X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 01/06-17 18:41 
Så blev det bekræftet at spillyden ikke streames over internettet ifm. chat-headset.... "surprise" ;)

http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-01-nintendo-switch-wired-headset-looks-like-a-faff
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/06-17 20:30 
Bliver så træt......
Og håbet på at jeg gættet forkert her :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-17 20:51 
Det er noget bøvl hvis man skal have lyden over headset samtidig, når der skal to gange ledning til :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/06-17 08:37, rettet 02/06-17 08:38 
Det er idiotisk. Heldigvis kan man få headsets (feks. Turtle Beach), der kan mixe lyd med chat over BT, hvilket så stort set er uundværligt og næsten virker designet direkte til Switch :)
j/k
JmogJmogSkrevet 02/06-17 09:08 
Kan det connecte til to separate BT devices samtidigt?
slk486slk486Skrevet 02/06-17 09:14 
Nej - lyd via digital eller analog stik mixes med BT.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/06-17 09:53 
Så skal du stadig have en lang ledning til Switch?
slk486slk486Skrevet 02/06-17 10:01, rettet 02/06-17 10:02 
Det jeg har er trådløst, men en ledning fra Switch/receiver til base stationen, ja.

- og det duer jo slet ikke til on-the-go situationer.
j/k
JmogJmogSkrevet 02/06-17 22:25 
Og så lidt gode nyheder. Switchs Online abonnement vil kun koste 20 dollars om året og det er ikke længere et månedligt roterende spil men derimod en Xbox Game Pass/EA Access lignende service. Ingen detaljer om hvilke/hvor mange spil der vil være i den og hvornår dog. Online spildelen vil være gratis indtil 2018.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-02-nintendo-switchs-premium-online-service-will-remain-free-until-2018
OlimarOlimarSkrevet 03/06-17 09:57 
Lyder fandme lækkert!
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-17 16:37, rettet 10/06-17 16:44 
Jeg svarer lige 3of19 her omkring Switch DRM, frem for Axiom Verge tråden, for ikke at gå for meget off-topic i den.

3of19>Switch eShop køb er linket til din konto. Men din konto kan kun være linket til én Switch af gangen. Hvis du mister din Switch og får en ny kan du linke den til din konto og hente alle spil ned igen. Jeg går ud fra købene så bliver unlinket fra den gamle maskine næste gang den går online eller noget i den stil.

Ikke helt. Som jeg forstår det, skal man aktivt ind på den nuværende maskine for at unlinke/deaktivere den, før man kan aktivere en ny maskine. Hvis man har mistet sin maskine, er man tvunget til at kontakte Nintendo for at få dem til at deaktivere den. Det er altså ikke som med fx Steam DRM (CEG), hvor man kan have mange PC'ere, som alle er offline og alle har adgang til ens spil. Mere info her:

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22317/p/897
http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22453

On the active Nintendo Switch console, use your Nintendo Account to access the Nintendo eShop and deactivate the console.
If you don’t have access to the active console, please contact us for additional assistance.

Og her:

We recently learned that the Nintendo Switch will finally link eShop purchases to a portable online account (unlike the Wii, Wii U, and 3DS, which locked purchases to a specific piece of hardware). But we're now discovering that this feature apparently does not extend to downloading games to multiple Switch systems at the same time.
The news comes via a recent preview event for 1-2-Switch at the Nintendo World NYC store, which included a question-and-answer session captured by YouTuber CrazyDopetastic. A questioner talks about the potential for getting a second Switch for his children and asks, "if I want to take my system with me... if I were to buy a digital game, could I buy it once, or would I have to buy it multiple times so they can use those games?"

The translated answer, from Nintendo Entertainment Planning & Development General Manager Shinya Takahashi: "Currently we don't have a system like that in place for Nintendo Switch, but we haven't made any final decisions about how we would approach that going forward in the future, so unfortunately I can't provide any concrete answer for you right now."

In other words, for now, it sounds like a Nintendo account (and its linked eShop purchases) can only be linked to one Nintendo Switch system at a time (that's assuming nothing was lost in the translation, of course).

As described, this would be a pretty major difference between the Switch and competing systems from Sony and Microsoft. Both the PS4 and the Xbox One allow you to play your games across multiple consoles if you confirm your identity with an online login. As long as your Xbox Live or PSN account isn't logged in to two systems at the same precise moment, Sony and Microsoft don't care what specific piece of hardware you're playing on.

PC-based services like Steam let you log in from up to 10 computers and even allow you to share your entire library with another account remotely via Family Sharing.

https://arstechnica.com/gaming/2017/02/switch-game-downloads-cant-be-shared-across-multiple-systems/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OlimarOlimarSkrevet 20/06-17 10:46 
Firmware 3.0.0 er ude:

Register a channel to receive News for specific games
To register, head to News > Find Channels
- Add friends from your Nintendo 3DS and Wii U Friend Lists
To add friends, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Friend Suggestions
- Receive notifications when your Friends go online
To turn this ON/OFF, head to System Settings > Notifications > Friend Notifications
- Find paired controllers within communication range by activating the vibration feature
To search, head to Controllers > Find Controllers
- Change the user icon order on the Home Menu
To change order, head to System Settings > Users > Change Order
- Select from 6 new Splatoon 2 characters for user icon
To edit your user icon, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Profile
- Change the system volume from the Quick Settings
To access Quick Settings, hold down the HOME Button
- Lower the maximum volume for headphone or speakers connected to the audio jack
To lower the max headphone volume, head to System Settings > System > Lower Max Headphone Volume
* This settings will be ON when Parental Controls are enabled
- Change display colors to Invert Colors or Grayscale
To use this feature, head to System Settings > System > Change Display Colors
- Connect a USB keyboard to the dock to type whenever the keyboard is on the screen
- Use the Nintendo Switch Pro Controller via wired communication by connecting the USB charging cable
To enable, head to System Settings > Controllers and Sensors > Pro Controller Wired Communication
* The NFC touchpoint on the Pro Controller will be disabled while the controller is using wired communication.
- Update connected controllers
To update, head to System Settings > Controllers and Sensors > Update Controllers
Added a feature that suggests deletion of software data when insufficient space when downloading other software
* User save data is not deleted

General system stability improvements to enhance the user's experience, including:

- Resolved an issue that caused game software updates to fail and prevented the software from starting
- Improvements to prevent unintended HDMI input change with certain TVs while the console is docked in Sleep Mode
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-17 14:41 
- Improvements to prevent unintended HDMI input change with certain TVs while the console is docked in Sleep Mode

Fucking endelig!
tastasSkrevet 20/06-17 16:46 
Ja endelig. Det var godt nok også irriterende. Tror jeg familien bliver godt tilfreds med
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
3of193of19Skrevet 21/06-17 00:02, rettet 21/06-17 00:06 
Ville være fedt hvis de kunne fikse de underlige kompatibilitetsproblemer med USB LAN adaptere. Købte en USB 3 adapter, virker uden problemer med min Surface, Switch nogo.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 21/08-17 12:51 
Jamen altså ...
Hvad sker der for Nintendo og deres Switch.
Hvorfor kommer der ingen spil, eller spil jeg gider spille til den.
Jeg bliver så træt, når der annonceres et nyt 3.party pixel indiespil som Bulbboy, Pixel Lines osv.
Hvor er mine klassiske Nintendotitler. Hvorfor bruger jeg mere tid med min 2DS XL end med min Switch....
Fordi der er gode spil, derfor! Og fordi Nintendo tydeligvis stadig satser hårdest på Gameboykonsollen. For hvor er Proff. Layton, Advanced Wars, Clash of Heroes, Pokemon og Partyspillene til Switch !
Man kunne frygte at Nintendo er ved at lave en Playstation Vita med deres Switch.
Det er ærgerligt, for sådan behøvede det ikke at være :-/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 13:59, rettet 21/08-17 14:06 
Jeg synes du er meget naiv (i mangel på pænere ord) hvis du troede at Nintendo uden varsel ville hive SÅ store titler som Advanced Wars og Pokemon op af hatten, uden at have annonceret dem før maskinen launchede.
Der udover så er mange af de titler du nævner traditionelt forbeholdt det håndholdte marked. Jeg kunne f.eks. ikke forestille mig at spille Professor Layton uden en stylus.

Du glemmer vidst at 3DS havde en endnu værre launch og at der gik rigtig lang tid før der kom noget af værdi derpå. Switch launchede da i det mindste med Zelda, og Splatoon 2 som lige er udkommet er rigtig godt modtaget. Desuden er Xenoblade Chronicles 2 og Mario Odyssey annonceret til senere på året som begge ser gode ud :)

Det ville da være super fedt hvis alle konsoller launchede med en stor stak kvalitetsspil, men det er meget sjældent tilfældet. PS4 og Xbox One havde også en meget lang periode før der overhovedet kom noget der var rigtig godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-17 14:53, rettet 21/08-17 14:54 
SuperMikkel>
Fordi der er gode spil, derfor! Og fordi Nintendo tydeligvis stadig satser hårdest på Gameboykonsollen. For hvor er Proff. Layton, Advanced Wars, Clash of Heroes, Pokemon og Partyspillene til Switch !
Man kunne frygte at Nintendo er ved at lave en Playstation Vita med deres Switch.
Det er ærgerligt, for sådan behøvede det ikke at være :-/

Jeg tror du kan være helt sikker på at al den fokus der er på 3DS bliver skiftet over til Switch. I hvert fald fra Nintendos egen side. Ligeså snart Nintendo får Samus Returns ud af verden, så tvivler jeg på at navnet på den maskine nogensinde bliver nævnt fra deres side igen :P

Men det er selvfølgelig svært/umuligt at se hvordan det vil gå. Switch har haft en umådeligt dårlig start, helt uden nogen "relevante" eksklusive titler fra starten, og endda meget lidt potentiale på multiplatformsfronten. Det 3DS i kæmpestor grad har over Switch, og også havde i forhold til Wii U, er tredjepartssupport.

Om Switch vil få samme tredjepartssupport er svært at se lige nu, men indtil videre tegner det ikke særlig positivt. Det eneste potentiale jeg ser, skulle netop være hvis Switch kan overtage 3DS'ens rolle som "den eneste rigtige" spiller på den håndholdte front.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 15:04 
En "umådelig dårlig start" passer i hvert fald ikke. De har været udsolgt siden dag ét. En stor del skyldes sikkert at Nintendo kunstigt holder maskinerne tilbage for at skabe hype. Det er jo sådan de gør :D Men det ville omvendt heller ikke være lykkedes dem hvis der ikke var noget derpå folk var villige til at spille.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-17 15:12, rettet 21/08-17 15:13 
Ah, jeg mente ikke dårlig rent forretningsmæssigt, men lidt mere lavpraktisk på hvad jeg som forbruger synes gør maskinen værd at købe. Indtil videre er de to eneste ting der trækker for mig (udover selve maskinen) Mario Odyssey og Blaster Master Zero, men der skal nok lidt mere til før jeg faktisk gider tage springet.
Jeg tænker at SuperMikkel nok har det lidt på samme måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 15:16 
Selvfølgelig, det er jo smag og behag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/08-17 16:49, rettet 21/08-17 16:51 
Switch er en megasuccess hardwaresalgsmæssigt. Og tredjepartsstøtte, som var lunken ved launch, er blevet ændret til planer om at komme med på toget hos udviklerne. Det er det omvendte problem af Vita: Vitas salg styrtdykkede på trods af mange spil ved launch. Switch sælger fantastisk på trods af få spil i starten. Det skal nok gå godt. Installbase vil være der, når spillene kommer.

Og de holder helt sikkert ikke mængden kunstigt nede. Der er en kamp i Asien om hvem der kan få plads ved samlebåndene i øjeblikket. Ingen aner hvad den reelle efterspørgsel for Switch er, da de forskellige chipfabrikanters primetime for produktion er opstået sammen med Switch.

Hvis de ikke var begrænset af de andre selskaber, så ville Switch sælge en million om måneden i resten af 2017. Hvor længe derefter de kan holde momentum kommer an på spillene, men Mario Odyssey skal nok holde det kørende indtil tredjepartsudviklernes ports er klar.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 16:59 
Er chipfabrikanters "primetime" fem+ måneder om året? Det er alligevel utroligt hvis Nintendo ikke skulle ha' taget dét med i deres betragtning da de bestilte konsoller til produktion :)

Jeg har intet bevis for min påstand, andet end at Nintendo endnu engang ikke lykkedes med at producere nok til deres kunder. Amiibo, NES mini (ganske sikkert SNES mini også) og mange af deres Limited Editions, er eksempler herpå. Der danner sig et meget tydeligt mønster, og hypen er vild som følge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/08-17 19:16 
Undskyld, jeg kan godt se min formulering kan misforstås. Det jeg mente var ikke at årstiden var primetime men blot at de har ramt samtidig med en masse andre producenter, som sender APU'er på markedet. Der er en del spekulation om at grunden til SNES Classic allerede har en planlagt slutdato er fordi fabrikskapaciteten (ikke delene) bliver afsat til Switch produktion, hvor de i forvejen ikke kan mætte behovet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 19:29 
Måske ja :)

Normalt ville jeg også lade tvivlen komme dem til gode, men Nintendo har altid været nogle hatte, så det vil slet ikke undre mig hvis det her er med vilje :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/08-17 21:20 
Det ville dog være ekstremt dumt. Det gælder bare om at få så mange maskiner ud ad døren som muligt, så folk har mulighed for at købe Splatoon, Mario Kart og Zelda.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 22:05, rettet 21/08-17 22:46 
Jeg tror virkelig ikke at du skal afskrive folks købelyst af ting de ikke umiddelbart kan få fat på. Jeg er sikker på at det skaber enorm hype for deres produkter og dermed langvarigt salg. Uanset om det er planlagt eller ej.

Nintendo har aldrig nogensinde gjort noget for deres kunders skyld. Bare se hvordan de førhen har holdt prisen oppe på Nintendo-produkter (det gør de vel egentlig stadig), opfandt regionslåsen og hvad ved jeg.
Det hører naturligvis fortiden til, men Nintendo er også det mest konservative firma i hele industrien. Jeg tror ikke de har ændret sig :)

Edit:

Det kan næsten ikke være antallet af titler der sørger for at maskinerne bliver revet væk hver gang der kommer ny sendning på gaden. Jeg tror heller ikke på at Zeldas succes alene har kunne sælge maskinerne, og jeg tror endnu mindre på at både Zelda, Splatoon 2, Mario Kart 8 og ARMS alle sammen skulle tiltale de fleste kunder nok til at købe maskinen. Billig er den jo ikke, og som håndholdt er du, som SuperMikkel siger, stadig bedre tjent med en 3DS pga. det større udvalg. Altså tænker jeg at dét at den er svær at få fat på også spiller en rolle i salget.

At der ikke er så mange titler endnu tror jeg heller skader Nintendo på samme måde som det ville skade andre. Nintendos titler holder sig friske i meget længere tid, jeg vil endda gå så vidt at sige at mange af dem er tidløse. Det er f.eks. fuldstændig ligegyldigt om du spiller Zelda på udgivelse, nu eller om fem år. Det vil stadig føles poleret og enestående sammenlignet med andre openworld-spil. Hvem fanden gider spille Watch Dogs 2 i dag?
Ligeledes er de bedre til at supportere deres online-titler. Splatoon 2 bliver ikke udskiftet næste år, som det er tilfældet med Fifa og Call of Duty hvert eneste år.

Det er bare min teori. Det bliver nok aldrig opklaret om Nintendo har gjort det bevidst eller ej. Afslutningsvis vil jeg da lige sige, at selvom jeg synes Nintendo er nogle hatte på mange områder så kan jeg enormt godt lide deres maskiner og spil. Faktisk er jeg personligt meget glad for min Switch. Den er blevet brugt meget mere end jeg havde regnet med, og jeg er så heldig at de fleste af de udgivende spil har været noget der har faldt i min smag, så jeg har ikke oplevet den tørke som andre helt sikkert har.
Som jeg har givet udtryk for flere gange, så synes jeg vitterlig at PS4 havde en langt værre launch end Switch (og Wii U også for den sags skyld). Men smag og behag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 21/08-17 23:06 
Jeg er forlængst holdt op med at købe konsoller i launch perioden. Hold kæft hvor blev vi tørret af med 1st generation 3DS. Det var jo mere en halvfærdig prototype.

Jeg venter og ser hvad der sker, uanset om det er Sony eller Nintendo.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 21/08-17 23:35 
Det var også kun pga. absolut slagtilbud, at jeg for nylig købte en PS4 Pro. Dens blæser larmer helt sikkert mere end næste version. Switch har jeg også kig på (vil rigtig gerne spille Zelda), men den bærer virkelig præg af, at den kommer til at få en lækrere designet v2.0. Det spår jeg i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 21/08-17 23:35 
Nintendo har ingen interesse i at have have en kunstig mangel på Switch maskiner.
Jo hurtigere de får afsat maskiner, jo mere software kan de sælge og jo højere er interessen fra 3rd parties til at udgive spil til den hvilket øger udvalget af titler på maskinen, og derved yderligere fremmer salget.

I modsætning til SNES Mini, som sandsynligvis har en ret beskeden profit per maskine (husk at Nintendo betaler licens for 8 af de 21 titler der er indbygget; selv hvis det kun er 1$/titel/maskine er det 10% af den officielle salgspris der ryger fløjten), og ingen følgesalg. Det er bare en one-off, og hvis Nintendo er tvunget til at vælge farbikskapacitet mellem Switch on SNES Mini, vil de vælge Switch.

Switch har været en bragende success salgs-mæssigt. Den sælger konstant ud. I USA landede Splatoon 2 på nummer 1 i salgscharts, hvilket er ret vildt, da det kun var salg af fysiske kopier, modsat de andre titler, som var både fysisk OG download (da NPD ikke har download salgstal for e-shop, som Nintendo ikke angiver).
Nintendo's strategi at dryppe deres 1st party titler ud med 4-6 ugers afstand har været meget smart, det giver plads til at de alle kan sælge godt, samt gør 3rd parties glad, da der er luft til at de også kan få solgt noget. Og sålænge maskinerne bliver revet væk alligevel, har Nintendo intet incitement for at smide deres titler på markedet hurtigere (og samtidigt giver det Nintendo tid til at finpudse Odyssey til det ypperste).
3of193of19Skrevet 21/08-17 23:39 
Wehner>
Det var også kun pga. absolut slagtilbud, at jeg for nylig købte en PS4 Pro. Dens blæser larmer helt sikkert mere end næste version. Switch har jeg også kig på (vil rigtig gerne spille Zelda), men den bærer virkelig præg af, at den kommer til at få en lækrere designet v2.0. Det spår jeg i hvert fald.

Jeg spår stadig en Swtich Mini som den sande afløser til 3DS. Nintendo har aldrig været bange for at udgive varianter af deres håndholdte maskiner med lidt forskellige features, en mere portabel mini Switch uden aftagelige Joycons (men stadig dock-bar og support for Joycons/Pro Controller i docked mode) ville absolut ikke undre mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 23:55 
3of19>
Jo hurtigere de får afsat maskiner, jo mere software kan de sælge og jo højere er interessen fra 3rd parties til at udgive spil til den hvilket øger udvalget af titler på maskinen, og derved yderligere fremmer salget.

Det er jeg enig i, men jeg tror ikke på at det er sikkert at de havde solgt samme antal maskiner hvis de havde haft nok fra dag ét. Eller måske havde de, men grundet manglende hype ville salget ikke vare ved, som det tydeligt gør et stykke fremover :)

Jeg er slet ikke i tvivl om at det her gavner dem i sidste ende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/08-17 07:41, rettet 22/08-17 07:44 
Konsolkongen>
Jeg tror virkelig ikke at du skal afskrive folks købelyst af ting de ikke umiddelbart kan få fat på.

Er det svært at få fat på en Switch? Det er første gang jeg har hørt om det.

3of19>
en mere portabel mini Switch uden aftagelige Joycons (men stadig dock-bar og support for Joycons/Pro Controller i docked mode) ville absolut ikke undre mig.

I mellemtiden vil jeg så gå og håbe på en Switch XL :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/08-17 07:59 
I USA og Japan bliver de revet væk fra hylderne/online forretninger hver gang de får dem på lager. I Online forretninger holder lagerbeholdningen typisk ti minutter hver gang de får nogen ind. Amazon.com har den pt ikke på lager igen før om tre dage.

Fem måneder efter launch vel at mærke.
SumezSumezSkrevet 22/08-17 08:28 
Jeg ved ikke hvor meget hype det opbygger at man skal vente tre dage på at varen bliver sendt efter man har bestilt. I mine øjne virker den slags mest bare som en irriterende ubelejlighed, og så er der ikke mere i det.

Det er ikke fordi jeg ikke tror på at maskinen er blevet underproduceret, jeg tror bare vi er ekstremt langt fra den absurde hype der opstod på SNES Mini'en alene pga det lave oplag af både den og NES-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-17 08:51 
Sumez, bare se hvor meget bras Limited Run kan få solgt på få minutter, netop fordi det er svært at gå fat i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/08-17 09:06, rettet 22/08-17 09:07 
Bras? Det er da kun populære Indie titler (og nogle få større titler), de udgiver. Uderover det er jeg enig og på nuværende tidspunkt kunne de som sådan sagtens sælge bras, hvis de ville - folk er hooked :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-17 09:19 
Synes 80% af dét de har udgivet er det værste indieskrald. Og jeg er slet ikke i tvivl om at meget af det bliver solgt så hurtigt, netop fordi det er i så begrænset oplag.

Havde det været Limited Run der solgte Guacamelee havde det også været væk på få minutter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/08-17 09:23, rettet 22/08-17 09:24 
Det meste af det jeg har spillet har været godt til over middel. Intet skrald, men jeg har indrømmet heller ikke spillet det hele.

Men de mindre populære titler går faktisk ikke så hurtigt. N++++++++ (eller hvor manger +'er der nu er) blev først udsolgt i går.
j/k
--Skrevet 22/08-17 09:51, rettet 22/08-17 09:51 
Synes ikke at jeg umiddelbart kan huske, at Switchen har været svær at få fat på, på noget tidspunkt. Når jeg har været i den lokale Bilka, Føtex, Elgiganten, har den som oftest stået klar til salg - så vidt jeg erindrer, stort set siden launch. Dette var ligeledes tilfældet i butikkerne, på vores seneste Islandstur, hvor den også stod klar til salg i butikkerne som solgte den slags. Om den andre steder i DK - lokalt - har været udsolgt konstant, eller om den er svær at finde online, aner jeg dog ikke.

Jeg har det personligt med Switch, som jeg havde det med Wii U i starten. Der er intet på maskinen, som ville retfærdiggøre et køb p.t., udover at kunne have den stående indpakket på hylden og krydse den af listen :) Om det ændre sig engang i fremtiden ved jeg ikke p.t., men det gør det formentlig, når den på et tidspunkt kommer ned i pris og der findes nogle - for mig - interessante titler.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 22/08-17 10:13 
Konsolkongen>
Sumez, bare se hvor meget bras Limited Run kan få solgt på få minutter, netop fordi det er svært at gå fat i.

Men at du skal vente tre dage før Amazon får lager til at sende din bestilling, er ikke helt det samme i min bog. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-17 10:32 
Det er heller ikke sådan virkeligheden er hvis du vil have en Switch i Japan.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/08-17 10:50 
^ eller i USA. Jeg har hørt mange, der ikke kunne få fat i dem før efter flere uger.
j/k
HankyHankySkrevet 22/08-17 15:54, rettet 22/08-17 15:55 
I Japan liner de pt. 2500-5000 mennesker op i kø, gang på gang (og har gjort det i måneder) for måske at få muligheden for at købe en Switch (typisk 200-500 stk til salg af gangen pr. varehus/forhandler - og det er vel og mærket uge efter uge det sker. Efter Splatoon 2 udkom, er det kun gået endnu voldsommere for sig.

https://kotaku.com/japans-nintendo-switch-lines-are-hell-1796975143
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 22/08-17 16:32 
Jeg vil gerne have en Switch uden Switch-delen; altså en stationær version som er billigere, til Xenoblade 2 :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-17 16:39, rettet 22/08-17 16:45 
Den er ca. 1000kr billigere i Japan, hvis du kan vente til den kommer på lager der igen.
Endnu et punkt hvor Nintendo er super øfferen.

Edit: Man skal selvfølgelig være heldig med tolden.

Edit2: Det er den åbenbart ikke længere på playasia hvor beløbet nu står i kroner. Da jeg sidst kiggede kostede den 1800kr når yen'en blev omregnet :) Og prisen for en PS4 var nogenlunde den samme som herhjemme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/08-17 15:04 
Naiera>
Jeg vil gerne have en Switch uden Switch-delen; altså en stationær version som er billigere, til Xenoblade 2 :p

Heh, samme her. Er ligeglad med portable-delen :)
Home is where the hardware is..
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/08-17 15:35 
Her er en artikel om Switch situationen.

https://www.wsj.com/amp/articles/nintendos-switch-hit-game-console-is-in-short-supply-ahead-of-holidays-1503835201
JmogJmogSkrevet 28/08-17 19:11 
In other news, så har det jo været kritiseret en del at man ikke kan lave voice chat via Switchen selv men at det skal foregå via deres phone app, som æder strøm, konstant skal køre, ikke kan multitaske etc. En af de mest udbredte teorier om årsagen, udover "Nintendo er underlige", var at det var for at spare systemressourcer.

...det var så ikke grunden alligevel, for det har vist sig, at hvis man spiller Splatoon 2 i et lokalt netværk, så virker voice chat 100% via selve switchen:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1424394
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-17 19:24 
Ved lokalt netværk snakker man vel bare?
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig