X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
3of193of19Skrevet 24/10-16 10:33, rettet 24/10-16 10:34 
Problemet WiiU havde var at den manglede de store 3rd party titler, og det var mest pga den forældede system arkitektur. Det var simpelthen for besværligt at portere spil til den (og især spil der var direkte lavet til One og PS4).
De fleste kunder gider ikke have 2-3 konsoller stående fremme, så de vælger én. Og medmindre man er total Nintendo fan og ikke kan leve uden deres franchises er spiludvalget på PS4 og One nu engang langt større. Og faktisk vil jeg vove at påstå at selv for garvede Nintendo fans (dvs folk der vil have Nintendo's core franchises) var der ikke så meget nyt at byde på til WiiU.
Launchen var ret ringe. Jeg kunne rigtig godt lide New Super Mario Bros U, men det er ikke hvad jeg ville kalde en system seller.
Pikmin 3, nok en af de bedste titler på platformen men meget niche.
Super Mario 3D World (herligt spil, skulle have været launch titel)
Mario Kart 8 er rigtig godt, men igen det kom først halvandet år efter launch.
Smash Bros og Pokken Tournament kom alt for sent.
Ingen nye Zelda spil.

Ingen tvivl er der en stor håndfuld eksklusive titler ud over, som absolut er værd at eje (Wonderful 101, Bayonetta 2, Yoshi's Woolly World og Splatoon som de førende eksempler), men hvis det var min eneste maskine ville jeg godt nok kede mig. Det samme som Wii.

Nintendo alene kan bare ikke trække læsset selv. I det mindste vil NVIDIA arkitekturen betyde at portering af spil vil være langt nemmere, og sålænge CPU'en ikke er en total svækling ift Xbox One og PS4 (som jo ikke ligefrem har de bedste CPU'er) vil 3rd parties nemt kunne portere de fleste spil over, måske med nogle grafiske nedgraderinger.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 10:35 
Måske er det dérfor der ikke har været nogen Wii U spil i langt tid? Det kan være at alle deres teams arbejder på at lave launch titler til Switch. Zelda, Mario og Spla2n som var teaset i traileren, måske?
SumezSumezSkrevet 24/10-16 10:41 
Sjovt, jeg synes virkelig at Wii U's spilbibliotek er sindssygt imponerende set i forhold til hvor kort tid den endnu har været på markedet.

Den har langt flere spændende titler end PS4, så det er lidt fjollet at komme med det argument. Men det er rigtigt at størstedelen er enten udviklet eller udgivet af Nintendo selv, så den største akilleshæl er jo den målgruppe der hellere vil spille multiplatform-titlerne.
Der tror jeg heller ikke Switch kommer til at stå særligt stærkt, så den eneste måde den kan have succes er via eksklusive third party-titler. Men som Darkbeat siger, hvis de får deres support til 3DS over på Switch, så har de allerede fat i en guldgrubbe. Maskinen kan blive en success FORDI den ikke behøver at konkurrere med PS4 eller Xbox One (eller med iPad)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/10-16 11:10, rettet 24/10-16 11:10 
Den har langt flere spændende titler end PS4

Det må siges at være pænt subjektivt. Jeg synes det feks. ikke ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/10-16 11:41 
Selvfølgelig er det subjektivt, men det burde være rimelig tydeligt at mangel på kvalitetstitler ikke er Wii U's primære problem. Især når man kigger på Wii, som var langt sløjere på det punkt, men alligevel en forretningsmæssig kæmpesucces.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/10-16 11:53, rettet 24/10-16 11:55 
Med mindre det er bagudkompatibilitet du tæller med, så var Wii heller ikke langt bagefter Wii U. Tværtimod faktisk. Prøv at tælle samme hvor mange Zelda, Mario og andre kvalitetsspil der er kommet til begge systemer..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 12:06 
Hyrule Warriors og det er sådan set dét.
Der er ikke rigtig kommet andet ordentligt på Wii U fra Nintendo selv. :D

Men seriøst så er New Super Mario Bros serien, som de har prøvet at spise folk af med, vist også kun anset som værende "Okay" og de fucker Paper Mario mere og mere op med trælse gimmicks fordi de er bange for at lave et traditionelt RPG. Det er ikke noget jeg skriver fordi Mario ikke er min kop te, men mit indtryk af hvad den objektive holdning er af de spil.

Jeg håber at der for Mario fans kommer et "rigtigt" Mario spil til launch.
JmogJmogSkrevet 24/10-16 14:47 
Splatoon er nok et af de bedste eksempler på noget jeg gerne ville have set meget mere af på Wii U: Helt nyt spil udviklet af Nintendo med blændende gameplay, stil og charme. Jeg kan ikke lige komme på andre. Dem 3of19 nævner var alle gode spil, men de bragte ikke rigtig noget nyt.
JmogJmogSkrevet 24/10-16 14:49 
Darkbeat>
Måske er det dérfor der ikke har været nogen Wii U spil i langt tid? Det kan være at alle deres teams arbejder på at lave launch titler til Switch. Zelda, Mario og Spla2n som var teaset i traileren, måske?

Tørken begyndte allerede sidste år. Den udbredte teori og rygter fra insidere er at alle kerneholdene forlængst er rykket over til Switch for at sørge for at der er rigeligt med spil til den.

Hvilket er synd for Wii U-ejere, men fremragende for kommende Switch-ejere. Jeg er rigtig spændt på hvad vi får af launchtitler til den.
jaesjaesSkrevet 24/10-16 22:31 
Siden vi alle er skabs-analytikere, og da jeg har tænkt positive tanker om Switch de seneste dage, er her fire modargumenter i forhold til, at Switch skulle gå hen at fejle ;)

Lad mig først sige, at jeg ikke tror Switch bliver en tilnærmelsesvis ligeså stor succes som Wii, men den vil sælge en god slat mere end Wii U.

1) Formfaktor: Tættere på at være en tablet med controller, frem for en smartphone eller traditionel håndholdt, så de har mere nichen for sig selv, og 3DS vil samtidig kunne få længere levetid. Ja, som håndholdt platform vil Switch aldrig kunne overgå smartphones, men so what? Det kan stadig blive en kommerciel succes :)

2) Skiller sig ud fra konkurrenterne uden at være for gimmicky: Markedet har ikke brug for tre konsoller der gør det samme, så bare at lave noget der minder om XBO og PS4 ville være en ulempe for hele branchen inkl. brugerne. Jeg tror også, at for mange er to konsoller rigeligt, specielt i dag hvor der er færre eksklusive spil. Her vil en del, inkl. mig selv, hellere vil have en Switch og enten PS4 eller XBO end begge de to sidstnævnte.

3) Dens 'gimmick' er rent faktisk brugbar: Fx på ferie, under transport og som lettilgængelig multiplayer-maskine (man skal ikke tænke på flere skærme da maskinen *er* en skærm).

4) Større mulighed for at tiltrække tredjepart: Lettere at udvikle til end Wii U, og da vi kun er ca. halvvejs i generationen, kan Nintendo potentielt få hevet en masse tredjeparts-titler i folden - Wii U udkom et sølle år før et større generationsskifte. Det hænger selvfølgelig også sammen med, at dens 'gimmick' ikke handler om controllere eller lignende, så der er ikke indbygget ligeså store hindringer for udviklerne.

- Switch skæbne afhænger dog meget af VR. Slår VR bredt igennem, vil mange PS4-ejere (og måske med tiden Xbox-ejere) stille sig selv spørgsmålet: Switch eller et VR-kit?
JmogJmogSkrevet 25/10-16 12:35 
Som en total upartisk medejer af Nintendo(tm), så synes jeg i alle bør købe en Switch. Faktisk helst to hver for at vise jer som sande gamere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-16 14:21 
Højre analog sidder på den typiske Nintendo-facon hvor man får krampe i hænderne af at spille længe.
Tror ikke det er et problem med joy-con adapteren da den har grips. Men for fanden da...
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 26/10-16 11:25 
Nå, så fik vi desværre endligt bekræftet at Switch vil være ret low powered, ved investormødet i dag udtalte Nintendo at maskinen vil blive solgt med gevinst fra launch af.
Kan godt forstå at de ikke tør sætte 100$ til per maskine, men medmindre vi ser en startpris på 400$ bliver det noget der ligger max ca 2/3 imellem WiiU og Xbox One, og det tegner ikke godt for 3rd party ports i det lange løb og dermed maskinens langtidsholdbarhed :/
BeanoBeanoSkrevet 26/10-16 11:44, rettet 26/10-16 11:44 
Det overrasker næppe ;)
Men enig - de tjener som altid på hardwaren fra dag eet og skal kunne konkurrere med Sony/MS på prisen. Siden maskinen har en skærm, er den enten noget bras (relativt) som på Wii U eller så må der skæres på maskinens ydelse.
SumezSumezSkrevet 26/10-16 12:26 
Heller ingen overraskelse her. Jeg ville være ekstremt overrasket over det modsatte. Har Nintendo nogensinde lavet en maskine som er solgt med underskud? Man måske spekulere på om det er en satsning der er det værd, men erfaringen siger at det kan betale sig for dem at spille sikkert på det punkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/10-16 12:44 
Mellem Wii U og Xbox One ville da være fremragende. Jeg var alvorligt bange for den ville være under Wii U (hvilket teoretisk stadig er muligt). Havde den været hurtigere end det her så ville batteritid også være helt fjollet lav. Dev-kittet har en batteritid på 3 timer og selvom det ikke nødvendigvis betyder at retail-udgaven er lige så ilde stedt, så ville det ikke overraske mig spor, at en håndholdt der kører det nye Zelda i den kvalitet vi har set ikke kommer op på meget mere end det.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/10-16 12:56 
Jeg så denne på 9gag...
http://9gag.com/gag/aPMvoQn
Jeg ved godt at marioteten ikke vil ses med en wiiu i offentligheden...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
OdinOdinSkrevet 26/10-16 13:06 
"marioteten". Hohohohoho. Well done, sir. Well done indeed.
SumezSumezSkrevet 26/10-16 14:06 
Det er det bedste pun jeg har set i dag :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/10-16 12:56, rettet 27/10-16 12:58 
Pris, specs, spil, etc. vil blive annonceret d. 13 januar, en fredag.

http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?regionid=4&articleid=76134762
BeanoBeanoSkrevet 27/10-16 18:00 
Men lidt ny info kommer der alligevel ud ;)

"Nintendo Switch has a 6.2" 720p multi-touch screen"
http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-27-nintendo-switch-has-a-6-2-multi-touch-screen
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-16 18:26 
Imponerende at de fandt ud af multi touch :D

Men det lugter meget af at spillene så kommer til at køre 720p som på Wii U.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/10-16 19:29 
Vi kan jo håbe på at docken tillader en overclock (og det først er der blæseren i Switch bruges) til at rendere spillene i 720p.
BeanoBeanoSkrevet 27/10-16 21:17 
Eller 1080p ;)
JmogJmogSkrevet 27/10-16 21:20 
En lille PPI sammenligning der viser hvor Switch-skærmen ligger mht pixeltæthed:

WiiU - 854x480 @ 6,2 tommer = 158 ppi
Vita - 960x544 @ 5 tommer = 220 ppi
3DS - 800x240 @ 3,53 tommer = 236 ppi
New 3DS - 800x240 @ 3,88 tommer = 215 ppi
New 3DS XL - 800x240 @ 4,88 tommer = 171
Switch - 1280x720 @ 6,2 tommer= 236 ppi

Så samme størrelse som Wii U Gamepad og med samme pixeltæthed som en 3DS. Ikke dårlig blanding.
JmogJmogSkrevet 27/10-16 21:21 
Beano>
Eller 1080p ;)

Doh! Det var jo det jeg mente :-D
JmogJmogSkrevet 27/10-16 21:27, rettet 27/10-16 21:27 
Sammenligning af størrelse på Gamepad/Switch:
http://imgur.com/l1VjCyA?r.jpg
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 28/10-16 15:34 
Det bliver en Shield tablet i forklædning. Alt tyder på det. Standeren er plast ala WiiU standeren til ekstra porte til pads og en hdmi til tvet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 15:40 
Switch har dog noget lavere opløsning, så der kan trods alt klemmes flottere spil ud af den. Så fremt alle Shield spil kører native 1920x1200 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 16:02 
Jeg formoder Switch får en bedre Tegra variant end den K1 som sidder i Shield Tablet eller X1 i Shield TV.
SumezSumezSkrevet 28/10-16 16:21 
Rygterne siger X1. Men muligvis er det bare de specs udviklerne har fået fordi hardwaren ikke er klar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/10-16 16:45 
Og så skal vi også huske på, at Shield TV ikke behøver bekymre sig om strømforbrug, så vi kan reelt ikke bruge dens performance til at sammenligne.
OdinOdinSkrevet 28/10-16 17:02 
Jmog>
Vi kan jo håbe på at docken tillader en overclock (og det først er der blæseren i Switch bruges) til at rendere spillene i 720p.

Jeg er ret overbevist om, at maskinen ikke bliver clocket ned når den tages ud af sin dock. Det bliver noget roderi at give udviklerne to performance targets at udvikle til. Det vil være meget u-Nintendo'sk. Når vi taler hardware, har Nintendo altid satset på tried-n-true. Simple løsninger der bare virker. Og i dette tilfælde vil den simple løsning være at devicet har nøjagtigt samme performance uanset om den sidder i docken eller ej. En scaler i devicet vil derimod sørge for at skalere outputtet ned til 720p når den tages ud af docken. Intet performancehit. Intet fnidder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 17:47 
Jeg tror tværtimod at der sidder en scaler i docken som opskalerer fra 720p til 1080p :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 18:01 
Hvorfor når det gøres af tv'et gratis?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 18:09 
Fordi Wii U havde det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 28/10-16 18:16, rettet 28/10-16 18:17 
Konsolkongen>
Jeg tror tværtimod at der sidder en scaler i docken som opskalerer fra 720p til 1080p :)

Det ville da være et meningsløst spild når alle TV'er allerede har den funktionalitet.

[UPDATE] D'oh. Beano skrev det samme.
OdinOdinSkrevet 28/10-16 18:21, rettet 28/10-16 18:26 
Konsolkongen>
Fordi Wii U havde det :)

Men hvorfor bruge penge på en scaler i docken, når tablet'en allerede har funktionaliteten? De fleste spil fra både denne og forrige generation kører jo et væld af forskellige, non-native opløsninger for at kunne holde en anstændig framerate, og den feature finder du allerede som en integreret del af Tegra-platformen.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 18:37 
Det vil være temmeligt trist hvis hardwaren ikke er i stand til native 1080p i 2017, tablet eller ej.
OdinOdinSkrevet 28/10-16 18:49, rettet 28/10-16 18:56 
Jeg er 100% overbevist om, at hardwaren er i stand til at outputte 1080p60. Hvor mange af spillerne der kommer til at køre i native 1080p er til gengæld et helt andet spørgsmål. Der vil helt sikkert være en del der kører i lavere. Selv på PS4 (og i særdeleshed Xbox One) kører rigtig mange spil i lavere opløsning - enten fast eller variabelt. Og givet at X1 (eller variationer heraf) ikke er så kraftig en plaftorm som vores stærkeste to current gen fuldblodskonsoller, vil jeg tro vi kommer til at se en del flere spil der kører sub-1080p.

Selv som techie er jeg dog ret bedøvende ligeglad med hvilken opløsning spillene reelt set kører i og hvilke gærder udviklerne må springe over, hvis bare resultatet ser flot og glidende ud.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 19:01 
På PS4 kører det meste native 1080p, og en maskine der er 3 1/2 år ældre ;)
WehnerWehnerSkrevet 28/10-16 19:01 
Jeg har det på samme måde, men jeg er heller ikke techie. Shamer de andre techies dig ikke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 19:07 
Art-direction er kongen men et mudret og jagget billede kan dødelægge det visuelle indtryk, på samme måde som dårlig framerate og tearing. Jeg forventer Nintendo finder en balance for deres egne titler i 1080p ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 19:13, rettet 28/10-16 19:14 
Odin>
Konsolkongen>
Fordi Wii U havde det :)

Men hvorfor bruge penge på en scaler i docken, når tablet'en allerede har funktionaliteten? De fleste spil fra både denne og forrige generation kører jo et væld af forskellige, non-native opløsninger for at kunne holde en anstændig framerate, og den feature finder du allerede som en integreret del af Tegra-platformen.

Det er korrekt, om det sidder i docken eller tablet'en kommer naturligvis ud på ét. Jeg læste dit indlæg som om du troede at alle spil ville køre 1080p og at maskinen ville nedskalere til 720p-skærmen på tablet'en. Her tror jeg, netop fordi skærmen er 720p, at Nintendo vil rendere de fleste af deres spil i dén opløsning og så lade opskalere til 1080p.

De fleste forbrugere tror jo alligevel at når TV'et melder 1080p at spillene så kører samme opløsning. Der var en enormt stor del af kunder dengang jeg arbejdede i GamesTop der troede at 360 kørte spil i 1080p, mens PS3 kun var 720p :p Så hvis switch opskalerer vil den være en 1080p-maskine i de fleste folks øjne.

Nintendo har aldrig kunne finde ud af at lave specielt intelligent designet hardware, så jeg regner med 720p endnu engang indtil jeg hører andet. På den positive side er det vel omtrendt nu at vi kan forvente en funktionel online-platform på ca. 360-niveau. De er jo altid ligget et par generationer bagud hvad online angik :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 28/10-16 19:30, rettet 28/10-16 19:38 
De to første passager: Ah, så er vi enige. ^_^

Nintendo har aldrig kunne finde ud af at lave specielt intelligent designet hardware, så jeg regner med 720p endnu engang indtil jeg hører andet

Men Nintendo har faktisk ikke designet ret meget af hardwaren denne gang. De har tweaket en eksisterende platform der allerede kan afvikle og outputte spil i 1080p. Ulig GPU'erne i deres sidste tre konsoller, så er Tegra jo ikke bare et grafikchipset - det er en komplet SoC. Jeg er fuldkommen enig med dig i at Nintendo altid har holdt sig til velkendt, afprøvet (og i visses øjne sikkert usofistikeret) hardware, der ikke presser citronen. Men ligefrem at forkrøble en i forvejen ganske habil platform tror jeg alligevel ikke de har gjort. Det ville simpelthen være for tosset.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 19:43 
Det har du selvfølgelig ret i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 28/10-16 19:49, rettet 28/10-16 19:49 
Wehner>
Jeg har det på samme måde, men jeg er heller ikke techie. Shamer de andre techies dig ikke?

Tricket i at undgå shaming er at have en forsvindende lille social berøringsflade.
Det hjælper at være et rædsomt menneske.

Nogle gange leger jeg at nullermændene er venner der kommer til teselskab og så fortæller jeg upassende historier til de finder på undskyldninger for at forlade selskabet tidligt.
fumfumSkrevet 29/10-16 14:03 
Hvad er, for dig, upassende historier at fortælle nullermænd?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
OdinOdinSkrevet 29/10-16 14:39 
Åh. Emnerne er mange. Igår holdt jeg f.eks. en længere monolog om forhudsforsnævring.
Mes1983Mes1983Skrevet 29/10-16 19:52 
Andre der har hørt rygterne om, at switch carts til at starte med kun er 16gb?

I have a bad feeling about that... Det kunne blive ligesom med N64, hvor udviklerne igen skal presse deres spil ned på mindre plads. Synes det lyder decideret tåbeligt.
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig