X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-18 23:31 
Det var også sådan jeg gjorde. Bøvlet, men virkede fint nok.

Nintendo Switch er i øvrigt blevet hacket og kan nu køre homebrew. Det tager nok ikke længe før den går fuld pirat heller. Lad os håbe at Nintendo kan finde ud af at stoppe det effektivt, så udviklerne ikke begynder at undgå den :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 11/01-18 00:27 
Jeg er som sådan enig, men ScummVM kunne altså være fedt på Switch-skærmen on the go..
OlimarOlimarSkrevet 11/01-18 04:56 
Konsolkongen>
Det var også sådan jeg gjorde. Bøvlet, men virkede fint nok.

Nintendo Switch er i øvrigt blevet hacket og kan nu køre homebrew. Det tager nok ikke længe før den går fuld pirat heller. Lad os håbe at Nintendo kan finde ud af at stoppe det effektivt, så udviklerne ikke begynder at undgå den :(

Afaik så virker det kun på firmware 3.0.0
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 09:16 
Soren47>
Jeg er som sådan enig, men ScummVM kunne altså være fedt på Switch-skærmen on the go..

Ellers kan en billig Android tablet også klare denne opgave :)
dRxLdRxLSkrevet 11/01-18 09:55 
Tak for hjælpen, det virkede sgu, og det viste sig at jeg havde 125kr stående som jeg havde glemt :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OlimarOlimarSkrevet 11/01-18 13:27 
According to multiple sources, both in development and retail, in the next few hours Nintendo will announce a Nintendo Direct Mini to air shortly afterwards showing 2018 software for Switch. As part of this Nintendo Direct, Dark Souls Remasteredwill be revealed, updating the original game to be playable portably for the first time. Our sources say this is the closing announcement of the direct.

http://www.kotaku.co.uk/2018/01/11/report-dark-souls-1-remastered-for-switch-ps4-xbox-one-and-pc-being-announced-today
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-18 13:45 
dRxL>
Tak for hjælpen, det virkede sgu, og det viste sig at jeg havde 125kr stående som jeg havde glemt :-p

Det er næsten til Sonic Mania :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 11/01-18 15:06, rettet 11/01-18 15:27 
Live nu. The world ends with you bla. https://youtu.be/a_u7g5BlfiY
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 15:11 
lol
SumezSumezSkrevet 11/01-18 15:13, rettet 11/01-18 15:15 
Der er åbenbart en rigtig annoncering også :P https://www.youtube.com/watch?v=a_u7g5BlfiY

Kan ellers bedre lide Olimar's video. Der er stort set kun tale om nye switch-udgivelser af eksisterende gamle spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 11/01-18 15:26 
Linkede forkert pga hypen :D men havde ikke set det, hvis du ikke havde skrevet det sumez. Beanos yderst kreative input hjalp ikke.
SumezSumezSkrevet 11/01-18 15:27 
Det var lidt usikkert om du gjorde det med vilje :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 15:33 
Olimar>
Linkede forkert pga hypen :D men havde ikke set det, hvis du ikke havde skrevet det sumez. Beanos yderst kreative input hjalp ikke.

Wot? Jeg morede mig over videoen...
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-18 15:42, rettet 11/01-18 15:42 
Jeg er egentlig glad for alle de ports, de kommer med til Switch, men det efterlader godt nok ikke mange eksklusiver tilbage på Wii U. Er snart så eksklusiv-løs som Xbox One :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-18 16:42, rettet 11/01-18 16:45 
Gals Fighters 2! Godt med noget Neo Geo Pocket love! :)

Nintendo Switch
Nintendo Switch
NaieraNaieraSkrevet 12/01-18 13:58 
Hvor mange her har problemer med d-paddet på deres Pro Controller?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-18 14:03 
Hvis det er det dér med at den trykker op engang imellem, så har alle de problem.
SumezSumezSkrevet 12/01-18 14:05 
Det er alligevel ret pro
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/01-18 14:07 
Darkbeat>
Hvis det er det dér med at den trykker op engang imellem, så har alle de problem.

Seriøst? Jeg har absolut intet underligt oplevet i 55 timers Xenoblade.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 12/01-18 14:12 
Bede-x>
Jeg er egentlig glad for alle de ports, de kommer med til Switch, men det efterlader godt nok ikke mange eksklusiver tilbage på Wii U. Er snart så eksklusiv-løs som Xbox One :)

Det er selvfølgelig surt for alle de folk der købte spillene på WiiU allerede, men hvis man kigger på hvor mange nye kunder Nintendo har med Switch giver det mening at porte en masse titler over for at give et løft til Switchens bibliotek samt tage en chance og få pengene fra WiiU titlerne ind igen.
OlimarOlimarSkrevet 12/01-18 14:18 
Naiera>
Hvor mange her har problemer med d-paddet på deres Pro Controller?

Min første pro controller, registrerede højre trykken, når jeg trykkede nedaf. Fik den dog byttet til ny uden problemer.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-18 14:41 
Naiera>
Seriøst? Jeg har absolut intet underligt oplevet i 55 timers Xenoblade.

Nej det er heller ikke rigtig noget jeg har oplevet i de fleste spil, men i Puyo Tetris dropper den nogen gange brikkerne når man ikke vil have det.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-18 17:17 
Jeg tror faktisk at jeg netop har oplevet “random up” i Xenoblade :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 12/01-18 18:14 
Jeg spiller også udelukkende Puyo Puyo Tetris med joycon controller, hvor den er perfekt.
D-pad’et skulle dog efter sigende være markant bedre på Xenoblade udgaven af Switch Pro Controlleren.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
quadquadSkrevet 13/01-18 14:13 
Hvordan er XB2 UI? Er det muligt at spille 3-4 meter fra 50" eller er det som XCX hvor man skal rykke en stol hen foran skærmen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-18 14:49 
Det kan du sagtens spille fra lidt afstand. Med fordel faktisk, for spillet er det grimmeste jeg i mit liv har set, da det har et ulækkert-skarphedsfilter som ligner at nogen har indstillet TV'et forkert. Goddamn hvor kan det bare ikke overdrives hvor meget det ødelægger spillet for mig :(

Det er i øvrigt fuldstændig uspilleligt i håndholdt af samme grund.

En skam når Xeno X var så teknisk fremragende på Wii U.

https://www.youtube.com/watch?v=MnyKDzX7lqo
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/01-18 17:40 
Jeg har vænnet mig til det klamme filter og nyder VIRKELIG at spille Xenoblade 2. Jeg er 60 timer inde og kan ikke rigtig få øje på slutningen endnu. Der er vildt mange sjove ting at lave, og det er kun et par dage siden jeg fandt ud af hvordan man udvikler på de der Blade-evner til at lukke kister osv. op :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 31/01-18 15:23, rettet 31/01-18 15:23 
I dag blev Nintendos kvartalsregnskabet præsenteret. I alt er der nu solgt 14,86 mio. Switches. Imponerede. Wii Uen solgte i alt 13,56 mio.

Bedst sælgende Switch-spil

Super Mario Odyssey – 9.07 million
Mario Kart 8 Deluxe – 7.33 million
Zelda: Breath of the Wild – 6.70 million
Splatoon 2 – 4.91 million
1-2 Switch – 1.88 million
ARMS – 1.61 million
Xenoblade Chronicles 2 – 1.06 million
UriurUriurSkrevet 03/02-18 14:04 
Underligt, at Mario + Rabbids ikke kan kæmpe sig ind på den liste.
3of193of19Skrevet 03/02-18 15:24 
Det er nintendos eget kvartalsregnskab, er ikke sikker på at Ubisoft udgivne titler er med.
UriurUriurSkrevet 03/02-18 16:53 
Nej ok. Det er selvfølgelig nok forklaringen.
UriurUriurSkrevet 17/02-18 14:34 
Priserne ser godt nok ikke ud til at falde på Switch-spil.

Der er stadig et par spil, jeg synes, jeg mangler at få prøvet, fx ARMS. Tænkte, at det efterhånden måtte være faldet i pris, men det koster stadig over 400 kr. Zelda og Mario Kart ligger også stabilt højt.

På andre konsoller var i hvert fald ARMS da faldet i pris for længst, eller hvad?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-18 14:36 
Det er typisk Nintendo. De har altid presset prisen opad for deres spil, uden undtagelser.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/02-18 14:36 
Det er helt normalt for spil udgivet af Nintendo. Der går årevis før deres normalpris kommer under 400kr. Som regel først når de lancerer et budgetlabel (“Essentials” etc.).
OlimarOlimarSkrevet 20/02-18 10:10 
Update til doom er ude. Gyro aiming implementeret. Bedre textures og framerate( ubekræftet) ingen patch notes ude endnu.
UriurUriurSkrevet 20/02-18 21:11 
Updaten vedr. gyro er godt nok kærkommen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-18 23:31 
Fungerer det virkelig okay når spillet ikke kører 60?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 21/02-18 02:01 
Det er udgaven af Doom man spiller, når man SKAL have et fix undervejs.
Derhjemme burde man ty til PC eller Xbox One X udgaven.
UriurUriurSkrevet 22/02-18 08:08 
Det fungerer fint, især med den nye styring.

Jeg ejer kun Switch-versionen. Den giver mig mulighed for at spille i sengen, inden jeg skal sove, eller på sofaen, når kæresten gerne vil se Familien Fra Bryggen eller lign.

Jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle stille op med PS4-versionen. I det hele taget er jeg stort set stoppet med at købe spil til min PS4.
millenniummillenniumSkrevet 23/02-18 19:05 
Naughty Dog laver ikke spil til Switch ;)
The medium is the message.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 03/03-18 15:23, rettet 04/03-18 12:13 
I dag fylder Nintendo Switch ét år. Hvordan har I oplevet konsollens første leveår?

Mine forventninger er blevet indfriet til fulde. To af mine bedste spiloplevelser i 2017 foregik på Switchen - og det er overflødigt at nævne spillene. Derudover har jeg også hygget mig meget med Mario Kart 8 Deluxe, Mario + Rabbids og Puyo Puyo Tetris.

Bomberman R, ARMS, Snipperclips og FAST RMX har også haft deres små øjeblikke. Der har ikke været andre spil til konsollen, som jeg har været interesseret i, men jeg ser frem til Hyrule Warriors og forhåbentlig et ordenligt partyspil.

At Switchen generelt er så hurtig er et kæmpe plus i min bog, mens Joy Cons trækker lidt ned. Pro Controlleren var en god investering. Jeg har nok spillet ligeså meget Switch som PS4 det seneste år.
JmogJmogSkrevet 04/03-18 02:41 
Jeg er meget glad for min. Zelda og Mario knuselsker jeg, men jeg har godt nok også lagt mange timer i Puyo Puyo Tetris.

Steamworld Dig 2 og Steamworld Heist har jeg også haft meget sjov med på Switch og senest Celeste, som er en af de fineste 2D-platformere, jeg nogensinde har spillet.

Den er sandelig Vitas såvel som Wiis arvtager.
MORJMORJSkrevet 04/03-18 11:21 
Jeg er vild med den :)
SumezSumezSkrevet 04/03-18 11:51 
Jeg er vild med Breath of the Wild på min Wii U, og Puyo Puyo Tetris på PS3, og et år endnu efter Switch'ens udgivelse har jeg endnu ikke fundet nogen grund til at købe den.
Super Mario Odyssey skulle være rigtig godt, så det er selvfølgelig et spil der skal ejes før eller siden, men det er ikke nok til at det får mig til at løbe ud og købe en med det samme - ikke til den pris som den stadig holder nu et år efter udgivelsen i hvert fald.
Det er sådan en ting som man føler at man virkelig gerne vil have, men bare ikke kan retfærdiggøre på nogen som helst fornuftig måde.
Topspillet for mig, som er det der gør at maskinen trækker allermest i mig er nok Octopath Traveller. Alt hvad jeg har set fra det spill ser virkelig dragende ud. Og så er der selvfølgelig et SMT5 på vej, men det er vist stadig meget tidligt i udviklingsprocessen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 04/03-18 12:36 
Ikke imponeret over joycons. Wii U var fyldt med designfejl, men så meget bedre synes jeg ikke Switch er. Den er ikke behagelig at holde (Wii U gamepad var betydeligt mere ergonomisk). Spiller BotW på Wii U og siden da har der kun været to eksklusive udgivelser jeg har været interesseret i på Switch. Fortryder ikke at jeg solgte den igen i foråret.

Satser på en bedre udgave om et par år, forhåbentlig uden alt det pjat i joycons der fordyrer unødigt og formentlig er medskyldig i at fjerne de ting der efterhånden er standard på en funktionel og ergonomisk controller.

Det er muligt at når jeg er færdig med alle mine gamle indkøb på NDS, 3DS og Wii U, så vil Switch igen virke tiltalende. Som det er nu, forstår jeg dog ikke helt hypen, på samme måde jeg aldrig forstod hvad der gjorde en konsol med en håndfuld spilbare spil så populær (Wii).
WehnerWehnerSkrevet 04/03-18 12:40 
Meget enig med dig quad, bortset fra, at jeg ikke har købt den endnu. Men Zelda lokker meget. Planen er dog at vente på næste iteration, inden jeg køber. Designet MÅ kunne laves bedre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 04/03-18 18:04 
Det er en fin lille maskine men langt mellem snapsene når det kommer til 1st party spil som siger mig noget og som ikke allerede er ude på Wii U. SMO gjorde dog investeringen værd for mig sidste år, Zelda brugte jeg også meget tid på. Switch får en del indie ports som kan være attraktive at have på maskinen, men holder mig fra ports af de mere krævende spil som f.eks. Doom der kører langt bedre på PS4/XB1, og jeg spiller alligevel 99% af tiden via TVet.
Så for tiden samler den lidt støv her men jeg forventer det ændrer sig når der kommer spændende nyt fra Nintendo senere på året.
UriurUriurSkrevet 04/03-18 21:55 
Jeg har først og fremmest brugt min Switch til Mario+Rabbids, Mario Odyssey, Zelda og Splatoon 2 og især disse fire spil har gjort mit første år med Switch’en til en ren fornøjelse.

Jeg ved ikke hvorfor, men spillene bliver af en eller anden grund færdiggjort på min Switch - det gør de bare ikke på min PS4. Batman, Watchdogs, Until Dawn, Assassins Creed: Black Flags er blot få eksempler på spil, jeg har liggende på min PS4, som jeg alle er kørt døde i, og som derfor er uafsluttede.
slk486slk486Skrevet 05/03-18 09:45, rettet 05/03-18 09:47 
Måske har det mere at gøre med at spillene tiltaler dig, end maskinen? 3 af de 4 PS4 spil du nævner er langtrukne open world spil med stor set samme format, der bliver kedelige i længden ;)

Jeg venter også på 2. generation og lidt mere kræs, men knægten har nydt sin Switch med de samme spil som dig Uriur.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-18 10:04, rettet 05/03-18 10:05 
Man kan i hvert fald håbe på at Nintendo putter ligeså meget gas i Switch'en som de gjorde på Wii U. At den har bedre tredjeparts-understøttelse giver den en klar fordel over sin forgænger, men Wii U er et bæst når det kommer til første- og andenparts titler, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set Nintendo været så konsekvent med deres kvalitet, kombineret med det høje tempo de har været i stand til at smide ting ud til maskinen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig