X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 13:50 
Hvad er et "Power Up kit"?

Mon Setsuna udkommer fysisk denne gang? Man kunne håbe på nyt soundtrack, men det sker næppe :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 13:55 
Power Up Kit vidst bare alt DLC til spillene. De har også de versioner på Steam.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 13:56 
Okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 13/01-17 14:02 
Ville være lækkert med en fysisk udgave :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 14:10 
Når man tænker på hvor stille Nintendo har været på Wii U fronten i lang tid, troede jeg egentlig at der ville være mere fra dem. Mario, Splatoon og Zelda var kendte fra deres første trailer, men jeg troede at der ville have været en eller anden kæmpe overraskelse imorges, selvom Sonic Adventure 3 feat. Mario nok egentlig var den.

Kirby fejre 30 år og plejer at være "testperson" for nye hardware gimmicks så det er underligt at han ikke var der og der var selvfølgelig også mange håbefulde der troede på at se et nyt Metroid. Nu må vi vente og se hvad de finder på over det næste stykke tid...
SumezSumezSkrevet 13/01-17 14:15 
Jmog>
Du siger bare til når Wii U kan fås til halv pris, ikke? ;-)

Wii U var en success ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/01-17 14:47 
Darkbeat>
Nintendo Switch

Det er forhåbentligt fake?
quadquadSkrevet 13/01-17 14:55 
Det er den gimmick du betaler de sidste 1000kr for. Og hvorfor du er ender med at betale 1000kr for et nyt sæt Joy-cons.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 15:18, rettet 13/01-17 15:18 
Beano>
Det er forhåbentligt fake?

Nej Det er fra 1, 2 Switch

https://youtu.be/j7p47TOmicQ
SumezSumezSkrevet 13/01-17 15:24 
Nintendo Switch
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 15:27 
Jeg er klar!

Nintendo Switch
WehnerWehnerSkrevet 13/01-17 15:35 
Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 16:47, rettet 13/01-17 16:53 
First look af Ultra Street Fighter II

https://youtu.be/NxISJX7_FGE

*EDIT* Bomberman R coverart er mega fedt, for øvrigt.

Nintendo Switch
JmogJmogSkrevet 13/01-17 17:04 
Wehner>
Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige.

Det ord du leder efter er "shovelware".

indtil videre et skuffende launchlineup. Jeg købte Gamecube, Xbox 360, Wii, Wii U, PS4 til launch. Det er første gang jeg til launch kun er interesseret i et enkelt spil (Zelda).

Venter og ser hvad der ellers bliver annonceret, men hvis det ikke ændre sig, så ser jeg ingen grund til at hoppe på fra starten. Kynikeren i mig kan sagtens se en 3DS situation med hurtigt prisfald, hvis den ikke sælger godt nok. Prisen er alt for høj og der er kun én virkeligt overbevisende titel til systemet fra starten.

Hvis Splatoon og Mario også var launchtitler, så havde jeg været helt klar. Utroligt nok ser det ud til at den uofficielle udskydelse af Switch fra 2016 til marts 2017 ikke er "for vi er først klar der". Nej, de er slet slet ikke klar endnu. De skulle have skudt den til november 2017.
OlimarOlimarSkrevet 13/01-17 17:10, rettet 13/01-17 17:11 
ChronoSousa>
Hvor stor forskel er der på zelda til wii u og switch?

Er det ligesom Gc og wii dengang, køber jeg det til wii u

De siger 1080p/60fps Docked og undocked 720p/60fps

Lyt efter ved 0.50 https://www.youtube.com/watch?v=4liEfuFvIqE&feature=youtu.be

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5nrene/zeldabotw_docked_108060fps_undocked_720p60fps/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 17:13 
Jeg synes nu stadig at Switch launch-titlerne er LANGT mere interessante end PS4 nogensinde var. Men ja det er også primært Zelda der er lidt interessant for mig. Men se hvordan det gik sidste gang Zelda var en system launch titel... uhf! :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 13/01-17 17:15 
Jeg var godt nok heller ikke vildt imponeret af launch line-up (ud over Zelda selvfølgelig) - havde forventet at Mario ville have været noget tættere på launch-perioden...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 17:16 
Olimar>
ChronoSousa>
Hvor stor forskel er der på zelda til wii u og switch?

Er det ligesom Gc og wii dengang, køber jeg det til wii u

De siger 1080p/60fps Docked og undocked 720p/60fps

Lyt efter ved 0.50 https://www.youtube.com/watch?v=4liEfuFvIqE&feature=youtu.be

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5nrene/zeldabotw_docked_108060fps_undocked_720p60fps/

Det lyder ikke sandsynligt. Sidst DF kiggede på det var det 30 frames på Switch. Et performance boost på 100% på et par måneder er urealistisk. Han må være misinformeret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 13/01-17 17:17 
Er fra eurogamer den video.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 17:18 
Han er ikke fra DF.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 13/01-17 17:24 
Sikkert misinformation så! Men man kan da håbe.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-17 17:25 
Der menes nok bare 1080p output i docked.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 17:31 
Ja og maskinen vil naturligvis altid outputte i 60Hz som alle andre konsoller. Sikkert dét de har fortalt ham, men det er komplet ubrugelig information :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 13/01-17 17:38 
1-2-Switch burde nok virkelig have været inkluderet med maskinen. Konceptet ser sjovt ud som party spil/tech demo/ice breaker, men især hvis det er fuld pris er det nok lidt svært at sluge.
Men det er fedt at Nintendo stadig er Nintendo og også satser på sjove multiplayer oplevelser.
Folk der har prøvet multiplayer Nintendo Land og Wii Party U ved hvad jeg taler om.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-17 17:39 
Konsolkongen>
Ja og maskinen vil naturligvis altid outputte i 60Hz som alle andre konsoller. Sikkert dét de har fortalt ham, men det er komplet ubrugelig information :)

Der var også mange påstande om 1080p før Wii U launch.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 17:41, rettet 13/01-17 17:41 
Svjh. er der enkelte spil på Wii U der kører native 1080p. Mener bestemt at Monster Hunter 3 er et af dem. Det kører så også derefter :p

Edit: Wind Waker HD og Twilight Princess mener jeg også gør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 13/01-17 17:53, rettet 13/01-17 17:54 
Jeg har ikke fulgt med indtil i dag, så måske jeg bare bliver tabt i informationsstrømmen.

Kan det passe at Joy-Cons kun kan oplades når de er tilsluttet tablet eller ved at man køber ~250 kroners oplade-klods til at sætte i midten?

Jeg var negativt chokeret over $300, men ser endda ud til at preorders ligger på 3000 kroner i Danmark -- er jeg virkelig den eneste der er ekstremt negativt stemt over den samlede omkostning bare for at komme i gang med at eje en Switch med "nødvendigt" tilbehør? I forhold til markedet nu, forstår jeg slet ikke hvordan mere end 4000 kroner for en Switch, pro controller og Zelda kommer til at give mening. De lægger endda op til motion-controlled igen (SUK...) hvorfor at der formentlig også forventes ekstra sæt Joy-Con til f.eks. ARMS. Nu nærmer det sig 5500 kroner for hvad de fleste vil betragte som en ret basal begynder-pakke til foråret, og er ikke begyndt på hverken cover, taske eller de 300-500 kroner et ordentligt SD-kort koster endnu. Som 18-årig havde jeg nok købt det uden de store overvejelser, bare for 3D Mario og Xenoblade, men som familiefar vil jeg overveje om ikke de penge kunne bruges bedre. Ærger mig virkelig at Nintendo er gået i denne retning. Wii U har i følge min bog som minimum de fem bedste eklusivtitler på nogen hjemmekonsol i denne generation, men der var ingen grund til at eje konsollen før Splatoon blev lanceret. Nu ser det igen ud til at den bedste løsning er at vente 3 år på at prisen falder og der opbygges et hæderligt bibliotek. /rant
3of193of19Skrevet 13/01-17 17:59 
Så vidt jeg forstod det kan joy-cons oplades i joy-con grip, og når de sidder på Switch selv mens den sidder i docken. Eller i det mindste er det hvad der ville give mening. Grip medfølger.
JmogJmogSkrevet 13/01-17 18:05 
Joycon Grip (klodsen i midten) følger med.

Og du har ret, den er alt for dyr. De leaks der havde været med 250 for basepakken og 300 for Deluxe med Splatoon og mere storage ramte et perfekt sweetspot mellem pris og hvad der er realistisk. Hvis det nogensinde var planen, så er det godt nok en katastrofal beslutning at ændre det.

Som minimum er jeg nødt til at købe (udover konsollen):
Pro controller
SD kort på 128GB
Case/taske
Zelda

Det bliver dyrt.
RaGeRaGeSkrevet 13/01-17 18:05, rettet 14/01-17 02:02 
Jeg er skuffet.

- Ingen interessante launchtitler udover Zelda
- Alt for dyr i forhold til hardware og med sølle 32gb hukommelse
- Havde set frem til tonsvis af nye baner i Mario Kart 8, vi fik heldigvis en spændende ny battlemode, synes dog ikke det kan retfærdiggøre et genkøb.
- Hvor blev Pikmin 4 af som åbenbart skulle være mere eller mindre færdigproduceret ?!?
- Jeg hader at Nintendo er hoppet med på vognen omkring betaling for deres online-platform som ser langt mindre attraktiv ud end konkurrenternes.
- 2-6 timers batteritid er jo til grin
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
quadquadSkrevet 13/01-17 18:34 
3of19>
Så vidt jeg forstod det kan joy-cons oplades i joy-con grip, og når de sidder på Switch selv mens den sidder i docken. Eller i det mindste er det hvad der ville give mening. Grip medfølger.

Så vidt jeg kan se medfølger Comfort Grip, der bare er et tomt stykke plastic. Vil du oplade skal du bruge en Charging Grip til 300 kroner.

Tager du din Switch med i toget og både tablet og Joy-cons løber tør for strøm, kan du sætte den til opladning i docken når du kommer hjem, men har du ikke købt en Charging Grip, kan du ikke bruge dine Joy-Cons = ingen Switch på TV.
HankyHankySkrevet 13/01-17 18:45 
Kommer vel an på om man har en Pro Controller :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 18:51 
Som er et must da de glemte D-paddet på Joycons >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 13/01-17 19:26 
Og realistisk set vil man nok også gerne kunne oplade sin controller mens man spiller, selv med en Pro Controller.

Så hvis man vil bare nogenlunde i gang er det konsol + Charging Grip + Pro Controller + SD-kort = 4500,-

Selv hvis vi skræller Pro Controller fra, er det godt nok et svært salg at lave til casual-markedet.
WehnerWehnerSkrevet 13/01-17 19:35 
RaGe>
- 2-6 timers batteritid er jo til grin

Og hvis vi nu skal være rigtig kyniske, så plejer "2-6 timers batteritid" at betyde to. Eller halvanden...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 19:46, rettet 13/01-17 19:52 
Mon ikke man kan oplade Pro Controller med et USB-kabel imens man spiller?

Hvorfor er det I vil ud og købe SD-kort ved launch? Selv hvis I vælger at gå all digital, så tvivler jeg på at der er spil nok på dag et til at fylde konsollens storage ud :)

EDIT: Apropos, så lad være med at købe billige SD-kort på eBay. Der er rigtig mange der sælger efterligninger af andre kort, som er noget billigt bras. Køb den slags fra troværdige butikker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/01-17 20:19 
Hvorfor ingen betingelsesløs kærlighed til Super Mario Odyssey? Jeg smilede i hvert fald stort :)

Zelda og Mario er *næsten* nok til jeg køber en Switch, men det bliver sikkert ikke på launch - synes også den er lidt for dyr, og titlerne til launch er generelt en sløv omgang (men værd at bemærke at Nintendo ikke har bekræftet det endelige line up til launch).
quadquadSkrevet 13/01-17 20:39, rettet 13/01-17 20:40 
Zelda kommer til at optage halvdelen af internal storage. Kan ikke se hvordan SD-kort kan undværes, bortset fra launch dag, hvis der kun udkommer fire spil.

https://www.nintendo.com/switch/buy-now/

$90 for en ekstra dock. Er der nogen tvivl om at Nintendo bare malker deres resterende fanboys (som jeg egentlig troede jeg var blandt indtil Wii) indtil de finder en mere profitabel fremtid end som konsolproducent?

Edit: Og det bliver selvfølgelig værre endnu. Betalt online, muligvis endda udelukkende igennem en smartphone-app?
SumezSumezSkrevet 13/01-17 20:49 
Wehner>
Og hvis vi nu skal være rigtig kyniske, så plejer "2-6 timers batteritid" at betyde to. Eller halvanden...

Jeg tør godt byde på én, allerhøjst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/01-17 20:51 
jaes>
Hvorfor ingen betingelsesløs kærlighed til Super Mario Odyssey? Jeg smilede i hvert fald stort :)

Mario skal haves, men det er sat til "Holiday 2017". Det betyder november, hvis vi er ekstremt heldige. Forsinkelse til januar/februar er bestemt ikke umuligt. Så det tæller slet ikke med som købsgrundlag endnu.
JmogJmogSkrevet 13/01-17 20:53 
Angående batteri, så har de udtalt at Zelda kan klare tre timer. Hvis det rent faktisk ikke er en overdrivelse, så lyder det ganske positivt. Jeg ville da helt klart gerne have mere men så flot et openworldspil havde jeg regnet med ville ligge på det halve.
RaGeRaGeSkrevet 13/01-17 20:54, rettet 13/01-17 21:25 
jaes>
Hvorfor ingen betingelsesløs kærlighed til Super Mario Odyssey? Jeg smilede i hvert fald stort :)

Zelda og Mario er *næsten* nok til jeg køber en Switch, men det bliver sikkert ikke på launch - synes også den er lidt for dyr, og titlerne til launch er generelt en sløv omgang (men værd at bemærke at Nintendo ikke har bekræftet det endelige line up til launch).

Bortset fra den "menneskelige verden" (fungerer sikkert som hub) så fik det os et kæmpe smil frem, dog trist det først kommer så sent på året.

Jeg elsker dog variationen i miljøerne og mario's nye tricks med hatten ser sgu sjaw ud :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WehnerWehnerSkrevet 13/01-17 20:55, rettet 13/01-17 20:55 
Jmog>
Angående batteri, så har de udtalt at Zelda kan klare tre timer. Hvis det rent faktisk ikke er en overdrivelse, så lyder det ganske positivt. Jeg ville da helt klart gerne have mere men så flot et openworldspil havde jeg regnet med ville ligge på det halve.

Og hvis de udtaler tre, så betyder det reelt set...

Det er lige som bilers brændstofforbrug opgives af producenterne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 21:06 
quad>
Zelda kommer til at optage halvdelen af internal storage. Kan ikke se hvordan SD-kort kan undværes, bortset fra launch dag, hvis der kun udkommer fire spil.

Køb fysisk og spar penge? Det bliver uden sammenligning (igen) billigere at købe spil fysisk end digitalt. Så behøver du slet ikke bruge penge på er SD-kort.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/01-17 21:37 
Nintendo har offentliggjort, hvad der udkommer i 2017. Det må da være et top 3 launch line up set fra neden. Den klart mest populære titel udkommer endda på deres forrige konsol!

The Switch has just five games available when it launches on 3rd March, Nintendo confirmed. These are:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
1-2 Switch
Super Bomberman R
Skylanders Imaginators
Just Dance 2017

Resten kan ses her: http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-13-nintendo-confirms-switch-launch-lineup-of-games
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 13/01-17 22:07 
Uhhhh.... Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene 🤔
SumezSumezSkrevet 13/01-17 22:10 
Ja det er godt nok sløjt. Ikke at Xbone eller PS4 havde stærke releases overhovedet, men det der kunne godt være et tegne på at man fint kunne vente nogle måneder med at skubbe maskinen ud :D Jeg køber den helt sikkert ikke på udgivelsen, og det har jeg ellers været dum nok til at gøre med rigtig mange andre Nintendo-maskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 22:15 
De har ikke snakket Virtual Console endnu, men det kan da være at Balloon Fight også er 3. Marts. :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 22:21 
1-2 Switch ser godt nok latterligt ud. Et Nintendoland 2 ville have været fantastisk, men naturligvis umuligt da tablet og tv ikke kan være i brug samtidig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/01-17 22:37 
Den maskine ser IMO dybt uinteressant ud ift. køb ved launch. Synes at præsentationen var direkte pinlig, både ift. spil lineup og hvad maskinen har af kræfter, kombineret med prisen. Havde det været et andet firma end lige netop det højt elskede Nintendo, havde der sikkert være mere enighed og gennemskuelighed omkring dette :P

Det ender dog nok med at jeg køber den engang når diverse butikker bare skal af med den til en billig penge. Så kommer den på hylden at stå :D

Jeg spottede dog From Software logoet, så det kan gå hen og blive sjovt, hvis der kommer et eller anden spændende den vej igennem :)
Spiller nu: Animal Soccer World
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig