X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
WehnerWehnerSkrevet 23/03-16 19:22 
Det var også sådan, jeg forstod billedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 19:26 
I det mindste må vi da gå ud fra at touchscreen'en bliver multi-touch denne gang :)

Det er fandeme vildt hvis de endnu engang satser hele butikken på tablet-gaming, når det tydeligvis ikke virkede med Wii U... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 19:31 
Billederne passer forøvrigt helt med det billede der dukkede op i sidste uge, dog var det en hvid udgave.
JmogJmogSkrevet 23/03-16 19:45 
Det billede så i øvrigt vildt fake ud. Det her ser noget mere ægte ud. Fingre der blokerer for skærmen dog...

Det kunne være nok til at afholde mig fra nogensinde at købe den.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 20:06, rettet 23/03-16 20:06 
Men alligevel helt den samme enhed, bare hvid :)
Nintendo Switch

Og et mere, vist samme kilde som de første to:
Nintendo Switch
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 20:34, rettet 23/03-16 20:35 
Lækkeren påstår det *er* controlleren til konsollen...

https://www.reddit.com/user/perkele37
JmogJmogSkrevet 23/03-16 20:44 
Hvis vi ser bort fra det tåbelige i ingen face buttons og at fingrene vil dække for skærmen, så kan jeg slet ikke få ergonomien til at hænge sammen. Det ligner en spids Vita på det punkt. Siderne hvor ens hænder vil holde bliver da en noget akavet oplevelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 20:46 
Er det ikke underligt at der er klasket et "Confidential Property"-mærke på, tydeligvis udprintet på en Dymo eller lign? Det er da sådan noget firmaer har egne klistermærker til, også selvom der er tale om prototyper :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 20:57 
Det syntes jeg ikke, måske mere tilstedeværelse af det eller placering. Men tror ikke man skal overvurdere hvor meget de gør ud af den slags på en prototype.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 21:10 
Jeg har aldrig set nogen spilrelateret prototype der brugte dymo-labels. Det har altid været langt mere prof. Det sorte isolerings-tape virker også suspekt. Ville man virkelig sende sådan noget ud til en udvikler?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 21:11, rettet 23/03-16 21:18 
Hvorfor lave en controller uden hard-buttons? All bets are off... :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 21:12 
God pointe ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 23/03-16 21:34, rettet 23/03-16 21:36 
Der er sikkert den mulighed, at Nintendo er helt fremme i skoene mht. tactile touch - fx ala Tactus Touch, hvor et hvert område på skærmens overflade ved hjælp af væske kan hæve og sænke sig efter behov. Teoretisk har man så uanede muligheder for at placere knapper og fjerne dem igen, i de former man ønsker.

Nok ikke ligeså godt som knapper endnu, og skærmens kvalitet kan vel også halte med det ekstra lag, men trods alt nok bedre end intet.

En tidlig udgave (2013):
https://www.youtube.com/watch?v=A7ldnbLyr9sla
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 22:05 
Det havde jeg ikke set før, det er lidt sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/03-16 23:42 
Men udover alt det må man give, at det ser super fancy ud, med skærm over det hele :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-16 13:30 
Det ser tåbeligt ud, med skærm over det hele :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/03-16 00:10 
Ok, det er stort set bekræftet at det er en fake med den ovale controller/skærm. En udvikler fra et AAA studie holder en AMA ovre på Redit, hvor han kommer med nogle detaljer. Det mest interessante:

For starters, that "leaked" NX controller is a fake. It's really convincing, but the controller that we have on our devkit is nothing like that.
Our devkit's controller:
Doesn't have an oval screen. Ours is a standard rectangle.
Has physical buttons with a screen behind them. It doesn't have a form shifting screen, nor does it have a touchscreen with haptic feedback.
Is hardwired to the devkit, which looks like a boring black box with some USB ports and a disc drive.
However, that fake does get a couple things right. It does have scroll wheel shoulder buttons, but in addition to them it also has two regular shoulder buttons labeled ZL and ZR. It also has a headphone jack in the bottom of the controller.
Some other things I can tell you:
I don't know if the NX is backwards compatible with the Wii U or 3DS or not, but it doesn't look like it is. The system is different enough from both that I think it would be hard to play games from other consoles.
The controller is sort of a game system in its own, but it's not a replacement for the 3DS. It works like a companion app on a phone, and you can take it with you and control some things from your game, like how the VMU on the Dreamcast let you take a Chao with you and train

Det sidste er lettere skuffende. Det betyder at vi får separate konsoller og at man ikke kan tage sine NX spil med sig on-the-go. Ovenstående lyder som en fuldkommen ligegyldig implementering.


Reddit AMA
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-16 00:13 
Chao Adventure på VMU var bestemt ikke ligegyldigt :D

Jeg personligt er ligeglad med om man kan tage sine spil med sig, da jeg aldrig spiller håndholdte hjemmefra alligevel. Men jeg kan godt forstå hvis andre er skuffede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/03-16 00:29 
Det ville ikke gøre mig ked af det, hvis man kunne nøjes med at købe en enkelt maskine.

At dømme udfra de svar ham dev'en på reddit indtil videre er kommet med, så ser det ud til det her er et direkte svar på at folk gerne vil have en "Normal" og tidssvarende konsol fra Nintendo. Så den bliver en smule kraftigere end en PS4. Og han tror ikke den vil være bagudkompatibel med Wii U at dømme udfra den hardware der er i den. Men controlleren har dog en skærm indbygget. På 1080p (yay). Ca. På størrelse med en 3DS XLs skærm.

Det lyder dog ikke til at den vil "kunne" noget som helst unikt, som de andre konsoller ikke kan. Ærgerligt. Så er der jo ingen grund til at hardwaren eksisterer - spillene ville være lige så fede, hvis de bare udgav dem på de andre maskiner.
dRxLdRxLSkrevet 25/03-16 00:33 
Hvis han er ægte.
Hvorfor ville Nintendo skifte til en ARM baseret CPU?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 25/03-16 00:44 
Orv, det havde jeg misset. Ja, det giver ingen mening. Det eneste formål der kunne være ved at skifte væk fra en WIi U bagudkompatibel arkitektur ville være at hoppe på X86 vognen. At gå over til ARM...

Ok, der en ting der ville give mening: Hvis deres næste håndholdte også kører ARM (hvilket er sandsynligt). De har snakket i flere år om at det skal være meget nemmere at udvikle et spil til begge konsoller og "skalere" det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-16 00:45 
Eneste grund skulle vel være 3DS kompabilitet på en eller anden måde, den bruger ARM.
Ellers er ARM CPU'er vel på alle tænkelige måder de andre store alternativer underlegen, bortset fra at de er billigere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/03-16 07:33 
dRxL>
Hvis han er ægte.
Hvorfor ville Nintendo skifte til en ARM baseret CPU?

Der har floreret rygter om enheden vil kunne afvikle mobile spil, så måske derfor...
BeanoBeanoSkrevet 25/03-16 07:40, rettet 25/03-16 07:41 
Jmog>
Ok, det er stort set bekræftet at det er en fake med den ovale controller/skærm.

Meget overbevisende at lave to identiske fakes men i forskellige farver.
JmogJmogSkrevet 25/03-16 17:38, rettet 25/03-16 17:38 
Det er i øvrigt ret sjældent at devkits ligner de færdige konsoller. Det eneste de plejer at have tilfælles er størrelse på skærm og antal knapper, så devs ved hvad de kan kode mod.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-16 17:43 
BeanoBeanoSkrevet 27/04-16 09:54 
JmogJmogSkrevet 27/04-16 18:45 
Største nyhed: De vil ikke snakke om den på E3. Godt nok underligt med al det presseopmærksomhed der er da.

Og også meget interessant at de skriver det er et nyt koncept. Tyder på det ikke blot er en hurtigere udgave af Wii U eller en standard konsol/controller.
3of193of19Skrevet 30/04-16 13:37 
Nintendo melder ud at NX hardware vil være profitabel (læs: ikke solgt under omkostning) fra dag 1.
Der ryger nok al håb om at NX vil være et powerhouse som GameCube og Xbox 360 var til launch. Især hvis der stadig er noget i stil med en avanceret skærm controller.
Nok PS4 (oldschool model) niveau eller en lille tand over.


Link...
RaGeRaGeSkrevet 30/04-16 14:07, rettet 30/04-16 14:08 
Hvis jeg kigger på diverse Wii U titler og ser hvad de kan presse ud af dens svage hardware, så ser jeg ingen grund til at de behøver at udgive en powerhouse konsol, men så den gerne på niveau med PS4.

Third party spil køber jeg til pc eller en af de andre konsoller.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 30/04-16 14:20 
Simple spil som Mario Kart og Bayonetta kan sagtens se flotte udpå WiiU, men en del større spil, specielt med store områder, eller masser af AI, som Fallout 4, Assasin's Creed Syndicate osv er plat umulige at lave på WiiU pga ram mangel, ingen harddisk og weaksauce CPU.
HankyHankySkrevet 30/04-16 14:50 
Simple spil som Bayonetta 2?
IMO ser det bedre ud end de titler du nævner :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 30/04-16 15:06 
Simpelt forstået på den måde at det er et lineært action spil uden kompliceret AI, fysik osv.
SumezSumezSkrevet 30/04-16 15:25, rettet 30/04-16 15:26 
RaGe>
Hvis jeg kigger på diverse Wii U titler og ser hvad de kan presse ud af dens svage hardware, så ser jeg ingen grund til at de behøver at udgive en powerhouse konsol, men så den gerne på niveau med PS4.

Hundredetussind procent enig. Jeg kan næsten ikke forestille mig et spil være flottere end Mario Kart 8. Det kan godt være at en Wii U ikke kan køre Witcher 3, rent teknisk, men det er ikke ensbetydende med at den hardware er påkrævet for at lave røvflotte spil nu om dage. Den eneste grund til at udgive et "powerhouse" er ren markedsføring, og sikring af en god bid af multiplatformtitlerne. Den svage hardware og mangel på third party support er nok en del af det der har arbejdet imod Wii U's image.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 30/04-16 16:12 
Nintendo's konsoller har altid kun handlet om de eksklusive titler hos mig, så jeg har ikke brug for third party spillene, selvom det er rart med at have alt samlet på én konsol.

Sikkert mange, der har samme holdning, så jeg tror det bliver svært for Nintendo at få fodfæste som Sony eller Microsoft. De har dog deres loyale fanskare og det ændre sig nok ikke foreløbig - jeg er en af dem i hvert fald :)

Og desuden kan Nintendo et eller andet æstetisk med deres spil, så de altid oser af charme, de behøver ikke high end hardware for flotte spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 30/04-16 18:06 
Det er da også hyggeligt for os at Nintendo laver gode first-party spil.
Men det kan man altså ikke holde en hel platform kørende på. Specielt når man så ikke virkelig tager hånd om og spiller til det marked man har.
Der har været en del snafu'er fra Nintendo de sidste par år.
Metroid Prime Federation Force? Et spil der koster 4-5 gange så meget som et godt 2/2,5D Metroid at lave og kommer til at sælge nada.
Star Fox Zero. Et spil som man skulle tro var umuligt at gøre noget forkert med, ødelagt af en insisteren på at proppe Gamepad design i et spil hvor det ikke virker.
Zelda Triforce Heroes. En sød ide, ligesom Federation Force, men hånden på hjertet, vi ville hellere have haft et "rigtigt" Zelda.
JmogJmogSkrevet 30/04-16 18:26, rettet 30/04-16 18:26 
Og nu er third party altså heller ikke partout det samme som AAA. Der er masser af gode og kreative indie-spil som aldrig vil komme til NX, hvis den ikke sælger gangbusters, fordi det slet og ret bedre kan betale sig at bruge krudtet på at lave en PS4 eller XB1-version, da der er større install base. Det vil selvfølgelig aldrig ændre sig - NX vil næppe komme i nærheden af de to andre salgstalsmæssigt fordi den udkommer så meget senere, men det vigtige er "kan den blive ved med at sælge" eller stopper den på Wii Us niveau. Hvis udviklere får det indtryk, så vil de ikke starte udvikling af spil til den.

Det bliver spændende hvad det innovative bliver denne gang. Om det er noget vildt godt eller ej vil alene afgøre om konsollen kommer til at sælge fornuftigt.
3of193of19Skrevet 18/05-16 10:26 
Ang. alt det her "ingen bluray drev i NEX" rygte, så havde Adan Koralik en god spekulations snak om det forleden.

Jeg kan virkelig se en masse gode ideer med det system.
NEX kunne i princippet bare bruge store SD kort istedet for blurays. Hvis man så sørger for at der er lidt ekstra plads på dem kunne patch data blot gemmes direkte på kortene, hvilket så betyder at spil ikke behøver blive installeret på en intern harddisk.
NEX kunne simpelthen have en lille intern SSD på en 64 GB til at huse operativ systemet, samt swap space til at holde patches inden de skrives på spil kortene, evt lidt mere så der er plads til nogen få spil.
Folk der ønsker at købe spil som download kan så blot sætte en ekstern USB harddisk/SSD til, ligesom på Xbox One og WiiU.
Ægte plug-and-play tilbage på hjemmekonsollerne. Bedre arkivering af spil, da man ikke behøver at være afhængig af en server stadig eksisterer om 20 år når man har lyst til igen at spille noget man havde liggende på disc, men det er uspilbart uden den Day 1 patch man ikke længere kan få fat i uden fiksfakserier.
En fordel ved det her ville være langt lavere produktionsomkostning af basis konsollen, bedre holdbarhed (ingen beværelige dele i HDD/bluray). Derudover løser det problemet vi har undret os over ang interaktionen mellem NEX Home og NEX Portable. Man bruger blot det samme spil kort og grafikken skalerer så alt efter om man spiller derhjemme eller undervejs, og spil data gemmes bare direkte på kortet.
Wii U disc bagudkompatibilitet er heller ikke umuligt, det ville blot kræve et eksternt USB drev. Rygterne eng NEX kontroller lyder jo som om det er noget Gamepad-agtigt i forvejen, ellers burde det være nemt nok at linke sit gamle Gamepad til NEX.

Ulempen er selvfølgelig øgede produktionsomkostninger per produceret spil, men det har nogle unikke fordele.


Link...
OdinOdinSkrevet 18/05-16 11:34, rettet 18/05-16 11:34 
En af dette forums måske allerskarpeste debattører kom totalt Adam Koralik i forkøbet med den forudsigelse og tilhørende spekulation:
http://www.playright.dk/forum/emne/37058-nostradamus-traaden?start=67
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-16 11:41 
Skarpeste og allermest beskedne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 18/05-16 11:45 
Jøsses ja, og klart smukkeste også. ^_^
slk486slk486Skrevet 18/05-16 12:07 
Ihvertfald mest gudeagtige :)
j/k
3of193of19Skrevet 18/05-16 14:08, rettet 18/05-16 14:09 
Nu har det jo været et rygte i lang tid. Patenttegningerne startede en del af spekulationen allerede sidste år, og Macromix rygtet fra sidst i april har forstærket tanken.
Koralik var bare lidt længe om at lave en video om det, synes bare han havde den mest eftertænksomme vinkel på det (her i tråde suppleret med nogle af mine ideer) i modsætning til The Know eller lignende kanaler der bare talte om rygtet, men så blot går og bruger 5 minutter på at sige "Woah Nintendo! WTF? No Blu-ray? LOL!"
JmogJmogSkrevet 18/05-16 16:23 
Teknisk set så er der heller ikke noget blu-ray drev i Wii U. Jeg dør af grin, hvis det blot er det samme med NX og rygtesmedene har misforstået, fordi de ikke er tekniske nok.
jaesjaesSkrevet 26/07-16 15:43, rettet 26/07-16 17:42 
Friskpressede rygter.

- Håndholdt med aftagelige controllere
- Kan tilsluttes tv
- Catridges... Men selvfølgelig kun i forbindelse med fysiske medier (Nintendo går ikke væk fra downloads)

Er nu lidt skeptisk mht. om rygterne holder - med aftagelige controllere vil det enten blive verdens største håndholdte eller verdens dårligste controllere.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-26-nx-is-a-portable-console-with-detachable-controllers

EDIT:
Eurogamer har også en anden rygte-artikel om at NX bruger Tegra-chippen. I developer kits skulle p.t. sidde Tegra X1. I så fald bliver NX temmelig slatten performance-mæssigt (Shield bruger samme chip).
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nintendo-nx-mobile-games-machine-powered-by-nvidia-tegra
BeanoBeanoSkrevet 26/07-16 17:44, rettet 26/07-16 17:45 
De nævner også det kan være en placeholder for X2 eller lign, X1 er trods alt ikke ny længere ;)
OdinOdinSkrevet 26/07-16 17:52, rettet 26/07-16 17:59 
jaes>
I så fald bliver NX temmelig slatten performance-mæssigt (Shield bruger samme chip).

Eh? X1 deler da førstepladsen for kraftigste mobile GPU på markedet sammen med Apples A9X. Og hvis det ender med en X2 bliver den da lidt af et bæst. Jeg hører da heller ikke nogen pive over gamle Vita, der knap kan mønstre en ottendedel af den rå regnekraft X1 har. Spillene ser stadig enormt flotte ud på den maskine. Desuden - hvis der er noget Nintendo konsistent har bevist igen og igen, så er det da, at de kan levere drønflotte og højtydende spil uanset hvilke hestekræfter der bærer dem. Hvis rygterne er sande, håber jeg bare, at de så tager et cue fra Shield og inkluderer et batteri der kan levere mindst ti timers spil mellem opladningerne. En håndholdt står og falder med sin batterilevetid - ihvertfald for mig.
jaesjaesSkrevet 26/07-16 17:56, rettet 26/07-16 17:57 
Odin: NX er jo samtidig en stationær. I det lys mener jeg, at X1 er for langsom.

Beano: Læste ikke hele artiklen, men hvis X1 er i nuværende kits, vil det undre mig meget, hvis det færdige produkt bliver meget kraftigere.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-16 17:58 
Det kan være en overclocled X1 (derfor aktiv kølet) for at performance er tættere på final HW.
OdinOdinSkrevet 26/07-16 17:59 
jaes>
I det lys mener jeg, at X1 er for langsom.

For langsom til hvad?
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me