X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).

Reply
JmogJmogSkrevet 29/08-17 00:02 
Jo, medmindre det er ved en turnering med masser af larm. Der vil headsets og chat være at foretrække.

Men det er ikke pointen. Pointen er at voicechat er indbygget i Switch OS'et. Og aktivt i spillene. Nintendo har bare valgt at deaktivere det i online play.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-17 00:32 
Jeg havde intet imod idéen med at outsource voicechat til en mobiltelefon. Desværre fungerer det så elendigt som man næsten kan forestille sig, så jeg kommer aldrig til at bruge det. Det er for sindssygt at man ikke bare kan starte chat med venner fra mobilappen, men at man i stedet skal gøre det kombineret både i spillet OG app. Dertil kommer det at man i Splatoon ikke kan snakke i regular battle og at man skal forlade chatten hvis man vil ud og købe udstyr eller skifte game mode.

Det bliver Skype som altid. Hvilket også næsten er nødvendigt på de andre platforme da lydkvaliteten ellers er for dårlig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/08-17 09:40 
discord er heller ikke tosset
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-17 12:17 
Vil også give et +1 for Discord. Uanset om det er 1-1 eller gruppechat. :)

Har kun brugt voicechat delen på min pc indtil videre, men jrg kunne ikke forestille mig at Android/iOS app'en var dårligere.
Jeg synes i hvert fald, at det på både pc og mobil føles knap så trægt som Skype.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 29/08-17 14:31 
Det virker tåbeligt, at der ikke er en voice del integreret i selve Switchen :/

Bruger nu også Skype når jeg gamer med andre, på nær ved PS4, hvor party chat hos mig fungerer glimrende med klar lyd og uden bøvl.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-17 14:45 
Jeg havde virkelig håbet at det fungerede som et alternativ til Skype, altså med med mulighed for at starte fest-chat på tværs af titler og evt. helt uden at man behøvede at have Switch'en startet. Det kunne ha' været et fint alternativ til Skype, som jeg er ret træt af, og nok nemmere at overbevise de fleste af sine venner om at bruge end mange andre alternativer da det trods alt er relevant hvis man har konsollen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/08-17 18:43 
Konsolkongen>
Ved lokalt netværk snakker man vel bare?

lol :D #tech
Home is where the hardware is..
BlumarinaBlumarinaSkrevet 10/09-17 08:37 
Et Achievement-system er muligvis på vej til Nintendo Switch. Det har udviklerne bag spillet 'Lichtspeer' afsløret i en FAQ:

"Nintendo doesn't have an official support for Achievements and Leaderboards, like Sony or Microsoft but we know that they're working on it"

Mere information på linket.


Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-17 11:59 
Hmm det ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal synes om. På den ene måde kan de være sjove nok at gå efter hvis spillene er gode nok. Men de er også en dum måde at få nemt afhængige folk til at købe spil de normalt ikke ville, hvis achivements er nemme at unlocke, bare for at styrke deres virtuelle potensforlænger.

Enten håber jeg at de forsimpler det ekstremt meget i forhold til Sony/MS, ellers må de gerne lade være for min skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/09-17 16:22 
Der er jo masser af spil der bare har et tilsvarende system indbygget, og jeg har lidt svært ved at forstå hvad mere end det skal gøre godt for :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 11/09-17 01:18 
Bare en hurtig bemærkning af noget jeg ikke vidste indtil idag:
Amazon US er begyndt at sælge eshop koder til Switch/3DS/WiiU. Lækkert hvis man vil spare lidt penge til sine Switch downloads, eller stadig ligger inde med en US 3DS :p
Så nu behøver man ikke længere rode med CardCloset eller lignende steder længere.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 11/09-17 17:16 
Enig med Konsolkongen. Jeg er også mest til en lidt simplere løsning end konkurrenternes. Bliver spændende at følge.
slk486slk486Skrevet 12/09-17 17:42, rettet 12/09-17 17:43 
Som en, der er fløjtende ligeglad med Achievements og Trophies, er jeg fløjtende ligeglad med om Nintendo implementerer et noget lignende, men det der står tydeligt er hvor dårlige Nintendo er til at læse deres publikum
og markedet :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-17 19:03 
Du mener at det burde have været der fra starten? :)

Jeg tror faktisk at nogen vælger maskinen fra fordi den ikke har det :/

Jeg kunne godt tænke mig at de bare have et super simpelt system der viste gennemførte spil og evt på sværhedsgrad, måske samt brugt tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-17 19:53 
Ja, der burde have været et achievement system på Switch fra starten - det er det de unge vil ha!

Jeg ville også hellere have et simpelt system, som du nævner :)
j/k
JmogJmogSkrevet 15/09-17 03:36 
Indtil videre er der 0 first person shooters på Switch, men Bethesda annoncerede her forleden at Doom (2016 rebootet) og Wolfenstein: The New Colossus kommer til Switch i hhv. slutningen af 2017 og i løbet af 2018.

Bliver spændende at se hvordan de vil køre på Switch, men jeg glæder mig til at kunne spille den slags spil håndholdt. Switch-udgaver af de oprindelige Doom 1 og 2 ville jeg også kaste mig frådende over.
millenniummillenniumSkrevet 15/09-17 08:44 
Det er dilemmaet med Nintendo ... det har altid været et ret childish koncept født til at bære nuttede karakterer og vilde farver. Jovist der har været +18 spil på Nintendo konsoller, men det har altid været outsiders som hungrede efter en multi-platform release (Resident Evil 4) eller exclusives som nok ikke solgte så godt (Bayonetta 2). Nintendos blå hav er også deres begrænsning.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/09-17 08:54, rettet 15/09-17 08:54 
Er det ikke mest bare en fordom? Hvad er der særligt ved Switch'en der gør den "mere velegnet" til nuttede figurer? Udover lige præcis fordommen, altså.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/09-17 09:16 
Ja, jeg tror også bare det er Nintendo navnet man associere med små nuttede figurer og ikke switch konsollen. Wii U derimod lignede et stykke plastiklegetøj :)
j/k
SumezSumezSkrevet 15/09-17 09:20 
- som alle konsoller jo er :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/09-17 09:25 
Nej, der må jeg erklære mig uenig - Wii U havde et helt særligt look af plastiklegetøj fra Toy's R Us.
j/k
SumezSumezSkrevet 15/09-17 09:27 
Jeg ved hvad du mener, og er grundlæggende enig (nok mere pga. controlleren end pga. konsollen). Jeg siger bare at fordi PS4 ikke ligner et stykke plasticlegetøj, betyder det ikke at den ikke er det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/09-17 09:50 
Ja, det er mest Wii U pad'en, der gør det - og ja, generelt er konsoller legetøj :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 15/09-17 10:33 
Det hænger selvfølgelig også sammen med deres udbud af excklusive software. Når Nintendo lancerer en ny konsol, så er Mario og Zelda som er trækplastret. Når Sony gør det samme, så er det eksempelvis Uncharted og Resistance som er på plakaten og framer konsollen.

Det er ikke en fordom. Det er et image som Nintendo selv har født.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/09-17 08:12 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-17 08:30 
Er du uenig? Det er jeg ikke. Det er ikke så meget værd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/09-17 09:06 
Nej, men det er Nintendo vi taler om her ;)

De ved jo folk køber deres sh*t alligevel.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-17 09:08 
Det er Hamster :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/09-17 09:23 
Ja, men licensen er vel stadig Nintendo? :)
j/k
SumezSumezSkrevet 28/09-17 09:25, rettet 28/09-17 09:26 
Konsolkongen>
Er du uenig? Det er jeg ikke. Det er ikke så meget værd :)

Enig i at Mario Bros. ikke er noget særlig godt spil, men det er en anden diskussion. At kalde $8 for dyrt er godt nok voldsomt. Det er standard-prisen for Hamsters udgivelser, og til den pris får du blandt andet også spil som Bubble Bobble, Darius, Gradius 2, Blazing Star, Garou MOTW eller Metal Slug-spillene. Super god pris, og et no-brainer køb ved alle de spil du faktisk har en interesse i. Hvis du var vild med Mario Bros. arcade, og faktisk kunne få det til $8, kan jeg slet ikke se nogen årsag til at brokke sig over prisen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-17 09:26 
Præcis. Du kan få Blazing Star, Garou, Turf Masters og Metal Slug til samme pris. Det er pointen.

Derfor er Mario Bros prissat alt for højt da det er et meget dårligere spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/09-17 09:31 
Du argumenterer for om du burde bruge penge på spillet, ikke hvad det burde koste. Ville du være mere tilbøjelig til at købe det hvis det kostede $4??
Jeg kan godt forstå din tankegang, men jeg er rimelig sikker på at jeg aldrig har set et spil blive prissat efter hvad folk rundt omkring synes om det. Så er det jo helt absurd at et skodspil som Final Fantasy XV blev solgt til 3-400kr :P Det burde koste en tyver, og Square vidste det godt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/09-17 09:33 
Iøvrigt handler artiklen jo heller ikke om folk synes spillet er godt. Jeg er sikker på at de samme folk også synes at $8 er alt for højt for Blazing Star og Bubble Bobble.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/09-17 09:35 
Egentlig vildt det er relativt billigere her i dk. Det er ikke så tit vi ser det :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-17 09:35 
Jeg tror ikke jeg forstår alt hvad du siger.

Men den den del jeg fik fat i; Ja selvfølgelig ville jeg da være mere tilbøjelig til at købe spillet til halv pris nu hvor jeg synes det er for dyrt ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 06/10-17 08:11 
Så lige i Føtex (Aabenraa) i går, at de sælger Switchen til 2199. Ved ikke om det er specielt billigt, men lige en heads up til folk som evt. Kunne være interesseret.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/10-17 15:58 
Hov hov hov! FF15 er på min liste som nr 3 bedste FF spil :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 06/10-17 16:50 
Jeg pjatter også bare, jeg kunne egentlig meget fint lide FF15. Men hold da kæft hvor er det alligevel bare broken :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 19/10-17 04:59, rettet 19/10-17 05:05 
Ny firmware ude. Inkluderer bla. 30 sekunders optagelse i selektive titler.

https://www.nintendo.com/switch/system-update/

Video capture for select games
New profile icons featuring characters from the Super Mario Odyssey™ game and The Legend of Zelda™: Breath of the Wild game
Transfer user profiles and save data to another system
Pre-purchase option is available for certain games on Nintendo eShop for Nintendo Switch


Edit
Der er åbenbart også en seperat update til joycons ( den finder du under controller settings )
WikzoWikzoSkrevet 24/10-17 21:12 
Og så kan man bruge GameCube-controllers via Wii U-adapteren fra Super Smash Bros. 4. Har lige selv prøvet det. Fungerer ganske fint i Zelda, etc. Dog mangler den visse knapper ifht. moderne controllers. Alligevel er det ret vildt at tænke på, at GameCube-controlleren har overlevet så længe: GCN (2001) --> Wii --> Wii U --> Switch (2017). Håber på GameCube-spil til Virtual Console + et nyt Smash Bros. snart :)
NaieraNaieraSkrevet 30/11-17 16:56, rettet 30/11-17 16:57 
De der to controllere på den der samlerdims er godt nok lidt rådne at bruge, men den der Pro Controller koster jo over 600,-, FFS! (OK, det var så "kun" 533,- hos den kølige butik)

Er der nogle som har prøvet Hori-varianten? Den har jeg set til 349,- i Føtex. Udover det tydeligvis elendige d-pad kunne det jo være, at den var god.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/11-17 17:51 
Nå nej, der er sgu da en led ning på den der Hori...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/12-17 16:44 
Pro Controlleren er godt nok tung. Forhåbentlig er det fordi der sidder et kæmpe batteri i den :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-17 16:47 
Den holder ret længe ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 08/12-17 06:59, rettet 08/12-17 06:59 
Bayonetta 1+2 og 3 annonceret til switch https://youtu.be/Ti-i40Ez6KY

Zelda dlc 2 ude nu. Det blev goty 2017 https://youtu.be/26j1JlsicHI
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-17 07:07 
Bayonetta 3 skal nok blive fedt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-17 07:13 
Jeps. Herligt de bliver ved med at investere i den serie.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-17 07:15 
Jeg kan egentlig også godt lide at Zelda DLC-traileren bare starter med at vise et våben der går i stykker. Godt at se at Nintendo har noget selvironi :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/12-17 08:35, rettet 08/12-17 08:35 
Jeg ved ikke helt om den bedste måde at sælge DLC er ved at vise en masse ting der alligevel er i det originale spil?

Og en motorcykel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 08/12-17 08:49 
Det var nye shrines og hvad der ligner et devine beast, samt nye kostumer og historie
1'573 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me