X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Reply
BeanoBeanoSkrevet 21/01-17 16:44 
Nemli'
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/01-17 16:54 
Nogle der kender noget til dette headset som er til switch? Liner ikke et mobil headset.
https://www.amazon.com/Afterglow-Gaming-Stereo-Headset-Nintendo-Switch/dp/B01N5PB7VV
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 17:37, rettet 21/01-17 17:43 
Jeg synes faktisk ideen er udmærket. Fint at overlade funktionen til de mobiltelefoner vi alligevel har ved siden af os. Så skal konsollen ikke spilde kræfter på at køre voicechat i baggrunden og jeg håber at det betyder langt bedre lydkvalitet også. Den er ELENDIG på PSN og XBL sammenlignet med Skype. Så elendig at jeg alligevel vælger Skype på mobiltelefon når jeg skal spille med venner.
Jeg er heller ikke fan af at man skal afbryde sit spil på konsollen for at sende og modtage invites.

Min første tanke var også at det var en latterlig idé, men jo mere jeg tænker over det jo bedre synes jeg om det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/01-17 18:21 
Lyden er god i party på ps4.
Ingame chat, der giver jeg der ret. Det lyder ikke lige så godt.

Jeg håber på at man kan hente den chat app til switch.
Gider ikke side med min mobil. Og ha ' lyd fra 2 steder med 1 headset.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 21/01-17 18:24 
Altså, Nintendo laver jo netop en Switch app til smartsphones som du bruger til voice chat, messaging, etc. Men du betaler for servicen.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/01-17 18:34 
Nej
Jeg mener en app til switch.
(Lige som netflix app til ps4)
Så du kan komme uden om at bruge din mobil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 18:37, rettet 21/01-17 18:41 
Det er vidst hele pointen med mobilappen at man ikke skal gøre det igennem Switch :)
Der har heller ikke været noget ude om at konsollen skulle være i stand til at multitaske, så køre apps i baggrunden.

Beano> Sindsygt hvis man kommet til at betale for are kunne bruge voicechat funktionen. Man har trods alt altid kunne party-chatte på PS og XB gratis.
Selvfølgelig giver det ikke meget mening at bruge Nintendos Voice-app uden at man spiller online samtidig, men det er sgu lidt fattigt hvis man ikke engang vil kunne dét :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/01-17 18:42 
Yep.
Håber bare man kan, køre apps på den?
Så kunne det være at de vil gi sig med en voice chat app på din switch.

Så jeg kan råbe noobs til små børn i mario kart! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 18:45 
Det tror jeg ikke du skal regne med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/01-17 18:49 
Konsolkongen>
Beano> Sindsygt hvis man kommet til at betale for are kunne bruge voicechat funktionen. Man har trods alt altid kunne party-chatte på PS og XB gratis.
Selvfølgelig giver det ikke meget mening at bruge Nintendos Voice-app uden at man spiller online samtidig, men det er sgu lidt fattigt hvis man ikke engang vil kunne dét :/

Men det ved vi vel heller ikke med sikkerhed endnu? Deres online service får en betalingsmodel men detaljerne er ukendte svjv.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-17 18:50 
Konsolkongen>
Det tror jeg ikke du skal regne med :)

Enig, der kommer heller ikke video apps som Netflix fra start.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 19:03, rettet 21/01-17 19:04 
Beano>
Men det ved vi vel heller ikke med sikkerhed endnu? Deres online service får en betalingsmodel men detaljerne er ukendte svjv.

Det var nu også sådan jeg forstod dit tidligere svar. Mit svar til det var kun spekulationer fra min side, men Nintendo taget i betragtning skal det nok være rimelig retarderet på den ene eller anden måde.
Kunne jeg godt have skrevet tydeligere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/01-17 19:19 
Næh, det var ment som en generel sidebemærkning da det jeg skrev var noget tvetydigt ;)
WehnerWehnerSkrevet 21/01-17 20:51 
ChronoSousa>
Lyden er god i party på ps4.
Ingame chat, der giver jeg der ret. Det lyder ikke lige så godt.

Det er nemlig helt korrekt. Der er endog meget stor forskel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 20:59 
Det tror jeg aldrig jeg har prøvet :). Men dumt at det er forskel :( Det er så slemt in game at det tit er svært at høre hvad de andre siger. Og lyden er tilmed meget lav.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/01-17 21:29 
Alt det Destiny, jeg har spillet - og det er mere, end man kan forestille sig - har været i party chat.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 22:04 
Nu du siger det tror jeg faktisk at det primært har været sådan vi har spillet over PS4 også. I så fald er party stadig en hel del ringere end Skype. Volumen især er rigtig ærgerlig, med mindre man har skruet langt ned for spillets lyd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 21/01-17 22:19 
Har spillet med party chat rigtig mange timer efterhånden og har aldrig oplevet bøvl eller ringe lyd med det. Ingame chat derimod, har ikke altid været heldig :P
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-17 22:31 
Switch er jo tænkt som at være en mobil konsol som kun kan forbinde via Wifi, så man skal nok regne med at online-funktionerne er derefter. Det er nok mere 3DS man skal kigge på end Wii U for at se hvad man kan forvente af apps og værk. Der vil nok heller ikke være nogen former for always-online spil på den.
millenniummillenniumSkrevet 22/01-17 08:33 
Er virkelig begyndt at overveje formålet med Switch og hvordan det kunne passe med mine gaming vaner. Synes konsollen rammer en pointe ret godt: den sømløse gaming mellem tv og mobil. Noget som WiiU lidt prøvede på, men slet ikke kom i mål med.

F.eks. lige for tiden. Jeg har altid gang i et stort PS4 spil, men når familien overtager fjernsynet til den store bagedyst (det gider jeg sgu ikke se), så er jeg henvist til at spille andre spil på Vita eller 3DS, selvom jeg egentlig vil videre med mit PS4 spil. Hele kløften mellem stationær gaming og mobile gaming skaber to grupperinger af spil, måske ikke en fordel for spilleren. Switch virker som en måde for spil at følge spilleren - ikke konsollen.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 22/01-17 23:07 
Så har jeg lavet en bestilling på Game.co.Uk.
Så må vi se hvornår den kommer frem :-D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-17 06:16 
Vil de gerne sende sådan noget til DK, eller har du en mellemmand til dét?
JmogJmogSkrevet 23/01-17 09:00 
De sender til DK. Testede lige ved at gå til checkout. Overraskende nok tager de kun tre pund i fragt. Man ender på ca. 2450kr.

Fin pris men jeg vil hellere have den på dagen.
slk486slk486Skrevet 23/01-17 09:58, rettet 23/01-17 09:59 
Det kan du ikke regne med. Hvis den vejer 1kg eller over, får du en pæn besked et par dage før release om at din ordre er annulleret, fordi de ikke sender den til Danmark.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 23/01-17 10:12 
Interessant, hvis det viser sig DF var forkert på den: https://www.youtube.com/watch?v=TZVpHM7UYNQ
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-17 12:28 
Hvis den skulle underperforme med Breath of the Wild er det virkelig underligt at batteritiden ikke er bedre på dét spil. Så det tror jeg desværre ikke er tilfældet. Men det kunne da være sjovt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 23/01-17 16:24 
I am Setsuna er nu også blevet til en launch-titel.

Switch-versionen får noget fremtidig, gratis dlc i form af Temporal Battle Arena, hvor man kæmper mod andre spilleres party.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-23-i-am-setsuna-now-a-nintendo-switch-launch-title
JmogJmogSkrevet 23/01-17 18:20 
Olimar>
Interessant, hvis det viser sig DF var forkert på den: https://www.youtube.com/watch?v=TZVpHM7UYNQ

Forkert på den mht hvad? (Har ikke mulighed for at se en video lige nu)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-17 19:20, rettet 23/01-17 19:23 
At Switch skulle have en kraftigere GPU i forhold til devkits. Og at launch-titlerne underperformer af denne grund. Men det giver slet ingen mening jvf. den batterilevetid Nintendo har meldt ud for Zelda, som allerede er i den lave ende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/01-17 19:47 
Ah. Det tror jeg ikke en skid på.

Der er slet ingen grund til at have en kraftigere GPU i maskinen end hvad vi hidtil har hørt. Den ville ikke kunne udnyttes i handheld mode pga batteritid og Nintendo ser ud til at køre en klar "al udvikling er centreret omkring at handheld mode er primær platform og så får vi en højere opløsning docked".
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-17 19:55, rettet 23/01-17 20:01 
Nej det giver ingen mening. Fyren i videoen virker ellers ret godt sat ind i tingene, så det undrer mig at han overser det med strømforbruget. Hvis Switch holder 2,5 til 6 timer på en opladning, og Zelda underperformer så siger min logik mig at det burde kunne spilles længere end de 3 timer Nintendo har meldt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/01-17 20:50 
Hvordan underperformer Zelda? Udfra hvad vi har set af Switch-udgaven ser det ud til at køre ganske stabilt omkring 30fps.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-17 21:32 
Se videoen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 24/01-17 00:33, rettet 24/01-17 00:36 
Sådan som jeg forstod videoen, mener han at det er pascal og ikke maxwell, der er brugt. Det giver mening med den forklaring han giver på strømforbruget i følge de grafer der er henvist til ? Det foxconn leak var jo uhyggeligt korrekt.

Grafer > http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=228608213#post228608213

Foxconn leaket > https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5ea9uo/rumor_someone_who_producing_switch_at_foxconn_is/
OlimarOlimarSkrevet 24/01-17 00:54 
JmogJmogSkrevet 24/01-17 14:17, rettet 24/01-17 14:57 
Kom lige til at tænke på, der i grunden er et ret stort teknisk problem ved at voicechat kører gennem en smartphone app:

Du spiller Splatoon 2 på din Switch.
Du har dine yndlingshøretelefoner sluttet til din smartphone og voicechatter via den.

...men hvad så med spillets lyd? Hvis du skal kunne høre den, så vil den nødvendigvis komme fra telefonen. Chatdelen kommer fra Nintendos servere, men spillyden vil da blive et clusterfuck sync-mæssigt hvis den skal streames online. Og hvordan vil kvaliteten så være, da komprimering ikke kan undgås. Og hvor meget ekstra båndbredde vil det kræve?

I bedste fald, så modtager telefonen lyden fra switchen via dit lokalnetværk, men hvor godt vil det mon køre og hvor meget ekstra batteritid koster det. Selv hvis kvaliteten er i orden, så forudser jeg store sync-problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-17 15:11, rettet 24/01-17 15:11 
Det samme problem tænkte jeg over tidligere i dag. Ikke noget der kommer til at påvirke mig personligt, men kan sagtens se problemet.

Måske Nintendo lancerer en mixerpult på et tidspunkt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 15:22, rettet 24/01-17 15:32 
Jmog>
...men hvad så med spillets lyd? Hvis du skal kunne høre den, så vil den nødvendigvis komme fra telefonen.

Hvorfor?

Spillyden vil sikkert komme fra tv'et, anlægget eller konsollen selv (alt efter Switch tilstand) mens chat lyd altid er separat, evt. blot P2P og ikke nødvendigvis igennem Nintendo's servers.

Uanset om spillyden skal over internettet, eller direkte via wifi, vil der være sync og andre problemer som du også skriver, så jeg tror ikke det er deres tilgang, de holder det garanteret helt simpelt og seperat.

Edit: Og et chat headset vil nemt virke hvis det har to jack kabler - et der tilsluttes telefon/tablet (chat lyd) og et til tv/amp/Switch tablet (spillyd).
slk486slk486Skrevet 24/01-17 15:42, rettet 24/01-17 15:43 
Alle der har spillet online med chat ved da, at man skal have både spillets lyd, ens egen og andres stemme i øret før det fungerer ordentligt ;) Ellers kan man enten ikke høre spillet eller de andre, eller man taler for højt eller lavt fordi man ikke har nogen fornemmelse for ens egen stemme.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 16:12 
Se mit edit.
slk486slk486Skrevet 24/01-17 16:25, rettet 24/01-17 16:26 
Nemt og nemt - det ene til din telefon du har lige ved siden af dig og det andet hele vejen til AMP/TV? Det er vist ikke mange headsets, der er designet til det.

Med det sagt, så har mit Turtle Beach BT samtidig med anden audio, så det ville kunne virke, meeen...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 16:29, rettet 24/01-17 16:31 
Det er stadig meget nemmere teknisk end at sende spillyd over nettet med bl.a. sync- og kvalitets-problemer til følge, specielt på farten.
Jeg taler ikke om standard headsets ;)

Og udelukker stadig ikke at de forventer at lyden blot kommer seperat fra tv/amp/switch, det vil fint virke selv om mange vil foretrække en bedre løsning.
JmogJmogSkrevet 24/01-17 16:43, rettet 24/01-17 16:44 
Men så er man jo de facto nødt til at bruge et one-ear gamer headset eller ear plugs. Alt med to hørebøffer er så udelukket, da man ikke vil kunne høre lyden fra TV'et.

Det med one-ear headset skal altså også bare dø. Det er et kæmpe minus at spille multiplayer med de facto monolyd. Det eneste rigtige er at du har al lyd og chat i begge sider.
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 16:46, rettet 24/01-17 16:47 
Begge dele er muligt uden lyd streaming over nettet, som jeg skrev.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-17 17:09 
Eller man kan bare bruge earplugs og så få lyden fra enten tv eller anlæg. Det er vel den eneste måde at få surround på? Kan ikke forestille mig at Nintendo har surround-headsets planlagt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 17:14 
Enig, men det 3. parts stereo headset som er linket til længere oppe kan sagtens virke med to kabler ;)
JmogJmogSkrevet 24/01-17 22:37 
Beano>
Begge dele er muligt uden lyd streaming over nettet, som jeg skrev.

Det passer bare ikke ret godt med Nintendos besked om at man ikke behøver noget bulky gamerheadset og bare kan bruge de høretelefoner der fulgte med telefonen.
JmogJmogSkrevet 24/01-17 22:39 
Tre ekstra indies er launchtitler:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-24-world-of-goo-little-inferno-and-human-resource-machine-will-be-switch-launch-titles

World of Goo
Little Inferno
Human Resources Machine
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-17 22:52 
Var Little Inferno ikke også et Wii U launch spil?
Minecraft, Street Fighter II, Binding of Isaac... Skal der ikke også komme nogen NYE spil til den platform?
BeanoBeanoSkrevet 24/01-17 22:54 
Jmog>
Det passer bare ikke ret godt med Nintendos besked om at man ikke behøver noget bulky gamerheadset og bare kan bruge de høretelefoner der fulgte med telefonen.

Og det kan man også men har de sagt det inkluderer spillyd? For det antager jeg ikke, specielt i betragtning af hvor de kommer fra mht. online features.
1'573 topic(s).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me