X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 30/10-16 00:13 
Det er en misforståelse. Rygterne går på at standardstørrelsen er 16GB, hvilket betyder at det er minimumstørrelsen. Standardstørrelsen på 3DS er 4GB carts, men der er masser af spil på 8GB carts.

Ser i øvrigt ud til at den storagemæssigt vil understøtte 128GB SD kort. Det er dog næppe maxet, da man sagtens kunne putte større kort i en 3DS end hvad den officielt understøttede.
Mes1983Mes1983Skrevet 30/10-16 09:15 
Så er jeg meget mere rolig :-)

Kan ikke lade være med at glæde mig:-D
slk486slk486Skrevet 30/10-16 11:47 
Odin>
Åh. Emnerne er mange. Igår holdt jeg f.eks. en længere monolog om forhudsforsnævring.

Det kan være et ret stort problem, men var faktisk ikke klar over det også gjorde sig gældene for nullermænd :o
j/k
JmogJmogSkrevet 30/10-16 12:46 
Nullermændsforsnævring. Det er alvorlige sager.
OdinOdinSkrevet 30/10-16 13:11 
slk486>
Odin>
Åh. Emnerne er mange. Igår holdt jeg f.eks. en længere monolog om forhudsforsnævring.

Det kan være et ret stort problem, men var faktisk ikke klar over det også gjorde sig gældene for nullermænd :o

Det er bl.a. derfor at snakken er så upassende. Det har slet ingen relevans for dem.

Jmog>
Nullermændsforsnævring. Det er alvorlige sager.

For slet ikke at nævne nullermænd i forhudsfornævringen.

Nå, nu må jeg vist hellere holde op med at deraile tråden før Naiera smider mig ud. ^_^
JmogJmogSkrevet 30/10-16 13:51 
Seneste info fra insidere: Switch har 4GB RAM (retail-versionen vel at mærke) hvoraf de 3,2GB er allokeret til spil.

Til sammenligning så har Wii U 2GB RAM og 1GB var allokeret til spil.
SumezSumezSkrevet 30/10-16 19:54 
Det er en voldsom opgradering alligevel. På en maskine dedikeret til at køre ét spil ad gangen, er det ok stærkt, især for en "håndholdt".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/10-16 19:58 
Både PS4 og XB1 har 5.5GB allokeret til spil ud af 8GB, så det vil hæmme multiplats.
SumezSumezSkrevet 30/10-16 20:02 
Jeg tror aldrig der har eksisteret nogen tvivl om at multiplatform vil være "en udfordring" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/10-16 20:04 
Næh ;)
JmogJmogSkrevet 30/10-16 22:12 
Sumez>
Det er en voldsom opgradering alligevel. På en maskine dedikeret til at køre ét spil ad gangen, er det ok stærkt, især for en "håndholdt".

Tjo, er det? Det er kun en fordobling. PS360 til XB1/PS4 var en 16-dobling (0,5GB til 8GB). Wii til Wii U var en 23-dobling (88MB til 2048MB).

Sammenligner vi med New 3DS, ser det noget mere imponerende ud (16-dobling), men den køres primært i stilling som en afløser for Wii U.

Når det er sagt, så er jeg ikke spor bekymret for Nintendos egne titler. De har altid været fantastiske til at få mere ud af hardwaren end man troede muligt. Tredjeparts titler derimod... ja, jeg plejer at være ligeglad da jeg bare kan få dem på de andre konsoller. Da Switch imidlertid gør det muligt at spille dem på farten ville det ærgre mig med sløsede ports, da paritet ville gøre det til platformen jeg oftest ville købe dem til.
SumezSumezSkrevet 30/10-16 23:21 
At den overhovedet bliver stærkere end Wii U ser jeg som en overraskelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/11-16 12:40 
Switchs størrelse sammenlignet med en række enheder:

Nintendo Switch

Vist lavet af en bruger på Neogaf:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1308847
SumezSumezSkrevet 07/11-16 12:41 
Det er alligevel noget mindre end jeg troede :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 13:09, rettet 07/11-16 13:10 
Har man officielt fået målene af Switch enheden eller er det bare løst baseret på skærmens størrelse?
jaesjaesSkrevet 07/11-16 13:19 
Det er ikke forklaret, men Nintendo har ikke givet mål svjv.

Rygterne går på, at skærmen er 6,2", ligesom Wii Us GamePad. Så billederne er vel skaleret i forhold til dette. Skulle gerne give nogenlunde præcis resultat på billedet.
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 13:55 
Afhænger jo af kanten på skærmen - det viste var mock-up :)
jaesjaesSkrevet 08/11-16 22:47 
Mener du den Switch på billedet? Hvis det er en mockup, har den vel de rigtige dimensioner :)
BeanoBeanoSkrevet 09/11-16 10:01 
Altså hvis skærmkanten ikke er 100% korrekt vist, vil det jo have betydning for enhedens størrelse i sammenligningen. Men hvis man kan regne med det, er den jo go' nok :)
jaesjaesSkrevet 12/11-16 23:44, rettet 12/11-16 23:45 
Jep. Har ikke hørt om en mockup, hvor alle dele ikke var korrekt vist, så jeg antager, at det også gælder i dette tilfælde :)
JmogJmogSkrevet 13/11-16 02:22 
De har regnet størrelsen på kanterne udfra størrelsen på thumbstick. Hvis man tæller hvor mange thumbsticks der kan være i bredden på skærmen (som vi jo kender bredden præcist på), så kan man udfra Nintendos egne billeder regne ud hvor stort resten er.

Så mockuppet burde være nøjagtigt.
JmogJmogSkrevet 14/11-16 12:01 
Seneste Switch rygter fra Laura Dale hvis kilder indtil videre har været korrekte:

-Der kommer to udgaver af Switch i UK. En til 199£ og en til 249£ med mere storage og et pack-in spil.
-Prisen vil være den samme workdwide, for at gøre det nemmere at lave den regionsfri (regionsfri+samme pris betyder ingen importerer).

Så det tyder på omkring 2400kr for den gode version. Mit gæt er at pack-in bliver Mario Kart 8. Det er en port, så det koster dem minimalt at inkludere. Det nye 3D Mario og Zelda har begge store udviklingsomkostninger, der endnu ikke er dækket, og de fleste Switch-ejere skal nok købe dem ved siden af.

Kilde
JmogJmogSkrevet 16/11-16 13:21, rettet 16/11-16 13:21 
Dejligt konkrete lækager:

Splatoon bliver pack-in i premium-udgaven af Switch. Det er delvist en port. Indeholder alt fra Wii U udgaven plus nyt single- og multiplayer indhold.

Mario er et launchspil og er i stil med Super Mario 64/Galaxy med en hubworld.

Skyrim er remastered versionen og understøtter mods baseret på in-game assets. Launchtitel.

Zelda udkommer "flere måneder" efter launch. Gælder også Wii U versionen.

Rigtig smart med Splatoon som pack-in. Det vil sikre mange spillere til multiplayer og holde liv i den del meget længe. Det er også et spil mange sikkert ville fravælge, hvis det skulle købes løst, men de får en behagelig overraskelse, når de prøver det og finder ud af, hvor godt det er.

Kilde
JmogJmogSkrevet 16/11-16 13:32 
Oooog Mario Kart 8 med alt DLC plus nye modes i løbet af de tre første måneder.
SumezSumezSkrevet 16/11-16 13:39, rettet 16/11-16 13:40 
Nyt Mario-spil, vi endnu ikke ved noget om, men som overhaler Zelda indenom længe efter dette var annonceret?
Lyder som endnu en budget-titel i stil med New Mario eller 3D World. Det bliver jo sikkert et godt spil, men tror ikke man skal vente det næste store mesterværk i stil med Galaxy og 64...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/11-16 13:46 
Zelda er dog noget mere avanceret. Nintendo er jo vildt grundige med deres QA og det her er første gang de laver et openworldspil.
SumezSumezSkrevet 16/11-16 13:49 
Mario 64 og Galaxy var også pænt banebrydende og teknisk avancerede i forhold til alt hvad der kom forinden. :)
Min pointe er netop at det nye Mario-spil nok bygger rimelig meget på genbrug, ligesom de andre "budget-mario" spil jeg nævner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 16/11-16 14:55, rettet 16/11-16 14:56 
Jeg tror vi får et klassisk 3D Mario uden de store revolutioner. Det passer meget godt med det vi så i Switch traileren, der ligner et sted mellem 3D World, 3D Land og Mario 64. De har sikkert tonsvis af skrottede level-designs fra Galaxy og 3D World, som de hurtigt har ku lave en "budget-3D-Mario" titel med. Jeg forventer ikke et mesterværk, men en gennemsnitlig Mario-titel, der kan få gang i salget. Hvis de ligefrem prissætter det som en mellemvare og laver bundles, så tror jeg Nintendo får løst deres launch udmærket. Og spillet er sikkert fint nok. Sammen med Splatoon og Mario Kart skal det nok udgøre et fint Nintendo lineup, for de der hoppede over Wii U.

Skyrim forstår jeg dog stadig ikke. Kan ikke se, hvorfor nogen sku være interesserede i at købe Switch for Skyrims skyld. En underpoweret remaster af et spil, der allerede er at finde på alle andre platforme.

Zelda forsinkelsen kan jeg leve med. Som jeg forstår det, er det dog localisation, der er årsag til at Zelda bliver forsinket, fordi spillet er kæmpestort. Jeg kan godt frygte, at de har overgjort det. Spændt på om det lykkes, for ideen er jo ganske udmærket. Men har de formået, at gøre det sjovt at spille? Altid noget, at de ikke har forsinket hele konsollen pga. Zelda.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-16 15:15 
Splatoon som pack-in er en skide godt idé :)

Jeg er glad for ideen om håndholdt Skyrim, men jeg frygter hvordan det vil køre på en forholdsvis svag maskine. Nu må vi se :)

Zelda er jeg meget skeptisk overfor. Synes endnu ikke de har vist noget der så bare tilnærmelsesvis sjovt ud. Jeg håber dog at det ændrer sig når man selv sidder med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/11-16 15:30 
@Hølmkjær

Faktisk har der længe været rygter om at Zelda ER grunden til at konsollen ikke kom til jul i år.
slk486slk486Skrevet 16/11-16 21:27 
Konsolkongen>
Zelda er jeg meget skeptisk overfor. Synes endnu ikke de har vist noget der så bare tilnærmelsesvis sjovt ud. Jeg håber dog at det ændrer sig når man selv sidder med det :)

Det ser flot ud, men enormt tomt.Gad vide om det bliver for simpelt i en tid efter Witcher 3 (og den slags).
j/k
JmogJmogSkrevet 18/11-16 12:57 
Pokemon Sun og Moon får en Switch version med det passende navn Pokemon Stars:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-11-18-nintendo-switch-will-get-pokemon-sun-and-moon-version

Det udkommer sent næste år.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 12:59 
Den er egentlig pissehamrende grim den Switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/11-16 13:10 
Jeg synes hele konsollen virker dybt uinteressant. Pakker de den med to Wii U spil og kalder det en Premium Pack - Splatoon og Mario Kart 8? Splatoon siger mig absolut intet og har aldrig spillet det, og Mario Kart 8 har jeg til Wii U, hvor det er så godt som perfekt.

Det er vist ikke ligefrem en GameCube launch det her, hvor jeg gik og savlede efter Rogue Leader. Det var satme et launch spil der ville noget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 14:04 
slk486>
Det ser flot ud, men enormt tomt.Gad vide om det bliver for simpelt i en tid efter Witcher 3 (og den slags).

Jeg frygter også at de ikke har forstået det. Jeg gider ikke våben det går i stykker og man skal crafte nye hele tiden. Det virker som om de har prøvet at blande Skyrim og Mindcraft :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/11-16 14:10, rettet 18/11-16 14:12 
Vent med at kritisere Splatoon til du har prøvet det. Det er et af de bedste Nintendo-spil i mange år. Singleplayerdelen er fin men multiplayerdelen er forrygende. Det formår at hive folk ind der normalt slet ikke er til multiplayer shooters.

Ja, shooter kan man dårligt kalde det. Jeg har allermest sjov med det, hvis jeg slet ikke har dræbt en eneste fjende i løbet af en kamp. Det er fuldstændigt vanedannende at rende rundt og male modstanderens områder til.

Det er det perfekte pack-in. Folk vil elske det.

(Hvor får du fra at Mario Kart skulle følge med? Udover at to pack-ins er udelukket, så har ingen af lækagerne nævnt at Mario Kart følger med)
slk486slk486Skrevet 18/11-16 14:18 
Splatoon var sjovt nok i en match eller to. Ret ligeglad med en Switch port, men det er der mange, der ikke er. Dog - en port fra en tidligere generation, som pack in? Godt nok tamt.
j/k
slk486slk486Skrevet 18/11-16 14:27, rettet 18/11-16 14:27 
Konsolkongen>
Jeg frygter også at de ikke har forstået det. Jeg gider ikke våben det går i stykker og man skal crafte nye hele tiden. Det virker som om de har prøvet at blande Skyrim og Mindcraft :(

Det er ikke engang et problem i Souls' spillene længere :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 14:32 
slk486>
Splatoon var sjovt nok i en match eller to. Ret ligeglad med en Switch port, men det er der mange, der ikke er. Dog - en port fra en tidligere generation, som pack in? Godt nok tamt.

Jo men nu er det håndholdt! Nintendo gør også et pinligt stort nummer ud af Mario Maker på 3DS for tiden :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/11-16 23:36 
Jmog>
(Hvor får du fra at Mario Kart skulle følge med? Udover at to pack-ins er udelukket, så har ingen af lækagerne nævnt at Mario Kart følger med)

Fordi du skrev dette:

"Oooog Mario Kart 8 med alt DLC plus nye modes i løbet af de tre første måneder."

Men det kommer så senere, kan jeg se nu, når du skriver tre måneder.
jaesjaesSkrevet 22/11-16 10:18 
Så har Todd Howard bekræftet Skyrim til Switch, og fortæller også lidt om sin vurdering af konsollen. Selvom han af gode grunde ikke kan tillade sig at sige noget negativt, så er det lovende, at han roser den så meget.

What do you think of the Switch, Nintendo's newly announced console that is portable but also hooks up to your TV?
I love it. I got to play it. I will tell you – well, maybe that's an N.D.A. thing. One of the best demos I've ever seen. Probably the best demo I've ever seen. At E3.

Was it a Nintendo game?
I mean the device itself. I think it's really smart what they're doing. We're definitely going to be supporting it. It's the first time we've done something on Nintendo. If you don't count the old NES stuff. Home Alone. Or Where's Waldo?

Can you really bring Skyrim with you on the go?
It's the same game on the TV and on the other screen.

http://www.glixel.com/interviews/skyrim-creator-todd-howard-talks-switch-vr-and-elder-scrolls-wait-w451761
spectrespectreSkrevet 22/11-16 12:24 
Jeg ærgrer mig for jeg tror ikke jeg kommer til at eje denne Nintendo konsol medmindre der kommer et eller andet helt vildt.

Ville ønske man kunne få en udgave UDEN skærm, for hvis jeg skal eje den så kommer den aldrig til at forlade den docking station.

Frygter også lidt at Wii U udgaven af det nye Zelda bliver sløjfet nu da det er blevet udskudt igen.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 22/11-16 13:54 
Jeg tror helt sikkert ikke at Wii U udgaven bliver sløjfet. Alle lækagerne siger at begge spil faktisk er færdige. Det er blot QA der tager længere tid end man regnede med. Ikke underligt med et openworld-spil.

@Spectre: Se på det sådan her. Selvom du aldrig har tænkt dig at bruge den i håndholdt mode, så betyder det at den også er en håndholdt, at der vil komme spil til den som du aldrig ville have fået mulighed for at prøve, hvis den ikke havde skærmen. Det her betyder at vi med sikkerhed kommer til at få f.eks. Pokemon, Animal Crossing, Fire Emblem etc. på vores TV. Det havde været tvivlsomt, hvis det kun havde været en stationær konsol.
slk486slk486Skrevet 22/11-16 14:02 
Jeg ser det også som en virkelig positiv ting, at de kombinerer deres håndholdte marked med en konsol, da jeg generelt aldrig gider spille håndholdt. Det betyder for mig, at alle de spil jeg gerne vil spille kan komme på storskærmen :) Samme godhed ved PSTV.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/11-16 14:27 
At den er håndhold betyder desværre bare at maskinen ikke vil yde det som den ville hvis den var alm. stationær - det har en pris.
slk486slk486Skrevet 22/11-16 14:53 
Det ville den ikke alligevel - det er Nintendo, vi snakker om her ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/11-16 15:05 
Det tror jeg den ville.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-16 15:15 
Det tror jeg også. De har været begrænsede af strømforbruget især.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/11-16 15:35 
slk486>
Det ville den ikke alligevel - det er Nintendo, vi snakker om her ;)

Faktisk har de altid fået utroligt meget ud af hardwaren og virkelig presset den. Så det er rigtigt hvad Beano skriver - for 250 dollars får man en kraftigere stationær konsol end man gør hvis det var en håndholdt til samme pris.

Jeg ville gerne se en maskine markant kraftigere end Wii U (hvilket vi ikke får), men den mangel opvejes af, at jeg kan tage "fulde" konsolspil med mig, når jeg besøger familie eller tager på ferie.
slk486slk486Skrevet 22/11-16 15:39, rettet 22/11-16 15:46 
Det er slet ikke pointen - har i glemt Wii og Wii U? Nintendo har haft rig mulighed for at one-uppe status quo med en kraftigere maskine, men nej. Gimmicks og forældet hardware har været precedens siden GC, så nej - den havde ikke været kraftigere alligevel, bare billigere eller med en anden tosset gimmick ;p

Jeg ville da også hellere have haft TressFX på Marios overskæg, men når nu det ikke skal være sådan, så glæder jeg mig bare ved de gode aspekter.
j/k
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig