X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N64 PAL RGB, S-Video, hvordan er det nu


Svar
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 16:57, rettet 05/08-03 16:57 
Nu har jeg aldrig været særlig stram i Nintendo ting, men hvordan er det nu det er?

Er det muligt enten at få RGB eller S-Video ud af en pal maskine? Er det ikke et eller andet med at PAL maskinen er "låst" til Composite? Der må da være et eller andet man kan gøre..
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 17:04 
Nej.

Man kan, men også kun lige, ordne en NTSC N64 til at køre RGB.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 17:11 
Tak for hurtigt svar. Så må jeg jo skaffe en NTSC model...

Har du et link eller et eller andet? Jeg er ikke bleg for avancerede indgreb...

Hvordan ligger landet med N64 regioner? Findes der en PAL/NTSC spil konverter?

Og kan nogen forklare hvorfor Nintendo har valgt at maskinerne er låst til composite?
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 05/08-03 17:18, rettet 05/08-03 17:18 
Jeg tror ikke, at der er nogen af os, der rent faktisk har prøvet at RGB-modde en PAL N64.

Men efter at have læst GamesX har jeg i hvert fald snakket med både Star Soldier og Naiera om, at det er for besværlig en opgave af kaste sig ud i.

Som jeg har sagt før giver Nintendos valg af AV-udgange i deres konsoller ingen mening at all...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 17:21 
Ok. Sikke noget møg. Nintendo har sku altid været en mærkelig størrelse...

Nå, jeg skal nok vende tilbage når det er lykkedes mig ;O)
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 05/08-03 17:26 
You said it.

Selv deres arcadeboards fra starten af 80'erne har nogle vanvittige AV-udgange, der er fuldstændigt anderledes ALLE andre (inverteret RGB, 2 x RGB pot metre på boardet, uforstærket lyd - vanvittigt...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 05/08-03 17:34 
Men i det mindste er der S-VHS udgang på en US/JPN N64. Det er sgu' da mere en man kan sige om PAL maskinen...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 05/08-03 17:37 
Nintendo mener åbenbart ikke, at S-VHS findes i Europa...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/08-03 18:01 
Er der ikke også noget om at SCART porte ikke er så almindelige på amerikanske fjernsyn?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 18:03 
Det er jo ligemeget i denne sammenhæng...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 18:13 
Sumez >
Er der ikke også noget om at SCART porte ikke er så almindelige på amerikanske fjernsyn?

Som Naiera siger er det lidt ligemeget, men jo du har ret. Hvis jeg ikke tager helt fejl er RGB heller ikke særlig udbredt, hvor de derimod benytter component som minder om RGB rent kvalitetsmæssigt.
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 05/08-03 18:17, rettet 05/08-03 18:17 
Tjaa... når jeg taler med amerikanere om den slags, er de tit ret uvidende.
Jeg talte med en gut (en der ellers er temmelig teknisk og velinformeret), der ikke kunne lide Xbox-versionen af KOTOR, fordi billedet på fjernsynet var utydeligt og han kunne ikke læse teksten, så var det bedre på en PC monitor.
Så foreslog jeg at han skaffede sig et S-video kabel, men han mente ikke hans Xbox havde en S-videoudgang. Så forklarede jeg ham hvordan det fungerede, og så var han ikke helt klar over om hans TV nu understøttede S-video, det skulle han lige finde ud af.
Hvad mere er, han er involveret i noget LucasArts-relateret presse, så han havde været til en forevisning af spillet, hvor Xbox versionen også led under et composite-signal. Jeg synes da det er sølle, at LucasArts selv ikke engang kan finde ud af at vise spillet frem i ordentlig kvalitet.

Hvad er min pointe? I europa får vi ingenting (det kommer dog heldigvis med de nyere maskiner, men her var det jo N64 vi snakkede om), mens de kaster perler for svin i USA :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 05/08-03 18:25, rettet 05/08-03 18:26 
En anden lille sjov historie som jeg læste i forbindelse med NES´ens 20 års fødselsdag, er releasen af A/V versionen i USA. Da denne kom i japan, som navnet antyder, var den opgraderet med Composite output. Altså en væsentlig forbedring fra det originale RF(antenne) signal. Den amerikanske version havde bare IKKE Composite output, men kun RF!

Der hvor det så bliver HELT sygt, er at den originale USA version faktisk HAVDE Composite muligheden...

Nintendo er og forbliver et mysterium...
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 05/08-03 18:29 
Sumez >
Jeg synes da det er sølle, at LucasArts selv ikke engang kan finde ud af at vise spillet frem i ordentlig kvalitet.

Hvad med alle de demo-kioske der står rundt om i butikker etc. De kører næsten altid composite. Selvom både fjernsyn og konsol sikkert understøtter RGB og kablet alligevel ikke koster dem selv noget betydeligt.

(Normale) folk er ligeglade...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 06/08-03 09:55 
Lige et spørgsmål..
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i han stik til Sega Mega Dive (1) og Master System (1). Altså dem til AV/RGB udtag. Jeg vil gerne pusle lidt med RGB kabler til begge konsoller, da jeg ikke kan finde dem umiddelbart nogen steder til salg.

Er der nogen der har et RGB kabel til SMS og MD1 til salg? eleller bare stik :) Help!!
RJKRJKSkrevet 06/08-03 10:22 
Yes, det er Commodore-standard DIN stik. Jeg har købt flere af dem ved den "lokale" elektronikbiks og har netop brugt dem til at lave RGB-kabler til SMD1/SMS1.

Bare sørg for at det er Commodore-standarden - der er to forskellige slags og selvom de ser ud til at være ens, så er de det IKKE.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/08-03 11:38 
Turrican >
Har du et link eller et eller andet? Jeg er ikke bleg for avancerede indgreb...

Hvordan ligger landet med N64 regioner? Findes der en PAL/NTSC spil konverter?

www.gamesx.com kan du finde en masse om at modde N64/SNES/NES mht RGB og S-VHS. Der er også omtalt nogle spil-regioner.
Det kan ikke lade sig gøre at få RGB fra en PAL N64. Jeg har i længere tid forsøgt at finde diagram eller lign. men jeg har intet fundet. Heller ikke engang omtale af et RGB-mod til PAL N64, lort.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig