplift ifølge DF).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/02-16 12:56, rettet 29/02-16 13:44 
1up>
Det tog mig ca. 3 timer at gennemføre og jeg føler at jeg kom hele vejen omkring.

Wehner>
Jeg gennemførte det i to sessions. I alt blev det vel til omkring fire timer.

Det er en stor kvalitet efterhånden. Der har selvfølgelig være snakket meget omkring det med at respektere spillerens tid ovenpå den enorme mængde bloat man møder i visse moderne spil og jeg kan huske, når vi i gamle dage herinde talte om spilkvaliteter/spilfilosofi - hvad ellers vi skal kalde det - var der altid folk der påstod, at sådan noget som afsindige mængder af kamp møder, ikke var noget der udvandede historien. Argumentet var noget i retningen at man ikke ville knytte sig til fortællingen/person galleriet, hvis man ikke var gået x timers random encounters i gennem :)

Nu var de historier der var knyttet til spillene dengang jo sjældent de store fortællinger, men selv i dag hvor der nu og da er anløb til interessante historier, hænder det tit, at det bliver sovset ind i for mange mekaniske gentagelser eller zeitgeist design. Og det går bare ikke i de fleste tilfælde at have 95% skyderi, for at komme med en halv pointe (fx Bioshock) eller lave for mange gentagelser af velkendte skabeloner (fx The Last of Us), når man vil drive fortællingen i gennem. Interessen daler undervejs og det skader det langvarige indtryk. Ikke at det bør fejlfortolkes til at jeg ikke holder af de nævnte spil. Pointen ligger forbi dem.

Jeg er et par timer inde i Firewatch og synes det er spændende op til nu. Der er noget over at det med at snakke med en, have personen tæt inde på livet hele tiden, vide hvor de befinder sig, men stadig ikke ane hvordan de ser ud eller i virkeligheden er. Det er nok det ukendte/velkendte modsætningsforhold der på den måde fanger mig, også mht. miljøerne. Er stadig ikke sikker på, hvilken retning de vil tage det i, når man fx finder et hegn eller i starten ser en fremmed med en lygte, men jeg er ivrig efter at finde ud af det.

De gør meget med lidt, men jeg ville ønske at de havde meget til lidt, for selv om det absolut holder som det er, virker det også som noget der kunne blæses op og levere en mere storslået "naturoplevelse" med et større budget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 29/02-16 13:49 
Tror (og håber) at industrien efterhånden har erkendt, at der findes forskellige spiller-målgrupper, groft delt op i unge spillere (som har et slaraffenland af fritid til at spille 5 timer om dagen) og voksne veteraner (som måske lige har en halv eller hel time om aftenen, et par gange om ugen).

Korte, narrative spil dukker op i forskellige variationer. Firewatch som en stand alone fortælling. Life is Strange som en episode-inddelt historie. Eller Wolfenstein Old Blood, som et kort spin-off af et større main-game.

Jeg tager imod tendensen med kys og kram, for selvom jeg har bestået både GTA IV, Far Cry 3 og AC Black Flag, så er de ikke længere de rette spil for mig. Brødet er for stort, når jeg kun har lyst til en skive. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 23/01-17 01:33 
Er lige blevet færdig med dag 1 og jeg er totalt solgt på stilen, historien og skuespillet. Det var jeg faktisk fem minutter inde i spillet, hvor der stort set ikke havde været andet end tekst. Det er rigtig godt skrevet.

Glæder mig til at fortsætte i morgen.
--Skrevet 23/01-17 07:29 
Helt enig. Gennemførte spillet i 1 setting i går :)
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 24/01-17 03:21 
Gennemført nu. Noget længere end jeg havde troet. Jeg fik fem-seks timer ud af det. Og det var en virkelig velfortalt spiloplevelse. Primært en walk'em up med meget minimale adventurespilelementet, men jeg nød det fra start til slut. Længden var perfekt.
slk486slk486Skrevet 26/01-17 09:19 
Slutter mig til koret. Triviel slutning, men virkelig velfortalt og fornøjelig rejse :) Længden var helt perfekt - tror jeg endte på 4-4,5 time.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 06/02-17 09:39, rettet 06/02-17 09:41 
Har dette været nævnt før? Dets performance på PS4? Jeg har ikke prøvet det på andre platforme, men undrede mig over den (loading?) lagging der ofte opstod og hvorfor det hele ser ud til at køre på en lidt lav frekvens. Især når man drejer synsvinkel. Der er da gode 3D engines derude, som kører state-of-the-art på PS4. Hvorfor så svingende performance i Firewatch?

Ellers en god walking simulator med tydelig følelse af, at være i en bog. Days = kapitler. Jeg fik en god historie om ensomhed og distance. Meget Edward Hopper ish. Måske også lidt Raymond Carver ish. Og om livets sorg i en naturpark. Brugte fint sit miljø til at fortælle temaet.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/02-17 09:48 
Ja, det har været nævnt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-17 13:20 
Det er fordi det er bygger på Unity. De spil kører ofte virkelig skod på konsoller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/02-17 14:04 
Det har efter sigende været værre før de patchede det. Jeg synes dog det er rigeligt efter patchen.
millenniummillenniumSkrevet 06/02-17 14:47, rettet 06/02-17 14:57 
Synd og skam. For det flotte, artistiske og farverige naturmiljø fortjener virkelig totalt glidende bevægelser.

Det er f.eks. den lille ting som gør spil en fryd eller en akavet oplevelse. F.eks. Journey er bare en ubegrænset fryd der supplerer til indlevelsen. Alle kode og regler bag er vildt subtilt. Men når Firewatch pludselig får krampe, mens jeg går igennem et skovbryn, så bliver jeg (desværre) mindet om, at det er et teknologisk konstrueret spil. Med mangler. :-I

Performance analysis
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 07/02-17 09:55 
Jeg bemærkede på intet tidspunkt noget med stabiliteten / frameraten. Vildt nok, at det åbenbart er et kendt problem :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 07/02-17 10:19 
Jeg bemærkede godt, at det kørte ringe, men det ødelagde slet ikke oplevelsen. Synes sådan noget er værre, når der rent faktisk er gameplay.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig