X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/11-16 15:51, rettet 22/11-16 15:52 
Det er jo rimelig bevidste valg med de to maskiner, og der er selvfølgelig ikke nogen der siger at de ikke havde lavet samme valg med Switch, men som du selv påpæger så prioriterer de deres "gimmick" fremfor hardware-performance - så hvis Switch ikke havde haft den gimmick kunne vi nok have set et væsentlig mere kraftfuldt system for de samme penge. Sagen er bare at selvom vi havde endt med en maskine der på papiret var meget kraftigere end en PS4 Pro eller hvad Xbox's tilsvarende nu hedder, så er jeg ret overbevist om at det ikke ville være nok til alene at gøre det store indhug i den markedsandel Sony og Microsoft allerede sidder rigtig godt på. Ved at lave håndholdt-gimmicken rammer de et lidt andet segment fremfor at gå i direkte konkurrence med de andre store.
Og for forbrugerne er det jo win/win. Jeg kan helt ærligt ikke se hvad jeg skal med endnu en "PS4" på markedet.

Det er måske lidt en risiko de løber med Switch, men helt ærligt så tror jeg ikke det er dumt. De ved godt hvad de laver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/11-16 15:52 
Jeg tvivler faktisk :D
slk486slk486Skrevet 22/11-16 15:54, rettet 22/11-16 15:54 
Jeg er ikke uenig i, at man kan putte kraftigere hardware i en konsol, hvis man laver den anderledes - det giver sig selv - jeg er uenig i, at de havde gjort det.
Whatever - vi får, hvad vi får.
j/k
spectrespectreSkrevet 22/11-16 16:41 
Jmog>
@Spectre: Se på det sådan her. Selvom du aldrig har tænkt dig at bruge den i håndholdt mode, så betyder det at den også er en håndholdt, at der vil komme spil til den som du aldrig ville have fået mulighed for at prøve, hvis den ikke havde skærmen. Det her betyder at vi med sikkerhed kommer til at få f.eks. Pokemon, Animal Crossing, Fire Emblem etc. på vores TV. Det havde været tvivlsomt, hvis det kun havde været en stationær konsol.

Der hvor jeg ville hen var bare at jeg ønskede at der var en SKU uden skærm fordi jeg kommer til at betale for en feature jeg aldrig kommer til at bruge.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
QQSkrevet 22/11-16 16:45, rettet 22/11-16 16:49 
Alle der kritiserer den svagere hardware har tydeligvis ikke fattet pointen med Nintendos markedsstrategi og potentialet med en Switch i deres egen samling. En Nintendo-konsol er (og har været det i ti år) et supplement til de andre konsoller. En Switch med hardware og spilbibliotek svarende til en Playstation/Xbox kan jeg ikke bruge til noget. Jeg HAR en PS4 og de spil der følger med. Af samme grund ser jeg ingen grund til at købe en Xbox, medmindre jeg absolut vil spille de få eksklusive titler den har.
Switch derimod vil have en større portion eksklusive titler, der retfærdiggør den og som er designet specifik til dens hardware.
Tag bare Wii U. Pikmin 3, Mario Kart 8, Super Mario 3D World med flere. Gode flotte spil, med en framerate de andre konsoller misunder, på trods af den svagere og billigere hardware. Det er simpelthen ikke meningen, at Switch/WiiU/Wii skal konkurrere på det nyeste nye indenfor krævende grafik. Det burde være feset ind efter 10 år med den strategi. De udfylder et tomrum i markedet og Wii var da om noget eksemplet på, at der en stor kundebase, som de kan have for dem selv, nu kombineret med hele DS/3DS køberne. Personligt glæder jeg mig til endnu en gang at investere i en unik konsol, der supplerer min PS4 og hvor jeg ikke betaler for alle mulige medieafspilnings-features, som min PS4 allerede har.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 22/11-16 16:47 
Mener du, at alle mennesker er enige i alt, de kan forstå? Det er faktisk det, du skriver. Spoiler alert: Sådan forholder det sig ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 22/11-16 16:52 
Man kan da godt være uenig i at det er en god strategi, men man har misforstået konceptet, hvis man siger at den er "underpowered". Det er jo ikke meningen, at den skal have power.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 22/11-16 16:59 
spectre>
Jmog>
@Spectre: Se på det sådan her. Selvom du aldrig har tænkt dig at bruge den i håndholdt mode, så betyder det at den også er en håndholdt, at der vil komme spil til den som du aldrig ville have fået mulighed for at prøve, hvis den ikke havde skærmen. Det her betyder at vi med sikkerhed kommer til at få f.eks. Pokemon, Animal Crossing, Fire Emblem etc. på vores TV. Det havde været tvivlsomt, hvis det kun havde været en stationær konsol.

Der hvor jeg ville hen var bare at jeg ønskede at der var en SKU uden skærm fordi jeg kommer til at betale for en feature jeg aldrig kommer til at bruge.

Forståeligt. Men på en måde så betaler du for at du får flere spil end du ellers ville have fået. Det er da et godt plaster på såret.
JmogJmogSkrevet 22/11-16 17:01, rettet 22/11-16 17:01 
Hølmkjær>
Man kan da godt være uenig i at det er en god strategi, men man har misforstået konceptet, hvis man siger at den er "underpowered". Det er jo ikke meningen, at den skal have power.

For en håndholdt er der (batterimæssigt) faktisk en ret stor risiko for at den vil være overpowered :-D
Hvis den virkelig ender med at have performance som en Wii U, så er det vildt imponerende for en håndholdt.
SumezSumezSkrevet 22/11-16 17:06 
Enig. Mange er bange for at den ikke bliver meget stærkere end Wii U, men jeg er imponeret bare den er på niveau med den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-16 01:29 
Alle der kritiserer den svagere hardware har tydeligvis ikke fattet pointen med Nintendos markedsstrategi og potentialet med en Switch i deres egen samling.

Jeg er bekymret over den svage hardware, men kan acceptere det, fordi det skal vaere en haandholdt konsol, ogsaa. Hvad jeg kritiserer intenst er Nintendos markedsstrategi og sigten efter et segment, der simpelthen ikke eksisterer. At selve Switch konceptet saa ogsaa virker direkte hjernelamt (Spil fuldpris spil 2 spillere - men kun eet analog per spiller - paa en tiny 7" skaerm med et batteri, der holder et par timer - hvis du har husket at oplade det og i oevrigt har medbragt din Switch i foerste omgang).

En Nintendo-konsol er (og har været det i ti år) et supplement til de andre konsoller.

Den gaar bare ikke langere - konkurrencen er alt, alt for haard fra andre og bedre mobile platforme. Millenials og den endnu yngre generation er om nogen tech og value savvy og jeg er overbevist om, at Nintendo denne gang har jokket i spinaten mere end de normalt goer. Wii U har udvandet franchises som Mario, Zelda og Pikmin - simpelthen fordi naermest ingen har spillet dem i 5 aar. Desuden spiller image ogsaa ind for noget man bliver set i det offetlige rum med - vil man helst blive set i bussen paa vej til lejrskole med en iPad eller en noerdet Nintendo Switch. No contest for en generation, der vil goere naesten alt for ikke at blive set uden en iPhone.

Switch derimod vil have en større portion eksklusive titler, der retfærdiggør den og som er designet specifik til dens hardware.

iPad og Android har ogsaa eksklusive titler, saa hvis Switch kunne spille Apple eller Android spil, saa ville det se meget bedre ud. Nintendo begaar hybris af den helt store slags ved bare at mene, at de automatisk er det alle andre stiler efter. Det er de bestemt ikke laengere.

Tag bare Wii U. Pikmin 3, Mario Kart 8, Super Mario 3D World med flere. Gode flotte spil, med en framerate de andre konsoller misunder, på trods af den svagere og billigere hardware.

Det er titler, der naermest et gaaet i glemmebogen siden 2011. Og hvis de videoer fra det nye Zelda er, hvad vi kan forvente, saa ser jeg ikke noget lys for enden af tunnellen. Det ser bare saa tomt, kedeligt og indholdsloest ud. Virkeligt skuffende.

Det er simpelthen ikke meningen, at Switch/WiiU/Wii skal konkurrere på det nyeste nye indenfor krævende grafik. Det burde være feset ind efter 10 år med den strategi.

Det fremgaar vist tydeligt nok...

De udfylder et tomrum i markedet og Wii var da om noget eksemplet på, at der en stor kundebase, som de kan have for dem selv, nu kombineret med hele DS/3DS køberne.

Du mener altsaa, at Switch vil appellere til det samme publikum som Wii (overraskende) gjorde? I saa fald vil du blive skuffet.

Personligt glæder jeg mig til endnu en gang at investere i en unik konsol, der supplerer min PS4 og hvor jeg ikke betaler for alle mulige medieafspilnings-features, som min PS4 allerede har.

Saadan en har jeg allerede. Den hedder iPad/iPhone/Android og er altid ved haanden.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 07:25, rettet 23/11-16 07:26 
Jeg synes måske det er lige voldsomt nok at sige at alt Nintendo tilbyder i forhold til PS4, allerede kan fås ved mobile platforme.
Der er dog trods alt enormt stor forskel på at spille på en 3DS og en iPhone, og heldigvis for det. 3DS har rigtige spil, uden microtransactions og reklamer og kan styres med rigtige knapper. Mobile spil er som jeg ser det næsten altid præget af gimmicks og i mange tilfælde tydeligt designet til at arbejde imod spilleren, bare for at kunne høste håndører. Det er for folk der ikke ved bedre, folk der bare SKAL spille et eller andet på farten, hvor tilgængelighed spiller en større rolle end kvalitet. Hvis dét er fremtiden for mobile spil og der vitterligt ikke er plads til Nintendo, så kan det vidst være ligemeget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-16 07:34, rettet 23/11-16 07:35 
Ja, det bedste ved Switch er at det netop ikke er det. Men det er altid sjovt at se DeluxScan's indstilling til ny hardware, om ikke andet så bare for at få en fuldstændig omvendt indgangsvinkel til hvordan de her ting hænger sammen. Der er jo sikkert flere andre der deler den samme opfattelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/11-16 12:49 
Den vil i hvert fald helt sikkert ikke tiltrække Wii publikummet. Switch er målrettet mod gamere. Det var Wii ikke og det var dem der var årsagen til de massive salgstal.

Jeg tror dog bestemt at den vil sælge bedre end Wii U. Mere klar marketingstrategi/consumer messaging, mere sexet design etc.

Dens markedssegment er større end Wii U, men ikke voldsomt større. Jeg gætter på den vil sælge omkring 25-30 millioner.
JmogJmogSkrevet 23/11-16 14:37 
Seneste ryger fra Laura Dale, som har ramt plet med sine kilder hver gang. Så meget at Nintendo nu har blacklistet hende, så det er MEGET sandsynligt at hun har kilder internt i Nintendo.

Zelda til Switch er pt planlagt til at blive udgivet 23/6 i UK. Wii U udgaven en uge senere.
JmogJmogSkrevet 23/11-16 14:40 
Og så lidt ekstra:

Ikke et rygte: Udover PS4, XB1 og PC, så kommer remasteren af Lego City Undercover næste år også til Switch.

Rygte (men fra troværdige kilder): Der kommer en Switch version af Xenoblade Chronicles X.
Ser ud til alle de bedste Wii U spil, som aldrig fik chancen til at nå et større publikum får en ny chance på Switch.

Bemærk, det her er IKKE på bekostning af reelle nye spil. Monolith arbejder på et nyt spil til Switch og et andet studio står for porten.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/11-16 17:40 
Og at der kommer nok osse wave race til switch.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 20:12 
Fedt hvis det passer ;)
JmogJmogSkrevet 23/11-16 23:15 
Wave Race rygtet er dog ikke baseret på andet end at trademarket blev fornyet i Europa mener jeg. Det kan potentielt betyde ingenting.

Alle de andre rygter kommer fra kilder hos Nintendo, så jeg tror ikke vi får et Wave Race.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 23:20 
Lyseslukker.
JmogJmogSkrevet 24/11-16 01:08 
Teknisk set "bølgebryder" :-D
BeanoBeanoSkrevet 25/11-16 12:50 
Hardcore faker...

"Making the Nintendo Switch replica "
https://www.youtube.com/watch?v=JvmM6ihpnbw
JmogJmogSkrevet 07/12-16 03:16 
Seneste Switch rygter fra Laura Dale:

From Software (som er på listen over studier der støtter den) har eksperimenteret med at få Dark Souls 3 til at køre på Switch. De overvejer pt om de vil udgive en Dark Souls Collection med alt DLC til Switch.

Forudsat det kører ordentligt, så kunne jeg godt være ret interesseret i Souls på farten.
slk486slk486Skrevet 07/12-16 10:34 
Ja, det kunne være ret cool :)

Nyeste rygter er, at docken giver 1080p via lidt mere juice.

http://letsplayvideogames.com/2016/12/report-nintendo-switch-dock-increases-performance-not-via-extra-hardware/
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 11:31 
Og lidt ekstra: Der kommer Gamecube titler i Virtual Console til Switch. Ikke overraskende (selv Wii U kan teknisk set spille GC titler) men stadig dejligt.

Nintendos beslutning om ikke at snakke om spil før januar begynder at virke lidt fjollet. Det ville give mening, hvis folk kunne holde kæft men det kan de jo ikke.
SumezSumezSkrevet 07/12-16 12:38, rettet 07/12-16 12:38 
Det giver mening netop fordi folk ikke kan holde kæft. Løse rygter er gratis PR.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/12-16 12:42 
Hvis de synes det var fedt, ville de da ikke blackliste dem, der kommer med dem.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/12-16 12:52 
Gør de det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/12-16 13:02 
Ja, Laura Dale er blevet blacklistet af Nintendo for nyligt.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/12-16 13:16 
Jeg er ikke sikker på hvad det betyder, men ja, Nintendo har aldrig været for kvikke til det med effektiv markedsføring :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/12-16 13:24 
Letsplayvideogames er vist mest betalt via Patreon, så de er ret ligeglade med om Nintendo eller andre blacklister dem. Sålænge de leverer nyheder der er interessante vil folk støtte dem.
Og alle de andre fluffpiece previews findes der andre sites til alligevel.
slk486slk486Skrevet 08/12-16 08:59, rettet 08/12-16 09:00 
Switch debut på Jimmy Fallon

https://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4
j/k
SumezSumezSkrevet 08/12-16 09:17 
Avavav det er noget af det mest falske jeg nogensinde har set. Men nok mest fordi jeg plejer at undgå den slags sponsorerede indslag helt generelt. Jeg tænker umiddelbart at det er pænt begrænset hvor hysterisk et spil hvor man skal trykke på skærmen for at hoppe op til nogle mønter kan være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/12-16 09:18, rettet 08/12-16 09:19 
I agree :D

"You're a great gamer". Kan ikke engang finde ud af at styre Link.

Men af en mobile runner, ser det nu sjovt nok ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/12-16 09:28 
Ja, det er ikke fordi Super Mario Runner ikke ser sjovt ud, hvis Nintendo kan noget, så er det i hvert fald at sikre kvaliteten af deres spil, selv når det kun er billige cash-in projekter - men den begejstring er rimelig tåkrummende.
Synes dog ellers det er rimelig tydeligt at Jimmy Fallon faktisk HAR interessen for spillene. Han ved godt at det er noget der er begyndt at sælge hans show, fordi alle hans spilrelaterede videoer går viralt på nettet, men hvis det kun var noget han havde tillagt sig, ville det skinne tydeligt igennem, som man ser ved nærmest alle andre tv-værter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/12-16 09:31 
Ja, men "great gamer"? Han har kokset rundt i det, hver gang han har spillet live ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 08/12-16 09:34 
Alt hvad de siger i det klip er naturligvis fuldstændig scriptet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/12-16 09:42 
Tilgengæld er han dygtig til at virke begejstret på en akavet måde :D
j/k
3of193of19Skrevet 08/12-16 09:42 
Hmm, det skulle man tro, men man kan tydeligt se hans entusiasme, idet han en gang imellem afbryder Reggie "I know that, I saw that in the commercial" ect, og fumler med features han har set men Reggie ikke siger noget om.
Reggie lyder meget sober, men Fallon kan knap nok holde sig til scriptet, hvis der var et.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-16 01:29 
Digital Foundry bekræfter at docken øger performance. Så ganske sikkert tiltænkt 720p on the go og 1080p on the home.

Maskinen er dog pænt meget svagere end NVIDIA Shield :/ Jeg er dog lidt ligeglad, Nintendo kan lave vilde ting med gammelt lort.

https://youtu.be/PzS4LbH5nmA
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/12-16 03:04 
Værd at bemærke at der som sådan ikke er noget vild hardware i docken. Det er blot en blæser, så switch ikke smelter når den overclocker sig selv i docket stand.

Det er skuffende at specs er så lave som de er og også lidt bekymrende at performance differentialet er så enormt mellem docked/undocked. Det betyder der er en meget stor fare for betydelige forskellige i performance i de to modes spillet kan køre i. Det vil demotivere mig markant fra at spille spil i håndholdt mode, hvis de ser meget bedre ud docked.

Jeg glæder mig dog stadig til at se spillene og stoler på Nintendo nok skal sørge for en god oplevelse med deres egne udgivelser.

For dem der ikke er så tekniske: Docked ligger den på ca. en tredjedel af Xbox One i performance.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-16 07:54 
Lyder mere og mere dødsfødt.
SumezSumezSkrevet 20/12-16 08:01 
Ja alene det omdømme de lavere hardwarespecs giver den kan arbejde kraftigt imod den. Hvordan står den sammenlignet med Wii U?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-16 08:31 
Det kan være at deres mål var at lave noget der var kraftigere end 3DS
JmogJmogSkrevet 20/12-16 08:56 
Sumez>
Ja alene det omdømme de lavere hardwarespecs giver den kan arbejde kraftigt imod den. Hvordan står den sammenlignet med Wii U?

Lidt over dobbelt så hurtig. Hvilket jo umiddelbart lyder af meget men nok er det mindste hop mellem generationer vi nogensinde har set. RAM er fordoblet. Fra PS360 til X1/PS4 blev RAM 16-doblet. 4GB RAM er dog stadig ganske fint for en håndholdt (omend 4k docked er udelukket til andet end video streaming), men GPU'en er virkelig i den lave ende.

På den positive side, så er det et rigtigt generationshop hvis man sammenligner med Vita.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-16 10:55, rettet 20/12-16 10:59 
Wii U havde dog kun 1GB RAM til rådighed. Den sidste blev brugt udelukkende til Dashboardet. Så hvis Switch ikke bruger mere så det en tre-dobling :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/12-16 11:39 
Hvor ligger switch vs ps3. ?
I ram cpu? :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 20/12-16 12:21 
PS3 er vildt svær at sammenligne med andre maskiner pga den mildest talt specielle arkitektur. GPU var for eksempel en del langsommere end den til Xbox 360, men den vejede så op for det med en (hvis man kunne finde ud af at kode til den) langt mere effektiv CPU som kunne kodes til opgaver GPU'en ellers ville have udført.

PS3 GPU kørte 500Mhz og havde 256MB RAM tilgængelig.
Switch GPU kører 307.2Mhz undocked og maksimalt 768MHz docked. Det vil sikkert være unified RAM, så det er op til udvikleren hvor meget af de 4GB som bruges til GPU. Sandsynligvis er mindst 512MB nok afsat til OS.

Men der ligger mere i det end bare tal. Der er også nogle generationsforskelle, så der er visse funktioner som kun findes i en moderne GPU, så med samme clockspeed vil den moderne vinde.
jaesjaesSkrevet 20/12-16 12:52, rettet 20/12-16 13:06 
Kan lige nævne, at specs stadig kun er rygter - hvis nogen ikke har læst artiklen, hvor det nævnes (har ikke set videoen) - så måske er vi heldige, at den ligger tættere på X2 :)

Der er også ubekendte, som hvordan Nintendo evt. har tweaket hardwaren, og Nvidia skulle også have skrevet ny software, der presser mere ud af hardwaren.

Jmog>
Lidt over dobbelt så hurtig. Hvilket jo umiddelbart lyder af meget men nok er det mindste hop mellem generationer vi nogensinde har set.

Der var samme hop mellem GC og Wii.
JmogJmogSkrevet 20/12-16 13:19 
Det er i bund og grund en downclocket Nvidia Shield. Giver mening egentlig. Den vil jo aldrig kunne trække lige så meget strøm som en stationær Shield når den kører på batteri.
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig