X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Mindfulgames-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 06/02-16 17:45, rettet 06/02-16 22:01 
Spirituelt, zen-oplevelse, afstressende eller bare afslappende. Hvad spiller I når kroppen bare skal falde helt til ro og stresshormonerne skal svækkes sammen med en kop urte-the? (I hvert fald ikke Left 4 Dead).

Der er en lille gruppe spil som stimulerer på samme måde som et bonsai-træ eller akvariefisk. Artistiske spil som har en subtil playfullness, ingen jagt efter mål, ambient musik, rolig grafik og ingen dødsfald.

Et indlysende eksempel er Flower hvor man styrer en vind der svæver over græsenge og bærer blomsterblade med sig.

Mindfulgames-tråden

Jeg spiller også Hohokum on/off. Også et non-lineært, underforklaret spil hvor man ikke nødvendigvis behøver følge målene, men også svæver rundt, laver mønstre og lever i charmen.

Mindfulgames-tråden

Så find yoga-måtten frem og tænd konsollen. Hvad spiller I når nerverne skal falde til ro...?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 06/02-16 20:51, rettet 06/02-16 20:51 
Det er nok ikke ligefrem den type du tænker på men svaret på selve dit spørgsmål er "Rocket League" :-D

Nærmere bestemt 1v1 mode. 2 biler, 2 mål, 1 bold. Der er ikke noget stress/shock i forbindelse med modstandere fra alle retninger. I 1v1 er der mere ro på og man er nødt til at spille langt mere taktisk, da ethvert skud er en satsning, som modstanderen kan udnytte på det groveste. 1v1 kan i høj grad anbefales til folk, der vil forbedre deres spil da man her lærer, hvornår det decideret er smart at lade være med at gå efter bolden. Hvis din modstander er ved at gøre noget potentielt dumt, så er det bedste man kan gøre at afvente og holde igen. Forstyr ham ikke.

Rocket League 1v1 er mit zen, og jeg kommer stort set altid til at spille det langt længere end jeg burde.
SumezSumezSkrevet 08/02-16 09:34 
Rez :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/02-16 11:05, rettet 08/02-16 11:07 
Er Rez ikke en mere psykedelisk spiloplevelse med bevidsthedsuvidende LSD effekt? :)

Måske hvis de lavede Rez: Ambient Edition med chill out musik.

Katamari Damacy på PS2 havde også en mindfulness effekt på mig. Jeg kunne spille de samme baner om og om igen, fordi det bare var så stemningsfuldt, afslappende og charmerende.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/02-16 14:02, rettet 08/02-16 14:02 
Rez er rigelig ambient og chillout for mig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Trydie76Trydie76Skrevet 08/02-16 18:36 
Rez....fik det lige prøvet....er mega dårlig til det....så stresser mig lidt
millenniummillenniumSkrevet 08/02-16 21:28 
Helt ufatteligt at de aldrig har fået kringlet en Rez HD til Playstation igennem. Men vi kan se frem til Rez Infinite med PSVR i år.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 09/02-16 07:35 
Rez HD er fantastisk. Især med trance vibration.
Hvis man vil spille det hyggeligt kan man altid tænde "travelling" som fjerner fail-state.
OdinOdinSkrevet 09/02-16 07:58 
Rez HD er fantastisk. Især med trance vibration.

Qué? Trance Vibratoren er ikke understøttet i Rez HD, så hvordan har du fået din til at fungere på Xbox 360?
SumezSumezSkrevet 09/02-16 08:14 
Du forbinder en ekstra controller og bruger den som vibration.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 09/02-16 08:54 
Du kan forbinde op til tre controllere faktisk, men det rykker jo ingenting i forhold til den rigtige Trance Vibrator.
3of193of19Skrevet 09/02-16 11:12 
Har ikke prøvet den originale PS2 Trance Vibrator, men Rez HDs variant er vist mere differencieret, da de forskellige controllere vibrerer på forskellige dele af spillet.
Det giver mulighed for ret så, lad os sige, kreative setups ;)
OdinOdinSkrevet 09/02-16 11:59 
3of19
Det giver mulighed for ret så, lad os sige, kreative setups ;)

Kald det hvad du vil, men så meget KAN jeg altså ikke udvide min ringmuskel. PS2-devicet havde derimod en perfekt størrelse.
3of193of19Skrevet 09/02-16 13:16 
Ja det er den mere direkte måde at gøre det på. :)
JmogJmogSkrevet 09/02-16 17:08 
Som altid er der ikke det emne der ikke kan illustreres via Penny-Arcade:
Mindfulgames-tråden
millenniummillenniumSkrevet 12/02-16 09:32 
Jep Jep må lige tilføje Tearaway til mindfulgames-tråden. Det er naturligvis "bare" en 3D platformer, men rejsen var en sjov, meditativ størrelse hvor charmen fyldte mere end udfordringerne.
The medium is the message.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me