X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
slk486slk486Skrevet 20/12-16 13:24, rettet 20/12-16 13:24 
@Jaes: Umiddelbart er det ikke rygter, men specs fra de oficielle dev papirer, hvor der tilmed står, at specs ikke bliver ændret.
j/k
jaesjaesSkrevet 20/12-16 14:14, rettet 20/12-16 14:15 
Jeg kan selvfølgelig have misset noget - har ikke umiddelbart tid til at gennemgå artiklen igen, men kiggede hurtigt igen og fandt dette:

"Regardless, behind the scenes, sources inform us that Nintendo continued to brief developers with a spec that is uncannily similar to this Twitter leak that actually surfaced before the official reveal - and in crucial areas, it's a match for a stock Tegra X1."
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nintendo-switch-spec-analysis

Formuleringer som "sources inform us" er efter min erfaring 99% af tiden rygter :)

Nu tror jeg DF kun skriver den slags artikler, når de føler sig meget sikre, men det er stadig ikke baseret på info direkte fra Nintendo, så de kan ikke være helt sikre.
SumezSumezSkrevet 20/12-16 14:17 
Intet Nintendo selv kommer med en officiel udmeldiing er alting naturligvis kun "rygter". Det betyder ikke de ikke har hold i noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/12-16 14:38, rettet 20/12-16 14:38 
@jaes: Fair enough - det er ikke officielt.
j/k
JmogJmogSkrevet 20/12-16 16:41 
Men det er det eneste vi har at forholde os til indtil maskinen launches og nogen piller den fra hinanden. Nintendo offentliggører typisk aldrig specs.
HankyHankySkrevet 20/12-16 16:45, rettet 20/12-16 16:50 
Er jeg den eneste der ikke er så interesseret i specs, men hellere vil høre om, hvad der kommer af spil?

EDIT:
Hvis maskinen rygtes til at være ca. dobbelt så kraftig som Wii U, og spil som f.eks. Bayonetta 2 er repræsentant for "maskinen med den halve kraft", så er jeg rimelig fortrøstningsfuld med Switch. Jeg forstår dog godt de folk der har købt dyre 4K HDR TV, at de kan være ked af, ikke at få noget der berettiger deres køb, men derudover forstår jeg det ikke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 20/12-16 17:08 
Det er selvfølgelig det vi alle helst vil høre om, men vi får jo intet konkret om spillene før til januar. Indtil da får vi kun rygterne, når nogen bryder en NDA og i de tilfælde blot titler og beskrivelser fra folk der IKKE er i spilpressen og derfor ikke kan beskrive det ret godt.

Vi har fået første ryk af semisikre rygter om 1st party spil. Den/de der har lækket dem ser ud til at have fortalt alt hvad de vidste. Næste trin er så hardware-leaks, som vi har nu. Næste skridt bliver de uundgåelige kontrollerede leaks fra third parties i ugen op til Switch-konferencen, så de kan få så meget omtale som muligt inden de bliver overskygget af de eksklusive titler fra Nintendo.

En lille opsummering af hvad vi ved om spil indtil videre:

Super Mario 3D titel ved launch
Splatoon (pack-in i Deluxe bundle)
Super Mario Kart 8 (måske launch)
Super Smash Brothers (ikke launch)
Zelda (juni)
Super Mario RPG/Rabbids crossover titel ved launch
Just Dance 2017 ved launch
"stor EA titel" (en port) måske ved launch
Skyrim (måske launch)
Dragon Quest 10 (ingen rygter om dato)
Dragon Quest 11 (ikke launch)
NBA 2k 2017
Monster Hunter XX (ingen leaks, kun rygte baseret på at det kommer i samme måned til de andre platforme)
Dark Souls Collection. From Software eksperimenterer med Dark Souls 3 til Switch. Den og måske en fuld trilogi vil komme til Switch, hvis den sælger godt nok. Med sikkerhed ikke en launch titel.
Pokemon Stars (måske launch)

I ugen op til konferencen vil der med sikkerhed lækkes billeder af ovenstående såvel som indies der vil annoncere titler til Switch og nogle enkelte AAA 3rd party titler vil der lækkes dårlige screenshots af.
JmogJmogSkrevet 20/12-16 17:15, rettet 20/12-16 17:45 
Hanky>
Jeg forstår dog godt de folk der har købt dyre 4K HDR TV, at de kan være ked af, ikke at få noget der berettiger deres køb, men derudover forstår jeg det ikke :)

Nu kan jeg ikke tale på vegne af alle 4k TV ejere, men personligt er jeg helt ligeglad med om der kommer 4k spil til den eller ej. Det vigtigste er 1080p med ordentlig antialiasing og en ordentlig framerate. Jeg siger bestemt heller ikke nej til HDR og det kræver stort set intet af maskinen, så det vil ikke være for meget at forvente.

Totalt jaggie-fri 1080p vil kunne leveres med langt bedre framerate end 4k, så det vil klart være det smarteste at gå efter. Og i håndholdt mode vil 720p med ordentlig AA se drøngodt ud. Udrydelse af jaggies og shimmering er guld værd.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 21/12-16 07:37 
Så det lader til, at Switch ER en Shield med med Nintendo logo og en overclocked Shield i stander. Standeren er intet andet end blæser og en usb splitter :-/ Jeg ved ikke rigtigt.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor Nintendo ikke fremtidssikrer deres platforme med bedre og størrere specs, istedet for at satse på gimmick. Hvorfor vil de med vold og magt undgå onlinedelen, hvofor vil de skræmme de store sikre spilstudier væk med en konsol fra 2010 !
SumezSumezSkrevet 21/12-16 08:20 
Men var Shield ikke en Android-maskine? Så langt tror jeg ikke Nintendo tager den - det ville være virkelig dumt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/12-16 08:32 
Jeps, den hedder faktisk NVIDIA SHIELD Android TV for at være nøjagtig :D Tablet udgaven er naturligvis også Android-baseret.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 21/12-16 10:17, rettet 21/12-16 10:43 
Bevares, jo Shield var en androidmaskine og naturligvis kommer der en Nintendotopping på, ingen tvivl om det. Skal jeg have en Switch, helt sikkert, skal det være på launch, rigtigt gerne, tror jeg på Switch som en fremtidssikret maskine med nye og spændende titler ! Jeg tror endnu mindre på Switch end på WiiU...
3of193of19Skrevet 21/12-16 10:34 
Switch kunne nok have været lidt kraftigere, en smule større maskine ville nok have været en god ide så man ikke behøver drosle GPU'en så meget i docked mode.
Handheld mode kræver mindre bare pga den lavere opløsning, andre GPU-tunge effekter kunne også slås fra for at holde spillene flydende.
Men Switch vil jo heller ikke være bebyrdet med Android, og er endda Vulcan-compliant, så udviklere vil kunne få en del mere performance ud af Switch end vi kunne se fra spil på en Shield hvis den havde den lavere clockspeed.
BeanoBeanoSkrevet 21/12-16 11:28 
SHIELD TV understøtter Vulcan, kom i maj måned via en update.
jaesjaesSkrevet 21/12-16 17:56, rettet 21/12-16 19:12 
Sumez>
Intet Nintendo selv kommer med en officiel udmeldiing er alting naturligvis kun "rygter". Det betyder ikke de ikke har hold i noget.

Ja, det var delvist pointen med mit indlæg :)

Den anden halvdel af pointen var, at man skulle læse artiklen (eller evt. se videoen?), før man vidste om det var officielt - det fremgik ikke af indlæggene her i tråden :)

EDIT: Uddybet, apropos kommunikation (og travlhed) ;)
dRxLdRxLSkrevet 21/12-16 22:40 
Staves det ikke Vulkan?


Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/12-16 09:11, rettet 22/12-16 09:17 
Jo :D

Nintendo Switch
dRxLdRxLSkrevet 22/12-16 11:32 
I skal dog lige være opmærksomme på at selvom Vulkan i mindre grad er en abstraktion end OpenGL, så er sigtet med den api stadig at stamme kode skal kunne køre på mange forskellige konfigurationer, så der vil stadig være en fordel for Nintendo udviklerne at de kan skære koden til så den makser lige præcist den hardware de sidder med helt ud, uden at komme ud hvor den ikke kan bunde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OlimarOlimarSkrevet 22/12-16 14:56 
Lidt mere til rygtemøllen Ifølge Takashi for 5 timer siden: Nintendo Switch
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-16 15:32 
Jeg er ikke sikker på hvad hav mener. Mener han at 1080p ikke downscales til 720p når den er i håndholdt mode? Det gav jo sig selv da clockspeeden her er mindre.

"WQHD to 1080p" betyder det at den ikke er native 1080p i docken?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 22/12-16 15:42 
Min umiddelbare indskydelse var at han må mene 2560x1440 I docked mode og 1920x1080 i handheld mode. Tvivler dog kraftigt på det kan være rigtigt, men man kan jo kun blive postivt overrasket. WSJ rammer sjældent forkert. Men ser ud til han quoter en anden.
JmogJmogSkrevet 22/12-16 15:48, rettet 22/12-16 15:50 
Giver ingen mening. Den kan umuligt outputte 1440p. Så de må mene at den renderer i 1440p og så nedskalerer til 1080p inden den outputter. Det vil give et rigtig godt visuelt resultat, men det er næppe noget de vil bruge til håndholdt mode og til docked, så vil der sikkert være mulighed for at rendere i lige det udviklerne vil op til 4k inden den outputter. Til nogle simple spil vil det måske være muligt at rendere i 1440p i håndholdt mode inden det så nedskaleres til 720p. Det er også en rigtig fin halvering af opløsning, så det vil se perfekt ud.

Det lugter af at Mochizuki videregiver noget han ikke selv forstår, som andre har fortalt ham, og noget så er gået tabt.
Det med at "VR is not likely to be used" er helt sikkert rigtigt. 720p er vanvittigt for lavt til VR og 6 tommer er for stort.
RaGeRaGeSkrevet 27/12-16 17:20 
Selve switch-stationen/docken kan vist købes separat og være "relativ" billig (iflg. LetsPlayVideogames.com) og derved slipper man for flere konsoller i hjemmet, jeg synes virkelig det er et genialt træk af Nintendo, hvis rygterne er sande.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
la0sla0sSkrevet 29/12-16 20:33 
På papiret er det skuffende, jeg havde drømt om mere og vildere, men ingen tvivl om, at Nintendo nok skal kunne få noget godt ud af den, og måske den kan blive en ny indie-darling, ligesom Vita'en vel lidt er og var?

I forlængelse heraf, afhænger meget også af Nintendos krav til udviklere. Om de kan køre et mere løst indie-spor, og slække lidt på deres krav til de store udviklere. Det er i hvert fald ikke nogen hemmelighed, at deres kvalitetskrav kan være ret besværlige og de stadig er noget japanske i deres facon, hvilket gør at nogle udviklere simpelthen springer fra.

Ja, og så er det også spændende om den bliver svær at nedskalere nye spil til.

Jeg er i hvert fald spændt. Wii U er for mig stadig en fantastisk konsol, og har fået et ret stort liv pga. ungerne. Den fire årige sidder pt. og hamrer igennem Super Mario 3D World, og har en fest. Jeg håber dog også der kommer lidt flere moderne spil.

Rygter går også på Xenoblade X til den, måske det kommer til at lokke.
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 29/12-16 22:33, rettet 29/12-16 22:34 
D. 12/13 januar kan ikke komme hurtigt nok :) Jeg tror Nintendo nok skal vise nogle imponerende titler da hardwaren er forholdsvis moderne og de sikkert kan skabe ren magi med de ca. 500 gflops.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 02/01-17 00:25, rettet 02/01-17 00:28 
Seneste rygter: Zelda er måske klar til launch alligevel. Kilderne/lækagerne er modstridende, hvilket der kan være flere årsager til:

Forskellig release i EU og resten af verden pga længerevarende lokalisering (hvis rigtig vil mulig regionsfrihed være MEGET interessant).
Nintendo opgiver forskellige datoer til forskellige afdelinger, for at finde kilden til lækagerne.
Nintendo kan slet og ret have ændret strategi og tør ikke sprede systemets to største titler (Mario og Zelda) ud over flere måneder/de regner med at kunne producere nok konsoller til at dække efterspørgslen. Så er det vigtigt at skabe så høj købsmotivation som muligt.
Eller en stor third party titel er ser nu ud til at udfylde det hul Zelda skulle dække i juni, så de tør godt satse hele butikken på at få en af de mest imponerende software launches i nyere tid.

Jeg tror ikke på at systemets største titel ikke får worldwide launch. Det sidste giver god mening.
JmogJmogSkrevet 04/01-17 05:46 
Seneste læk fra Laura Dale:

Beyond Good & Evil 2 er IKKE en Switch exclusive, kun timed exclusive i et år. Når det derefter udkommer på XB1/PS4, så bliver det kun digitalt.

Det er selvfølgelig en skam at man ikke kan få det fysisk til de to platforme, hvor spillet sandsynligvis vil være flottest, men det giver mening de ikke vil tage den økonomiske satning. Det er en stort set ukendt titel blandt det brede flertal af konsolejere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-17 09:02 
Hvis det udkommer senere vil det ikke længere være så ukendt da mange vil have hørt om titlen på Switch. Så det giver ikke rigtig nogen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-17 12:07 
Så er det i overmorgen at vi får mere at vide om Switch. Der er mange yngre generationer af gamere for hvem det måske er svært at forstå hvorfor der er så meget hype omkring Nintendo's næste konsol, så jeg har skrevet en lille artikel der forklarer lidt om hvorfor det er sådan.

http://www.giantbomb.com/profile/darkbeatdk/blog/the-history-of-nintendo-and-all-of-video-games-mor/114324/
slk486slk486Skrevet 10/01-17 12:14, rettet 10/01-17 12:14 
Ha ha, rigtig god writeup! :D

Ser rigtig meget frem til Karnov Switch!
j/k
SumezSumezSkrevet 10/01-17 12:14, rettet 10/01-17 12:16 
Jeg er glad for at du fik bragt Karnov på banen. http://www.somethingawful.com/hosted/jeffk/q3akarnov/q3avskarnovfag.htm]Det er voldsomt meget bedre end Quake 3[/LINK]" target="">Det er voldsomt meget bedre end Quake 3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-17 12:24 
Jeff K har fat i noget. Så må vi ikke håbe at de skuffer med at nyt Quake spil til Switch.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/01-17 03:33 
Darkbeat>
Der er mange yngre generationer af gamere for hvem det måske er svært at forstå hvorfor der er så meget hype omkring Nintendo's næste konsol,

Hype? Hvor?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 11/01-17 08:46 
På Neogaf er der godt nok meget hype. Kunne forestille mig det samme er tilfældet på dedikerede Nintendo fora. Selv herinde diskuterer vi hver eneste læk der kommer.

Der er helt klart skuffelse over de, forventede, lave specs, men der er tydeligvis en stor interesse for konsollen.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 09:49 
Jeg er ikke spor hypet pt, men meget spændt på at høre mere :D
slk486slk486Skrevet 11/01-17 10:07 
Samme her. Nul hype, men stadig nysgerrig.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/01-17 10:23 
Den klub er jeg også med i. Men det hænger nok mest sammen med at jeg for længst er færdig med at hype omkring nogen form for ny hardware overhovedet. :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 11/01-17 12:38 
Jeg er hyped :P - men det er nu mest pga. de kommende spil, jeg gerne vil se noget mere til.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 11/01-17 21:53 
Der er lækket dokumenter og billeder fra en masse officielt udstyr. Fx arcade stick. Ser ret ægte ud.
www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1332558
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 22:12 
Ser umiddelbart troværdigt ud ;)

Hvornår er afsløringen Dansk tid?
SumezSumezSkrevet 11/01-17 22:55 
Mon det bare er Hori der vil være sikre på at være dækket ind, eller er arcade sticket en indikation om at der allerede er planlagt spil hvor sådan et giver mening? (højst sandsynligt fighters...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-17 07:43 
Jeg har gravet lidt og lavet en top 10 liste over spil der helt sikkert kommer til Switch.

http://www.giantbomb.com/profile/darkbeatdk/lists/top-10-upcoming-nintendo-switch-games-probably/358829/
SumezSumezSkrevet 12/01-17 08:52 
Jeg ville ikke være ked af at se en efterfølger til Nazo No Murasamejou :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/01-17 09:00 
Uhmmm... Jumpman! :D
BeanoBeanoSkrevet 12/01-17 11:48 
Beano>
Hvornår er afsløringen Dansk tid?

Kl. 5 i morgen tidlig :O

http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-09-nintendo-switch-treehouse-live-to-follow-reveal-event
millenniummillenniumSkrevet 12/01-17 13:09 
Jeg vil sgu hellere sove lidt længere, og se genudsendelsen. :)
The medium is the message.
RaGeRaGeSkrevet 12/01-17 16:52, rettet 12/01-17 16:53 
Mega hyped. Wii U er klart den konsol jeg har brugt mest tid med og synes Nintendo's udvalg af spil er ganske solid og med en muligvis håndholdt udgave med mere power og spillene fra alle deres afdelinger samlet ét sted, så kan det kun blive suverænt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 12/01-17 22:18 
Forudbestilte i øvrigt konsollen hos Gamestop i dag. Tager ingen chancer med Nintendos track record på det område.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-17 04:27 
QQSkrevet 13/01-17 06:06 
Launch 3. marts. Zelda er en launch-titel. Mario er ikke.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me