X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 20/10-16 18:46, rettet 20/10-16 18:47 
Wow!!
Jeg syntes den ser vildt spændende ud
Og jeg er helt vild med det design.
Det er sjovt, at nintendo altid kommer med nogle konsol udgaver, der ikke rigtig har nogen form, men som bare ligner plastik der nærmest bare er støbt om. og så kommer de med noget mere stilren på andre tidspunkter.
Som den første DS, 3DS og Wii U der ligner noget der er lavet i modellervoks.
Og ret sjovt med 2 player med "mini" controller.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 20/10-16 18:51, rettet 20/10-16 18:51 
Hvis en lavere framerate er konsekvensen af at fjerne spillet fra docken, så er det stadig langt billigere sluppet end jeg havde frygtet :)
Det kan endda have den effekt at spillene kommer til at køre supergodt på docken, hvis udviklerne fokuserer på at "optimere" imod den bærbare tilstand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/10-16 18:55 
Fik nærstuderet billederne noget mere:

Der er helt klart "power" i docken. Den er for stor til kun at fungere som HDMI-out. 1080p i spillene på TV'et burde være garanteret. Og der ser ud til at være kølehuller i toppen af baseenheden/controlleren. Måske betyder det at den er aktivt kølet. Spændende hvad det betyder for batterilevetid og støj.

Prisen er også ganske interessant, men det er i høj grad afgjort af hvor meget ekstra kraft der er i docken. Og om basispakken er med docken inkluderet. Det ville man jo umiddelbart tro, men der er jo stadig den her mulighed:

Switch Basic: Skærm og Joycons
Switch Premium. Ovenstående plus Pro controller og dock

Ville give mening. Laveste barrier of entry (pris) for folk der kun vil have en håndholdt og folk der vil spille på TV'et vil helt sikkert foretrække en Pro Controller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 18:57 
Jeg tror også de vil sælge den i sådan to pakker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-16 18:59 
Ville være rigtig fedt hvis de solgte den håndholdte alene som en startpakke, og helt sikkert rigtig god forretning, men jeg har på fornemmelsen at det ikke kommer til at ske. Der er nok en eller anden begrænsning som jeg ikke lige kan se.
Som samlet pakke synes jeg også det ser lidt dyrt ud. Især hvis der skal være ordentlig power i den håndholdte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 19:02, rettet 20/10-16 19:03 
Tror også der er god chance for basic/pro SKUer (med/uden dock) men afhænger af om maskinen får ekstra kræfter af at være docked. Docken ser lidt for stor ud til kun at være en dock.
RaGeRaGeSkrevet 20/10-16 19:13 
Det hele ser spændende ud, men jeg irriteres ved den sorte kant rundt om selve skærmen, håber ikke det er meningen med så meget pladsspild.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 20/10-16 19:24, rettet 20/10-16 19:24 
Kom også lige i tanker om en lettelse fra min side:

Ikke skyggen af "mobilspil" eller noget der ligner de typiske forretningsmodeller for den slags! Rigtige konsolspil får lov til at leve lidt endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 20/10-16 19:38, rettet 20/10-16 21:43 
Jmog>
Hvad er specs og er der forskel på performance i docked/undocked tilstand. Med andre ord, er docken blot en oplader/HDMI-out eller er der også reel hardware i.

3of19>
det ville stærkt undre mig hvis der ikke sad noget ekstra power i docken. Specielt hvis skærmen i selve Switch kun er 720p.

Mit bud? Der er ingen ydelsesforøgende hardware i docken. Det er Nintendo, det her. Hele deres imperium er bygget på "good enough" hardware. Bells & whistles er SONYs modus operandi.

Med hensyn til hvor afviklingshardwaren er placeret er Switch i bund og grund en omvendt Wii U.
I Wii U havde du en "smart" boks og en "dum" skærm. Med Switch har du en "dum" boks og en "smart" skærm.

Dermed ikke sagt, at vi ikke måske kan se en dock-udvidelse senere hen. Jeg er til gengæld helt overbevist om, at vi ikke ser det med denne første iteration.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 19:41, rettet 20/10-16 19:41 
RaGe>
Det hele ser spændende ud, men jeg irriteres ved den sorte kant rundt om selve skærmen, håber ikke det er meningen med så meget pladsspild.

Jeg tror pointen er at du skal kunne tage den med dig og bruge den som regulær tablet også - altså uden controllerne. Og der bliver du nødt til at have en bezel at hvile hænderne på.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 19:45, rettet 20/10-16 21:43 
Beano>
Tror også der er god chance for basic/pro SKUer (med/uden dock) men afhænger af om maskinen får ekstra kræfter af at være docked. Docken ser lidt for stor ud til kun at være en dock.

Det er faktisk en meget god pointe. Hvorfor er den egentlig så stor? Der er jo ikke grund til at både hele for- og bagsiden af tablet'en er dækket. Bagsiden er også ret dyb. Mindst 3 centimeter så vidt jeg kan se. Det kan selvfølgelig være for bedre stabilitet på bordet, men der kunne de jo bare lave en bredere fod. Jeg nægter stadig at tro at der er mere processorkraft i docken (det er trods alt Nintendo vi taler om), men det er stadig interessant.

En anden detalje jeg lige bemærkede ved andet gennemsyn er en stor udstødningsport på toppen af tabletten. Jeg håber ved Gud ikke at der sidder en aktiv blæser i den. Det ville gøre støjfølsomme Anders meget ked.

[UPDATE] D'oh. Jmog har allerede skrevet det samme. Det havde jeg bare overset.
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 19:53, rettet 20/10-16 19:55 
Så bliver specs igen så lave, at de store af tidens multiformat spil må gå uden om Nintendos maskine. Til gengæld vil der være plads til masser af remasters som Skyrim i videoen, der sagtens kan køre på moderne tablets.

Jeg vil godt høre lidt om batteri levetid? Sikkert ikke al for høj.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 20/10-16 19:58, rettet 20/10-16 20:13 
Good boy, Nintendo. Er positiv over, at mit håb om, at den håndholdte del ville blive tættere på en tablet end en traditionel håndholdt, ser ud til at bliver indfriet. Controlleren ser også ret fleksibel ud, og god vægt på multiplayer er yderligere et plus.

Det er interessant, at Nintendo, målt ud fra videoen, tilsyneladende ser Switch mindre som en familiekonsol end tilfældet var med Wii og Wii U. Kernemålgruppen er enten ca. 13-35 år, eller de ser denne gruppe som early adopters eller gatekeepers. Hardwaren virker også mere som en "gamer-konsol" end familiekonsol (ikke kun fordi controlleren vil holde ca. en uge i en familie med mindre børn).

Det sidste plus får de for at lave en reklame, der er 20% mindre klam og corny livstilsreklame hvad man typisk ser (helt fri for de elementer er den selvfølgelig ikke).
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 20:07, rettet 20/10-16 20:07 
@odin: Jeg bemærkede først nu udstødningen - suspekt på en tablet :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 20:13 
Ved vi med sikkerhed at den får Touchskærm? Det giver ikke sig selv, når man skal kunne spille alle spil fra afstand med controllere der ikke kan dette.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-16 20:15 
Haha dér var designfejlen! Det var slet ikke D-pad'et trods alt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 20:17, rettet 20/10-16 20:18 
Konsolkongen>
Ved vi med sikkerhed at den får Touchskærm? Det giver ikke sig selv, når man skal kunne spille alle spil fra afstand med controllere der ikke kan dette.

Nej, der vises ikke touch features i videoen ;)

Måske kan den til non-gaming lir men det vises heller ikke.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 20:17, rettet 20/10-16 20:19 
Beano>
@odin: Jeg bemærkede først nu udstødningen - suspekt på en tablet :P

Min sidste oplevelse med aktiv blæser i en tablet var Surface 3 Pro. Den røg direkte tilbage til ham jeg havde lånt den af. Hverken jeg eller konen kunne holde den irriterende susen ud når jeg lå i sengen om aftenen og så video.
Hvis Switch kommer til at støje på samme måde, bliver det en lang kniv mellem ribbenene for dens potentiale som håndholdt for mit vedkommende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 20:18 
Netop :) Det vil faktisk undre mig hvis den har.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-16 20:18 
Ved nærmere eftersyn ER der faktisk en d-pad på controlleren :P

Nintendo Switch
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 20:19 
Det er en plus-knap ;)
OdinOdinSkrevet 20/10-16 20:24, rettet 20/10-16 21:45 
Konsolkongen>
Netop :) Det vil faktisk undre mig hvis den har.

Det ville undre _mig_ hvis den ikke har. Det er ganske vist en hybridmaskine de sælger, men de fleste mennesker vil kigge på den og omgående se en tablet. At se Nintendo prøve at forklare folk at de har lavet en tablet uden touch vil være selvmord. Eller.... Selvmord er et stærkt ord. Det vil ihvertfald være en "PR-udfordring", skal vi ikke sige det sådan?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 20:25 
Men i forhold til docken vil det omvendt heller ikke kunne forsvares, hvis der kommer titler der kræver touch input :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 20:26 
Touch features kan i teorien være frivillige pr spil.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 20:29, rettet 20/10-16 20:38 
Konsolkongen>
Men i forhold til docken vil det omvendt heller ikke kunne forsvares, hvis der kommer titler der kræver touch input :)

God pointe. Men jeg tror ikke der kommer (fuldpris)titler der kræver touch-input. Jeg tror det vil være en mulighed for udviklerne at inkludere som sekundært input og desuden give nemmere navigation i systemmenuer, eShop, tekstinput osv. for folk på farten.

[UPDATE] Beano kom mig i forkøbet. Det går hurtigt her til aften. ^_^
OdinOdinSkrevet 20/10-16 20:36 
En anden facet af touch: Nintendo vil gøre alt for ikke at stå i samme situation igen som de har gjort med de sidste tre maskiner, der alle endte forladte og udsultede af manglen på 3rd party-udviklere. Denne gang står Nintendo med et stærkt mobilt device og en svulmende underskov af indies, der udvikler spil til touchbaserede mobile enheder. Det ville være helt tosset at afskære sig fra de muligheder ved ikke at inkludere touch.
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 20:42 
Lækkert at det ikke er endnu et New Super Mario Bros de fremviser her i starten:

Nintendo Switch
Nintendo Switch
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 20/10-16 20:51 
Eurogamer tror heller ikke på Touch:
https://www.youtube.com/watch?v=jPude3R45co

Det bliver som sagt rigtigt spændende at høre mere.
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 21:03, rettet 20/10-16 21:04 
Jeg ville blive totalt overrasket, hvis den ikke havde touch. Er dog positivt at der fokuseres en del på core gaming i deres video, hvilket måske også kan være hvorfor de udelader at vise touch funktioner, såfremt den har det.

I øvrigt sjovt at se hvordan videoer som Eurogamers som altid snakker om third party support i starten af et Nintendo systems levetid. Denne gang bliver det anderledes, ikke bare indie'er og remasters som formaten ellers ligger op til :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 21:10 
Hvorfor tror du det?
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 21:12 
Tror hvad?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 21:13 
At det bliver anderledes denne gang ;)
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 21:14 
Det gør jeg skam heller ikke. Forsøgte at gøre lidt grin med de videoer, der gør det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 21:15 
Ok, så er jeg med :D
jaesjaesSkrevet 20/10-16 21:19 
Mht. touch, så kommer der til at gå lidt tid før vi ved mere - Nintendo vil ikke snakke om det nu. Men det vil IMO være temmelig slapt fra et forbrugersynspunkt ikke at få det. Det er bare at kommunikere, at Switch kun virker med touch i 'tablet mode'.

Does this mean the system's primary, portable screen does not support touch? Ars sent that question directly to Nintendo of America and received this statement as a response: "We have nothing to announce on this topic. We will make additional announcements about the Nintendo Switch hardware later, before the launch of the product."
http://arstechnica.co.uk/gaming/2016/10/nintendo-switch-no-touchscreen-analysis/
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 21:43, rettet 20/10-16 21:46 
Odin>
Præcis. Curation for teh win.

Det er gammeldags tankegang. Barriererne skal være så lave som muligt for at komme ind på en platform, med den egentlige curation værende i form af de algoritmer, man benytter til hvad man viser til folk på markedspladsen og gør let at finde. Ellers ender man altid med at dygtige udviklere med titler brugerne måske ville være interesseret i, ikke bliver godkendt til udgivelse.

Det er så heldigvis også retningen industrien er gået i og forsat vil gå i mod.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 20/10-16 21:59, rettet 20/10-16 22:21 
Jeg er uenig - totalt åbne floodgates på de digitale storefronts er netop gammeldags tankegang. Det er det som har gjort det nærmest umuligt at overleve som spiludvikler på Android og iOS og i stigende grad på Steam også nu (hvor Greenlights brugerstyrede curation har fået så brede ladeporte, at det nærmest har mistet sin betydning). Rigtig mange små udviklere ser netop konsollernes strammere curation som en force. Ja - der er højere tærskel, men til gengæld har du en langt bedre chance for at sælge noget. Til sammenligning er Google Play en losseplads og App Store en losseplads med marmorgulve.

Udfra de sidste tre års GDC talks og artikler på Gameindustry.biz og Gamasutra at dømme, lader der netop til at være en ret bred enighed om, at algoritmerne har slået fejl og du er komplet død i vandet på f.eks. iOS hvis du ikke bliver featured af Apple. Der er slet og ret for mange spil(udviklere) til for få købere og du konkurrerer ikke bare med spil udgivet samme dag eller samme uge, men med alle spil nogensinde udgivet siden platformen startede.

Dette er blot en af de seneste gode talks om emnet: https://www.youtube.com/watch?v=r30CIneO534

Jeg ser ikke industrien gå i den retning du nævner. Jeg ser den gå i mange forskellige retninger, og det er i virkeligheden også langt sundere. Større diversitet blandt spil er en god ting, og det samme bør gøre sig gældende for salgsformerne og markedsføringen. Der er simpelthen så mange spil nu at vi bliver nødt til at prøve forskellige ting af - ihvertfald indtil udbud og efterspørgsel finder sammen igen.
millenniummillenniumSkrevet 20/10-16 22:17 
Har set deres Switch film....

Så Nintendo Switch er åbenbart hverken for børn, eller folk som har børn? Og fra nu af skal vi ikke have lov til at koncentrere os om noget som helst andet, fordi vi kan spille alle steder. Og til festerne fremover er der altid en eller anden tosse som kommer og råber "hvaaaasåååå skal vi spille Nintendooo?"
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/10-16 22:23, rettet 20/10-16 22:23 
Bede-x>
Barriererne skal være så lave som muligt for at komme ind på en platform, med den egentlige curation værende i form af de algoritmer, man benytter til hvad man viser til folk på markedspladsen og gør let at finde.

Det ville godt nok være absolut rædsomt hvis det bliver på den måde! Heldigvis kan jeg slet ikke forestille mig Nintendo gå i den retning.

Mobil-app markeder... nu på konsol!

Alene tanken giver mig mareridt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 22:23, rettet 20/10-16 22:23 
Odin: Jeg er fuldt ud bevidst om det snak der har været om emnet og er stadig ikke i tvivl om, at problemet ligger ved algoritmerne og så det faktum, at en af grundene til at man er død i vandet, hvis Apple ikke vælger at vise ens spil på forsiderne, er at der er for mange om buddet. Det er selvfølgelig ikke noget de mindste udviklere har lyst til at høre, men når der udkommer titusindvis af spil hvert år, er en stor del af dem dømt til at fejle. Der er simpelthen ikke kunder nok.

Løsningen er dog ikke at gøre det sværere at komme ind, hvor kun de udvalgte får lov til at konkurrere. Det er tværtimod at kvæle mulighederne for de bedste af de mindste. I stedet bør man se det at blive "featuret af Apple", som sidestillet med at komme ind på en kureret platform. Ja, der er en chance for at Apple ikke tager fremviser dit spil, ligesom der er en chance for, at du slet ikke fik lov til at komme ind på mange platforme i gamle dage. Og så bør der arbejdes kraftigt på kun at fremvise det, der lever op til en kureret platforms standarder på de fleste søgeparametre, med mindre en bruger specifikt beder om noget andet.

Jeg antager, at du også er en af dem, der klager over, at Amazon har millioner af bøger og iTunes sange til salg? Men hvis man tænker lidt efter, bør det ikke gøre det umuligt at finde den sang eller bog man leder efter. I stedet støder man på det af service ejeren fremhævede eller henter sin curation andetsteds (fx boganmeldelser eller hører et musik nummer i radioen mm.). Det er den rigtige måde at gøre det på. Det forkerte ville være fx at kun tillade en bog om ugen eller 300 sange i alt, som vi fx så XBLA gøre det tidligere. Fuldstændigt ødelæggende for de små som fortjener en chance.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 20/10-16 22:24 
Forskellen er at Amazon ikke er de eneste der udbyder bøger på internettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 22:25 
Sumez>
Det ville godt nok være absolut rædsomt hvis det bliver på den måde! Heldigvis kan jeg slet ikke forestille mig Nintendo gå i den retning.

De har ikke fuldbyrdet det og kommer nok aldrig til det, men det er selvfølgelig en retning de er gået i ligesom resten af industrien. Er betydeligt lettere at udgive hos dem i dag modsat tidligere generationer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 22:28 
Sumez>
Forskellen er at Amazon ikke er de eneste der udbyder bøger på internettet.

XBLA, Steam, PSN osv. er heller ikke de eneste der udbyder spil. Og kan ikke se hvorfor det bør gøre en forskel. Tværtimod så jeg gerne at markedspladserne arbejdede mod et mål, hvor flere drages ind i retten til at distribuere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 20/10-16 22:55, rettet 20/10-16 23:25 
Bede-X>
Løsningen er dog ikke at gøre det sværere at komme ind, hvor kun de udvalgte får lov til at konkurrere. Det er tværtimod at kvæle mulighederne for de bedste af de mindste. I stedet bør man se det at blive "featuret af Apple", som sidestillet med at komme ind på en kureret platform. Ja, der er en chance for at Apple ikke tager fremviser dit spil, ligesom der er en chance for, at du slet ikke fik lov til at komme ind på mange platforme i gamle dage. Og så bør der arbejdes kraftigt på kun at fremvise det, der lever op til en kureret platforms standarder på de fleste søgeparametre, med mindre en bruger specifikt beder om noget andet.

Det er et ganske godt perspektiv, synes jeg. Men jeg mener stadigvæk at platformene bliver nødt til at prøve forskellige ting af. Både for diversitetens, udviklernes og deres egen overlevelses skyld. Hvis alle TV-udbydere solgte nøjagtigt de samme kanaler, er der kun pris tilbage at konkurrere på. Der er mange spiloplevelser jeg har fået på Xbox Live, PSN og eShop som jeg aldrig ville have fået hvis de samme spil var blevet udgivet på en af de pivåbne platforme. De ville slet og ret være druknet for mig.

Jeg antager, at du også er en af dem, der klager over, at Amazon har millioner af bøger og iTunes sange til salg?

Det var da en virkelig sær antagelse?
Skal det forstås sådan at du har læst hele mit ovenstående indlæg som klynkeri? I så fald synes jeg det er lidt crappy at du ikke har højere tanker om mig. Jeg lever ikke af spiludvikling og er hverken udgiver eller ejer en distributionsplatform eller marketingbureau. Jeg er bare en fyr der er passioneret omkring spil og er stor fortaler for progression og diversitet i alle led af branchen. That's it.

Der er i øvrigt mange årsager til at Amazon er dårlig for bogbranchen, men det er en helt anden diskussion.
Det jeg bare prøver at sige er, at der ikke er én løsning som er perfekt for alle. Hverken forbrugere eller skabere. Du nævner det jo selv; nogle ting bliver man gjort opmærksom på via anmeldelser, andre via noget man hører i radioen eller word of mouth. Det er vel ikke så svært at acceptere, at der også er en curation-værdi i curbing på en digital storefront? Jeg er f.eks. enormt glad for GOG, der netop har sit fokus på gamle spil (det er så ved at blive en smule mere udvandet som tiden går, men lad nu det ligge). Hvis de fra start bare havde åbnet portene og ladet alle poste deres spil der, ville det site være mere eller mindre værdiløst for mig, fordi det ikke længere er et sted jeg kan gå hen for at finde og dyrke spilklassikere. På samme måde er jeg stor fortaler for visse musiklabels der udelukkende udgiver en vis type kunstner eller genre. Det hjælper mig til at opdage musik og gøre mig mere informerede køb. Hvis åbne ladeporte og algoritmer skulle være den fuldkomne løsning på discoverability, hvordan kan det så være at jeg aldrig bliver anbefalet noget af relevans for mig når jeg besøger App Store eller Google Play? Selv Steam føles som at drikke fra en brandslange nogen gange.

Hvis man, som rigtig mange mindre udviklere gør idag, laver et genre/nicheprodukt til en meget specifik kundegruppe, giver det så ikke bedre mening at prøve at finde en platform der netop specialiserer sig i - og tiltrækker kunder med interesse i - den type spil man laver, snarere end at begå sig på en helt åben storefront med millioner af andre spil og krydse fingre for at algoritmerne skubber ens spil ud til den i forvejen begrænsede kundegruppe?

Walmart er ikke løsningen for alle. Der er stor værdi i specialforretninger. Mere diversitet i udgivelsesformerne og mere personlighed til de enkelte distributionsplatforme er altså ikke nogen negativ ting.
la0sla0sSkrevet 20/10-16 23:20 
Der med garanti ikke ekstra power i dock'en, det er alt for svært at implementere. Der kan være tale om, ligesom visse laptops, at når de får strøm, så booster CPU'en til en højere clockspeed, men der sidder ikke ekstra CPU i dock'en.

Hvordan vil du kode til det? De skal være pænt fleksibel kode, der pludselig går fra en Dual CPU-arkitektur til en single. Hvordan skal spillet reagere?

Det er drømme magi.

Der sidder en Tegra-CPU/GPU i "skærmen", og den driver det hele. Måske slås grafiske detaljer fram som i fra medium til low setting når man spiller håndholdt, men jeg tror det ikke. Jeg tror Nintendo vil have ét klart mål at udvikle mod, for udviklere er det også at foretrække.

Men spændende er den.
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 23:31 
Odin>Det er et ganske godt perspektiv, synes jeg. Men jeg mener stadigvæk at platformene bliver nødt til at prøve forskellige ting af.

Mindre platforme som Nintendos er selvfølgelig, men de har så også et indbygget incitament til at forfordele deres egne spil i kureringen. De store har over en bred kam åbnet mere op i de seneste ti år og det uagtet om vi snakker PSN, XLBA, Steam osv.

Odin>Der er mange spiloplevelser jeg har fået på Xbox Live, PSN og eShop som jeg aldrig ville have fået hvis de samme spil var blevet udgivet på en af de pivåbne platforme. De ville slet og ret være druknet for mig.

Det er der du skal se sidestillingen mellem at blive "featuret hos service provider" og at få lov til at komme ind på en service. Cave shooters er "druknet" for dig hos Gog, for de blev afvist af Gog og fik således slet ikke lov til at blive solgt i butikken. Ligeledes kan de "drukne" for dig hos en udbyder, der vælger ikke at feature dem, men forskellen er, at ved det sidste får de i det mindste lov til at konkurrere og har håbet om, at brugerne finder dem af anden vej (anmeldelser, anbefalinger, ser andres seneste spillede osv.)

Odin>Det var da en virkelig sær antagelse? Skal det forstås sådan at du har læst hele mit ovenstående indlæg som klynkeri? I så fald synes jeg det er lidt crappy at du ikke har højere tanker om mig.

Slet ikke. Faktisk var hensigten slet ikke at ligge antagelser over i sætningen (trods ordet), men at stille det således op fordi jeg så det som indlysende klart, at folk ville kunne se, at begrænse antallet af bøger/sange der måtte blive solgt, ikke er en løsning.

Og tag ikke fejl af at jeg elsker at læse dine indlæg. Du er absolut blandt mine favorit burgere herinde :)

Odin>Det er vel ikke så svært at acceptere, at der også er en curation-værdi i curbing på en digital storefront?

Så længe den kun praktiseres af udbydere der i et større perspektiv er af mindre relevans for distributionen af spil, har jeg ikke noget problem med det. Heldigvis er selv Nintendo, ligesom de andre, blevet lettere at udgive på og kan ikke forestille mig, at de går væk fra det med Switch.

Odin>Hvis åbne ladeporte og algoritmer skulle være den fuldkomne løsning på discoverability, hvordan kan det så være at jeg aldrig bliver anbefalet noget af relevans for mig når jeg besøger App Store eller Google Play?

Det er fordi du nok ikke er så meget til touchscreen gameplay, kunne man måske forestille sig, for alle andre (større) platforme er også gået mod mere åbne tilstande og der føler du sikkert nok, at du kan finde noget af relevans, hvad enten det så er PSN, XBLA, Steam, Gog eller lign., der alle er blevet mere åbne sammenlignet med sidste generation.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-16 23:37, rettet 20/10-16 23:46 
Odin: Hov, du har rettet en del i dit indlæg, mens jeg skrev mit..

Odin>Walmart er ikke løsningen for alle. Der er stor værdi i specialforretninger. Mere diversitet i udgivelsesformerne og mere personlighed til de enkelte distributionsplatforme er altså ikke nogen negativ ting.

Der ville jeg starte med at benytte samme svar:

Bede-x>
Så længe den kun praktiseres af udbydere der i et større perspektiv er af mindre relevans for distributionen af spil, har jeg ikke noget problem med det.

Og så uddybe med, at selvfølgelig bør udviklere søge mod mindre special forretninger, når der bliver for fyldt hos de store, eventuelt med udgivelse samtidigt/senere hos de store. Det der bare ikke må ske, er at vi har nogle få store der lukker portene for de bedste af de små. Og det var det der skete i sidste generation, hvor udviklerne brokkede sig over ikke at kunne udgive på XBLA, Steam osv, mens nogle få andre frydede sig over at være blandt de udvalgte.

Dermed mener jeg ikke, det handler om at finde en gylden mellemvej. De store bør have lave barrierer for at komme ind og i stedet for at selektere i adgangsformen, gøre det i hvad de udvælger til fremvisning i shoppen. Nøjagtig som Amazon eller iTunes. Dermed er målet at holde "lortet" usynligt for den almindelige bruger, mens flest muligt får muligheden for at konkurrere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-16 23:45 
Det virker lidt underligt at den skal stikke op af docken på den måde. Gad vide om det er for at få mere luft til de ventilationshuller der er på toppen?

Nintendo Switch
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 23:52 
Tror bare designeren lavede brødristere tidligere i hans job på Dødsstjernen.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 21/10-16 00:00 
Okay, så de bruger TegraChippen fra Nvidia. Er det så ikke grundlæggende en Shield vi har gang i ? Det ligner RIGTIG meget en Nvidia Shield med Joypad i den video eller på billedet her over.
Jeg kunne godt være bange for, at når specs bliver frigivet, at vi så bare har en Shield med Nintendologo på !
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig