X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 16/02-17 12:58 
Det er da ikke spor anderledes end Mario Kart 8. Det her er ikke nyt.
BeanoBeanoSkrevet 16/02-17 13:03 
Blev der annonceret nye games modes og features som DLC inden spillet var launched?
DunwichDunwichSkrevet 16/02-17 14:05, rettet 16/02-17 14:16 
Nej, først næsten fire måneder efter launch, i slutningen af august 2014.
quadquadSkrevet 16/02-17 15:01 
Med betalt online og DLC annonceret før release, tror I at der er en risiko for at Nintendo får distanceret sig for meget fra de gamle dinosaurer (Credit: Sumez), som på trods af manglende tredjepartsudgivelser og utidssvarende hardware alligevel støtter op om det eneste firma der har bevaret en masse af de gamle dyder? Eller er vi der ofte kritiserer den retning branchen har bevæget sig i, et ligegyldigt mindretal?

Jo mere jeg hører om Switch, jo mindre føler jeg mig i målgruppen og med tanke på at alle min små niecer og nevøer har en 3DS, men aldrig ville få en Switch, er jeg godt nok i tvivl om hvilken fremtid maskinen står overfor. Der er selvfølgelig de mest trofaste nørder, der nok skal være der ved release, men hvem køber ellers en håndholdt til 3000,-? Jeg ejer NES, SNES, Virtual Boy, N64, GC, Wii, Wii U og diverse håndholdte, men er ikke overbevist. Som nævnt tror jeg generelt at Switch vil være alt for dyr (og stor) til at forældre køber den til deres børn og de typiske casual FIFA/CoD-gamers jeg kender, kunne aldrig finde på at købe en håndholdt. Ser frem til salgstallene om et års tid.
3of193of19Skrevet 16/02-17 15:22, rettet 16/02-17 15:23 
Beano>
Blev der annonceret nye games modes og features som DLC inden spillet var launched?

Gør det en forskel? Der er to uger til release, spillet er færdigt og bliver presset på gamecards lige nu.
Zelda DLC'en (pakke to i det mindste) er enten helt nyt indhold eller noget de var nød til at sløjfe fra release af en eller anden årsag.
Spillet er komplet som det er, og har man lyst til mere kan man få det.

Er det ikke nærmest pænere at annoncere det inden release så vi har mere information om spillet inden vi lægger penge for det?
BeanoBeanoSkrevet 16/02-17 16:35, rettet 16/02-17 16:38 
Det er præcist lige som de fleste store moderne udgivelser efterhånden, hvor indhold holdes tilbage i en eller anden grad. Og jeg har præcist samme issues med det når der er Nintendo eller andre der gør det. Jeg kan kun ærge mig over Nintendo hopper med på vognen. Uanset hvad, er situationen ikke helt det samme som MK8.
SumezSumezSkrevet 16/02-17 17:05 
Jmog>
Det er da ikke spor anderledes end Mario Kart 8.

Nårh, så er det okay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 16/02-17 17:13 
quad>
Eller er vi der ofte kritiserer den retning branchen har bevæget sig i, et ligegyldigt mindretal?

Det ville jeg gætte på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 16/02-17 19:18, rettet 16/02-17 19:19 
Kunne det være, som 3of19 taler om, at det måske er positivt?

I gamle dage, som folk lader til at være entydigt forelskede, kom content der ikke var færdig, aldrig-aldrig nogensinde ud. Eller i hvert fald sjældent.

Lostlevels.org er hyggelig læsning, men jeg vil egentlig hellere spille pisset. Det er der større chance for i dag. Og ja jeg er bevidst om at nogle firmaer udnytter det, men alle?
Hvad sker der?
quadquadSkrevet 16/02-17 19:40 
Det er godt nok en vag argumentation for betalt DLC. Hvis deres pipepline ikke har tilladt features (jeg snakker ikke om ekstra baner i Mario Kart), at blive færdige til fysisk release, bør de selvfølgelig tilføjes som gratis updates senere hen. At tage features fra tidligere spil og nu sælge som dem som DLC er en forfærdelig vane branchen har fået, men jeg har indtil nu betragtet Nintendo som være blandt de få fornuftige.

Spillet har været planlagt og under udvikling adskillige år nu, og et par uger før release skal der så absolut annonceres at du ikke får den komplette historie på dit cardridge? Har intet imod content DLC i princippet, men håber virkelig ikke det er noget vi ser Nintendo gentage flere gange på Switch.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-17 19:50 
Vides det om DLC'en er nødvendig for at få hele historien?
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 16/02-17 20:01 
Nej, det kan selvfølgelig sagtens være at der fortælles en parallelhistorie i DLC, men når de nu har gjort så meget ud af at man skaber sin egen vej igennem spillet, virker det godt nok fjollet med en historie uden relevans for de øvrige. Medmindre de selvfølgelig bare mener minimal main quest og en masse sidequest med busywork. Så meget håber jeg dog ikke de har taget til sig fra branchen generelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-17 20:06 
Jeg er nu fuldstændig enig med dig i at det er ærgerligt at der kommer DLC til spillet. Har faktisk svært ved at forestille mig hvordan de vil lave DLC i et Zelda-spil. En ekstra dungeon med en item der ikke kan bruges i resten af spillet? Det ville virke som noget påklistreret unødvendigt halløj.

Worst case ville være at der var steder man ikke kunne komme i main-spillet, før man havde købt DLC'en for at få den ekstra item, men jeg håber ikke de er SÅ dumme :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/02-17 22:21 
Jeg synes præmissen "spillet på cartet er ikke færdigt fordi der kommer dlc" ikke holder. Hvor går grænsen for hvornår spillet er færdigt? Er det først færdigt når de stopper med at lave dlc? Færdigt, hvis første DLC kommer et halvt år efter spillet? Hvad hvis det er noget de først er gået igang med efter spillet blev trykt?

Er Rocket League færdigt? Er First Person Shooter X? Der kommer jo typisk map packs indtil efterfølgeren kommer.

Er det kun et problem når det handler om story dlc? Hvad hvis dlc'en er crappy og ikke passer sammen med hovedspillet? Var spillet så færdigt ved launch? Hvad hvis de først fik ideen til dlc plottet efter spillet var trykt? Skulle de så bruge penge på at lave det og give det væk gratis? Nogen gør den slags (Shovel Knight), men det er en flot bonus at de gør det og ikke "for dårligt" når andre ikke gør det.

Hvad nu hvis, og det er åbenbart noget i slet ikke forestiller jer, hvad nu hvis spillet der udkommer tredje marts rent faktisk er en komplet oplevelse som perfekt udgører instruktørens vision. Og dlc'en er bare noget bonus som de gik igang med så sent at de ikke kunne nå at få det færdigt til launch.

Når en film udkommer på Bluray og der så x antal tidsenheder senere kommer et Director's Cut med ekstra scener, så er der ingen der forlanger/forventer at få den gratis, fordi de købte den første udgave. Det er kun i gaming at der er den her absurde "jeg bør få alt relateret til produktet jeg har købt gratis også selvom det kommer senere".

Ja, det er da teoretisk muligt at de har skåret GODE dele af spillet ud og holder dem tilbage for at kunne have substantielt dlc at sælge. Men vi har ingen grund til at tro det er tilfældet før anmeldelserne siger spillet virker mangelfuldt. Og ærligt talt, hvis der er noget Nintendo er kendt for så er det komplette og polerede udgivelser. I maler fanden på væggen og grundlaget er paranoid spekulation.
JmogJmogSkrevet 16/02-17 22:39, rettet 16/02-17 22:40 
Snake Pass udkommer blandt andet til Switch 29/3:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-16-snake-pass-release-date-set-for-march-on-all-platforms-including-switch

Det ser rigtig hyggeligt ud.
quadquadSkrevet 16/02-17 22:58 
UI (spoiler?)

UI leak
JmogJmogSkrevet 16/02-17 23:38 
Ret godt sammenligningsbillede:
Nintendo Switch
WehnerWehnerSkrevet 16/02-17 23:52 
Hvordan har de nogensinde solgt en Wii U...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 16/02-17 23:59 
På spillene.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-17 00:00 
Jmog>
Er Rocket League færdigt?

Nej, Rocket League bliver tilsyneladende aldrig færdigt. Det lort er blevet patchet hver uge siden release...

Hvad nu hvis, og det er åbenbart noget i slet ikke forestiller jer, hvad nu hvis spillet der udkommer tredje marts rent faktisk er en komplet oplevelse som perfekt udgører instruktørens vision. Og dlc'en er bare noget bonus som de gik igang med så sent at de ikke kunne nå at få det færdigt til launch.

Du ved da ikke hvad jeg går og forestiller mig :) Jeg siger ikke at det ikke er muligt, blot at jeg ikke kan se hvordan de vil få DLC til et Zelda til at hænge sammen med hovedspillet, serien taget i betragtning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-17 07:13 
Ud for hvad jeg har set tror jeg at Breath of the Wild er meget mere vestligt open-world-ish end tidligere Zelda spil. Når anmeldelserne begynder at rulle ind spår jeg at der vil være radikalt blandede meninger fra tradionalister som har stirret sig blind på at der står Zelda på titelskærmen og som måske er skuffede, i forhold til dem som er ok med spil som Far Cry og Assassin's Creed.
SumezSumezSkrevet 17/02-17 08:06 
Wehner>
Hvordan har de nogensinde solgt en Wii U...

Hvordan den har undgået at sælge mere end den har, er det egentlige spørgsmål. Folk ved desværre ikke hvad der er godt for dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/02-17 08:39 
@KK

Jeg synes da det er rimelig oplagt hvordan de vil få DLC til at hænge sammen. Nyt Dungeon som ikke har noget med historien at gøre. Ligesom masser af dungeons i Zelda altid har været.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-17 12:03 
Ja det er en ny side-story med tilhørende dungeon.

Nintendo Switch
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-17 14:04 
Jmog>
@KK

Jeg synes da det er rimelig oplagt hvordan de vil få DLC til at hænge sammen. Nyt Dungeon som ikke har noget med historien at gøre. Ligesom masser af dungeons i Zelda altid har været.

"Masser af dungeons". Det er et par år siden jeg spillede LttP, men her var alle dungeons svjh obligatoriske for at kunne gennemføre spillet. Det samme gjalt det forfærdelige Twilight Princess jeg spillede sidste år.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/02-17 14:20 
Det kunne tænkes at BotW er en lidt ny model, da det jo virker mere westligt, hvor der er ligegyldige sidequests galore.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-17 14:25 
Det er i hvert fald det eneste det ville få det til at give mening for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/02-17 14:44, rettet 17/02-17 14:46 
Det sidste jeg spillede var Link Between Worlds. Der var da en del Dungeons, som vel kunne kaldes sidequests. De havde intet at gøre historiemæssigt med at redde Zelda, men blot med at hjælpe random NPC X. Det vil være pissenemt at føje endnu et af sådan nogen til spillet. Når du henter DLC'et ned, så tilføjes der en indgang til dungeon et sted hvor der ikke var noget i forvejen.

Og dlc 2 med "New Original story" er sandsynligvis tilføjelse af nye NPC'er med quests som hænger sammen. Det ændrer ikke på main story eller tager noget fra den. Og det udkommer så sent, at det ville være økonomisk uklogt, hvis det var indhold der allerede var produceret, hvilket da tyder kraftigt på at det IKKE er lavet færdigt endnu.
QQSkrevet 17/02-17 18:50 
Nogen har fået en Switch før tid og har lavet en unboxing og gennemgang af menuerne.

Unboxing
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 17/02-17 19:20 
Død pixel, lækkert :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-17 19:56 
Jeg tror bare det er noget skidt på skærmen, for det kunne også ses når den var slukket. Den virker også meget større end én pixel vil være :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/02-17 20:09 
Det håber jeg også :)
BeanoBeanoSkrevet 17/02-17 20:16 
Yay!

"Nintendo Switch eShop will finally link purchases to accounts, not consoles"
http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-17-nintendo-switch-eshop-will-finally-link-purchases-to-accounts-not-consoles
JmogJmogSkrevet 17/02-17 20:49 
Mnja, det er jo ikke 100% sikkert det skal læses som, at køb KUN er bundet til konto og hardware dermed er ligegyldig.

"Your Nintendo Account contains your Nintendo eShop purchase history and current balance. By re-linking your Nintendo Account after initializing the console, it will be possible to redownload any software or DLC purchased using that account."

Det kunne bare betyde at hvis du resetter din Switch til fabriksindstillinger, så kan du gendownloade spil. Der står ikke noget om, at det er muligt at bruge samme konto på en anden maskine.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-17 20:51 
Det har du ret i, øv :/
JmogJmogSkrevet 19/02-17 19:02 
Sådan ser Switch ud indeni:
http://m.imgur.com/IwzaVdV?r

Der blev ikke sparet på batteriet denne gang.
RaGeRaGeSkrevet 19/02-17 20:42, rettet 19/02-17 20:43 
quad>
Var i forvejen på vippen, men nu har jeg besluttet at annullere min ordre på Switch, Zelda, Pro controller, SD, USB kabel og ekstra lader. Med alt det ekstra tilbehør der skal købes for at få den oplevelse de sælger, var season pass en for stor kamel at sluge. Jeg ser på Switch igen om et års tid eller to. Wii U endte med et fantastisk bibliotek, men var heller ikke pengene værd ved launch.

Måske jeg skifter mening hvis jeg render ind i et eksemplar på en butikshylde efter launch.

Jeg har os annulleret min ordre hos amazon.de, synes den er for dyr pt. og Zelda napper jeg til Wii U. Skal have den, men venter på et prisfald og evt. hvad E3 bringer med sig ellers er det senest når Super Mario Odyssey udkommer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 21/02-17 00:10 
Switch carts er ret små. En smule større end Vita og mindre end 3DS
Nintendo Switch
JmogJmogSkrevet 21/02-17 19:00 
Seneste nyt: Pro controllers batteritid er 40 timer. Glimrende.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 21/02-17 20:05 
Ja, der er Nintendo virkelig foran konkurrenterne. Pro Controlleren til Wii U havde også en uhørt god batteritid. Det kan vi lide :-)
BeanoBeanoSkrevet 23/02-17 15:25, rettet 23/02-17 15:25 
EG & DF's "udkasning" og første indtryk:
https://www.youtube.com/watch?v=BaJkHrVEh9w
BlumarinaBlumarinaSkrevet 23/02-17 17:24, rettet 23/02-17 17:26 
FAST RMX er blevet annonceret som en launchtitel sammen med Shovel Knight. Ikke så ringe endda.

Men ingen Virtual Console til launch. Øv.
JmogJmogSkrevet 23/02-17 17:33 
Dejligt med Fast Racing. Jeg var ellers ved at overveje at udskyde købet et par måneder.

Ingen VC ved launch giver desværre fin mening. Det ville have skadet salget af Switch-spil. VC rulles sikkert ud, når vi har den første spiltørke. Dvs efter Mario Kart i april, når vi får at vide at Splatoon 2 er udsat til senere på året.
JmogJmogSkrevet 23/02-17 17:54 
Flere medier, der har fået en Switch, melder om problemer med at venstre Joycon taber sync, når den bruges trådløst:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1346789&page=1

Nettet har det jo med at overdrive alting ud af proportioner, så jeg vil her komme det i forkøbet og spå at det her vil blive kaldt for "Joycongate" :-D
JmogJmogSkrevet 23/02-17 18:11 
Lego City Undercover udkommer 4/4 til Switch, PS4 og XBO.
BeanoBeanoSkrevet 23/02-17 18:39, rettet 23/02-17 18:41 
Dualshockers gennemgang af UI, før dag 1 opdateringen.

https://youtu.be/LF0GGC3XReE
JmogJmogSkrevet 23/02-17 18:42 
Jmog>
Snake Pass udkommer blandt andet til Switch 29/3:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-16-snake-pass-release-date-set-for-march-on-all-platforms-including-switch

Det ser rigtig hyggeligt ud.

Prisen er sandelig også hyggelig. 20 euro.
OlimarOlimarSkrevet 23/02-17 19:07 
Mærkeligt at de oplever sync problemer med den venstre Joycon. Ud af alle de events der har kørt, har man ikke hørt en eneste nævne det. Kunne tyde på en manglende opdatering ?
BeanoBeanoSkrevet 23/02-17 19:17 
Lyder mere som et dårligt joycon batch end software. Men lad os se... :/
BeanoBeanoSkrevet 24/02-17 00:07 
Svag RF sender i controlleren?

https://youtu.be/SbG3F9RwlcY
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig