X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Xbox det bedste


Svar
FrierFrierSkrevet 05/08-03 17:55 
Jeg står og skal til at købe en ny konsol, så jeg ville prøve at hente noget hjælp her
KoludaKoludaSkrevet 05/08-03 18:00 
Kommer helt an på spil valg, mulighed for online spil osv.
Men det er mest dit spil valg :)
SumezSumezSkrevet 05/08-03 18:05 
Når nu du er så smart at poste i Xbox-forummet, vil du nok få bekræftet at Xbox klart er den bedste.
Havde du postet i Multiplatform, ville de sætte PR's hedeste debat/flamewar igang (hvilket også muligvis kan ske her).

Men er du typisk PC-spiller med hang til vestlige spil, så kan du sikkert gå efter Xbox.
Er du indædt konsolfan, der elsker japanske klassikere som Mario og Final Fantasy eller måske mere obskure titler som Super Monkey Ball og Samba de Amigo, så er det i hvert fald ikke Xbox, du skal gå efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 05/08-03 18:10 
Frier:

Køb efter spillene.
Kig evt. på www.gamerankings.com, der kan du få et godt overblik over hvilke konsoller, der er bedst i de forskellige spilgenre.

Hvis du er til online spil med headset, er Xbox det åbenlyse valg.

Ellers så søg lidt her på forummet. Det samme spørgsmål er blevet stillet nogle gange før.
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 18:16, rettet 05/08-03 18:17 
Min mening om xbox er at den er ubrugelig som spillekonsol, overvejende grundet for dårlige spil.
Efter jeg fik sat en mod chip i og senest en 120GB harddisk har jeg ikke haft så stor glæde af nogen konsol som jeg har af xboxen. Dels bliver den en rigtig god medieaspiller der kan vise stort set alle medieformater dels kan den køre en masse spil fra ældre konsoller via emulering.

Så netop hvis du kan li' klassikerne skal du vælge xbox og få den modificeret så hurtigt som muligt =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/08-03 18:20 
Eller købe en PC ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 18:25, rettet 05/08-03 18:26 
Find mig en PC der kan konkurrere i pris/performance og som har PAL-RGB out og lige så god DVD afspilning.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FrierFrierSkrevet 05/08-03 18:27 
Jeg er lige blevet medlem, så jeg ved ikke helt hvordan man gør særlig meget herinde, derfor har jeg ikke postet den i multiplaform...
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 18:27, rettet 05/08-03 18:28 
dRxL=>
Det bliver nok temmelig svært da et fornuftigt videokort med RGB output kun efterlader ca. 100,- til resten af hardwaren :O)
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 05/08-03 18:32 
dRxL >
Find mig en PC der kan konkurrere i pris/performance og som har PAL-RGB out og lige så god DVD afspilning.

De fleste har en PC i forvejen, og de fleste videokort kommer i dag også med S-video output. Det røvbillige kort der sidder i min, gjorde f.eks.
Jeg kan kun være enig med dig i at Xbox er meget billig i forhold til den hardware der sidder i den, men så længe jeg har en PC, er det ikke grunden til at anskaffe mig en Xbox (Steel Battalion, på den anden side)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 18:37 
Det har du helt ret i. Jeg har bare aldrig set et S-Video output på et PC videokort der havde været noget værd. Dermed ikke sagt at det ikke findes, men f.eks. Nvidias sutter for vildt.
The Gods pause for a moment...
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 18:38 
Frier >
Jeg er lige blevet medlem, så jeg ved ikke helt hvordan man gør særlig meget herinde, derfor har jeg ikke postet den i multiplaform...

Det skal du ikke tænke på, der er reelt set ingen forskel på de forskellige fora, da de fleste bruger "aktive" siden der viser de sidst opdaterede tråde i alle fora i den rækkefølge de er blevet opdateret.

aktive knappen
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/08-03 18:51 
Frier >
Er XBox det bedste?

Nej.

Men tag ikke mit ord for det. Spørg Okotta ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
yokanabsteryokanabsterSkrevet 05/08-03 19:04, rettet 05/08-03 19:09 
Ingen konsol er "den bedste".
Xbox har i øjeblikket spillet HALO, xbox live og graffiken som de største plusser.
ps 2 har meget større spil udvalg og eye toy(som er sjovt), imens gamecuben har de "gode gamle" hvis du er til dem zelda mario sun. metroid prime.
Det med at sige at en konsol er ubrugelig er noget pis.
Og jeg gider ingen større diskussion...Men xboxen har nogle super AAA spil på vej blandt andet FABLE, BC, HALF LIFE 2,DOOM 3, og selfølgelig HALO 2, EDIT: og mange mmorpger og rpg'er til dem der er til det, der halter xboxen lidt bagude med hensyn til rpg'er så hvis du er VILD med rpg'er må du vendte med dem(hvis du køber ne box)


XBOX: Super upcoming spil, god grafik, xbox live (HALO
PS2: Kæmpe spil udvalg, eye toy, spil til ver en genre
GAMECUBE: Gode klassikere, enkeltheden

Læg ikke større tanker i disse udsagn, prøver bare at sige, kommer helt an på hvad man er til!
Valget er 100% op til dig selv. Så gå efter det du vil have... :)
soon the world will be one big computer
SolaegSolaegSkrevet 05/08-03 19:40 
Jeg er mest til Xbox-spillene, men det er blandt andet også fordi, at jeg bedre kan lide styringen her. Xbox er grafisk bedre, og her kan du lægge dine egne sange ind på den 8gb store harddisk, som du kan høre i en del spil.

Men prøv de forskellige konsoller, kig på anmeldelser og køb så en Xbox. ;-)

Ej, pjat, i bund og grund kommer det an på hvilke slags spil og muligheder (som fx. DVD), du leder efter.
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-03 19:46, rettet 05/08-03 19:47 
Xbox er stærk i visse genrer. FPS og bilspil. Er det rollespil du søger, bør du kigge andetsteds. Dog ser det ud til,at den får en del amerikanske RPGs i løbet af det næste års tid(Arx Fatalis, Morrowind GotY, Pirates of the Carribean, Fable, Sudeki...). Måske ikke-japanske RPGs ville være en bedre betegnelse.

Andre kommende titler der kunne få dig til at investere i en Xbox, kunne være : Halo 2, Perfect Dark Zero, Kameo, Ninja Gaiden, B.C, Fable, Half-life 2, Doom 3, True Fantasy Live Online, Project Gotham Racing 2, Top Spin, Amped 2, Rallisport Challenge 2, Sudeki, Far Cry, Deus Ex 2.

Det letteste ville nok være,at kigge rundt på nogle forskellige sites og se om Xboxens spil tiltaler dig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/08-03 19:50 
Hvilke genrer kan du li'?

Så skal vi hurtigt fortælle, hvordan dine penge skal bruges.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 06/08-03 18:33, rettet 06/08-03 18:34 
Det er selvfølgelig Gamecube´en ;) (Fanboy kommentar).... Ej som sagt mange gange i denne tråd, kommer det an på hvilken spil du er til o.s.v.
Sælg mig en Xbox =)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 18:59 
Starfish >
GAMECUBE: Gode klassikere, enkeltheden

Og på hvilken måde er GC spil mere enkle end f.eks. xbox spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 06/08-03 19:00 
Køb en PS2, så kommer du ikke til at mangle noget!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/08-03 19:41 
Jo.. Xbox Live, Halo/2 Fable.. hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SephirothSephirothSkrevet 06/08-03 19:56 
PS2 dækker meget mere bredt en Nintendo og især Microsofts konsol og har/får altså nogle gode alternativer til deres bedste. Selvfølgelig får du aldrig Nintendos store brands at se på PS2'en (det sagde man vist også om Sega i sin tid *suk*), men osse her er der altså gode alternativer.

Hvis jeg kun skulle eje én konsol blev det klart en PS2, da den dækker alle mine behov..... har dog kun en Xbox lige for tiden =D
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 06/08-03 21:23 
Konsolkongen >
Og på hvilken måde er GC spil mere enkle end f.eks. xbox spil?

Zelda: TWW kan jo spilles med én knap.
Halo og Deathrow kræver mindst en atomfysiker til at sætte sig ind i dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SolaegSolaegSkrevet 06/08-03 21:26 
Sumez >
Halo og Deathrow kræver mindst en atomfysiker til at sætte sig ind i dem.

Sagde hardcore-gameren... ;-)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/08-03 21:27 
Sumez >
Konsolkongen >
Og på hvilken måde er GC spil mere enkle end f.eks. xbox spil?

Zelda: TWW kan jo spilles med én knap.
Halo og Deathrow kræver mindst en atomfysiker til at sætte sig ind i dem.

Den her gang mener jeg det virkeligt: *LOL* - Klasse bemærkning! Oh, Sweet sarcasm.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 22:42, rettet 06/08-03 22:43 
Sumez >
Zelda: TWW kan jo spilles med én knap.

Fint... så glæder jeg mig til at se dig gøre følg. bruge krogen med x,y eller z hvor efter du gir slip og skal bruge dit Deku Leaf med samme knap... men hov hvordan dog det!? du kan jo ikke ændre funktionen på f.eks. x når du kun må bruge en knap. ergo hvordan vil du så kunne trykke start, og derefter konfigurere knappens funktion?
Det er jo hele 2 knapper på een gang. Desuden hvordan vil du bruge sværdet?
Så den må du længere ud på landet med...

EDIT: På forhånd tak!
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/08-03 22:47 
Sigh...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 06/08-03 22:48 
Dobbelt suk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/08-03 22:49 
Sumez, kom hellere herind...Din ironiske sarkasme er farlig *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 22:54, rettet 06/08-03 22:55 
Selvfølgelig var mit svar halv eronisk ment da jeg da udemærket godt er klar over, at hvad Sumez mente var at spillet var mere simpelt end Halo og det andet...

(den første linie gav ingen mening :))
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 06/08-03 22:55 
Det var IKKE det han mente...
PlaykidPlaykidSkrevet 06/08-03 22:57 
Jeg tror nu det var mere sarkastisk end det;)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 22:57 
jaja, enkelt eller simpelt... det er da næsten det samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 22:58 
PS2 playkid >
Jeg tror nu det var mere sarkastisk end det;)

Nå! så fatter jeg da ingen ting...
Tror bare det er bedst at vi lader det gå i glemmebogen...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/08-03 23:16, rettet 06/08-03 23:17 
Og jeg tror Born2play har ret. Sarkasme og ironi har gang på gang vist sig at gå tabt på Play:Rigtigt XD

Min pointe var selvfølgelig at GameCube spil generelt set ikke er spor mere simple/enkle end Xbox spil. Det kunne dog godt tilkes som et angreb på Xbox, især når man kender mig, det var det dog ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-03 23:35 
Nå! på den måde... skulle lige læse det igennem igen for at fatte det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 07/08-03 14:11 
Konsolkongen >
Starfish >
GAMECUBE: Gode klassikere, enkeltheden

Og på hvilken måde er GC spil mere enkle end f.eks. xbox spil?

Jeg hved ikke hvad du synes men jeg synes at Monkey Ball er lidt mere enkelt end fks. Morrowind
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
APHAPHSkrevet 07/08-03 14:14 
det var da godt nok en latterlig samligning
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DommergaardDommergaardSkrevet 07/08-03 14:27 
solidsnake >
Jeg hved ikke hvad du synes men jeg synes at Monkey Ball er lidt mere enkelt end fks. Morrowind

w00t? Den kommentar er der slet ingen hold i! Det har absolut INTET med konsollen at gøre!! Kan ikke andet end trække på smilebåndet over den kommentar :D

Dvs. at Xbox er mere børnevenlig end Gamecube fordi den har "Nickelodeon Party Blast" og Gamecube har Eternal Darkness??

tsk tsk.. :)
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 07/08-03 19:14 
Paasch >
det var da godt nok en latterlig samligning

Det var også meningen, for Monkey Ball og Morrowind er jo helt forskellige titler.
Der findes jo også Zelda til GC og Whacked! til Xbox så man kan godt sige at der ligså enkle spil til xbox.


(Edit) Skulle nok havde lavet en smilie efter mit første indlæg i denne tråd:)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
DommergaardDommergaardSkrevet 07/08-03 22:08 
Det lød ikke som en "joke", men det var da et godt forsøg på at redde den!

I orden m8.. ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig