X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-16 19:17 
Det er heller ikke givet at dårlige salg på Wii U betyder at NX kommer til at sælge dårligt. Det er alt for tidligt at gætte på når vi ikke ved noget om maskineriet.
Nintendo har før vist at de kan vende skuden. GameCube solgte heller ikke for godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/09-16 19:35 
Den vil nærmest automatisk komme til at sælge bedre end Wii U i kraft af det er afløseren for 3DS.
JmogJmogSkrevet 27/09-16 23:14, rettet 27/09-16 23:14 
Ser ud til der er en god chance for vi får Beyond Good & Evil som en NX eksklusiv titel. To separate ting:

Destructoid har hørt fra en kilde at det er tilfældet.
Ancel tweeter billeder der i høj grad lugter af det spil og skriver ting som "tak til Ubisoft for at gøre det muligt".

Ser ud til vi er i en Bayonetta 2 situation. Hvilket er fremragende. Ubisoft var tydeligvis ikke villige til at financiere det selv.
SumezSumezSkrevet 28/09-16 22:25 
Måske ikke ligefrem en killer app, men det skal nok give lidt bonuspoint i min egen bog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 05/10-16 02:16 
Ah, totalt ligegyldigt. Ancel har meldt ud at spillet er i preproduction.

Hvilket er hvad vi har troet det var siden de annoncerede det. Spillet er mindst to år væk.
JmogJmogSkrevet 20/10-16 02:27 
Flere i spilpressen har sendt tweets ud der kraftigt antyder at i dag, torsdag, vil NX blive præsenteret:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1296848&page=1

Jeg tog en chance og har lige lagt en ordre på Nintendo-aktier :-D
JmogJmogSkrevet 20/10-16 02:53 
Officielt nu! Klokken 15 dansk tid kommer der en preview trailer:
https://mobile.twitter.com/NintendoAmerica/status/788900063833493504

Kun tre minutter lang.

Forudsigelse: Vi får ikke pris at vide. Det bliver navn, kort præsentation af det nye koncept og så et trailer sizzle reel med nogen af titlerne. Og en dato for den Direct, hvor de går i detaljer. Op til den vil marketingmaskknen og hype gå agurk ved at tredjepartsudgivere vil annoncere titler/franchises de kommer med til NX. Der vil være minimalt footage fra spillene før directen.
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 08:28 
Det er kl 16 Dansk tid ;)
SumezSumezSkrevet 20/10-16 08:41 
Når de selv kalder det en teaser kan du være sikker på at vi ikke får mere end overfladiske informationer udelukkende designet til at opbygge hype. Nintendo har lært lidt af "de store".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/10-16 12:17, rettet 20/10-16 12:18 
Helt sikkert, men de er næsten nødt til at vise hvad det specielle ved den er for at opbygge hype. De kan ikke nøjes med blot at vise en spiltrailermontage.

Jeg gætter på en nærbillede/panorering rundt om den, som så til sidst zoomer ud, så vi kan se hvordan den ser ud og navnet præsenteres, og så får vi nogle wii-agtige reklamer med "ægte" mennesker som alt for smilende bruger den i deres hverdag. Med små korte glimt af hvad de spiller, så hypemaskinen kan gå i overdrive med "et nyt X!" uden at vi har set noget substantielt af det.

Lad os få nogle gæt på bordet:

Nyt Mario er næsten skrevet i sten.
Zelda ved vi jo kommer, men det her bliver første blik på hvordan det kører på den (hvis vi overhovedet ser gameplay)
Pikmin er oplagt, da de har sagt de arbejder på det og intet har vist endnu.

Metroid Prime 4.... vi kan jo håbe.
3of193of19Skrevet 20/10-16 12:35 
Nintendo har et investormøde næste uge den 26.10., der får vi nok mere at vide.
Men det bliver rart endelig definitiv at vide hvad det er for en slags maskine (og forhåbenlig er det ikke bare en teaser teaser!).
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 12:39 
Forudsigelse: lancering udsat til Q3/4 næste år, det samme med Zelda.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 13:42 
Jeg tvivler meget stærkt på at deres aktionærer tillader at virksomheden sidder på hænderne i et helt år uden en eneste udgivelse til konsol.
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 14:29 
Står den ikke allerede til udgivelse i Q2?
SumezSumezSkrevet 20/10-16 14:36, rettet 20/10-16 14:38 
Jmog>
Lad os få nogle gæt på bordet:

Nyt Mario er næsten skrevet i sten.
Zelda ved vi jo kommer, men det her bliver første blik på hvordan det kører på den (hvis vi overhovedet ser gameplay)
Pikmin er oplagt, da de har sagt de arbejder på det og intet har vist endnu.

Metroid Prime 4.... vi kan jo håbe.

Jeg tror ikke der kommer nogen nye "store" spilannonceringer. Zelda er indlysende, måske et par mindre titler og/eller third party. Det er ikke sådan her de annoncerer et nyt (stort) Mario. Allerhøjst et samlebåndsproduceret "New Super Mario Bros", eller måske en original IP. Noget Pokemon Go gejl er sikkert også sandsynligt, selvom det virker meget som om Nintendo prøver at afskrive alle forbindelser til det klamphugger-produkt. :P

Metroid Prime 4 kan nemt ske, det har jo været bekræftet længe at Retro Studios arbejder på et nyt spil for Nintendo, og det kan næsten kun være DKC eller Metroid, og desværre ikke en original IP, hvilket jeg ellers virkelig gerne ville se fra dem. Jeg var faktisk overbevist om at det var Metroid, da det også var bekræftet at der var et nyt Metroid på vej, men det er muligt det bare refererede til den der Federation Force-fadæse


Beano>
Forudsigelse: lancering udsat til Q3/4 næste år, det samme med Zelda.

Prease understand
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/10-16 15:00, rettet 20/10-16 15:50 
Mario Galaxy 3
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/10-16 15:24 
Mario 64 2 :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/10-16 15:49 
Super Mario 4K
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 20/10-16 15:51 
Sumez>
Mario 64 2 :D

Du mener selvfølgelig Mario 128 ;-)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 16:04, rettet 20/10-16 16:05 
Nintendo Switch... tjaa ;)

Nyt Mario spil også teased, ligner mest Super Mario 64 opflølger end Galaxy.

Her er videoen:
https://youtu.be/3c6MWsEE884
SumezSumezSkrevet 20/10-16 16:20 
Jeg er meget begejstret for at "tohånds-controlleren" er tilbage. Det var en stærkt undervurderet feature ved Wii.

Derudover er det ikke så spændende, men heller ikke så forfærdeligt som jeg havde frygtet. Meget rart at de går med en "bærbar" konsol fremfor en decideret "håndholdt". Men jeg er lidt ked af at skulle sige farvel til Wii U.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 20/10-16 16:21, rettet 20/10-16 16:23 
I like it.
Det lader til at jeg også fik ret i samtlige af mine forudsigelser - inklusive dem om medie og controller. Mere overraskende var det dog, at Jmog faktisk også fik ret. Controllerne kan bruges sammen OG hver for sig. Og med én spiller på hver controllerhalvdel (hvilket dog begrænser ens udfoldelser betydeligt, da man mister halvdelen af knapperne og det ene thumbstick - jeg spår at dén konstellation nok ikke vil blive undertøttet i ret bredt omfang i særligt mange spil). Og med en pro controller til os der er forvænte med komforten i en traditionel controller.
Det virker også som en god mulighed for Nintendo, da det betyder at de kan nickel-and-dime'e sig til en masse merudgifter for os der gerne vil det hele.

All in all, så virker det dog som et godt koncept de har fået skruet sammen. Jeg er spændt på at høre mere. Især om spillene.
SumezSumezSkrevet 20/10-16 16:27, rettet 20/10-16 16:28 
Jeg er spændt på at høre hvilke begrænsninger det bærbare spil vil betyde for udviklerne? Kan den bærbare ligeså meget som den stationære udgave, og i så fald, hvor lidt kan den stationære, og hvad vil det betyde for third party supporten som Nintendo har haft svært ved at suge til sig i 20 år nu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 16:28 
Det viste passer ret godt til rygterne om stationær/bærbar hybrid, aftagelige controllers, etc. Intet overraskende. Postivt at den pro-agtige controller fremvistes så meget da det (forhåbentligt) vil betyde spillene ikke vil kræve touch og motion controls, og højst være en option.
Men uden at kende specs, ligner det dog kun en bærbar Wii U. Ikke skide interessant.
SumezSumezSkrevet 20/10-16 16:28 
Hov. Største overraskelse: navnet er faktisk godt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 16:29, rettet 20/10-16 16:34 
Enig :)

Edit: og ikke udsat, trods alt positivt!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-16 16:42 
Controllerene hedder Joy-Con. Det er også et godt navn.

Nintendo Switch
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 16:47 
Odin>
Controllerne kan bruges sammen OG hver for sig. Og med én spiller på hver controllerhalvdel (hvilket dog begrænser ens udfoldelser betydeligt, da man mister halvdelen af knapperne og det ene thumbstick...

Det betyder også at D-paddet bliver elendigt på base-enheden da det består af fire enkelte knapper = 2D Mario vil slet ikke være spilbart uden en Pro controller. Det er alligevel noget af en underlig designfejl :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-16 16:57 
Det ville ikke være Nintendo uden mindst én
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 17:00 
Så skal de i hvert fald tilbyde en anden Joy-Con end den viste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 17:05 
Det gør de også.

Nintendo Switch
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-16 17:09, rettet 20/10-16 17:09 
Nintendo laver jo bare de samme trætte spil igen og igen... Så er det godt at der noget 3rd party support også til Switch.

http://www.ricedigital.co.uk/nintendo-switch-third-party-support/

Desværre også Unity, men det kan jo være at det går alligevel.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 17:09, rettet 20/10-16 17:38 
Konsolkongen>
Odin>
Controllerne kan bruges sammen OG hver for sig. Og med én spiller på hver controllerhalvdel (hvilket dog begrænser ens udfoldelser betydeligt, da man mister halvdelen af knapperne og det ene thumbstick...

Det betyder også at D-paddet bliver elendigt på base-enheden da det består af fire enkelte knapper = 2D Mario vil slet ikke være spilbart uden en Pro controller. Det er alligevel noget af en underlig designfejl :(

Det var også en af grundene til at jeg oprindeligt mente, at Jmog var tosset for at foreslå det brugsscenarie.
Jeg kan dog sagtens se Nintendos tankegang.

A) Ovenstående løsning er praktisk i det scenarie hvor controlleren deles mellem to spillere, da det gør hver halvdel symmetrisk i den forstand, at ingen har en fordel over sin modstander/medspiller på grund af knaplayoutet.
B) De færreste moderne spil idag bruger alligevel D-paddet til noget, som fire separate knapper ikke lige så godt kunne dække (våbenvalg, etc.), så fra deres synsvinkel er det sikkert et rimeligt offer.
C) Nu hvor controllerne kan splittes og samles, tror jeg efterhånden vi kender Nintendo godt nok til at vide, at de grangiveligvis ser det som en fantastisk mulighed for at sælge os flere accessories. En Joy-Con med D-pad, f.eks.

Idet de jo alligevel skal igang med at sælge os de samme 20+ år gamle spil via Nintendo Switchs nye og maginalt forbedrede eShop, skal vi jo have noget brugbart at spille dem med.
XiwanaXiwanaSkrevet 20/10-16 17:10 
Controlleren ser fin ud. Håber konsollens spec's er gode nok.
Jeg så ikke et optisk drev noget sted. Er der kun et kortslot til spil? I så fald, desværre et farvel til al discbaseret Wii- og Wii U-BC.
[inspirational quote here]
OdinOdinSkrevet 20/10-16 17:11, rettet 20/10-16 17:12 
Darkbeat>
Så er det godt at der noget 3rd party support også til Switch.

Nåh, du mener ligesom det var tilfældet op til launch af Nintendo 64, GameCube, Wii og Wii U?

Desværre også Unity, men det kan jo være at det går alligevel.

Hvorfor desværre?
OdinOdinSkrevet 20/10-16 17:13, rettet 20/10-16 17:27 
Xiwana>
Controlleren ser fin ud. Håber konsollens spec's er gode nok.
Jeg så ikke et optisk drev noget sted. Er der kun et kortslot til spil? I så fald, desværre et farvel til al discbaseret Wii- og Wii U-BC.

Havde du virkelig regnet med at du i 2017 skulle rende rundt på gader og stræder med en kæmpe discman og den batterilevetid, pålidelighed og støj der følger med et mobilt, susende blu-ray-drev? ^_^

[UPDATE] Ved nærmere eftertanke kunne sådan en feature jo sagtens være bygget ind i docken, men det ville også fordyre maskinen og Nintendo har trods alt en lang track record med at holde en lav pris på deres konsoller. Det ville heller ikke give den store mening, da Switch ikke er baseret på samme arkitektur som Wii og Wii U og med al sandsynlighed slet ikke har bare tilnærmelsesvis de hestekræfter der skulle til for at kunne emulere de to systemer.
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 17:13 
3rd party support? lølz
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 17:18 
Beano>
Det gør de også.

Nintendo Switch

Det har intet med base-enheden eller Joy-Cons at gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 17:21 
Selvfølgeligt upraktisk når den bruges håndholdt ;)

Og den lille folde-ud fod der... knækkes af efter en uge :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-16 17:26, rettet 20/10-16 17:28 
Ja det er ikke skide smart. Men ellers skal jeg da nok få most et D-pad ind i svinet på en eller anden måde :)

I øvrigt dejligt at de gik væk fra det glossy helvede som Wii U-controllernes overflade var :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 20/10-16 17:27 
Odin>
[UPDATE] Ved nærmere eftertanke kunne sådan en feature jo sagtens være bygget ind i docken, men det ville også fordyre maskinen og Nintendo har trods alt en lang track record med at holde en lav pris på deres konsoller.

Det var også min umiddelbare tanke, at drevet blot var bygget ind i docken. Den håndholdte del skal selvfølgelig blot have et cardslot. Min bekymring er blot, at det ikke er tilfældet - og at alle spil afvikles via slot'et og/eller downloads, uanset om den er 'docket op' eller ej. Omvendt vil det jo være forvirrende, alle fysiske udgivelser skulle indeholde både en disc til dock'en OG et kort til den bærbare.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 17:28, rettet 20/10-16 17:30 
Docken ser for tynd ud til at indeholde et discdrev.

Men i så fald vil det kun være for BC med Wii U og kun virke når den er docked.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 17:35, rettet 20/10-16 17:37 
Beano>
Men i så fald vil det kun være for BC med Wii U og kun virke når den er docked.

Switch er som sagt bygget på en helt anden arktiktur, så du vil skulle ud i emulation, og som nævnt vil jeg blive temmelig overrasket hvis maskinen har muskler nok til dén opgave.

Jeg tror godt vi kan begynde at vænne os til tanken om at se en hel del remasters.
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 17:37 
Ja det er en god pointe. Forventer også at BC er sparet væk.
SumezSumezSkrevet 20/10-16 17:52 
Konsolkongen>
Så skal de i hvert fald tilbyde en anden Joy-Con end den viste.

Uden mindst én designfejl mentes der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-16 18:04 
Odin>
Hvorfor desværre?

Det er for nemt at lave Unity spil. Jeg har set Steam Greenlight spil fra folk der ikke kunne finde ud af at stave, men alligevel godt mose ting sammen i Unity og hvis Nintendo kører lige så lidt selv-justits på deres digitale platform kunne det ende med at blive lige så træls som Steam eller Google Play.

Tilbage til Cell chippen! Det var det eneste rigtige! PS3 forever! :D
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 18:21 
Spillene skal heldigvis stadig godkendes af Nintendo.
JmogJmogSkrevet 20/10-16 18:35, rettet 20/10-16 18:48 
Odin>
C) Nu hvor controllerne kan splittes og samles, tror jeg efterhånden vi kender Nintendo godt nok til at vide, at de grangiveligvis ser det som en fantastisk mulighed for at sælge os flere accessories. En Joy-Con med D-pad, f.eks.

Du tænker for småt. Næh, de vil sikkert lave dem temabaserede. Forestil dig Joycon attachments med D-Pad og knapper stylet efter Super Nintendo med dens D-pad og farvede knapper eller Gamecube med asymetrisk knaplayout.

Det vil sælge som varmt brød blandt Nintendo fans.

I øvrigt sjovt at se at ikke bare holdt rygterne stik, men de mock ups som fans har lavet af hvordan konsollen ville se ud i håndholdt mode med mulighed for aftagelige controllers stemmer 100% med det færdige produkt.

Jeg har kun to ubesvarede spørgsmål nu:
Hvad er specs og er der forskel på performance i docked/undocked tilstand. Med andre ord, er docken blot en oplader/HDMI-out eller er der også reel hardware i. Digital Foundry, do your thing. Da jeg så traileren kunne jeg ikke lade være med at spekulere om det var et forsøg på at være ærlige eller blot et tilfælde: Det Zelda, fyren spillede på TV'et, kørte med en højere framerate end det vi så, da han var on-the-go.
OdinOdinSkrevet 20/10-16 18:35, rettet 20/10-16 19:24 
Beano>
Spillene skal heldigvis stadig godkendes af Nintendo.

Præcis. Curation for teh win.
3of193of19Skrevet 20/10-16 18:42, rettet 20/10-16 18:43 
Pressemeddelelsen gør ret meget ud af at Tegra er skalerbar, og der var en del snak om parallel/cloud processing i nogle Nintendo patenter de sidste år, så det ville stærkt undre mig hvis der ikke sad noget ekstra power i docken. Specielt hvis skærmen i selve Switch kun er 720p.
Det bliver interessant at se hvordan maskinen faktisk bliver solgt.
For der er egentlig ikke noget (teknisk) i vejen for at sælge docket seperat, eller måske opgraderbart om nogle år..
1'573 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig