X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
OlimarOlimarSkrevet 01/02-17 21:16, rettet 01/02-17 21:20 
Tvivler på Kimishima udtaler sig om noget han ikke har forstand på, når han er chefen :)

Nintendo Switch Fra deres patenter, som også viser det er noget de har i tankerne.
BeanoBeanoSkrevet 01/02-17 21:24 
Ændrer ikke på at det vil være en enorm dårlig løsning pga. skærm og performance.
JmogJmogSkrevet 01/02-17 21:25 
Patenter betyder intet. De tager patenter på mere eller mindre alt for en sikkerheds skyld. Kimishima ved udmærket hvad han gør og det er spil for galleriet. Lige dele håb/antydninger overfor fans og aktionærer som ikke har den fornødne tekniske viden. Det er en måde at holde folk varme på.

Det er da helt klart muligt at lave VR med Switch og et headset. Det vil bare være crappy VR. Så de gør det næppe.
OlimarOlimarSkrevet 01/02-17 21:35, rettet 01/02-17 21:44 
Jeg er udemærket godt klar over hvad der kræves for at kunne opretholde en ikke brækfremkaldende oplevelse af VR. Jeg fremlagde blot hvad han sagde og viste med patentet, hvad de kunne ha' tænkt sig.
QQSkrevet 01/02-17 21:39 
Virtual Boy 2. De ku sagtens finde på at gøre det. Ordentlig VR er jo alt for dyrt. Det her ku sagtens være en god julegave til de børn der allerede har en Switch. Det ville ikke være første gang, at Nintendo går med den "billige" løsning. Bare fordi der er bedre VR, betyder det ikke, at der er ikke er et marked.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
slk486slk486Skrevet 02/02-17 08:23, rettet 02/02-17 08:25 
Bliver vist ikke billigere, eller mere tilgængeligt end Google VR og tilsvarende iPhone løsninger, men er det blevet en ting?
j/k
JmogJmogSkrevet 02/02-17 13:01 
Forhåbentligt bliver det MARKANT dyrere end mobilløsningerne. Hvis det altså bliver til noget.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-17 13:11 
VR-dillen er alligevel nok fesen ud inden de når at komme med noget.
SumezSumezSkrevet 02/02-17 13:23 
Det er svært at forestille sig andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 08/02-17 15:52 
Det er lige gået op for mig, hvor åndssvag placeringen af USB-C oplader stikket er. Det betyder jo, at man kun kan oplade maskinen, når man holder den eller lægger den fladt ned, ikke når man stiller den på kickstand. Hvis man f.eks. vil spille on-the-go multiplayer eller med JoyCons taget af, er man altså begrænset til få timers spil, afhængig af hvor opladt den er.

Nintendo Switch
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 16:17 
Men det giver mening i forhold til hvordan maskinen sættes i docken. Det kunne nok ikke være gjort meget anderledes.

Jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde kommer til at folde den åndssvage kickstand ud og spille på den måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-17 16:28 
De kunne have gjort ligesom med de dér Sony Xperia telefoner hvor der er en lader man kan sætte i ved at fjerne et støvdæksel, og nogen udvendige plader der modtager strømmen når man er i docken.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 16:44 
USB C-stikket overfører også HDMI, så det ville ikke kunne lade sig gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/02-17 16:51, rettet 08/02-17 16:51 
Wii U Gamepaddet kunne oplades i både top og bund, med henholdsvis dock eller kabel.
Det ku de da ha gjort igen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 17:02, rettet 08/02-17 17:04 
Som sagt, HDMI skal overføres på en eller anden måde.

Edit: Du tænker på et ekstra stik i toppen? Det kunne de selvfølgelig have gjort, men det ville nok bare skabe forvirring når det ikke ville kunne overføre HDMI-signalet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/02-17 17:05, rettet 08/02-17 17:05 
Det udelukker da ikke opladning via et ekstra stik i toppen? USB-C med HDMI i bunden ("dockconnector") og USB-C i toppen, enten kun til opladning eller med mulighed for et USB-C til HDMI kabel, så den også kan tilsluttes TV uden dock.

EDIT: Du fangede min pointe, før jeg fik svaret ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 17:06 
Men så giver docken ikke længere mening. Så har vi bare endnu en PSP med video out hvor man ligeså godt kan sidde med konsollen i hånden.

Kommer du seriøst til at bruge kickstand mere end to timer nogensinde?
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/02-17 17:14 
Det irriterer mig bare, at jeg kun kan bruge den i kickstand mode, hvis jeg har husket at oplade den inden.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 17:15 
Ja det havde været meget nemmere med et langt bedre batteri :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/02-17 22:34 
Mon ikke tabletten kan drejes 180 grader efter behov, ligesom alle andre tablets? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-17 22:44 
Kickstanden kan ikke drejes. Jeg tror heller ikke du skal regne med at den kan køre apps som en tablet. Det er egentlig bare en skærm som på en almindelig håndholdt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/02-17 23:33 
Sumez prøver på at være sjov.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 08/02-17 23:42 
Nej, jeg synes egentlig det virker som om Nintendo går efter at lave systemet rimelig dynamisk og modulært. Men jeg tager sikkert fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 11/02-17 14:07 
Hollow Knight kommer til PC/Mac 24. februar og "close to launch" til Switch:
https://youtu.be/UAO2urG23S4

Virkelig nydeligt metroidvania. Indtryk fra folk der har prøvet det nævner at gameplay er meget poleret og udfordrende. Hvis det er lige så godt som det ser ud, så skal jeg klart have det til Switch.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 11/02-17 14:10 
Launchen nærmer sig med hastige skridt - og jeg glæder mig. Jeg har bestilt den neon-farvede Switch, Pro Controlleren, Bomberman og selvfølgelig Zelda. Derudover snupper jeg Snipperclips digitalt.

Hvad har I bestilt til launchen d. 3. marts?
3of193of19Skrevet 11/02-17 20:14 
Switch Grey, Zelda EU Collector's Edition, 1-2-Switch! Taske.
RaGeRaGeSkrevet 11/02-17 21:15 
Switch Grey, Zelda og evt. Bomberman.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 11/02-17 23:56 
Indtil videre kun Switch. Regner med at komme forbi den forretning jeg har forudbestilt hos og lægge en ordre på Zelda. Jeg har forudbestilt Mario Kart og et SD kort hos Amazon, men det bliver først til april.

Når jeg bliver færdig med Zelda eller får lyst til variation, så køber jeg nok I am Setsuna og Fast Racing RMX.
JmogJmogSkrevet 12/02-17 14:51 
Zelda og Zelda carrying case hermed bestilt. Snakkede lidt med ekspedienten i Gamestop og det er ikke længere muligt at få en grå Switch på launchdagen. Forudbestiller man nu, ryger man i sending 2-puljen. Han vidste dog ikke hvornår sending 2 kommer.

50 har forudbestilt grå Switch på Fisketorvet indtil videre, hvilket er et ganske godt tegn. Jeg mener det var nogenlunde samme niveau PS4 lå på i sin tid.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-17 15:05, rettet 12/02-17 15:08 
Jeg har lavet forudbestilling på konsol+Zelda+ProCon+taske men om den slettes inden marts ved jeg ikke endnu, afhænger af hvem der vinder - min indre spil/gadget-nørd eller fornuften.

Hvad er status på Fast Racing?
JmogJmogSkrevet 12/02-17 15:41 
Stadig ikke noget mere konkret end "soon after launch". Faldt over det her interview med noget ret imponerende info jeg ikke havde hørt før: Spillet vil have 4-player splitscreen i 1080p60. Vildt.

http://www.gamereactor.eu/articles/502073/Shinen+opens+up+on+Fast+RMX+and+Nintendo+Switch/
BeanoBeanoSkrevet 12/02-17 15:53 
Ok, håber naturligvis de ikke rusher det ud men vil omvendt være en ret fin titel at have til launch ;)
OlimarOlimarSkrevet 12/02-17 18:10 
Konsol+Zelda Botw(Master Edition)+ProCon+Samsung 128GBMicroSd+Bomberman
3of193of19Skrevet 14/02-17 19:51 
Blunty's anmeldelse af den taske jeg har bestilt. Ser meget lækker ud, var lidt i tvivl om hvordan spilholderne passer ned i tasken, men det er endnu bedre end ventet (med fordybninger i bunden hvor de passer ind).

Med bekræftelsen af at bluetooth headsets virker med Switch, er der nogen der kan anbefale et? Fortrinsvist et der også virker med iPhone. Vi har fået iPhone 7 fra arbejde og jeg har ikke rigtig lyst til at slæbe 2 headsets rundt med mig, og jeg har ikke meget lyst til at belønne Apple for deres Lightning monopol, så Apple's egne Airpods vil jeg helst undgå. Den der Lightning-minijack adapter kommer bare til at gå istykker eller forsvinde alligevel...

Link...
quadquadSkrevet 14/02-17 19:57 
Var i forvejen på vippen, men nu har jeg besluttet at annullere min ordre på Switch, Zelda, Pro controller, SD, USB kabel og ekstra lader. Med alt det ekstra tilbehør der skal købes for at få den oplevelse de sælger, var season pass en for stor kamel at sluge. Jeg ser på Switch igen om et års tid eller to. Wii U endte med et fantastisk bibliotek, men var heller ikke pengene værd ved launch.

Måske jeg skifter mening hvis jeg render ind i et eksemplar på en butikshylde efter launch.

Zelda season pass
millenniummillenniumSkrevet 15/02-17 07:09 
Jeg var i forvejen meget irriteret over de Mario Kart 8 expension kits man kunne købe (endda mange måneder før release).

Season pass DLC klæder på ingen måde Nintendo, også selvom de går på YouTube og forklarer sig. Det er en uheldig drejning for Nintendo, nu hvor de i forvejen tjener ekstra på deres hardware.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 15/02-17 07:40 
Hvad var så problemet med Mario Kart passet?
Det var to hele nye Cups, dvs 50% ekstra indhold til hvad var det, 150kr?
millenniummillenniumSkrevet 15/02-17 08:17 
Jeg kan ikke døje expansion packs som lokker med mere indhold, efter jeg har betalt 500kr for spillet. Kald mig bare old school.
The medium is the message.
quadquadSkrevet 15/02-17 08:21 
Ikke andet end at det giver incitament til at vente på Switch U og få det komplette spil. Grundlæggende er det dog noget af det mest retfærdige, fordi det kun er indhold.

Mit problem er at de annoncerer et season pass med features, der i høj grad lyder som noget der burde være gratis updates. En sygdom i industrien generelt, der sammen med preorders sluges råt af den måske mest ukritiske kundegruppe. Så længe det er DERES udgiver, er gamers glade for at blive malket.

Det var ikke den retning jeg havde håbet på at Nintendo tog med deres eneste system seller. Når der så utvivlsomt kommer hardwarerevidering senere hen, begynder lysten til at være Early adaptor at sive ud.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/02-17 08:36 
Er der nogen pre-order skins? Kan man få Link's klassiske Mtn. Dew-grønne tunic ved at forudbestille hos Gamestop? :D
millenniummillenniumSkrevet 15/02-17 08:44 
Som far til en 12årig, der flere gange om ugen spørger om lov til at købe et ellet andet DLC lort, er den slags bare en fucking pestilens. Som om jeg lever i en verden af nej'er.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 15/02-17 09:32 
Jeg kan ikke hidse mig op over Zeldas DLC. Det udkommer flere måneder efter launch og lyder ligegyldigt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/02-17 09:34 
Hvad nu hvis man smed 35 kr og så fik Hylian Horseshoes til Epona så man red 20% hurtigere? Nintendo kunne gå hen og blive "Ubisoft: Real Battle On Film" hvis det virkelig ville. :D
BeanoBeanoSkrevet 15/02-17 09:46 
Oblivion horse armor.... those were the days.
3of193of19Skrevet 15/02-17 09:46 
Det nærmeste de har gjort er flere drops igennem Amibos. Hjerter fra Zelda Amibo, temp. Hardmode fra Ganondorf i Twilight Princess HD for eksempel.
BeanoBeanoSkrevet 16/02-17 09:37, rettet 16/02-17 09:47 
Simpel stander som tillader opladning på farten:

https://www.coolshop.dk/produkt/hori-nintendo-switch-playstand/AF4P8V

Coolshop har ikke prissat den men står pt. til £10 på amazon.
DunwichDunwichSkrevet 16/02-17 10:20 
Jmog>
Jeg kan ikke hidse mig op over Zeldas DLC. Det udkommer flere måneder efter launch og lyder ligegyldigt.

Pointen er at det overhovedet annonceres (nu) og kommer til at eksistere. Det er ikke ligefrem Nintendos sædvanlige gode måde, at tale om deres kommende spil på, at annoncere noget fesent DLC, således selve spillet, Zelda, nu ikke får lov at stå alene som et værk, men skal søles ind i noget halløj, som får det til at fremstå ufærdigt.

Men de har nok troet og syntes, at siden alle andre også gør det...
SumezSumezSkrevet 16/02-17 11:35 
Ja, der er lige en gang imellem hvor det rare ved Nintendo netop er at de IKKE gør hvad alle de andre gør.
Men spørgsmålet er om det har nogen betydning for andre end dinosaurer som os.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/02-17 11:44 
Håber ikke de også efterlader ideen om at man putter det finpudsede release spil på skiven også. Under Wii U var næsten de eneste, hvor man kunne forvente et solidt og færdigt fysisk spil.
j/k
3of193of19Skrevet 16/02-17 12:01 
/rolleyes
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig