X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

HDMI Splitter


Reply
AmbyAmbySkrevet 04/02-16 12:18 
Jeg har anskaffet mig sådan en HDMI Splitter (http://www.ebay.co.uk/itm/371474003976)

Setuppet er:
ONKYO TX-509 -> HDMI Splitter -> Fjernsyn & Projektor.

Jeg har købt en ny, fordi der var udfald i lyden på mit fjernsyn cirka 2 gange hver ½ time. Jeg koblede da HDMI ud direkte i mit fjernsyn, og problemet forsvandt. Gik ud fra det var splitteren, der havde et problem så.

Men den nye har lidt problemer: Den kan fint vise billede, når den står til at vise billede fra min Mac Mini. Men skifter jeg over på PS4, så kommer der aldrig billede på.

Jeg synes ikke rigtig det giver mening, da det hele jo ryger via HDMI out på Onkyo'en?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-16 16:56 
Prøv at se om HDCP encryption er slået til på din PS4 under display settings. Det er garranteret dét som der laver ballade.
AmbyAmbySkrevet 04/02-16 18:22 
Takker. Prøver jeg. Men ville det give forskellig resultater på 2 næste ens produkter?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 04/02-16 19:16 
Det kan det sagtens. Og det behøver ikke engang at skyldes HDCP. HDMI handshaking kan desværre gøre stort set hvad som helst. Det kan være kablet - også selvom det virker fint med andre devices. Det kan være boksen. Boksen i kombination med det kabel, den receiver, den PS4.

Og det kan sagtens være du ikke får det løst.

Introduktionen af HDMI er i samme klub som introduktionen af fladskærme, smartphones, CD-baserede konsoller etc. Masser af teknologiske fremskridt og så nogle enkelte tilbageskridt i forhold til den tidligere generation. Fordelene ved HDMI er integreret lyd og billede, større båndbredde og dermed højere bitrates til billede og lyd.

Det negative er, at hvor analoge kabler er totalt ukræsne og spytter sit signal ud uanset hvad der er i den anden ende, så sidder der to kommiteer på hhv. signalkildens udgang og modtagerens indgang. Dem på udgangen skal lige debattere med hinanden om Hr. Signal overhovedet skal have lov til at passere deres port. De gransker hans papirer, kigger i bagagen og når de er tilfredse, så lader de ham IKKE gå ud i den vide verden. Næh, de ringer lige til modtagerporten og fortæller den anden kommite alle detaljerne, som de så lige skal debattere, for at være sikre på de har lyst til at modtage ham. Det kan dog ske, der går noget tabt i kaldet og kildeportens kommite siger noget der ikke er rigtigt. Så lægger modtagerporten på og nægter at tage telefonen igen, for de andre er tydeligvis ikke til at stole på.

Og så er der kablet, som kan være en vej i forskellig forfatning. Begge kommiteer reklamerer måske med at de godtager rejser på kvalitet 3 veje. Men en af dem lyver måske og er en anelse mere kræsen og gider egentlig kun få rejsende via kvalitet 4.

Med analoge kabler var det dejligt simpelt. Porten var konstant åben og den rejsende satte sig bare i en envejs vandrutsjebane. Han kunne ikke vende tilbage, men hvis bare rutsjebanen var sluttet til i begge ender og ikke var istykker, så nåede han frem.
AmbyAmbySkrevet 05/02-16 12:41 
Tak for forklaringen. Desværre ikke så gode nyheder :) Jeg har efterhånden fortrudt mange gange at jeg ikke købe en forstærker med 2 HDMI udgange.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 05/02-16 15:25, rettet 05/02-16 15:25 
Det ville ikke nødvendigvis løse noget, Amby.
Min A/V-receiver har to HDMI-udgange. Udgang 1 er tilsluttet projektoren og udgang 2 er tilsluttet en nyere fladskærm. Hvis jeg har begge tilsluttet, taber projektoren billedet 2-3 gange hver time á 6-7 sekunders varighed fordi et eller andet HDMI-handshaking-pis mellem TV'et og receiveren beslutter at overtage signalet. Forestil dig lige hvor mange frustrationer dét giver når man spiller Dark Souls. TV'et er i øvrigt ikke engang tændt når det sker.
Jeg har skiftet både kabler og port og der er ikke noget at gøre, så jeg er endt med at måtte køre med én port tændt ad gangen.
AmbyAmbySkrevet 05/02-16 19:26 
Så man er simpelthen ude i at fysisk skulle rode med kabler, hver gang man vil skifte? Hvilke år er dette? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-16 20:24 
Odin>
Det ville ikke nødvendigvis løse noget, Amby.
Min A/V-receiver har to HDMI-udgange. Udgang 1 er tilsluttet projektoren og udgang 2 er tilsluttet en nyere fladskærm. Hvis jeg har begge tilsluttet, taber projektoren billedet 2-3 gange hver time á 6-7 sekunders varighed fordi et eller andet HDMI-handshaking-pis mellem TV'et og receiveren beslutter at overtage signalet. Forestil dig lige hvor mange frustrationer dét giver når man spiller Dark Souls. TV'et er i øvrigt ikke engang tændt når det sker.
Jeg har skiftet både kabler og port og der er ikke noget at gøre, så jeg er endt med at måtte køre med én port tændt ad gangen.

I det mindste har producenten af din AVR været smarte nok til at lade dig vælge manuelt, netop pga. disse problemer :) På min er der en dedikeret knap på fjernbetjeningen, jeg håber det er lige så let for dig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Username
Password
Remember me